Jump to content
Joan123

Wachtbankje januari 2020

Recommended Posts

Lief van jou! Ergens blijf ik ook nog hopen, wel tevergeefs weet ik als ik heel eerlijk ben. Heb liever uitsluitsel, bij verse tp werd ik ongesteld op wd 12. Verwacht dat ik dan vandaag ongesteld wordt na de cryo tp (morula). Wanneer werd jij ongesteld bij je verse en cryo tp? Ik heb wel in een kunstmatige cyclus...

Hoe voel jij je nu? Nog 2 weken en dan heb je je eerste echo! Hoop dat alles goed met je gaat!

Ik begon bij verse ook op wd 12 met beetje bloedverlies, bij de cryo's kom je eigenlijk altijd aan testen toe zeggen ze.. bij stoppen van de progynova en utrogestan werd k zo'n  dag of 4 later ongesteld..

Ja ik voel me wel goed, de hele erge onzekerheid is wel weg, ben nog steeds wel om de  dag aan het  testen. Jaa nog 2 weekjes, hopen dat die heel snel om zijn

😢 hoop voor jullie dat het nu wel gaat lukken 🤞

Wij hebben inderdaad maandag de  eerste echo gehad, alles was goed, grootte klopte precies met het  termijn (7+3), hartje klopte goed, maar merk toch dat k mezelf af en toe nog betrap op mn onzekerheid, hebben gelukkig 3 maart (9+4) nog een echo voor onze gemoedsrust. 

😥 ahh nee!! Wat balen zeg!! En dan nu inderdaad met  dat k*tvirus... vriendinnetje van me moest ook al stoppen met  de IUI behandeling.. die gingen na 2.5jaar proberen ook eindelijk door naar  de volgende stap, en dan krijg je dit.. 

Ja bij mij gaat het tot nu toe nog steeds goed, aankomende vrijdag 13 weken, laatste echo met 11 weken was nog steeds goed, nu zouden we geen echo's meer krijgen, dus hadden pretecho gepland voor aankomend weekend, maar die zijn allemaal geschrapt.. heb nu een babywatcher besteld, als het goed is kunnen we nu voor of van het  weekend zelf even spieken hoe het gaat daarbinnen! Denk dat ik dan pas echt rust zal hebben..

Ja, echt balen. Wel fijn om nu even rust te hebben van al die hormonen, maar uiteindelijk wil je dan ook weer snel verder. Geduld hebben nu even dus 😉

Ah wat balen dat je echo was geannuleerd zeg. Hoe werkt de babywatcher? Super fijn dat je al zo ver gekomen bent, echt heerlijk voor je. Je kan nu lekker gaan genieten hoop ik!

Ja dat is dan ook het enige pluspuntje ervan inderdaad! Kon dat ook gelijk merken toen ik even een stop had na de miskraam.

Vond de babywatcher echt een uitkomst nu! Is gewoon een echo apparaat voor thuis (google maar) kwalitatief niet zo goed als bij de verloskundige maar zagen duidelijk een hartje kloppen en sommige keren konden we ook best wat beweging zien, soms ook niet(lag ie waarschijnlijk lekker te slapen)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Paulma
      Zitten er nog meer dames op het wachtbankje?
      Wat zijn die wachtweken toch altijd killing! En extra pittig doordat ik thuis aan het werk ben i.v.m. corona. Ik ervaar dan minder afleiding en meer tijd om er over na te denken. Hoe ervaren jullie dat?
      Ik heb nog nooit eerder iets op een forum geplaatst, lees al wel enige tijd mee en waag het er nu maar eens op omdat het toch wel heel fijn is om de ervaring te kunnen delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
      Zo vond ik het ook heel fijn om te luisteren naar de 6-delige podcast "In afwachting", misschien een tip voor andere dames hier om te beluisteren. De serie is heel respectvol gemaakt en zorgen bij mij voor veel gevoel van herkenning. 30 december een tp gehad van een cryo, dit is mijn derde TP. de vorige waren helaas niet succssvol. Nu weer duimen 🤞en geduld proberen op te brengen...….😬
    • By Ireen
      Hallo allemaal,
      Hier nog dames die zich in de wachtweken bevinden?
      Ik zit nu op 3 dagen na tp van een vroege blasto (5-daagse). Ik voel helemaal niks 😐. Begin de hoop te verliezen.

hopelijk zijn er meiden die dit herkennen.
      liefs!

