Jump to content
Kitje

Wachtbankje december

Recommended Posts

Op 25-6-2020 om 01:05, Kitje zei:

Dat is fijn om te horen @Onzefamilie dat de operatie goed is verlopen, hopelijk een vlot herstel nu ook.
Balen van de test, maar het is nog 5 dagen, je was wel erg vroeg met testen, ik duim voor je dat je maandag wel een postieve test in handen hebt!
🙏🤞🍀😘

@Kitje

helaas was de operatie  niet goed gegaan. Het bleek dat toen hij daar om vroeg dat hij narcose verdoving nog werkende had. Helaas hebben zehem naar mc moeten brengen.

Stress is mega hier te snijden. Ik voel me ook niet zwanger wat ik altijd wel voelde en was ik ook altijd positief getst. Dus mijn gevoel zeg ook niet zwanger.

Als dat zo is zoals gevoel zeg, dan is het klaar. Kan alles verkocht worden aan babyspul. Zolder vol.

Dus als het mij niet lukt hoop ik jouw wel. Dat gun ik je.

Wat rot zeg dat het achteraf toch niet goed was gegaan met je vader.
Hopelijk voelt hij zich inmiddels wat beter.

Ik hoop met heel mijn hart dat je gevoel niet goed is, want ik gun het jullie zo enorm.
Maandag testen toch? Of heb je in de tussentijd nog getest?

Ik herken dat gevoel wel, helaas heb ik hetzelfde gevoel, heb al paar dagen dat "ik moet bijna ongesteld worden" gevoel.
Kan dat niet zo goed uitleggen, maar beetje zo'n zeurderig gevoel in de buik.
Timewise zou het kunnen kloppen, want 2 juni heel vroeg in de ochtend was laatste keer, dus komende dinsdag is 28 dagen.

Bij mij komt het altijd wat eerder en dan heb ik altijd een dag of 2 daarvoor zo'n onbestemd gevoel en weet ik dat het bijna zo ver is.
Dat onbestemde gevoel heb ik sinds donderdag.

Ook lijkt de kleur in mijn inlegkruisje wat veranderd, minder wit, alsof er beetje bruinig bij zit zeg maar.
Onsmakelijk, sorry.

Ik ben dr ook bang voor, hou er in ieder geval ernstig rekening mee dat ik terug naar Riga zal moeten gaan binnenkort voor de cryo.
Maar goed, we proberen hoop te houden toch? 
Al vind ik dat wel moeilijk soms.

X

50 minuten geleden, Kitje zei:

Wat rot zeg dat het achteraf toch niet goed was gegaan met je vader.
Hopelijk voelt hij zich inmiddels wat beter.

Ik hoop met heel mijn hart dat je gevoel niet goed is, want ik gun het jullie zo enorm.
Maandag testen toch? Of heb je in de tussentijd nog getest?

Ik herken dat gevoel wel, helaas heb ik hetzelfde gevoel, heb al paar dagen dat "ik moet bijna ongesteld worden" gevoel.
Kan dat niet zo goed uitleggen, maar beetje zo'n zeurderig gevoel in de buik.
Timewise zou het kunnen kloppen, want 2 juni heel vroeg in de ochtend was laatste keer, dus komende dinsdag is 28 dagen.

Bij mij komt het altijd wat eerder en dan heb ik altijd een dag of 2 daarvoor zo'n onbestemd gevoel en weet ik dat het bijna zo ver is.
Dat onbestemde gevoel heb ik sinds donderdag.

Ook lijkt de kleur in mijn inlegkruisje wat veranderd, minder wit, alsof er beetje bruinig bij zit zeg maar.
Onsmakelijk, sorry.

Ik ben dr ook bang voor, hou er in ieder geval ernstig rekening mee dat ik terug naar Riga zal moeten gaan binnenkort voor de cryo.
Maar goed, we proberen hoop te houden toch? 
Al vind ik dat wel moeilijk soms.

X

@Kitje

dat gevoel ken ik maar kan ook bij jouw 1 eitje die afstoot he.

Helaas hier voor ons is het einde  oefening. We hebben geen opties meer. Kan het niet veroorloven.

Mijn vader word opnieuw  geholpen want de pijn is onmenselijk.

Dus lieve meiden @Marsukar ben zo blij voor jullie.

@Nora90 hoop jij meer kans volgende ronde.

@Kitje ik gun het je van harte. Dat jij wel straks roze wolk hebt.

Dus zal nu alles gaan verkopen. Hebben zowel jongens als meisje spullen etc. Meeste nieuw of zgan. Kijkem of we wat kunnen verkopen.

Helaas mag ik zelf geen mama worden, helaas moet ik het gevecht gewonnen geven. Zijn der kapot van. Maar financieel geen 1600 euro meer voor weer 1 rietje donor. De verdriet en pijn van weer niet lukken.

Ben gebroken, voel me waardeloos. Faal als mama want kan het niet eens worden.

Ik kijk nog wel.hier op forum want duim voor jullie. 

