Jump to content
Kitje

Wachtbankje december

Recommended Posts

Op 8-7-2020 om 13:48, Kitje zei:

Wat een fijn nieuws @DinaDina29 dat je zo'n goede echo hebt gehad met een babytje op de juiste maat en een kloppend hartje.
Ook het antwoord van de dokter zal echt wel kloppen, lekker hoor, wat een fijn bericht.
Dus nu proberen die angst wat los te laten en te gaan genieten van je zwangerschap want dit klinkt echt heel erg goed.
Krijg je de 21e ook weer een echo dan?
Dat zou wel heel leuk zijn.
Gefeliciteerd, ik ben echt superblij voor je dat alles er op dit moment zo goed uit ziet!

De reactie van je schoonouders is ook super, fijn dat iedereen zo blij is voor jullie.
Typisch idd dat je dat nu kunt herleiden naar je jeugd, de dingetjes die je nu alleen maar lust.
Hopelijk ga je binnenkort weer meer lusten, want zo wordt het wel een heel eenzijdig dieet... 😂

Balen dat jij geen fijn ziekenhuis hebt voor je behandeling.
De cyclus is toch het allerbelangrijkste om rekening mee te houden, niet met de agenda's van de doktoren.
Raar dat er zo'n verschil zit in menselijkheid he?
Je wil toch in zo'n zwaar traject niet als nummertje behandeld worden.
Gelukkig hoefden jullie niet overhaast op snor naar een ander ziekenhuis, maar ben je lekker zwanger en kun je straks dat ziekenhuis achter je laten en gewoon naar de vk.
Hopelijk heb je dan een fijnere assistente als degene die ik trof.
Heb me er toch wel een poosje rottig over gevoeld na dat gesprek.
En ik ga het ook melden als ik mijn echo heb.

Verder gaat het mij mij prima, ik voel me goed, geen kwaaltjes.
De boobpijn is weggetrokken en heb er nog maar weinig last van.
Vandaag voelt mijn buik vreemd, anders dan anders.
Voel me niet zwanger, wat me dan weer heel onzeker maakt.
Maar ik weet ook dat dat niks wil zeggen, zijn meer meiden die niks voelen en ik had dat met mijn zoon ook, toen had ik ook weinig last van kwaaltjes.
Op zich mag dat wel zo blijven, alleen die onzekerheid die ik ervan krijg vind ik wel vervelend.

Ik werk idd ook nog af en toe vanuit huis, vandaag ben ik thuis aan het werk en vrijdag ook.
Volgende week nog werken, ook deels thuis en daarna lekker 2 weekjes vakantie.
Heb geen plannen, ga niet weg, dus ik neem lekker mijn rust dan en dan heb ik ook mijn eerste echo, in mijn vakantie.
Wel superfijn.

Nou, Dina, zorg goed voor jezelf en je kleintje, dan doe ik dat ook....
Het is koud vandaag trouwens, brrr......

Goedemorgen @Kitje

afgelopen vrijdag moest je nog een keer testen... en en en 

Weet wel nog steeds een streepje kan niet anders voor jouw nog8 dagen dan echo spannend. Zo blij voor je

En @DinaDina29 jij nog 9 dagen voor echo nummer 2. Jeetje wat spannend.

En lieve @Marsukar hoe gaat het bij jouw? Zal wel wat zwaarder worden deze maandjes.

Maar jouw wondertje zit lekker in je buikje

Goedemiddag @Onzefamilie wat ontzettend lief dat je nog altijd zo betrokken bent.
De test vrijdag was nog positiever dan de week ervoor.
Het tweede streepje was mega donker en er was eigenlijk niet eens verschil te zien tussen het controle streepje en het test streepje.
Ondanks dat de eerste test ook al wel duidelijk was, knalde deze tweede test er keihard uit.
Ik was toch zenuwachtig ervoor en ik was mega opgelucht  toen ik die 2 streepjes zag.
Ik heb de foto meteen doorgeappt naar mijn contactpersoon en zij was ook superblij.
Verder voel ik me best goed, ben wel moe en af en toe pijnlijke boobs maar verder geen andere kwaaltjes.
Niet ziek, zwak en misselijk, wat me ergens dan wel een beetje onzeker maakt (het zit toch wel goed??) maar toen ik dat besprak met mijn contactpersoon zei ze dat het ook nog heel vroeg is voor echte kwaaltjes en dat ik vertrouwen moest blijven houden, wat me meestal toch wel lukt hoor.

Nog 1 weekje werken en dan lekker vakantie en nog 8 nachtjes slapen voor de echo.
Aan de ene kant kijk ik er enorm naar uit, maar aan de andere kant ben ik er ook wel zenuwachtig voor.

Hoe is het verder met jullie?
Alles een beetje een plekje kunnen geven en je vader nog altijd de goede kant op met zijn gezondheid?
Jullie zoontje zal nu ook wel schoolvakantie hebben denk ik? Of hebben jullie later vrij?
Hier is de schoolvakantie afgelopen vrijdag begonnen.

Hopelijk heeft iedereen een fijn weekend gehad, hier lekker rustig thuis, in de tuin gewerkt vandaag, verder eigenlijk weinig nieuws te melden hier.
In afwachting van de echo...

Hoe is het verder met de rest?

@DinaDina29 en @Marsukar bij jullie ook alles in orde?