• By MariaG
      Zijn hier nog meiden op het wachtbankje? Ik heb 5 sept een terugplaatsing gehad van een cryo.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    • By Hopefulness
      Hoi hoi,
      Zijn hier ook dames die in hun wachtdagen zitten?
      Ik heb vandaag mijn terugplaatsing gehad...
    • By Johanna82
      Hai lieve dames,
      Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor ons. Vandaag starten we met onze tweede ICSI ronde. Onze eerste was in 2017, de verse tp is onze dochter geworden. Afgelopen november zijn we weer gestart met de terugplaatsingen. Helaas 2 goede tp gehad, 2 spontane zwangerschappen (wtf??) En 1 niet goed ontdooid embryo later, zijn we nu weer terug bij af. Althans: we zijn een dochter rijker en 4 vroege miskramen... Spannend weer! Wie zijn er ook net gestart of starten er ook weer binnenkort? Hoor graag jullie verhalen!  

• Hi lieve meiden, Dank voor jullie bemoedigende woorden, dat helpt echt! Ik heb de vorige 3 cryo's in mijn natuurlijke cylcus terug laten plaatsen en dit is de eerste keer in een hormoon ondersteunde cyclus (utrogestan en progynova) en ik heb het idee dat ik vooral die progynova niet goed trek. Dus mocht ik ICSI 3 aan moeten gaan en daar ook cryo's uit krijgen wil ik denk ik liever in een natuurlijke cyclus. Wetenschappelijk zou het niets uitmaken voor de slagingskans maar ik merk dat het effect op mij wel echt heel anders is. Die utrogestan bolletjes zijn inderdaad mega smerig, ik heb ook echt een inlegkruisje nodig en dan nog voel ik me de hele dag smerig... Maar ik heb het idee dat ik hormonaal daar verder niet heel slecht op ga. Ach, met een verse tp vind ik het prima om die te gebruiken maar als ik ze kan voorkomen bij de cryo tp's is dat toch ook prettiger. Aan de andere kant, als ik wist dat het het verschil zou maken zou ik dat met liefde allemaal doorstaan... maar onderzoek is hier vrij duidelijk over "gelijke kansen met of zonder hormonen" Ik heb besloten dat ik morgen ga testen. Officieel mag ik zaterdag testen maar morgen zit ik op 15 dagen na de terugplaatsing. Het ziekenhuis heeft mij een hele late test datum gegeven omdat ik de vorige keer dus nog niet positief testte op de officiële testdatum, dat as 12 dagen na de tp. Maar ik had toen op 14 dagen na de tp wel een positieve test dus het voelt niet als "te vroeg" om morgenochtend in plaats van zaterdag te testen. Ik was wel aan het werk trouwens, en merk dat ik afleiding altijd wel fijn vind tijdens de wachtweken. @Christine79 hoe dik was je BMS deze keer? Wat fijn dat je het niet als langer wachten ervaart, super!! 🤗. Ja op 17 augustus ben je dus richting de 8 weken toch? Dan moet er wel een hartje te zien zijn. Of misschien zelfs wel twee. Super leuk en spannend om te gaan zien of het er misschien wel twee zijn. Hoe sta je daar tegenover? @Heleen79 kan je bespreken of ze het invriezen een dag eerder kunnen doen? Of zou je overwegen nog eens naar een ander ziekenhuis te gaan? Minimaal bespreken is de moeite lijkt mij. Bij mij zeggen ze niet echt iets over mijn leeftijd. Ik heb dispensatie aangevraagd aan Kitje om bij dit topic aan te mogen sluiten 😜 ik ben namelijk 39, ik word 40 in februari 2022. De arts kent mij dit najaar 3 jaar dus toen we begonnen was leeftijd niet een groot struikelblok, inmiddels ontkent hij niet dat mijn leeftijd niet meer helemaal mee zit. Maar hij heeft denk ik niet het idee dat die factor mijn grootste uitdaging is. Hij ziet ook wel dat ik niet vooraan heb gestaan toen de factor vruchtbaarheid werd uitgedeeld 😏  Ik heb ook al veel in mijn leven aangepast:  Ik heb 3 jaar geleden een stressvolle baan opgezegd, werk al 2,5 jaar nog maar 4 dagen per week als ZZPer met minimale stress. Eigenlijk beetje onder mijn niveau maar alles om te zorgen dat dit traject prioriteit heeft / ik drink nog max 3 koppen koffie per week in plaats van 2 a 3 per dag / ik drink (bijna) geen alcohol mee, natuurlijk helemaal niet na een tp / ik eet gezond en gevarieerd / heb nooit gerookt / ik drink veel gember thee / ik neem allerlei supplementen (omega 3 / vitamine D / multi voor zwangere vrouwen van Vitakruid / maca)/ ik ontbijt elke dag warm / ik sport en beweeg regelmatig / mijn BMI is super gezond / elke dag een glaasje granaatappelsap / doe (nu weer) accupunctuur Achteraf zal ik dus in elk geval niet het gevoel hebben dat ik er niet alles aan gedaan heb. En ik voel me er verder ook gezond en goed bij, dus verlies niets door op deze manier te leven. Dus dat voelt wel goed.  