Lieve groet

Oh, nee lief! Wat een vreselijk bericht, ik ben er gewoon verdrietig van.....
Had het jullie zo gegund @Onzefamilie 
Ik heb echt even geen woorden.... 😥

En ik snap je gevoel zo goed, maar je hebt echt niet gefaald en al helemaal niet als mama want jullie hebben samen nog een lief zoontje.
Twijfel niet aan jezelf, echt, je bent zo een goed en fijn persoon.
Dat je lichaam je nu in de steek heeft gelaten zegt echt helemaal totaal niks over jou en over jouw zijn want je bent fantastisch! Echt eerlijk waar.
Je gaat nu kapot van verdriet, maar vergeet dat nooit aub ok?
Je bent goed zoals je bent en ik ben heel blij dat ik jou hier heb leren kennen.

Spulletjes verkopen kan over een paar maandjes ook nog, doe geen overhaaste dingen, neem de tijd, geef het een plekje.
Neem nu even geen belangrijke beslissingen.

En over de prijs van dat rietje... Dat vind ik wel heel veel geld.
Ik heb nog even gekeken wat ik betaald heb bij Nij Geertgen destijds voor een rietje.
Dit was via hun goedkoper dan dat ik het zelf zou doen en dit kostte 318,50 per rietje, dan kwam er nog 85 Euro bij voor de innamekosten per zending en opslagkosten van 75,00 per zending.
Voor 2 rietjes betaalde ik vorig jaar 797,00 want die innamekosten en opslagkosten was dus niet per rietje maar per zending.
1600,00 voor 1 enkel rietje vind ik wel echt absurd veel geld!

Ik zou je nu zo graag een hele dikke knuffel willen geven, voel me echt heel machteloos hier nu op de bank wetende dat jij zo vreselijk veel verdriet hebt nu.
En dan ook nog alles met je vader erbij, nieuwe operatie, nog meer stress.
Hopelijk gaat deze operatie wel goed.

Denk aan jullie, dikke kus, xxx

Ach @Onzefamilie wat een ontzettend rotnieuws zeg 😢. Ik hoop dat je even rustig aan doet en de tijd neemt om het te verwerken. Nu dit alles ook nog in combinatie met je vader, maakt het wel extra vervelend zeg.. Misschien biedt het advies van Kitje nog extra uitkomsten. Zeker het overwegen waard, als ik het zo lees... Denk aan je... heel veel knuffels.

@Kitje Dat klinkt helaas ook niet heel positief. Jij kent je lichaam het beste en na al je ervaringen snap ik je gevoel. Hoe is het nu met je? Is het al aan het doorzetten of toch helemaal veranderd. 
Heel fijn idee dat je nog eitjes hebt. 
Hè wat balen deze berichten zeg! Hoopte het zo voor jullie... Kan een hoop gaan zeggen, maar heel eerlijk weet ik even niet de juiste woorden te vinden. Vind het echt heel erg voor jullie.... 😔
Hoop natuurlijk wel dat kitje het toch verkeerd voelt 🙏🙏🙏

Wat vervelende nieuws @Onzefamilie! A.u.b. niet de hoop opgeven. Deze dagen ga je je rot voelen, maar wacht rustig af op de dag dat je er weer klaar voor bent om een volgende stap te nemen. Ik lees dat je een zoontje hebt. Mijn gevoel zegt dat je een goede mens bent en een goede mama. Blijf sterk voor je zoontje en je familie. Uiteindelijk als het allemaal wel of niet lukt, hebben we onze partner of onze familie en dat is al GOUD! Ik ben niet streng gelovig, maar ik probeer op mijn eigen manier een band te houden met God. En ooit heb ik gelezen. Je krijgt niet altijd wat je wilt in leven maar wat je nodig hebt om je bewust te maken van wat je wel hebt, hoe klein of nutteloos het in begin lijkt. Op een dag kunnen we terugkijken naar alles wat we hebben meegemaakt en denken, he he dat was moeilijk, maar ook de kleine dingen apprecieren. 

@Kitje Laten we positief blijven en bidden voor kracht. Je kent je lichaam het beste maar vergeet niet dat ongesteldheid gevoel niet perse een teken is dat het komt. Ik loop al 6 weken met dat gevoel 😕

Hier aan mijn kant geen nieuws. Pas de 7de mag ik gaan voor een eerste echo. Dan kunnen we bevestigen of er wel sprake is van een goede zwangerschap. Krampen zijn minder geworden maar wel enorm misselijk/braken en het gevoel van niets anders willen doen dan liggen. Huisarts zei dat dit een goede teken is, maar dat ik nog moet afwachten gezien mijn ervaringen. Dus hier zijn we ook aan het bidden en hopen voor geluk.

Ik wens jullie een gezegd zondag xx

Dina

Hier geen bijzonder nieuws te melden @Marsukar en @DinaDina29 situatie is onveranderd.
Nog steeds wat bruinig, klein beetje, ongesteld zal ik niet worden voorlopig, want de meds houden dat compleet tegen.
Dat was ook zo de keren dat ik moest cancellen omdat het door die k.. corona niet door kon gaan.
Ik word pas ongesteld als ik stop met de meds, maar dan voel ik wel in mijn buik dat het eraan zit te komen.
Zo ook nu, verder voel ik me niet zwanger, niet misselijk, geen raar gevoel, enige dat ik voel zijn pijnlijke boobs, vooral smorgens als ik op sta (van de bollen komt dat) en dan trekt dat grotendeels weg op de dag.|
Ondanks dat ik geen hoop meer heb op een positieve test vrijdag, probeer ik toch een sprankje te behouden, dat ik het toch mis voel.
Daarom test ik bewust ook niet eerder.... Om het gevoel van... Misschien is het toch wel... vast te houden.
Ik ga expres ook geen succesverhalen over bruin verlies googelen dit keer, ook niet broekloeren steeds, daar word ik knettergek van.
Ik zie het vanzelf wel als ik naar de wc moet.