Nou wat geweldig voor jullie @DinaDina29 en @Kitje. Zo te horen zitten jullie lekker op de wolk. Heel fijn om dit soort nieuws te lezen. Hoe voelen jullie je? 

Hoe is het met jou @Onzefamilie? Toch nog opties aan het overwegen?

Hier gaat het wel goed. Merk nu wel echt dat ik zwanger ben hoor. Heeeeeeeel veel plassen. 5 keer per nacht eruit. Noem het alvast oefenen... voor nu is het niet heel fijn. Ik ben wel heel blij met dit weer. Van mij hoeft het echt niet tropisch warm te worden.. 😕😁. Verder last van m’n spieren om m’n ribben. Lastig met slapen. Gisteren nachtmerrie gehad over de bevalling. Kijk er niet naar uit, maar gelukkig ken ik mijzelf en weet ik dat ik mij, als het moment daar is, kan overgeven. Het moet gebeuren en m’n lichaam is ervoor gemaakt. Ik ben alleen iemand die van controle houd dus het onbekende liever eerst bekend maakt. Helaas gaat dat niet in situaties als deze.. Maar goed.. We zijn ook mega nieuwsgierig naar ons meisje, dus vermoed dat die nieuwsgierigheid de overhand  gaat hebben. Nog 1,5 maand en dan met verlof. Heel spannend allemaal!!! 

Goed te horen dat het goed gaat met jou @Marsukar nog maar 6 weekjes werken, dat schiet al lekker op zeg!
Ga je door tot 4 weken voor de bevalling? Want denk dat je nog maar een week of 10 moet nu?
Eind september toch?

Snap het ja, dit weer is een stuk prettiger als je hoogzwanger bent, die tropische hitte geeft alleen maar ongemak voor jou.
En dat vele plassen is lastig idd.
Niet te druk maken om die bevalling, ik vond het allemaal reuze meevallen.
Heb er weinig mee geleden, maar ja, mijn zoon was natuurlijk ook maar een kleintje, dat scheelt ook wel.
En die controle heb ik ook graag idd, ben ook best wel een controlfreak, maar toch, op het moment dat het daar is komen er een soort van oerkrachten die je lichaam overnemen lijkt wel en ben je alleen maar bezig te zorgen dat die kleine eruit gaat.
De hele fanfare had binnen kunnen komen tijdens de bevalling, ik had er geen oog voor gehad.
Net zo min als dat ik oog had voor het hele peloton aan gynaecoloog, zusters, kinderartsen, nicu arts, de couveuse die klaar stond maar niet nodig bleek, de hele reutemeteut, het was me een partij druk in die kamer, liep wel een man of 15 rond voor 1 kindje.....

Oh, als ik je een tip mag geven... Zorg ervoor dat je darmen leeg zijn, want als je gaat persen komt alles mee, ook dat!
Dat overkwam mij dus, een dikke drol die ermee uit kwam omdat ik niet meer naar de wc had gedurfd omdat ik bang was dat ik mijn kindje zou uitpersen daar.... 😂😲

De roze wolk die hier langsgedreven is  heb ik toch maar vastgegrepen, ik zit er nog niet op, maar hang er wel aan te bungelen om erop te klimmen maandag, na de echo....
Nog maar 5 dagen!
Als ik er aan denk word ik helemaal zenuwachtig ervoor, dus ik heb het bewust een beetje losgelaten.
Ik kan er toch niks aan veranderen, het is zoals het is.

Verder voel ik me best prima, wel heel moe en moet nu al regelmatig plassen snachts 😂 dat beloofd nog wat....
Verder weinig last van kwaaltjes, niet misselijk ofzo.
Wel pijnlijke boobs, vooral smorgens bij opstaan.

Gelukkig heb ik 2 weekjes vakantie vanaf volgende week, mijn echo valt dus ook fijn in mijn vakantie.
Dan heb ik lekker de tijd om die te verwerken, zowel positief als negatief.
Ook als blijkt dat het er 2 zijn, dat zal ik toch wel ff moeten verwerken denk ik, haha.
Gosh dan krijg ik het druk, in mijn upje 2 van die hummels... 😱
Maar wat een kado zal het ook zijn.

Doe je goed @Kitje straks lekker vakantie!! Ik ben echt heel benieuwd. Wat denk je zelf? 1 of 2? Wat gebeurd er eigenlijk met de overgebleven eitjes, die nog in de vriezer liggen in Riga? Die heb je straks niet meer nodig vermoed ik?

Ik ga 4 weken van tevoren verlof nemen, dus begin september. Maar ik heb net besloten dat ik nog zoveel overuren heb staan, dat ik een weekje eerder stop en dan lekker mijn uren opneem. Zoals het er nu uitziet begin ik pas half januari weer. Echt zo spannend allemaal! Volgende week gesprek met de kraamzorg. Weet nog dat ze zeiden dat ze pas rond de 30ste week langs zouden komen. En nu is het alweer zo ver. 
Moet mij ook niet te druk maken over de bevalling. Vind het gewoon een raar idee dat ik geen idee heb wat mij gaat overkomen straks. Moet mij er toch aan over gaan geven. Over 3 weken een gesprek met vk over de bevalling. Zal allemaal wel loslopen. Ze moet er toch echt uit 😬🙃😆. Wel heel veel zin om haar te zien. Placenta ligt voor haar, dus voel haar nog steeds niet zoveel als ik zou willen. Al wordt ze steeds sterker. Dat merk je dan wel.. Heel bijzonder allemaal en heel dankbaar dat we dit mogen meemaken ☺️

Jaaaah, vakantie!! 💃

Heel eerlijk gezegd durf ik er bijna niet aan te denken @Marsukar en kan ik alleen maar hopen dat alles goed is.
Heb dan ook nog helemaal niet nagedacht of het er eentje is, of twee... 
Beide is goed voor mij, al zal het met twee wel aanpoten worden... 😅 maar dat lukt mij wel.