Eens trouwens @Heleen79 dat de verplichte sex niet altijd leuk is. Er was een keer dat ik een beetje mot had met mijn man. Niet heel erg, maar we vonden elkaar even niet super leuk. Maar dat viel precies in mijn vruchtbare periode dus wij hebben het toen verplicht gedaan.... Daarna zeiden we tegen elkaar "dit gaan we niet meer doen" het stond ons zo ontzettend tegen. Daarna zijn we er iets relaxter mee om gegaan maar moet ik vooral toegeven dat zijn drive vaak wel gunstig uitpakt. En we eigenlijk bijna nooit meningsverschillen hebben, dus we ook niet meer in zo'n situatie terecht zijn gekomen. Mara die ovulatie testen zijn bij mij ook lang niet altijd betrouwbaar, dus ik doe inderdaad hetzelfde "on de dag". Mijn cyclus is heel regelmatig, eigenlijk altijd 26 dagen, dus ik heb een minder lange periode te beslaan... Momenteel zit ik met die smerige bollen, dus het sex leven zit op een nulpunt 😐 Ook beter om morgen te weten of dat voor een goede zaak is, of die bollen weer kunnen stoppen en we het ook weer iets gezelliger kunnen hebben! @Kitjedus jij hebt ook 17 augustus weer de kans je kleintje te zien? en dus de 20 weken echo. Voel je al meer vertrouwen? Ik laat jullie natuurlijk de uitslag weten morgen Liefs
    • Hi @Bailey2021 ja je intuïtie klopt vaak! Ik kan mij voorstellen dat je achteraf baalt. Maar hopelijk dat deze enkeling blijft zitten en je dat gevoel van spijt los kan laten tijdens een zwangerschap. Ik duim echt voor je! Hoeveel bloedverlies is het ongeveer? Met een inlegkruisje te doen of zelfs alleen bij het plassen en afvegen een beetje? Die vriendin van mij die elke dag bloedverlies had tot week 16. Had best veel verlies, helder maar geen stolsels. Zij is zelf gyn en dacht echt dat het niet goed ging. Zij heeft er natuurlijk nog meer zicht op dan wij (leken) maar wat ik schreef, het is dus goed gegaan en het bloeden dus na week 16 gestopt. Dus zo lang de situatie niet slechter wordt houden we hoop!!!😘 Ik luister ook veel naar mijn intuïtie. Ik was natuurlijk wel blij met de positieve test, maar had eigenlijk vanaf het begin al het gevoel dat het niet goed zat. Toen de assistente in het ziekenhuis zei "dan is de uitgerekende datum 20 januari 2022" toen voelde ik gewoon dat ik geen kindje zou gaan krijgen in januari 2022. Ik was ook heel sterk bezig met het positieve element dat er inderdaad een innesteling was geweest. Ik zei ook tegen mijn man "het is fijn dat ik nu ervaar dat we dus een stap verder kunnen komen, dit geeft weer perspectief" want ik heb 7 IUI behandelingen gehad en 5 terugplaatsingen en had nog geen enkele keer een positieve test uit een medische behandeling in handen. Dus ik had het ook echt even nodig om te zien dat het KAN! Gek he, dat ik dus vanaf de positieve test meer met dat perspectief bezig was dan dat ik dacht dat ik uit deze zwangerschap een kindje zou krijgen..... Ik ben normaal best nuchter, maar geloof wel dat we meer voelen dan we soms denken. Ik moest 1 maand wachten omdat r nog een heel klein restje zat na de miskraam. De arts had de verwachting dat dit restje met de volgende ongesteldheid zou worden opgelost. Dat was gelukkig ook zo, dus toen mocht ik door. Du sik zit momenteel in de wachtweken van een Cryo uit dezelfde punctie als de zwangerschap. Ik had 3 embryos uit die punctie. Helaas is de andere cryo niet goed ontdooid. Dus deze poging is de laatste en dan is de vriezer weer leeg.... Dan zou ik aan het laatste traject (ICSI 3) moeten beginnen. Dus extra hoop dat dit natuurlijk weer een positieve test gaat opleveren en dan wel gevolgd door een gezonde zwangerschap 🤞