Het feit dat ik nog 2 cryo's heb in Letland geeft wel een prettig gevoel, het is nog niet over, het kan nog.
Nog 2 kansen.

Dina, wat jij beschrijft klinkt toch wel echt als een zwangerschap, misselijkheid en braken hoort daar (helaas) bij.
Ik denk net als je huisarts ook dat dit goede tekenen zijn.

En over dat gevoel van ongesteld worden en krampen, tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik dat ook gehad, maar niet vooraf.
Ik testte positief toen ik een week over tijd was (was natuurlijke zwangerschap) en in de 3 weken dat ik toen moest wachten tot ik mijn eerste echo kreeg bij de vk heb ik ze een keer gebeld omdat ik steeds dat gevoel had dat ik ongesteld moest worden en toen vertelde zij dat dit normaal was, omdat je baarmoeder aan het groeien is en dat het groeien van de baarmoeder ongeveer hetzelfde aanvoelt als ongesteldheidskrampen.
Alleen als je echt in dat hele prille begin zit zoals ik dan valt dat groeien nog wel mee omdat je eerst het innestelen enzo krijgt en daarna gaat het pas groeien, dat past dus wel bij jou termijn denk ik.

Wachten duurt lang he? Ik kan me voorstellen dat de dagen kruipen voor jou nu, je wil zo graag die zekerheid en bevestiging dat het goed zit.

Dank ieder voor de opbeurende woordjes, ik doe echt heel erg mijn best om positief te blijven, maar neem ook een beetje bescherming zodat de klap niet te hard aan gaat komen, zelfbescherming na alle teleurstellingen.

Ik ga duimen en bidden voor mezelf, maar ook voor jou Dina, dat je de 7e een top echo hebt en ik vrijdag toch tegen alle verwachtingen in met een positieve test sta.

En hoe is het met jou verder Marsukar? Trek je de warmte een beetje?
Zal afzien zijn geweest denk ik met de babybuik....
Hopelijk houd je niet teveel vocht vast nu.

Nou meiden, de duimen omhoog voor iedereen die het nodig heeft, ook een duimpje draaien voor de vader van @Onzefamilie 

🤞🙏🍀

Goedemorgen dames,

De sperma is zo duur, want moet quota betalen van 350 eis van nederland. Dan rietje is 560 euro en dan btw en verzendkosten. Daarom zo duur. 

Ook is duurder wan verplicht  een donor die wel bekend wil zijn eis van nederland.

Naast dit moet ik een speciale bloedgroep donor hebben anders lukt het al niet.

Dan naast de kosten, wat eigenlijk meer kost is mijn gezondheid. Mijn lichaam laat de gonal f slecht toe. Geestelijk put het mij geheel uit.

Het is gewoon niet eerlijk, je hoort oeps ben zwanger was niet geplannend. Alleen wij al in gevecht sinds ik 26 ben. Nu 11 jaar verder en moet de handoek ik de ring gooien.

Alles staat al te koop zo veel mogelijk, ga nju alle bed linnen en baby kleding doen. 

Lieve meiden,

Ook al hebben wij dekans niet gehad. Gun ik hem jullie des te meer. Want wij weten hoe je vechten moet. Jullie verdienen het.

Even de namen als het een meisje of jongen werd.

Meisje .. Makayla Jolene of Noraly Jane

Jongen...Casey James of Deacon Jeremiah

Misschien  leuk voor jullie want zijn geen alledaagse namen.

Ja ik heb een zoon van mijn vrouw, maar dat stukkie van zelf dragen wil ik al sinds ik 6 jaar ben.  

Ik zal heus af en toe hier kijken. Zowiezo vrijdag want ben nieuwschierig voor kitje.

Tot typs

Met quota bedoel je het verplichte pregnancy slot @Onzefamilie?
Dat heb ik ook moeten betalen, maar dit was 250 Euro en als er geen zwangerschap uit gekomen is krijg je het terug en je hoeft het ook maar eenmalig te betalen, dus niet voor elk rietje en als je voor een andere donor kiest  voor een volgende poging dan kun je het pregnancy slot doorschuiven
Dus vraag dat ff na want daar heb je recht op!
En als jij er 350 voor hebt moeten betalen dan hebben ze er 100 Euro bovenop gezet.... 🤔

Ik had ook een bekende donor, want mijn behandeling met eigen eitjes was in NL en voor NL is een bekende donor verplicht.
Echter heb ik het laten bestellen door Geertgen, dan kostte het mij 318,50 per rietje (inclusief BTW).
En dan die 85,00 innamekosten en 75,00 bewaarkosten per zending (ook inclusief BTW).
Fertiliteitsklinieken en ziekenhuizen krijgen veelal korting en bestellen in grotere hoeveelheden waardoor de verzendkosten verdeeld kunnen worden.
Ik kon dan niet zelf de donor uitkiezen, alleen maar aangeven wat uiterlijke kenmerken, kleur haar, ogen, lengte, postuur.
Als ik zelf een donor wilde kiezen was het idd een stuk duurder.
Ook ik heb een bloedgroep waar je mee moet opletten, dus de spoeling is bij mij ook dunner met geschikte donoren, toch zijn ze er wel.
Enkel 7% van de bevolking heeft dezelfde bloedgroep als ik. 

