Jump to content
Kitje

Wachtbankje december

Recommended Posts

@3x3 daar zou ik me niet teveel druk om hoor om dat verloop van die embryo's.
Of het moet zijn dat die heel ver achter loopt, maar dan hadden ze dat wel gezegd.
Op dagjes embryo's maken ook de uren veel uit, kan best zijn als je paar uurtjes later de tp had gehad dat het dan wel ineens een ontelbaar klompje was geworden, een paar uur kan veel schelen.

Eerste keer had ik ook 3x per dag die vieze poezenbollen, de tweede keer heb ik om de 3 dagen Pregnyl moeten spuiten (vond ik zelf stuk prettiger dan die vieze bollen)

Ik heb op zich niet echt veel last van de meds, ben alleen heel erg moe, ik kan de hele dag wel slapen, net ook uurtje op de bank liggen pitten en dat is eigenlijk niks voor mij, ook als ik vroeg naar bed ga ben ik moe.
Heb ik de vorige keren ook gehad.
Ach ja, kan ik me vast voorbereiden op de zwangerschapsmoeheid.... #wishfulthinking

@Onzefamilie wordt nog een superspannende week dan voor je.
Op zich goed teken dat de hcg wel gestegen is.
Ik hoop zo dat jullie volgende week een mooi kloppend hartje zien!

Voel je niet verplicht te reageren hoor, maar je schreef vorige keer dat je depressief voelde en misschien helpt het wel een beetje als je hier wat kletst.
Kan me ook voorstellen dat rust nemen beetje saai kan zijn,  lig je daar maar te mijmeren en te piekeren in je eentje.
Feel free om contact te zoeken hoor als je daar behoefte aan hebt, of niet als je dat niet wil, alles is goed.
Maar stille en allene dagen helpen idd niet denk ik, misschien helpt dan juist een babbeltje met wat meiden die in hetzelfde soort traject zitten als jij dan juist wel om je een beetje door die stille dagen heen te trekken.
Probeer beetje positief te blijven meis. 🤞

Ik heb sinds zaterdag (eerste ongi dag) een spuitje Triptofem en sinds maandag heb ik er ook Menopur 300 bij, dus sinds maandag 2 spuitjes per dag.

Fijn weekend iedereen! Groetjes

@Kitje bedankt voor je reactie. Hij liep goed op schema hebben ze bevestigd. Dus we gaan ervoor. Voor de een of andere reden ben ik zo zen van binnen. Een kalm onderhuidsgevoel. Heb het gevoel dat het gelukt is. Hoe gek het ook klinkt. De afgelopen twee keren ging het up en down en nu voelt t alsof het goed is. Maaaaaar we zien het wel!! 

Heb de 2e en de 3e dag na de terugplaatsing,  (gisteren en eergisteren) sexy gedroomd.  Heeeeeeel sensueel aan het zoenen met iemand. 🙃🙃 

@Onzefamilie ik ben er ook voor je!!

Dan gewoon lekker vertrouwen erin hebben @3x3.
De vorige keer had ik op dag 3 een 4 en 5 cellig en toen zeiden ze dat ze wat langzaam groeiden maar dat dat niet perse slecht hoefde te zijn want de kwaliteit was wel goed, dus als ze tegen jou gezegd hebben dat ze mooi op schema liggen dan zal dat echt ook zo wel zijn.

Lekker die positieve vibe vast blijven houden, ik hoop zo dat je binnenkort dat plusje ziet op de test.
En soms voel je iets gewoon aan, dat klinkt niet gek hoor.
Bij mijn zoon wist ik ook al dat ik zwanger was nog voordat ik een test deed, ik voelde me vreemd en raar, anders.
Dat bleek achteraf dus ook, lol.

@Onzefamilie en ik ook en ik denk dat Nora er ook voor je is.
We zijn hier voor de leuke momentjes te delen, maar ook voor de minder leuke momentjes of om iemand ff ergens doorheen te sleuren.
Samen staan we sterk!
We can do this!

Knuffel

@Onzefamilie  Het geeft niet dat je stil bent, kan ik allemaal best begrijpen. Maar hier kun je altijd je ei even kwijt, mocht je daar toch behoefte aan krijgen.  

En bij mij gaat alles weer zoals vanouds, weer mijn studie oppakken en verder met het "echte" leven. Ik denk wel de hele tijd eraan hoor daar niet van haha. Ik voel ook nog steeds dat getrek aan ze zijkanten van mn buik/lies. 