    • @Paulma Dikke knuffel vanuit hier. 🤗 De wachtweken zijn ellendig, als we die nou eens konden overslaan he? Gaat het iets beter nu? Ik ken het helemaal, dat gevoel van jezelf in de weg zitten. Je loopt maar een beetje rond en er komt weinig tot niks uit je handen. En de hele tijd afgeleid door vanalles omdat je je niet kan focussen. Moet je werken nu of heb je vakantie? Soms helpt werken juist, maar dat kan ook per keer verschillen. Vervelend dat je geen symptomen hebt om op af te kunnen gaan. Die bollen (maar ook de andere medicijnen) gooien je hele lijf in de war dus je kunt nergens meer van op aan. Verstandelijk weet je wel dat het alle kanten op kan, maar dat helpt niet. Je wilt potverdorie zo graag iets concreets voelen! Iets waar je wat mee kan! Maar je hebt al eerder positieve testen gehad dus dat kan zomaar weer gebeuren nu. Maar inderdaad is dan het verschil tussen 'afzienbare tijd' wat die dokters zeiden en 2 jaar wel een beetje lang........ :-S En ondertussen tikt de klok maar door.... We all need de plak factor! 😄  Mijn lijf is geen peil op te trekken, met of zonder utrobollen. Cyclus varieert meestal van 27 tot 32 dagen (een keer een uitschieter naar 35 gehad), de ene keer komt m'n menstruatie dwars door de utrobollen heen en de andere keer stop ik met de bollen en duurt het nog 3 dagen voor de boel op gang komt. Met zo'n ruime marge in de natuurlijke cyclus varieert het dus ook heel erg wanneer mijn vruchtbare periode is en vantevoren is dat natuurlijk niet in te schatten. Ovulatietesten zijn ook onduidelijk, heb zelfs een keer een positieve OV-test gehad op dag 6 van mijn cyclus, wat me rijkelijk vroeg lijkt (want dan zou mijn menstruatie op dag 22 of zo moeten komen, maar dat is nooit het geval dus dan klopt de test niet is mijn conclusie). Dus proberen we met vrijen ook een ruime marge aan te houden, vanaf dag 9 t/m dag 20. Maar ja wanneer mijn cyclus dus ineens een keer 35 dagen blijkt te zijn heb ik dan alsnog mijn vruchtbare venster gemist, want gerekend met ongeveer 2 weken was mijn vruchtbare periode dan pas ongeveer vanaf dag 20. En na anderhalve week verplicht om de dag vrijen gaat de lol er ook wel een beetje vanaf eigenlijk 😅. Ik vind het soms knap ingewikkeld.   Wel interessant wat je zegt over dat doorontwikkelen tot dag 5. Ik ben in behandeling geweest bij het Catharinazkh in Eindhoven en bij NG wat beide Nederlandse klinieken zijn, en bij allebei lieten ze de embryo's doorontwikkelen tot dag 5 ipv dag 4. Wat dus bij mij idd als resultaat heeft dat er niks overblijft. Of dat dan aan de kwaliteit embryo's ligt of aan de niet ideale omstandigheden in het lab, geen idee.  Bij 'onverklaarbaar onvruchtbaar' wordt bij ons wel steeds gezegd 'tja uw leeftijd mevrouw', zeggen ze dat bij jullie ook? En natuurlijk klopt dat ook wel, alleen krijg ik steeds meer het gevoel dat dat bij ons niet de reden is. Er zijn behalve harde factoren zoals leeftijd en BMI, een hoop 'zachte' factoren waarvan men zegt dat die een rol kunnen spelen, zoals voedingspatroon, stress etc. Maar m'n voedingspatroon heb ik al een jaar geleden omgegooid, ik slik supplementen en doe ongeveer alles wat maar mogelijk is, en stress had ik bij de laatste terugplaatsing ook niet (super relaxte vakantie gehad) dus als dat allemaal niet helpt moet het ergens anders in zitten. Maar ik voel gewoon dat bij jullie het een kwestie van tijd is voordat het blijft plakken. 😉 Het is al verschillende keren bijna gelukt, dus eens moet het gewoon raak zijn! Ik hoop en bid met je mee! 😊  
    • @Paulma, rot voor je dat het zo is gelopen 🥺. Tussen hoop en onzekerheid is een naar gevoel. Zit je in een rustmaand nu of ben je weer bezig met een volgende poging? xx
    • Dankjewel voor je berichtje, lief van je! Vandaag nog steeds hetzelfde, bloedverlies maar zet ook niet echt door. Wel zwangerschaps"kwaaltjes" maar ik weet ook hoe je lichaam je voor de gek kan houden. Zit niks anders op dan afwachten. Positieve aan dit verhaal is dat er sowieso een innesteling is geweest. Ik had 5 eitjes, 4 bevruchtingen, 2 door gaan delen en toen moest ik kiezen 1 of 2 terug plaatsen. Ik heb getwijfeld tot aan het moment van terugplaatsing. Ze waren allebei 7-cellig op dag 3. Ik heb me laten adviseren er 1 te doen omdat de 7-cellige grote kans maakte op invriezen. Niet dus, volgende dag is het embryootje niet meer door gaan delen. Heb nu spijt dat ik het niet eens kans heb gegeven, mijn intuitie was zo sterk en ik had er heel veel moeite mee er 1 achter te laten. Volgende keer luister ik naar mijn gevoel. Wellicht was er in mijn baarmoeder nog een kleine kans op doordelen geweest.
  • Topics

Important Information

Terms of Use