Lichamelijk is een ander verhaal natuurlijk, het is idd een zwaar traject en als je het lichamelijk niet trekt dan wordt het idd een lastig verhaal.
Eerlijk is het zeker niet,  dat ben ik met je eens, de wereld is oneerlijk verdeeld.
Waarom krijgt de een hop alles in de schoot geworpen en moet een ander overal 10 keer harder voor knokken en krijgt die dan nog niet wat die wil, of maar half.

Het is een lang gevecht voor je geweest en ondanks dat je ongetwijfeld dol bent op jullie zoontje, snap ik heel goed dat je graag een keertje zelf een kindje had willen dragen en baren, zodat je weet hoe het voelt, zodat je jouw genen terug ziet in jullie kleintje, ik snap het zo en ik snap ook zo je verdriet en dat voelt dan zo machteloos, totaal niks voor je kunnen doen dan enkel wat letters op papier te zetten in de hoop dat ik je daarmee een ietsiepietsie tot steun kan zijn.... 😘

En wat een leuke namen!
Geen alledaagse namen idd.

Ik laat sowieso vrijdag wat weten.

Situatie is hier ietsje veranderd in de vorm van het bruine goedje... Dat leek gister minder te zijn geworden en vanmorgen heb ik nog niks gespot, ook niet bij afvegen... 🤔 das toch raar, want normaal gesproken wordt het alleen maar meer en niet minder.
Borsten doen nog steeds pijn smorgens bij opstaan, met dank aan de bollen en dat trekt dan gedurende de dag weg.
Morgen is de 28e dag.
Maar geen menstruatie wil niks zeggen, want het wordt volledig tegengehouden door alle meds.
Verder geen zwanger gevoel nog steeds, af en toe wat gezeur in de buik, maar verder voel ik me prima.

Ach @Onzefamilie vind het wel echt zo rot voor je... Ik hoop ergens dat je er toch even goed de rust voor neemt en nog goed over nadenkt. Makkelijker gezegd dan gedaan waarschijnlijk, maar toch hoop ik het.

@Kitje hoe gaat het nu met je? Nog steeds niks te bekennen? Vrijdag testen toch?

Hier gaat het goed. Nu beter dan vorige week. Die hitte is niks hoor... Hou zeker wel vocht vast en moet zo vaak plassen in de nacht, dus m’n nachtrust is niet top momenteel. Merk ook wel dat het steeds spannender wordt en ach de bevalling kijk ik niet naar uit.. Maar goed. Zal niet teveel ‘klagen’. Voelt toch niet zo gepast op dit forum.. Uiteraard kijken we er erg naar uit om haar in onze armen te sluiten en ons leven om z’n Drietjes voort te zetten 🥰

19 uur geleden, Marsukar zei:

Ach @Onzefamilie vind het wel echt zo rot voor je... Ik hoop ergens dat je er toch even goed de rust voor neemt en nog goed over nadenkt. Makkelijker gezegd dan gedaan waarschijnlijk, maar toch hoop ik het.

@Kitje hoe gaat het nu met je? Nog steeds niks te bekennen? Vrijdag testen toch?

Hier gaat het goed. Nu beter dan vorige week. Die hitte is niks hoor... Hou zeker wel vocht vast en moet zo vaak plassen in de nacht, dus m’n nachtrust is niet top momenteel. Merk ook wel dat het steeds spannender wordt en ach de bevalling kijk ik niet naar uit.. Maar goed. Zal niet teveel ‘klagen’. Voelt toch niet zo gepast op dit forum.. Uiteraard kijken we er erg naar uit om haar in onze armen te sluiten en ons leven om z’n Drietjes voort te zetten 🥰

@Marsukar

bedankt, het is gewoon lastig. Alles staat nu te koop. Het mag niet zo zijn.

16 july nog gesprek met de arts.

@Kitje morgen mag jij testen en ik zeg je nu alvast hij is positief. Gewoon omdat ik dat voel. En pakketje gaat morgen d deur uit.

Mijn vader gaat niet zo als geplannend  ze vermoeden nu een infectie dus heeft ruggeprik gehad. We wachten weer af.

@Marsukar hier is alles op zich rustig, ik doe mijn uiterste best althans om rustig te blijven....
Nog steeds enkel wittebollentroep in de onderbroek, of op het inlegkruisje dan, het bruinverlies is volledig gestopt sinds dinsdag.
Dan verder pijnlijke boobs, vooral smorgens, auw, auw.... En nog steeds beetje buikpijn soms, het gevoel dat ik ongesteld moet worden.
Ik voel me totaal niet zwanger, niet misselijk.
Enige is dat ik wel heel moe ben, maar ook zijn bijwerkingen van de meds en ik heb dr nogal wat.
Ben gewoon een hormoonbommetje nu, pff... 😂
Morgen testen idd.
Als ik durf... Misschien durf ik niet eens, bang voor een teleurstelling...
Wat een dramaqueen ben ik geworden zeg, jeetje, ben normaal gesproken helemaal niet zo!