@Onzefamilie Daar heeft @Kitje helemaal gelijk in. ook ik ben er voor je. We zijn er hier voor elkaar. Je kan hier alles delen met ons. Al is het dat je zin hebt in een kitkat haha 

Misschien een gekke vraag, maar ik moet echt schoonmaken in huis. En daarmee bedoel ik echt tegeltjes boenen in de badkamer en de wc's. Maar dat spul (zoals antikalk) is allemaal zo chemisch, dus ik durf het niet. Wat moet ik doen??? Man des huizes lief aankijken of hij wil boenen? 😛 

Ik ben ik het verleden 1993 behandeld voor ALL. Toentertijd was ik te jong 12 jaar om erover na te denken eicellen in te laten vriezen. En die inzichten waren er ook niet naar mijn weten. 1998 ben ik genezen verklaard. Ik kreeg mee dat ik niet vruchtbaar zou zijn. Ik ben nu sinds 4 jaar getrouwd en mijn man vind het toch belangrijk om onderzoek te doen we zijn begin 2019 gestart met 3x IUI en zijn vrij snel doorverwezen naar IVF.

Ik heb mijn eerste eicelpunctie op vrijdag 29 november gehad. Terugplaatsing zou plaatsvinden op 2 december. 
Helaas ben ik 1 van de ongelukkigen die een flinke bloedinfectie heeft opgelopen bij het aanprikken van de eicellen. Op zondag ben ik op de IC terechtgekomen en is de terugplaatsing geannuleerd. Geluk bij ongeluk waren we heel gelukkig aangezien er 8 eicellen gevonden waren en die alle 8 ook waren bevrucht. Aangezien de terugplaatsing niet heeft plaatsgevonden hebben ze de eitjes nog 1 dag langer in de broedstoof gelegd en zijn er uiteindelijk 6 eitjes ingevroren.

Vrij snel ben ik ongesteld geworden en mag pas half januari de arts terug bellen hoe het nu met mij gaat, voordat er terugplaatsing in eigen cyclus zal plaatsvinden.

helaas ben ik tot op heden niet weer ongesteld geworden dus ga maandag toch de arts bellen om te kijken hoe het nu met mijn natuurlijke cyclus zit. 

Edited by LouLou1980
Dubbele text

@Nora90 als je slim bent dan zeg je tegen hubby dat je ECHT niet mag schoonmaken tijdens je gehele zwangerschap en laat je hem mooi boenen... 😉😂

Maar, ff serieus, als je zeker wil weten dat het niet schadelijk is, dan kun je schoonmaakazijn gebruiken.
Bij mijn weten kun je dat veilig gebruiken.
Antikal is idd wel erg chemisch, mss verstandiger dat ff te mijden dan.
Geen gekke vraag vind ik het overigens hoor.

@LouLou1980 welkom hier op het wachtbankje december wat intussen een januari wachtbankje geworden is...
Wat heb jij al veel meegemaakt zeg op zo'n jonge leeftijd.
Fijn dat je volledig genezen bent van ALL.
12 jaar is idd wel een beetje erg jong om na te denken over eicellen invriezen, daarbij weet ik niet of artsen dat op die leeftijd ook wel zouden doen.
De medische wetenschap is de afgelopen jaren ook wel sterk verbeterd op dat gebied, al denk ik dat het toen ook al wel mogelijk was eitjes te laten invriezen.
De eerste IVF baby stamt ook al uit eind jaren 70 ergens geloof ik, meen ergens eens gelezen te hebben dat die 40 geworden was niet zo heel lang geleden, een of ander Engels meisje is het iig.
Maar ja, daar denk je op zo'n moment ook niet over na als je moet knokken voor je leven denk ik en ook je ouders zullen wel wat anders aan hun hoofd hebben gehad.

En dan zo'n superpech bij het aanprikken van de follikels, hoeveel pech kan een mens hebben zeg, jeetje.
Fijn dat er wel 6 emmy's ingevroren zijn, dat zijn dan 6 kansen.
Ik hoop dat je snel ongesteld wordt zodat je verder kunt met je wens om mama te worden.
En je man had groot gelijk, om dat toch te onderzoeken en niet blind uit te gaan van wat de artsen destijds tegen je gezegd hebben.
Boven de 38 mag je 2 emmy's laten terugplaatsen per keer, in Nederland proberen ze toch altijd eentje, veel artsen sturen daar op aan, maar weet dat je echt de keus hebt op 2 als je dat graag wil.
Dat wilde ik je nog even meegeven, zodat je daar zelf goed over na kunt denken wat je wil, als het zover is.