De overgebleven Emmy's (2 stuks) blijven in de vriezer in Riga liggen, die zijn van mij tot ik ze vertel wat ze ermee moeten doen.
Bij de behandeling zat 1 jaar invriezen bij, dus voorlopig neem ik er nog even geen beslissing over en wacht ik af wat er nu maandag gaat gebeuren en de komende tijd.
Eea is ook afhankelijk of het er eentje is of twee.
Bij twee denk ik dat het wel klaar is, maar als het er eentje is, dan wil ik toch nog een poging gaan wagen voor een broertje of een zusje zodat hij/zij niet alleen opgroeit.
Ik hoef er gelukkig niet nu over te beslissen.

Ja, dat kan ik me wel voorstellen dat je graag door wil werken tot 4 weken, dan heb je 2 weken langer verlof na de geboorte.
Dat was ik bij mijn zoon ook van plan, maar ging faliekant mis 😂
Een weekje vakantie vooraf is wel lekker en als je toch meer dan genoeg dagen hebt, why not.
en dan de rest van het jaar heerlijk vrij!
Mooi vooruitzicht zo voor jou.

Tijd is toch wel snel gegaan he? 30 weken alweer, nog maar 10 weekjes te gaan voor je (ongeveer) en een fijn idee ook dat het kindje ook levensvatbaar is.
Komt de kraamzorg bij jou thuis?

En ja, ze zal er toch uit moeten, op een of andere manier.
Ik keek er ook niet echt naar uit, maar vond het reuze meevallen.
Gewoon go with the flow dan komt dat allemaal wel goed en heb je eindelijk je mooie kleine dametje in je armen.

Ik had met mijn zoon ook voorliggende placenta, voelde hem ook pas laat, maar toen hij eenmaal sterk genoeg was om er doorheen te trappen voelde ik hem ook wel heel erg goed.
Wat kon dat manneke stampen zeg, jeetje.

Ook lag hij nog in een stuit een week of 2 voor zijn geboorte, toen zeiden ze tegen mij dat hij nog kon draaien dat ik me niet bezorgd moest maken.
Week later besloot die snachts eens te gaan draaien, man, dat heb ik gevoeld!
Mijn hele buik ging op en neer, jeetje.
Toen die een week later ineens besloot dat het de hoogste tijd was wilden ze gaan kijken of die met zijn hoofd naar beneden lag omdat hij volgens hun gegevens nog in stuit lag... Dus ik zeg, die ligt goed! No doubt about it, heb er een halve nacht wakker van gelegen omdat die me beurs gestampt had tijdens zijn draai... 😂

Het is idd heel bijzonder en mooi om mee te maken, het mooiste wat er is!

Ja je hebt gelijk @Kitje. Fijn dat ze het iig een jaar bewaren. Nu ik het zo lees, kon mijn vraag misschien een beetje raar overkomen. Was zo niet bedoeld hoor. Was echt meer uit nieuwsgierigheid hoe ze dat daar doen.. Ik ben niet thuis in eitjes bewaren. Dit was onze laatste cryo. Als wij straks weer gaan proberen voor nog een kindje, dan begint het hele circus weer van voor af aan. Behalve dan het zaad van mijn partner. Die zit wel in de vriezer. Betaal je idd per jaar voor ofzo. 

Heel spannend maandag!! Uiteraard horen we het graag van je 😊

kraamzorg komt inderdaad thuis langs. Ben ook heel benieuwd naar dat gesprek. Het wordt allemaal zo echt.. Zei gisteren nog tegen m’n vriend dat het niet zo lang geleden lijkt dat we zo in de zenuwen zaten voor de 8 weken echo. Wat duurde dat wachten ook lang. En nu al bijna 30 weken. Bizar hoor!! Ik hoop dat ik hetzelfde mag ervaren als jij en dat ik de bevalling ook mee vind vallen 🤞

Lees af en toe ook de andere forums op deze website en zo te lezen gaat het, momenteel, met best wat vrouwen goed die in dit traject zitten. Fijn om weer eens wat vreugde te lezen na zoveel verdriet. Ik ben ook echt zo blij voor jou! En ook weet zeker dat, of het er nou 1 of 2 zijn, ze goed terechtkomen bij jou ☺️

Ja, in principe bewaren ze het zo lang als dat ik de opslag ervan betaal, de Emmy's zijn van mij en het is mijn beslissing wat er mee gebeurt.
Je vraag was niet stom hoor @Marsukar ik kan me voorstellen dat je je dat afvraagt.
Maar in principe gaat het op dat gebied hetzelfde als bij behandelingen in Nederland, er wordt 1 of 2 teruggeplaatst en de rest vriezen ze in voor eventueel later gebruik.

Volgens mij is het wel zo dat als je samen met iemand bent dat je dan samen beslist over de Emmy's dus als je uit elkaar gaat, dat dan niet de een of de ander zonder dat de ander ervan weet er gebruik van kan maken.
Maar ik ben alleen, dus ben ik ook de enige die er wat over te zeggen heeft.