Fijn dat met jullie alles goed gaat, de hitte lijkt me geen pretje voor je geweest, gelukkig is het nu koeler, al hoeft die regen allemaal dan ook weer niet....
En die bevalling... Ik vond het reuze meevallen.
Maar ja, dat is ook per persoon verschillend.
Ik heb er weinig van geleden iig, maar geloof niet de sprookjes van... Als je dr in je armen houdt vergeet je alles, nou, dat is zo niet hoor, ik weet nog verdomd goed hoe ik me gevoeld heb en hoe niet fijn sommige dingen waren, maar het was het allemaal waard! 
Je krijgt er zo iets moois voor terug, maar als het zo verschrikkelijk is als sommige mensen denken te moeten meedelen (vooral als je zelf zwanger bent, heel fijn) dan zou toch niemand na 1 kind nog meer kinderen krijgen?

En klagen mag je zeker hoor, ook op DIT forum, is toch voor IVF moeders.
Dat ben jij toch ook.
Jij hebt het geluk mogen hebben dat je eindelijk in verwachting bent geraakt, net voordat alles op slot ging en het is je van harte gegund.
Dus als jij behoefte hebt om te klagen over zwangerschapskwaaltjes, dan hou je vooral niet in.
Klagen kan soms heel erg fijn zijn, vooral (anoniem) op een forum.

@Onzefamilie dank voor je lieve woordjes, zelfs nu jij het zo moeilijk hebt krijg ik toch nog een lief woordje van je en probeer je mij in mijn onzekerheid moed in te praten, je bent echt een engel!
Ik hoop zo dat je het goed voelt, maar tegelijkertijd voelt het dan ook zo moeilijk omdat mijn blijdschap dan tegelijk gaat met jullie enorme verdriet en ik er niks aan kan doen om het te verzachten voor jullie, ik had het jullie zo enorm gegund.
Zit hier gewoon met tranen in mijn ogen, echt eerlijk waar.

Op zo een forum als dit bouw je toch een best hechte band op in korte tijd ook al kennen we elkaar niet persoonlijk.
We gaan allemaal door eenzelfde proces en we kletsen al zo lang samen, hebben hoop en vrees gedeeld en het voelt gewoon echt poep dat het voor jullie echt over is.

En dan ook nog de sores met je vader erbij, life is so unfair!
Ik hoop dat hij snel opknapt, dat je iig niet daar ook nog mee moet dealen.

Dikke knuffel voor jou, je vrouw, jullie zoontje, je papa en mama!

X

Test van vanmorgen, ik kan het amper geloven.... Het is is maar goed dat ik thuis werk vandaag want ben compleet in chock.... zit al meer dan een half uur wezenloos op de bank 😂

IMG_20200703_081042.jpg

2 uur geleden, Kitje zei:

Test van vanmorgen, ik kan het amper geloven.... Het is is maar goed dat ik thuis werk vandaag want ben compleet in chock.... zit al meer dan een half uur wezenloos op de bank 😂

IMG_20200703_081042.jpg

Gefeliciteerd yay, iK wist het wel... eindelijk mag jij ook ophetbankje samen metmarsukar zitten

We zijn zo blij voor jouw is je zo gegund echt zo superblij voor je! 

Dankjewel @Onzefamilie zo superlief!
Ik ben er zo blij mee al kan ik het nog steeds niet geloven.
Heb mijn contactpersoon geappt en zij was net zo blij.
Ze heeft me wel gevraagd om volgende week nog een test te doen.
Denk dat ik dan weer net zo bang ben als vanmorgen.... 😂

@Kitje wauw yeey! Gefeliciteerd! Ben ook zo blij voor je! Hoe voelt het?? Wat goed nieuws zeg!

Dankjewel @DinaDina29 
Hoe het voelt...
Onwerkelijk, onwezenlijk, zit nog steeds vol ongeloof.
Heb nog wel een paar dagen nodig denk ik om weer tot mezelf te komen.
Heb zojuist mijn werk maar afgesloten, dit is wel de meest onproductieve dag ever geweest zeg, jeetje.

En wat lief dat jullie allemaal zo blij zijn voor mij 😊

wauw!! @Kitje gefeliciteerd 🎉!!!!!

Zie je nou... al die symptomen die er dan niet zijn betekenen niks. Ik had ook nergens last van en nu jij ook.. Zegt echt helemaal niks!!! Ieder lijf is anders en elke bevruchting/innesteling ook. .Jeetje zeg!! Echt super goed nieuws. Ben echt zo blij voor je 😊😄😃

Dankjewel @Marsukar ik ben echt zo blij, maar nog steeds in shock en ongeloof.
Af en toe ook angst wel, of het allemaal wel goed gaat, maar dat probeer ik van me af te zetten.
Heb nog een lange weg te gaan voordat ik uit de gevarenzone ben, als ik me daar de hele tijd mee bezig ga houden heb ik ook geen leven...
Tussendoor probeer ik te genieten en het weekend heb ik wel nodig om alles even te verwerken en op de juiste plek te zetten.
Maandag verloskundige maar bellen.
Wat een raar idee!