Groetjes

Hoi allemaal,

ik werd door @Kitje geattendeerd op deze pagina. Dank je wel daarvoor.

Wij zitten sinds 2019 in het icsi traject. Afgelopen donderdag mijn eerste tp van een cryo van goede kwaliteit (zeggen ze dan) gehad. 
Heel eerlijk dacht ik dat wij wel even door het traject heen zouden fietsen. Mijn vriend had een soort blokkade ik zijn balzak, waardoor zijn zaadcellen met een Tese zijn weggehaald. De arts was verbaasd over de hoeveelheid en het kwaliteit. Dus dat klonk positief. 
Bij mij zag het er allemaal tiptop in orde uit. Dus toen zijn operatie was geslaagd, dachten we dat de rest dan vloeiend zou gaan. 
Helaas werd na de eerste hormoon behandeling duidelijk dat mijn lichaam slecht reageert op de hormonen. Er was maar 1 eitje klaar voor de punctie. Ik heb daarom besloten geen punctie te doen en weer opnieuw te beginnen met de hormonen, maar dan een hogere dosis. 
Nu was er weer maar één eitje gegroeid, dus toch maar besloten de punctie te doen. Uiteindelijk waren het er 4 geworden waarvan 2 bevrucht. Bij de verse tp had ik ongeveer een week daarna eerst roze druppels bloed, dag daarna  bruine afscheiding en werd ik helaas 2 dagen later ongesteld. 
Nu afgelopen donderdag dus de tp gehad van de enige cryo die wij hebben. Als dit het niet wordt, dan dus weer van vooraf aan beginnen. 

Het is een vervelende rollercoaster waar we inzitten. Daarom is het zeker fijn om af en toe eens met mensen te praten die hetzelfde meemaken. In mijn omgeving heb ik ze niet. Alleen maar mensen met veel kinderen of die zwanger worden. Uiteraard heel fijn voor hen, maar soms wel lastig om mee om te gaan. 

@Nora90 ik had gereageerd op jouw topic van december omdat ik benieuwd was hoe het bij jou was afgelopen. Zo te lezen ben je zwanger. Hartelijk gefeliciteerd!!

Edited by Marsukar

2 hours ago, Marsukar said:

Hoi allemaal,

ik werd door @Kitje geattendeerd op deze pagina. Dank je wel daarvoor.

Wij zitten sinds 2019 in het icsi traject. Afgelopen donderdag mijn eerste tp van een cryo van goede kwaliteit (zeggen ze dan) gehad. 
Heel eerlijk dacht ik dat wij wel even door het traject heen zouden fietsen. Mijn vriend had een soort blokkade ik zijn balzak, waardoor zijn zaadcellen met een Tese zijn weggehaald. De arts was verbaasd over de hoeveelheid en het kwaliteit. Dus dat klonk positief. 
Bij mij zag het er allemaal tiptop in orde uit. Dus toen zijn operatie was geslaagd, dachten we dat de rest dan vloeiend zou gaan. 
Helaas werd na de eerste hormoon behandeling duidelijk dat mijn lichaam slecht reageert op de hormonen. Er was maar 1 eitje klaar voor de punctie. Ik heb daarom besloten geen punctie te doen en weer opnieuw te beginnen met de hormonen, maar dan een hogere dosis. 
Nu was er weer maar één eitje gegroeid, dus toch maar besloten de punctie te doen. Uiteindelijk waren het er 4 geworden waarvan 2 bevrucht. Bij de verse tp had ik ongeveer een week daarna eerst roze druppels bloed, dag daarna  bruine afscheiding en werd ik helaas 2 dagen later ongesteld. 
Nu afgelopen donderdag dus de tp gehad van de enige cryo die wij hebben. Als dit het niet wordt, dan dus weer van vooraf aan beginnen. 

Het is een vervelende rollercoaster waar we inzitten. Daarom is het zeker fijn om af en toe eens met mensen te praten die hetzelfde meemaken. In mijn omgeving heb ik ze niet. Alleen maar mensen met veel kinderen of die heel fijn voor hen, maar soms wel lastig om mee om te gaan. 

@Nora90 ik had gereageerd op jouw topic van december omdat ik benieuwd was hoe het bij jou was afgelopen. Zo te lezen ben je zwanger. Hartelijk gefeliciteerd!!