Ja, als je geen cryo's meer hebt, dan moet je die hele toestand nog een keer doormaken met punctie en prikken en de hele reutemeteut.
Maar dat is iets voor later zorg, of denken jullie daar nu al over na?

Ja, als je er dan zo op terug kijkt dan is het toch wel snel gegaan he?
Ik kan me jouw zenuwen ook nog heel goed herinneren voor je eerste echo en de opluchting toen alles gewoon top was.
En nu ga je je langzaamaan voorbereiden op de bevalling.
Het wordt idd allemaal zo echt nu voor je, kamertje waarschijnlijk een heel eind klaar, kraamzorg komende week, laatste weekjes werken....

Klopt, er zijn gelukkig wat meer meiden op dit forum, op andere topics die ook in blijde verwachting zijn, of in spannende afwachting voor een eerste test.
Fijn om te lezen idd na zo een hoop ellende.
Er waren zoveel meiden waar op het laatste moment behandelingen van gecancelled waren, het verdriet bij iedereen was immens groot.
En nu weer hoopvol en sommigen beloond met een zwangerschap.
Op een ander topic loop ik gelijk op met een ander, zij is maar een paar dagen verder dan ik, dus we hadden al gegrapt dat ze straks mss wel op dezelfde dag komen, het zou zomaar kunnen.

Vind het ook heel fijn om deze vreugde te kunnen delen om te kletsen met anderen die in zo'n zelfde traject zitten of hebben gezeten.

Nou, hier nog 2 nachtjes voor de echo, als ik eraan denk krijg ik the chills....
Vrijdag heb ik toch nog een testje gedaan ook, had er voor de eerste keer nog eentje liggen, toen vroegen ze me een week later nog eens te testen, dus toen heb ik een nieuw doosje met 2 tests gekocht, ik had er nog eentje over, denk och, is zonde om weg te gooien ook, dus gister nog eens eroverheen geplast, duidelijker dan dit kon bijna niet, 2 dikke strepen, geen verschil tussen controlestreepje en test streepje.
Ik had de er een foto van gemaakt en naar mijn contactpersoon gestuurd, ze zei dat ze hoopte dat het me wat meer zelfvertrouwen zou geven voor de echo maandag.

Ik laat zeker wat weten hoor, maandag!

@Kitje

Lieve kitje,

Spannend vandaag we duimen voor je hoor. 

Even updat gisteren mijn vaderzelf gezien het gaat hartstikke goed met hem. Heb zelf met hem gewandeld.

We gaan straks met de kids even dagje weg strand en lekker chillen

Ik hoop op 2 hartjes die kloppen

Zet hem op

Dankjewel lieve @Onzefamilie!
Het is heel spannend en ik ben zooooo zenuwachtig ervoor!
Vanmiddag gaan we het zien, ik hoop zo dat alles goed is.

Wat fijn dat het zo goed gaat met je vader, ben zo blij voor jullie.
Een beetje goed nieuws na alle sh.t konden jullie wel gebruiken he?

Veel plezier vandaag op het strand, maak er een mooie dag van!
Ik zal straks na de echo een update sturen.

Nou, hier ben ik dan met mijn nieuws, ik heb goed nieuws dat om te beginnen, maarrrrr, jullie hadden het wel fout!
Ik ben in verwachting van 1 kindje en ik heb een prachtig mooi kloppend hartje gezien.
Ik was zo vreselijk zenuwachtig hiervoor en ik barstte in tranen uit toen ik dat kleine flikkerlichtje zag op het scherm.
De vk zei meteen dat het er heel goed uit zag en dat heel onhandig de tissues op de tafel stonden... 😂
Ze leek zelf ook ontdaan door mijn emo reactie, maar alle spanning kwam er gewoon ineens uit, ik was zooooo opgelucht dat alles goed was.
Ik mocht het ook filmen, dus ik heb er zelf een filmpje van gemaakt, dat was maar goed ook want een hoop is niet blijven hangen, maar kan ik nu terughoren op het filmpje.
Ik ben ook heel erg blij dat ik gekozen heb om er 2 terug te laten zetten.

Volgens haar echo apparaat ben ik 6 weken en 6 dagen zwanger, het kindje is 0,95 cm klein en dit klopte precies met de zwangerschapsduur.
De uitgerekende datum zou dan 9 maart 2021 zijn (ik had zelf 7 maart uitgerekend) maar de officiele datum bepaling volgt nog over 4 weken.
Ze heeft me wel 3x gefeliciteerd ook.

Ben door alle consternatie wel vergeten te melden van het vervelende mens, maar deze vk heeft alles wel goed gemaakt.
Ze zei ook nog dat ze dacht dat ik 4 weken wel heel erg lang zou vinden, dus heeft ze besloten om over 2 weken nog een echo te laten maken als ik dat wilde.
Op 6 augustus krijg ik dus nog een keer een echo tussendoor en dan rond de 11/12 weken de termijn echo.

Daarna ben ik naar mijn moeder gereden, ik heb haar het echo fototje laten zien en erbij vermeld dat dit een weloverwogen beslissing is geweest.
Ze pakte het fototje aan en keek er heel verbaasd naar.
Wat is dit? vroeg ze.
Een babytje.
Van wie?
Van mij....