Klopt ja, het wil precies niks zeggen wat je voelt of niet voelt, jij had dat ook inderdaad.
Maar omdat ik die lichte bloeding had gehad durfde ik er gewoon niet op te hopen meer.
Alleen toen die stopte had ik wel weer een sprankje hoop, maar ik was ook zoooo bang voor weer een teleurstelling.

Vanmorgen bibberde ik gewoon van de zenuwen, kon de test amper vasthouden en ik had zo slecht geslapen vannacht.
En ben vandaag meerdere keren naar de test gaan kijken nog, maar de strepen staan er echt op en zo duidelijk ook!
Ik hoef niet te turen of ik in de verste verte een streepje zie, het is gewoon bam, daar twee strepen.

Dan is dat bruinverlies dus toch de innesteling geweest (had ik met mijn zoon niet trouwens).
Nu is het afwachten tot de echo om te zien of alles goed is en of het er eentje is of twee.... 😊

Posted (edited)

Ja dat doe je goed @Kitje. Het proberen van je af te zetten. Zorgen blijf je houden. Wij hadden vandaag een groei echo en dan is het toch wel heel fijn om haar weer te zien. Blijft toch ergens een angst houden... Maar... Helemaal in het begin.. Ben zoooo benieuwd of het er één of twee zijn. 
Gek hè wat het dan met je doet als je die streepjes ziet staan. Snap je shock, maar hopelijk kun je ook een beetje genieten nu! Het is je gegund! 😊

Onze kleine meid groeit goed. Weekje groter dan ze hoort te zijn, maar dat komt vooral door haar lange benen. Ze greep ook de hele tijd naar haar voetjes. Was echt heel mooi om te zien 🥰. Vk vond het knap hoe ze haar vingertjes al om haar voetjes doet. Nu al super trots op deze kleine ontwikkelingetjes 😄

Hoop dat je heerlijk slaapt Kitje. Welkom op de roze wolk. Toch nog eventjes samen erop! ☺️

Nu de rest van de dames natuurlijk ook nog 🙏

Edited by Marsukar

Wat fijn om te horen @Marsukar dat jullie kleine dame het goed doet.
Weekje groter lijkt me niet zo'n ramp, zeker als mevrouw lange benen heeft, sowieso iets om blij mee te zijn... Lange benen!
Kan me heel goed voorstellen dat je het mooi vond om te zien en dat je supertrots en blij bent met deze prachtige dame.
Toch weer elke keer een opluchting denk ik, om te zien dat ze het goed doet, dat ze voor zover ze kunnen zien dan, gezond is and alive and kicking!

Ik had zo'n bizarre dag gister, heb de hele dag een beetje in de mist gelopen geloof ik.
Vanmorgen bij het opstaan toch de test maar weer tevoorschijn gehaald of ik het niet allemaal gedroomd had toevallig?
Maar nee, de strepen staan er nog altijd zeer duidelijk op.

De roze wolk komt in de verte aangedreven nu, maar ik zit er nog niet op, denk dat ik met de eerste echo pas die wolk te grazen neem eerlijk gezegd, als ik een kloppend hartje heb gezien, het is nog steeds een beetje onwezenlijk.
En stiekem ben ik ook wel benieuwd of het er eentje is of toch 2....

We kunnen een polletje maken, wie denkt wat? Lol.

Kreeg vandaag nog een appje uit Letland van mijn contactpersoon, hoe ik me voelde en dat ze gister door alle toestanden helemaal vergeten was te vermelden dat ik over 2 weken een echo moet laten maken.
Dus maandag moet ik echt de vk bellen om een afspraak te maken.

Op 4-7-2020 om 16:39, Kitje zei:

Wat fijn om te horen @Marsukar dat jullie kleine dame het goed doet.
Weekje groter lijkt me niet zo'n ramp, zeker als mevrouw lange benen heeft, sowieso iets om blij mee te zijn... Lange benen!
Kan me heel goed voorstellen dat je het mooi vond om te zien en dat je supertrots en blij bent met deze prachtige dame.
Toch weer elke keer een opluchting denk ik, om te zien dat ze het goed doet, dat ze voor zover ze kunnen zien dan, gezond is and alive and kicking!

Ik had zo'n bizarre dag gister, heb de hele dag een beetje in de mist gelopen geloof ik.
Vanmorgen bij het opstaan toch de test maar weer tevoorschijn gehaald of ik het niet allemaal gedroomd had toevallig?
Maar nee, de strepen staan er nog altijd zeer duidelijk op.

De roze wolk komt in de verte aangedreven nu, maar ik zit er nog niet op, denk dat ik met de eerste echo pas die wolk te grazen neem eerlijk gezegd, als ik een kloppend hartje heb gezien, het is nog steeds een beetje onwezenlijk.
En stiekem ben ik ook wel benieuwd of het er eentje is of toch 2....