@Marsukar @LouLou1980 

On 1/11/2020 at 2:02 PM, LouLou1980 said:

@Nora90

@Marsukar welkom, zo te lezen heb jij ook al een pittige tijd achter de rug.
Denk je dat het met de tese verholpen is, krijg je weer dat je niet goed op de medicijnen reageert.
Jammer dat je verse tp niet gelukt is, hopelijk brengt deze ene cryo meer geluk voor je.
Wanneer mag je testen?

Groetjes

Dank je wel @Kitje voor je reactie. En het welkom heten. Het is inderdaad vervelend, maar goed iedereen hier kent het gevoel vast en zeker..

Ik mag 23 januari testen, maar als het niet zo is dan weet ik het vast al eerder. Dat was tenminste de vorige keer al snel duidelijk. Probeer ook niet teveel van alles te voelen. Je denkt dat het hoort om veel te voelen, dus (zelfs nu al 3 dagen na tp) ga je denken dat het vast niet is gelukt omdat je ‘nog’ niks voelt. Al wil je het niet, het houd je toch bezig.

Jij bent dus nu weer begonnen met de spuitjes? 

Groetjes

Edited by Marsukar

@Kitje @Nora90

Lieve meiden,

Met veel lood in onze schoenen net terug van spoed gynacoloog. Om half 12 vannacht heb ik bloedprop verloren.

Hierbij is ons kindje helaas niet meer, de echo liet zien dat niks meer in de baarmoeder zit  

We hebben een miskraam. Ons regenboogje van 5 weken en 5 dagen is helaas niet meer bij ons. 

Ik zal misschien even heel stil zijn aankomende dagen om dit verlies te verwerken.

Meiden ik hoop voor jullie een positieve tijd. 

Knuffels

Oh, neeeee @Onzefamilie wat een ontzettend verdrietig nieuws.
Ik vind het zo erg voor jullie, zit hier zelf bijna te huilen, ik gunde het je zo.
Wat lief dat je het ons laat weten want dat zal niet makkelijk geweest zijn.
Neem je tijd meis en als je behoefte hebt aan contact dan zien we je wel weer verschijnen hier.
Heel veel sterkte gewenst, ook voor je vrouw.
Ik hoop dat jullie ondanks alles veel steun bij elkaar kunnen vinden.
Dikke knuffel! 😘

@Marsukar ja iedereen hier heeft haar verhaal dat niet heel gladjes verloopt bij de meesten helaas.

Dat dacht ik de vorige keer ook dat ik het wel eerder zou weten, ik ben altijd 1 of 2 dagen eerder al ongi, eerste keer had ik een dag of 4 voordat ik moest testen al roze gespot, de tweede keer niks tot de avond voordat ik ongi moest worden, maar intussen had ik al iedere dag dat het niet kwam meer hoop gekregen.... 

Alles kan in dit traject heb ik wel gemerkt....

Wij leggen alles wat we voelen (of denken te voelen) onder een vergrootglas en pluizen alles uit en analyseren alles.
En alles wil precies niks zeggen....
Je kan van alles voelen, of niks, en beide situaties kunnen goed zijn.
Kortom je kunt er geen mouw aan vastknopen en het enige wat je kunt doen is afwachten en er maar het beste van hopen....

Ik ben sinds vorig weekend weer aan het spuiten idd.
Morgen echo om te kijken hoe ze groeien en naar aanleiding daarvan een afspraak voor punctie of weer een echo.
Hopelijk dan rond het weekend tp, net ervoor of net erna denk ik.

Voor jou spannende weekjes nu, 23e testen, nog 10 dagen.
Vind die tweede week altijd zo spannend.
Volgens mij is 3x3 beetje zelfde periode als jij, dacht dat zij de 21e mag testen, jullie lopen gelijk op dan.

Succes met de wachtweekjes.
Proberen maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken.... 
Niet dat het helpt, maar ja.

Ik kreeg als tip om iedere dag een half uurtje te wandelen, dat zou goed zijn voor de doorbloeding en innesteling.
Ik zag er geen kwaad in, dus dat maar gedaan de vorige keer....

Dank je wel @Kitje voor de tip. Ik zal het zeker gaan proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet. 

Er zit niks anders op dan wachten, wachten en wachten... 

Hoop dat je echo vandaag goed is gegaan?!

@Onzefamilie Ik heb je hele verhaal hier wel gelezen en ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat het nu zo is gegaan. Ik wil je daarom wel heel veel sterkte wensen!!

Groetjes

Edited by Marsukar

Hij welkom @LouLou1980 😄  Wat heb jij ontzettend veel al achter de rug zeg.  Heb je de arts nog kunnen bellen?