Ze begon te huilen en vloog overeind, vergat alle corona regels en vloog me om mijn nek om in tranen uit te barsten (ik dus ook).
We hebben zo even staan snotteren en toen zei ze tegen mij, wat een geweldig mooi nieuws, wat fijn en wat ben ik blij.
Ik heb het altijd zo jammer gevonden voor je dat het bij eentje gebleven is.
Haar reactie was zo ontzettend fijn, niks geen beren op de weg, gewoon heel erg blij voor mij.
Ze was compleet van de wap en schonk zichzelf maar een glas wijn in (doet ze anders nooit).
Ze had al wel gemerkt aan mij dat er wat was, maar ze had zoiets van, ze komt vanzelf wel ermee.
Mijn moeder vraagt nooit, die laat en wacht af tot ik zelf kom.

Ik ben zelf ook nog steeds een beetje ontdaan van alles, het moet hier nog ff bezinken allemaal.

Bedankt voor het duimen en voor het toesturen van de juiste energie.
Ik ben een blij mens!

30 minuten geleden, Kitje zei:

Nou, hier ben ik dan met mijn nieuws, ik heb goed nieuws dat om te beginnen, maarrrrr, jullie hadden het wel fout!
Ik ben in verwachting van 1 kindje en ik heb een prachtig mooi kloppend hartje gezien.
Ik was zo vreselijk zenuwachtig hiervoor en ik barstte in tranen uit toen ik dat kleine flikkerlichtje zag op het scherm.
De vk zei meteen dat het er heel goed uit zag en dat heel onhandig de tissues op de tafel stonden... 😂
Ze leek zelf ook ontdaan door mijn emo reactie, maar alle spanning kwam er gewoon ineens uit, ik was zooooo opgelucht dat alles goed was.
Ik mocht het ook filmen, dus ik heb er zelf een filmpje van gemaakt, dat was maar goed ook want een hoop is niet blijven hangen, maar kan ik nu terughoren op het filmpje.
Ik ben ook heel erg blij dat ik gekozen heb om er 2 terug te laten zetten.

Volgens haar echo apparaat ben ik 6 weken en 6 dagen zwanger, het kindje is 0,95 cm klein en dit klopte precies met de zwangerschapsduur.
De uitgerekende datum zou dan 9 maart 2021 zijn (ik had zelf 7 maart uitgerekend) maar de officiele datum bepaling volgt nog over 4 weken.
Ze heeft me wel 3x gefeliciteerd ook.

Ben door alle consternatie wel vergeten te melden van het vervelende mens, maar deze vk heeft alles wel goed gemaakt.
Ze zei ook nog dat ze dacht dat ik 4 weken wel heel erg lang zou vinden, dus heeft ze besloten om over 2 weken nog een echo te laten maken als ik dat wilde.
Op 6 augustus krijg ik dus nog een keer een echo tussendoor en dan rond de 11/12 weken de termijn echo.

Daarna ben ik naar mijn moeder gereden, ik heb haar het echo fototje laten zien en erbij vermeld dat dit een weloverwogen beslissing is geweest.
Ze pakte het fototje aan en keek er heel verbaasd naar.
Wat is dit? vroeg ze.
Een babytje.
Van wie?
Van mij....

Ze begon te huilen en vloog overeind, vergat alle corona regels en vloog me om mijn nek om in tranen uit te barsten (ik dus ook).
We hebben zo even staan snotteren en toen zei ze tegen mij, wat een geweldig mooi nieuws, wat fijn en wat ben ik blij.
Ik heb het altijd zo jammer gevonden voor je dat het bij eentje gebleven is.
Haar reactie was zo ontzettend fijn, niks geen beren op de weg, gewoon heel erg blij voor mij.
Ze was compleet van de wap en schonk zichzelf maar een glas wijn in (doet ze anders nooit).
Ze had al wel gemerkt aan mij dat er wat was, maar ze had zoiets van, ze komt vanzelf wel ermee.
Mijn moeder vraagt nooit, die laat en wacht af tot ik zelf kom.

Ik ben zelf ook nog steeds een beetje ontdaan van alles, het moet hier nog ff bezinken allemaal.

Bedankt voor het duimen en voor het toesturen van de juiste energie.
Ik ben een blij mens!

@Kitje

wat geweldig!!!! Yayyyy en wat een super reactie van zowel de vk als je mama. Kijk eindelijk de druk eraf.

Het is je gegund maar ik blijf erbij dan een meisje en wie weet straks .

Wat zijn weblij voor je. Echt het is je gegund. Want iedereen verdient het om mama te zijn.

Knuffels  van ons

Dankjewel @Onzefamilie ik ben zo blij en opgelucht, ik heb het filmpje daarstraks nog eens bekeken, de druk is er idd een heel eind af nu.
Deze vk was echt top en de reactie van mijn mama maakte de mooie dag compleet.

Ik had nog gevraagd aan de verloskundige hoe groot de kans is nu dat het nog mis gaat.
Ze zei dat die kans er nog wel is, maar dat de meeste miskramen plaatsvinden tot de 6 weken en daar ben ik al voorbij.
De percentages worden met de week lager, het kindje zag er heel goed uit, ze gaf me een hele goede kans dat het blijft zitten nu.
Maar ik zal toch opgelucht zijn als we de 12 weken voorbij zijn.

Over een paar maandjes zullen we weten of je gelijk hebt 😊 het blijft een verrassing tot de geboorte, ook voor mij.