We kunnen een polletje maken, wie denkt wat? Lol.

Kreeg vandaag nog een appje uit Letland van mijn contactpersoon, hoe ik me voelde en dat ze gister door alle toestanden helemaal vergeten was te vermelden dat ik over 2 weken een echo moet laten maken.
Dus maandag moet ik echt de vk bellen om een afspraak te maken.

@Kitje @Marsukar

@DinaDina29

En hoe is hetdames op die roze wolk, beginnen de 2 nieuwe positievehetal te geloven?

En marsukar doet je buikje al leuke bewegingen  hahaha.

Even update hier mijn vader gaat stuk beter en is eindelijk  thuis 

Verder druk aan het opruimen en wachten  op de baby konijntjes

Heey wat een goed nieuws @Onzefamilie! Super om te horen dat het met je vader een stuk beter gaat en dat hij lekker huis is.
Hopelijk is hij snel weer de oude.

Ach, babykonijntjes, wat leuk, wanneer worden ze (ongeveer) verwacht?

Hier begint het besef een beetje te komen, het is nog steeds onwerkelijk wel en ik durf nog niet zo goed op die roze wolk te stappen die af en toe voorbij drijft.

Gister de vk gebeld om afspraak te maken, maar heb er een rotgevoel aan overgehouden.
Toen ik mijn geboortedatum opsomde vroeg het mens of het wel gewenst was.
Normaal gesproken heb ik mijn woordje wel klaar, maar ik was best wel flabbergasted dat dit mens zo een onfatsoenlijke vraag stelde.
Later heb ik haar naam opgezocht op de site en bleek ze (gelukkig) een assistente te zijn.

Ze vroeg nog van alles, maar ik ben volledig dicht geklapt en heb gezegd dat ik de details over mijn zwangerschap liever gewoon persoonlijk bespreek, dus niet telefonisch, maar dat gaat dus ook niet want de intake doen ze telefonisch.... Beetje vreemd vind ik het.
Mijn verhaal is heel persoonlijk en dat ga ik niet ff telefonisch uit de doeken doen.

Heb een afspraak staan nu voor een echo op de 20e, maar ik proefde wel uit haar dat ze er maar weinig vertrouwen in had een levend wezen bij mij te spotten.
We zetten het maar op de 20e en dan kijken we wel of er iets te zien is....
Ik heb niet eens meer gezegd dat het er mss wel 2 zijn.....
Oh ja en als er wat was voor die tijd, dan moest ik bellen.
Ik heb haar gezegd dat ik niet verwachtte dat ik eerder zou bellen.

De 22e heb ik dan die domme intake telefonisch.
Ik hoop van ganser harte dat de vk's daar meer menselijkheid bezetten dan deze vrouw.

Vanmiddag tijdens de lunchpauze heb ik mijn geheimpje opgebiecht aan mijn collega.
Zij kent dit traject ook want ze heeft zelf ook een IVF traject achter de rug om vervolgens spontaan zwanger te raken.
Ik heb haar de foto van mijn positieve test laten zien, ze was blown away en dan druk ik me nog zachtjes uit.
Maar ze was wel superblij voor mij en vond het stoer en dapper dat ik dit gewoon deed, zeker toen ze hoorde dat het een bewuste keuze was en is.
Ze baalt als een stekker nu dat zij met verlof is als ik over een paar maandjes dit bommetje drop op het werk en ik heb haar moeten beloven dat ik haar op de hoogte houdt.

Ze vroeg mij nog waarom heb je dit niet eerder verteld aan mij?
Je weet toch dat ik jou begrijp als geen ander? Misschien had ik je wel kunnen helpen ergens mee nu heb je dit helemaal alleen moeten doen een jaar lang!
Was echt zo een superdesuperlieve reactie en daarna zaten we allebei te snotteren..... 😂

Vervolgens gingen we weer aan het werk en toen kreeg ik na een uurtje nog een mega lief appje van dr dat ze het me zo gunde, dat ik niet bang moest zijn voor reacties van anderen want niemand heeft iets daarmee te maken en dat ik vertrouwen erin moest hebben, dus zat ik weer te snotteren.
Terwijl een stukje verderop een andere collega gewoon aan het werk was.
Dacht bij mezelf, gosh muts, verman jezelf!

Dus ikke weer verder werken, komt ze einde van de dag met iets te vragen en vervolgens weet ik het allemaal niet meer en loop ik te klunzen.
En schreef ze op een briefje... En nu moet jij nog eens zeggen dat ik last heb van zwangerschapsalzheimer....
Wij beide in een deuk natuurlijk, terwijl mijn collega er niks van snapte.
Ja, zegt ze, ik pak je wel terug.
Nou, daar heeft ze dan nog precies 1 week de tijd voor.... 😂

Hallo dames,

@Onzefamilie fijn dat je pa thuis is en beter is. Lekker thuis in eigen nest. Hopelijk helemaal beter soon! Goed nieuws dit.