@Kitje Oh schoonmaakazijn dat wist k niet, maar stinkt dat niet enorm??? 

@Marsukar  Oh sorry dat heb ik helemaal over het hoofd gezien 😮 Ja ik heb echt flink gebloed, het begon met lichtroze werd donkerbruin en vervolgens super rood met slijm en stolsels, dit had ik 3 dagen ongeveer (dat rode) daarna werd het weer bruin en nam het af... Tijdens dat bloeden wel gewoon getest en hij was positief 😮 

Nu heb ik echt eigenlijk bijna nergens last van. Als ik een lege maag heb dan voel ik mij lichtelijk misselijk en als ik dan wat eet dan is dat ook zo weer weg. Ik heb geen pijnlijke of gevoelige borsten, ze zijn juist heel zacht en wel wat groter lijkt het (ben ook aangekomen dus daar kan het ook aan liggen) Nog steeds die opgezette buik, vooral in de avond dan is die gigantisch hahaha. M'n afscheiding is meer geworden en wateriger, en gisteren toch weer een klein beetje lichtbruin verloren en vandaag ook, en voelde gisteren en vandaag ook weer het meeste getrek aan de zijkanten van mn buik. Volgens de verloskundige was dat omdat mn baarmoeder groeit en die banden aan het oprekken zijn. Vandaag 5+1 zwanger 😄 

Vanuit Turkije weeeeeer de opdracht gekregen om te prikken vandaag, dus dat ga ik straks doen nadat die mevrouw van Moeders voor Moeders is geweest want daar heb ik mezelf voor aangemeld..... 

Denk dat dat wel zo een beetje mijn update is... 😛 

Lieve @Onzefamilie wat ontzettend vervelend voor je. Ik vind dit zoooooo erg 😞 Ik leef echt met jullie mee !! 

En het is heel begrijpelijk als je even afwezig bent door dit verschrikkelijke nieuws 😞 Ik wens jou en je vrouw heel erg veel sterkte en heel veel liefde toe. Mocht je toch nog even van je af willen schrijven dan zijn we er voor je !! ❤️

Echo ging helaas niet sp top, vorige week waren er nog 8 follikels te zien, helaas zijn ze bijna niet gegroeid, ik had links maar eentje van 16 mm en rechts eentje van maar 11 en een paar kleintjes....

Dus waarschijnlijk maar 1 of 2 follikels die ze kunnen aanprikken dan.

Vraag is nu of ik dan een punctie door laat gaan of een iui doe met mijn laatste rietje en laatste kans met eigen eitjes.

Woensdagochtend terug voor nog een echo en dan wordt er beslist wat te doen. 

Als er een punctie komt dan is die waarschijnlijk vrijdag, ligt er beetje aan hoe die ene grote groeit dan nog.

Was toch wel teleurstellend....

@Nora900 nee, schoonmaak azijn ruikt niet lekker fris, is wel effectief en voor zover mij bekend velig voor de baby.

Wel goed luchten dan.

Anders gewoon ff googelen, antikal en zwangerschap, dan vind je vast ook wel hits of het schadelijk is of niet.

Hoe was het bloedprikken en.moeders voor moeders gegaan?

Groetjes

@Kitje  aah wat zonde.... Nou ik zal met je meeduimen, hopen op goed nieuws dan woensdag toch xx 🥰

Het bloedprikken ging goed, alleen geen uitslag vandaag dat wordt morgen pas. En de kannen van moeders voor moeders zijn achtergelaten voor mij en ik begin vanaf donderdag met urine sparen 😄 Ik ben zo  blij dat ik een handje mee kan helpen hiermee. 

Ik voel vandaag toch wel echt meer dan normaal buiten dat trekkerige gevoel toch ook wel een beetje menstruatie achtige krampjes, niet echt pijnlijk ouzo maar wel "naar". Ze zeggen dat het erbij hoort, dus dan geloof ik dat... En die vermoeidheid hakte er opeens in zojuist. het is dat ik honger heb anders zou ik dutje hebben gedaan haha het liefst doe ik allebei tegelijk maar dat gaat niet 😛 

Ja, baalde er flink van vanmorgen, maar ja het is niet anders, hopelijk maken er toch nog enkele een groeispurt zodat ik er uiteindelijk nog een enkel meer heb, afwachten nu dus.... 

Oh, morgen uitslag dan.
Waarom moet je zo vaak bloed laten prikken eigenlijk?