En wat jij zegt, iedereen verdiend het om mama te zijn, jullie net zo goed, daarom vind ik het ook zo erg dat het bij jullie niet gelukt is.
Heb daarstraks nog eventjes geslapen, had geen oog dicht gedaan vannacht, ik was op, nu weer fit.

@DinaDina29 jij hebt morgen toch je tweede echo dacht ik?
Succes gewenst alvast! 

Wat een mooi nieuws @Kitje!! Ik had echt geen idee hoor. Was alleen wel heel benieuwd of het er eentje of twee zouden zijn. 
Ben heel blij voor je. Fijn ook dat de vk een fijne was dit keer. Heerlijk als je begrepen wordt en iemand oprecht met je meeleeft. 
Ook heel fijn hoe je moeder heeft gereageerd. Fijn dat je het nu met meer mensen kunt gaan delen. Uiteraard snap ik dat je eerst die 12 weken voorbij wilt zijn. Maar het delen met je moeder zal al een hoop met je hebben gedaan 😊. Heb je al een idee wanneer je het met je zoon gaat delen? Kun je nu wel echt op die roze wolk gaan zitten? 

@Onzefamilie goed om te horen dat het beter gaat met je vader. Ik hoop ook dat het ietsje beter met jou gaat. 

Ja, stiekem was ik daar ook benieuwd naar, maar ik was zo zenuwachtig ook voor die echo, vond het zo vreselijk spannend, er viel zo'n blok beton van mij af toen het goed bleek te zijn.
Deze vk was een hele fijne, ze was zo ontzettend meelevend en nam ook de tijd.
Ook dat ze voorstelde om over 2 weekjes nog een echo te doen, het was eigenlijk precies wat ik nodig had.

Het delen met mijn moeder deed me heel veel, ik was blij dat ik meteen naar haar toe was gegaan.
Haar blijdschap te zien deed me zo goed.

Voor wat betreft mijn zoon wacht ik de volgende echo nog eventjes af, als die ook goed is, dan heb ik er voldoede vertrouwen in om hem te gaan inlichten.
Hoe ik het ga aanpakken weet ik nog niet, misschien dat ik daarover nog wat advies ga inwinnen bij de praktijkondersteunster van mijn huisarts.
Zij is gespecialiseerd in jongeren en misschien heeft ze wat handige tips voor mij.
Heb wel besloten dat hij het krijgt te horen voordat ik anderen ga inlichten, daar heeft hij recht op vind ik, want het gaat ook zijn leven veranderen.

Gister heb ik echt alles ff moeten laten bezinken, vannacht heerlijk geslapen, ben nu weer fit en uitgerust.
De roze wolk zal komende week wel voorbij komen drijven, dan zal ik er een stapje op gaan zetten.
Gister was ik eigenlijk nog veel te emo om die mee te kunnen pakken.

Het zien van dat kloppend hartje heeft me zoveel gedaan, de opluchting, alles.

Hoi dames,

Wat fijn @Kitje!! Mooi nieuws! Gefeliciteerd nogmaals. Dat geeft idd een beetje opluchting. Geniet lekker van dit moment. Ik hoor je niets noemen over kwaaltjes. Hou het zo haha! Hier wil het maar niet ophouden met de misselijkheid. Alle geurtjes in huis irriteert mij en het liefst wil ik niet aangeraakt worden door mijn man :/.

Vandaag geweest en alles ziet er nog goed uit. Hartje klopt goed en hij/zij was al aan het schoppen. Bleef maar bewegen. Zelfs de echo foto's zijn wazig hierdoor!! Dat wordt een actieve kind denk ik. Mijn man is basketballer en was natuurlijk al enthousiaist. Gyneacoloog was ook heel blij met was hij zag en heeft mij doorwezen naar de verloskundige (over 2 weken afspraak). Ik ben nu precies 10 weken en uitgerekend op valentijnsdag. Heel bijzonder vind ik het allemaal nog! Mijn zus die gaf mij gisteren een 9 maanden boek als cadeau, maar dan nog besef ik het niet helemaal! Maar goed ik denk dat ik het maar binnenkort verteld aan mijn beste vriendin zodat ik geen smoesjes meer hoef te verzinnen 😛

@Onzefamilie ik ben blij dat het beter gaat met je pa. Hoe voel je je deze dagen? Hopelijk met jou alles goed ondanks de teleurstelling. Ik bid nog steeds elke dag op een wonder of dat iets op je pad komt waardoor je toch een mogelijkheid vindt.

Fijne dag dames en hou mij op de hoogte van alle ontwikkelingen. Ik zou het ook doen.

Xx Dina

Heeey wat een fijn nieuws @DinaDina29 had eigenlijk ook niet anders verwacht, de vorige echo was ook al zo goed.
Wat leuk om te lezen dat de kleine al lekker lag te schoppen, wel jammer dat je daardoor een wazige foto hebt.
We schelen maar 3 weekjes dan, ik ben vandaag precies 7 weken, volgens de vk zou mijn uitgerekende datum 9 maart zijn, maar dat wordt nog definitief bepaald door de termijn echo rond 11/12 weken.
Wel bijzondere dag om op uitgerekend te zijn, Valentijnsdag, de dag van de liefde!
Geloof het nu maar hoor en vul dat boek in 😄 Superleuk om te doen en later nog eens terug te lezen.