@Kitje dat lijkt wel een assistent in het ziekenhuis waar ik zit. Ongelooflijk! Ik zou helemaal... laat maar..! Waar ik zit hoor ik steeds meer slechte verhalen 😂. Al 3 mensen die mijn man kent, die over ivf begonnen, gaven aan weg te zijn gegaan waar ik nu zit omdat we als nummers worden behaldeld. Zij houden geen rekening met je cyclus. Ze kijken naar hun eigen agenda/planning eerst. We waren op het punt om te gaan, maar toch hier last minute een positieve zwangerschap.

Zorg goed voor jezelf en maak je geen zorgen over zo'n reactie. Werk je af en toe ook vanuit huis om tussendoor te kunnen rusten? Heb je al last van kwaaltjes? iig fijn dat het goed met je gaat.

Vandaag was ik gegaan voor een 1ste echo en het hartje klopt! 💕 Het babytje is qua grootte ook goed voor 8 weken. Ik was zooo zenuwachtig. Ik was helemaal van huhhh toen ik een klein gummy bear in mijn buik zag. Wat een moment. En toen lieten ze geluid van het hartje horen en ik was helemaal verliefd. Gewoon een mens in mijn buik. Ik vroeg aan de gyn (voor mijn eigen geruststelling), hoe groot de kans is dat dit een goede zwangerschap is. Hij zei 95%, of het nou waar is of niet, dit moet ik mezelf inpraten en mijn vorige trauma loslaten. Op de 21ste moet ik terug voor controle. Als alles dan goed is mag ik eindelijk naar een vk, niet een fertiliteitskliniek meer, maar echt een vk. Dat zou voor mij ook een uniek moment zijn na zoveel jaren strugglen bij de kliniek. Ik ken natuurlijk niks anders dan dit. Ik bid en bid dat onze baby goed blijft groeien. Duphaston (progesteron) en zo'n anti misselijkheidtabletje mag ik nog een paar weken blijven nemen ter ondersteuning.

Vandaag ook aan de ouders van mijn man verteld. Nou die waren bijna flauwgevallen en aan het janken omdat hun dachten dat we aan het voorbereiden zijn voor behandelingen in Belgie. Enfin, we zijn helemaal gelukkig en duimen en bidden dat alles goed gaat. Alleen even nog doorzetten met deze misselijkheid en krampen. Trouwens laatste dagen vind ik alles vies (normaal eet ik alles en vooral veel groente)! Ik lust nu niks behalve een happy meal, crackers, liga, jello en simpele spagetti. Opeens realiseerde ik me dat ik alleen lust wat ik als klein meisje at als comfort food! Bizar toch?

Fijne avond allemaal en ik blijf bidden voor ons X

Dina

Wat een fijn nieuws @DinaDina29 dat je zo'n goede echo hebt gehad met een babytje op de juiste maat en een kloppend hartje.
Ook het antwoord van de dokter zal echt wel kloppen, lekker hoor, wat een fijn bericht.
Dus nu proberen die angst wat los te laten en te gaan genieten van je zwangerschap want dit klinkt echt heel erg goed.
Krijg je de 21e ook weer een echo dan?
Dat zou wel heel leuk zijn.
Gefeliciteerd, ik ben echt superblij voor je dat alles er op dit moment zo goed uit ziet!

De reactie van je schoonouders is ook super, fijn dat iedereen zo blij is voor jullie.
Typisch idd dat je dat nu kunt herleiden naar je jeugd, de dingetjes die je nu alleen maar lust.
Hopelijk ga je binnenkort weer meer lusten, want zo wordt het wel een heel eenzijdig dieet... 😂

Balen dat jij geen fijn ziekenhuis hebt voor je behandeling.
De cyclus is toch het allerbelangrijkste om rekening mee te houden, niet met de agenda's van de doktoren.
Raar dat er zo'n verschil zit in menselijkheid he?
Je wil toch in zo'n zwaar traject niet als nummertje behandeld worden.
Gelukkig hoefden jullie niet overhaast op snor naar een ander ziekenhuis, maar ben je lekker zwanger en kun je straks dat ziekenhuis achter je laten en gewoon naar de vk.
Hopelijk heb je dan een fijnere assistente als degene die ik trof.
Heb me er toch wel een poosje rottig over gevoeld na dat gesprek.
En ik ga het ook melden als ik mijn echo heb.

Verder gaat het mij mij prima, ik voel me goed, geen kwaaltjes.
De boobpijn is weggetrokken en heb er nog maar weinig last van.
Vandaag voelt mijn buik vreemd, anders dan anders.
Voel me niet zwanger, wat me dan weer heel onzeker maakt.
Maar ik weet ook dat dat niks wil zeggen, zijn meer meiden die niks voelen en ik had dat met mijn zoon ook, toen had ik ook weinig last van kwaaltjes.
Op zich mag dat wel zo blijven, alleen die onzekerheid die ik ervan krijg vind ik wel vervelend.

Ik werk idd ook nog af en toe vanuit huis, vandaag ben ik thuis aan het werk en vrijdag ook.
Volgende week nog werken, ook deels thuis en daarna lekker 2 weekjes vakantie.
Heb geen plannen, ga niet weg, dus ik neem lekker mijn rust dan en dan heb ik ook mijn eerste echo, in mijn vakantie.
Wel superfijn.

Nou, Dina, zorg goed voor jezelf en je kleintje, dan doe ik dat ook....
Het is koud vandaag trouwens, brrr......