Destijds met mijn zoon heb ik dat ook gedaan, moeders voor moeders, nu ben ik blij dat ik destijds mijn steentje bijgedragen heb daaraan.
Wat is nu een week of 10 in een kan plassen als je er anderen mee kunt helpen he?
Enige is.... tip!... De buurvrouw wist dus al lang dat ik zwanger was omdat die kerel wekelijks kannen voor mijn deur zette!
Dus als je dat niet wilt, zorg dat niemand ze ziet, of laat ze bijvoorbeeld bij je moeder brengen als die in de buurt woont en op de hoogte is, want anders weten de buren het meteen.
Ze komen dan wel met een busje voorrijden waar niks op staat, en ook op die kannen staat niks, maar als je een nieuwsgierige buurvrouw hebt (zoals de mijne) die niet werkt (zoals de mijne) en alles de hele dag in de gaten houdt (zoals de mijne) en die zelf ook moeders voor moeders heeft gedaan (zoals de mijne) dan is 1+1 vlug bij elkaar opgeteld... 😉

Dat gevoel dat jij beschrijft herken ik wel vanuit mijn zwangerschap, ik heb zelfs de verloskundige nog gebeld toen ik een week of 5 zwanger was of het normaal was dat ik het gevoel had ieder moment ongi te worden (zo voelde het voor mij) en volgens haar was dat volkomen normaal en kreeg dezelfde uitleg als jij, baarmoeder groeit, dat veroorzaakt de "kramp" 
Bloedverlies had ik destijds niet, wel honger als een paard en slapen lukte mij de hele dag wel.
Had de hele dag door het gevoel alsof ik 6 marathons had gelopen achter elkaar.

En allebei tegelijk... MIsschien kun je gaan slapen en dromen dat je lekker aan het smikkelen bent, lol.
Dan doe je allebei tegelijk EN neem je geen calorieen in... 😉

Succes morgen met de uitslag Nora!

@Kitje  Hahahaahaha vervelende buurvrouw zeg 😛 Ja najah dan heb ik maar pech als de buren erachter komen, ik zei al tegen mijn man van goh mochten de buren er op die manier achter komen dan maar pech hebben. 

Nou ik heb lekker gegeten haha geen dutje gedaan. En ik heb echt geen flauw idee waarom ik zo vaak moet prikken, maar het is wel de laatste keer geweest vandaag. Ik heb zoiets van ja goh als jullie dat graag willen weten (misschien voor hun eigen data?) dan doe ik het wel joh, ik bedoel zij hebben geholpen bij het zwanger raken dus ja dan is dat een kleine moeite hahaha. 

Het voelt inderdaad alsof mijn menstruatie wil komen, ik ben heel benieuwd naar die laatste uitslag morgen. 

Laat je ons ook even weten hoe het woensdag verloopt?

Hi meiden!

Ik ben nieuw hier op dit forum! Wij zijn sinds december 2019 ook begonnen met het icsi traject. Ik ben inmiddels al 9 dagen aan het prikken met gonal f 150 en decapeptyl erbij. Afgelopen zaterdag de eerste follikel meting gehad. Ik heb 11 eitjes rond de 13 a 14 mm. Morgen ochtend weer een meting! Hopelijk zijn ze dan weer gegroeid. Dus hopelijk ergens einde van deze week punctie! Heel spannend want het is de eerste keer.

Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen!

Hoi @inge1985 Welkom hier. Wat een spannende tijd voor jou ook zeg.

Ook ik ben een ICSI patiënt. Ik had ook flink wat eitjes (oh mijn god ik weet niet meer precies hoeveel eitjes wat super vreemd is ik denk dat het aan de zwangerschap ligt ik vergeet veel de laatste dagen) Maar er waren 10 rijp en 8 bevrucht. Uiteindelijk hadden 4 het overleefd en het waren alle 4 top kwaliteit embryootjes. Ik heb er 2 teruggeplaatst en twee laten invriezen. Ze zijn met dag 5 teruggeplaatst bij mij (blastocystes) en ik ben nu 5+1 weken zwanger.  Oh ja, Dit was ook onze eerste keer, en ervoor gekozen om het in Turkije te laten doen. 

Ga gewoon lekker met de flow mee en wees zo zen mogelijk. Ik slik trouwens vanaf de punctie het medicijn duphaston 10 mg, 3 maal daags 1 pilletje. (om de 8 uur) Dat moet helpen bij het in stand houden van het baarmoederslijmvlies, en dat helpt weer bij het innestelen. Dus misschien kun je vragen aan je arts wat hij/zij van plan is en vragen stellen over dit medicijn.... 😄