Balen zeg dat jij nog steeds zo misselijk bent.
Ik heb indd geen kwaaltjes, daarom ben ik steeds ook zo onzeker of het wel goed zit.
Ik ben niet misselijk, ook niet en beetje, vind geen geuren vies ineens, heb geen vreetbuien of dingen die ik niet meer lust of ineens heel graag, geen buikpijn, niks.
Alleen pijnlijke borsten smorgens bij het opstaan, maar na verloop van de dag trekt dat weer weg en moe, maar de ene dag meer last van dan de andere dag, het zijn ook dingetjes waar heel prima mee te leven valt.
Dus mij hoor je niet klagen... 😅

Het mag van mij ook wel zo blijven, met mijn zoon ben ik ook niet ziek geweest en mijn moeder vertelde dat ze zowel bij mij als mijn zusjes ook niet ziek is geweest.
Op 1x na, toen was ze vis aan het bakken en ineens werd ze supermisselijk, kotste alles uit, mijn vader bakte de vis af en vervolgens heeft mijn moeder die smakelijk opgegeten, heel grappig verhaal was het.

Dus over 2 weekjes naar de vk en dan zul je waarschijnlijk wel weer een echo krijgen.
Hopelijk slaapt die kleine dan eventjes.
Hoe groot is jouw kindje nu? Of hadden ze het niet opgemeten?

Hoi @Marsukar hoe gaat het is het kleine wondertje er al??

En @DinaDina29 hoe gaat het bij jouw

En @Nora90 hoe is het bij jouw nu.

Verder hier alles goed, soms zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Ben benieuw hoe het met jullie allemaal  is

Wat leuk weer even wat te horen. 
Wel leuk als je nu andere topics ziet op dit forum, dat er weer leven zit op deze site. Dat was er helemaal niet meer toen ik hier begon 😊.

Ik heb nu verlof @Onzefamilie. Uitgerekende datum is volgende week, dus ze kan elk moment komen.. Maar natuurlijk ook nog even op zich laten wachten. We wachten geduldig af. Gisteren bij vk geweest en ze ligt helemaal klaar. Ingedaald en wel, maar dat zegt nog steeds niks. 

Vertel! Wat voor wonder is je overkomen?? 

Ben ook heeeeel benieuwd hoe het met de andere dames gaat. Hopelijk laten ze wat horen @DinaDina29 & @Nora90.

Natuurlijk ook altijd fijn wat van @Kitje te horen. Al heb ik het een en ander gelezen op een ander forum 😞. Denk aan je!! 

Edited by Marsukar

16 uur geleden, Marsukar zei:

Wat leuk weer even wat te horen. 
Wel leuk als je nu andere topics ziet op dit forum, dat er weer leven zit op deze site. Dat was er helemaal niet meer toen ik hier begon 😊.

Ik heb nu verlof @Onzefamilie. Uitgerekende datum is volgende week, dus ze kan elk moment komen.. Maar natuurlijk ook nog even op zich laten wachten. We wachten geduldig af. Gisteren bij vk geweest en ze ligt helemaal klaar. Ingedaald en wel, maar dat zegt nog steeds niks. 

Vertel! Wat voor wonder is je overkomen?? 

Ben ook heeeeel benieuwd hoe het met de andere dames gaat. Hopelijk laten ze wat horen @DinaDina29 & @Nora90.

Natuurlijk ook altijd fijn wat van @Kitje te horen. Al heb ik het een en ander gelezen op een ander forum 😞. Denk aan je!! 

@Marsukar kijk nog een weekje nou ik denk dat ze maandag al komt hoor. Hahaha.. enn dan kan je heerlijk genieten in je armen 

Wonderen zijn de wereld nog niet uit, onze kerel is gewoon ons wonder.  Ons hartje ons alles. En het wonder dat we al hebben. 

Ja erg kut voor kitje, ik bericht der zowat elke dag. Wetend hoe het voelt.  

Hier vandaag straks eerste keer scouting voor onze 4 jarige. Dus spannend. Soms moet je wonderen gewoon laten gebeuren en soms vergeet je je wonder die je al hebt. #weesblijmetalles #wonderenhoevennietgroottezijn

Een gezond en goede herfst gewenst alvast.. want dat is ook een wonder..

20200902_131905.jpg

Wat leuk dat je weer komt meeschrijven @Onzefamilie  en wat een leuke foto.
En je hebt helemaal gelijk, soms zijn we zo bezig met wonderen verrichten dat we vergeten welke wonderen we wel hebben.
Blij wezen met dat wat je wel hebt ipv treuren om dat wat je graag wil en niet hebt.
Het is een waarheid als een koe en toch is dat lastig, want je wil zo graag ook dat wonder dat je nog niet hebt...

Anyway, welcome back in dit wachtbankje topic dat wel een beetje achterhaald is intussen, maar het wordt vanzelf wel weer december.
Of lopen we op de feiten vooruit? Is maar net hoe je het ziet...

Hier is het idd allemaal erg verdrietig, maar life goes on, dus ja, ook mijn leven hoe lastig ook soms.
Morgen weer naar het werk en dan is alles weer zoals het was before....

Lief dat jullie aan mij denken meiden.

Voor jou spannende tijd @Marsukar
Ik meen dat jij tegelijk uitgerekend was met mijn collega (zij 27 september) maar zij is afgelopen vrijdag bevallen.
Kreeg een appje van dr, is dan wel even confronterend, maar ik weet hoe een groot wonder dit kindje is, dus ik gun haar en haar man hun geluk van harte.

Voor jou kan het nu elk moment zover zijn, maar kan ook nog 2 weekjes duren.
Lijkt me spannend als je zo op het laatst loopt en gewoon weet van het kan ineens zo ver zijn.
Weet nog dat mijn zusje van haar 2e in verwachting was en toen gingen ze naar de dierentuin (ze was al over de datum heen), dierentuin was vlakbij, kwartiertje rijden zoiets en zij lopen daar en ineens zegt ze, oh, we moeten nu naar huis en paar uur later lag haar dochter op haar buik te kijken.

Ik wens je vast veel succes op het moment dat je het nodig hebt en wel ff wat laten weten hoor 😉

@Marsukar en hoe gaat hetmeis met je wonder? Hoop alles goed en datje lekkeraan genieten bent.

@Kitje

ja wonderen zijn soms zo onbegrijpelijk

Dames ons wonder is onderweg, want wij zijn 7 weken en 2 dagn zwanger vandaag. We kregen een kans die we met beidr handen genomen hebben.  Nu dus afgelopen maandag een hartje gezien. En 10 nov de volgende echo.

Soms zit geluk in een klein hoekje

@Kitje ik ben gewoon sprakeloos van wat ik terug lees. Ik heb met tranen in de ogen gelezen. Ik wens je nog heel veel sterkte in deze tijden. Ik had begin dit jaar ook een vroege miskraam maar wat jij mee hebt gemaakt moet je heel sterk voor zijn. Je bent een power vrouw! Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat en dat je de hoop en kracht hebt gevonden om door te gaan. Is er nog een kans om binnenkort door te gaan met de behandeling in het buitenland?

@Onzefamilie heel erg gefeliciteerd! Bizar hoe alles gaat. Mooi nieuws. Hoe is het bij jullie gegaan?

Dames, ik was heel stil hier want buiten de zwangerschap zat ik niet heel lekker in mijn vel. Gelukkig gaat alles goed met de zwangerschap en ik ben nu 23 weken. Het wordt een meisje en ik ben super blij als ik schopjes voel. Helaas is mijn contract op werk niet verlengd en het kwam heel zwaar binnen. Je voelt je al zo kwetsbaar als zwangere en dan komt zo een nieuws moeilijk binnen. Nu probeer ik te ontspannen maar dat lukt niet altijd. Ik heb veel last van stress en daarnaast ben ik nog met angst gebleven van de miskraam. Elk klein krampje of het niet voelen van schopjes zorgt voor enorm angsgevoelens.

Ik hoop dat iedereen en alle andere dames hier verder gezond zijn en kracht hebben in deze tijden.

Liefs,

Dina

Whoohooo gefeliciteerd @Onzefamilie
Wat een goed nieuws voor jullie en dit wondertje is here to stay hoor.
Probeer niet teveel zorgen te maken en te genieten.

@DinaDina29 wat fijn dat het bij jou allemaal goed gaat, alweer ruim over de helt, gaat hard.
Wat ontzettend balen van je werk zeg, daar zit je idd helemaal niet op te wachten als je zwanger bent.
Kwetsbaar en vol hormonen kun je zo'n bad nieuws stuk minder goed handelen dan normaal denk ik.
En solliciteren is nu ook wellicht wat lastiger, toch hoop ik dat je snel een nieuwe leuke baan vind.

Probeer te genieten van je zwangerschap mop, ik snap je angst, zou ik ook hebben, maar toch ben ik dankbaar dat ik 2 maanden heel gelukkig heb kunnen zijn, het was veel te kort, maar dit nemen ze me nooit meer af, eindelijk was ik gelukkig, eindelijk.....

Dank voor je lieve woordjes, ik heb echt een poeptijd gehad en been through hell.
Intussen weer beetje opgekrabbeld, maar het verdriet zit nog heel erg diep.
Life goes on en van zitten kniezen op de bank is nog nooit iemand beter geworden.

Ik heb nog 2 cryo's maar of het mogelijk is die op korte termijn te laten terugzetten weet ik niet.
Sowieso is het verlies van mijn zoontje keihard binnen gekomen, maar momenteel is het land ook dicht voor oa Nederland, de cijfers zullen dan eerst naar beneden moeten voordat ik daarheen kan.
Via Duitsland zou evt wel kunnen, maar dan moet die grens wel open blijven.

Volgens de gynaecoloog in Nederland en ook de dokter daar is er geen enkele fysieke reden om het niet te doen.
Ik ben gezond en alle bloedwaardes waren goed.
De uitslag van de placenta heeft Maastricht kwijtgemaakt, dus helaas heb ik daar geen gegevens van.
Voor zover nu bekend is het dikke pech geweest, dus dat maakt het extra zuur.

@DinaDina29

Maak je geen zorgen, soms heb je even eem zwangerschaps depressie. Ken dat maar al te goed. We zijn nu al voorbij de 8 weken , ben heel moe veel krampen steken last van onderrug. Geen misselijkheid meer. 

We zijn nog steeds in ongeloof, en ik ben verplicht gehele rust te houden. Dus dat doen we ook. 

Dus netflix en veel water drinken is mijn dagelijkse taak. 

@Kitje dank je wel jaa zijn echt blij, maar zo bang angst bah bah maar zolang geem bloed gaat goed. Nog paar weekjes en dan zijn we weer  een echo rijker.