Jump to content

Recommended Posts

Lieve wensmama's,

Ik ben Sofie. Mijn verhaal hier op het forum gaat terug naar 2008-2009 toen ik na 3 inseminaties van start ging met IVF. Na 2 mislukte IVF pogingen was het op en besloot ik in de lente van 2009 om een hele lange pauze te nemen. Eentje waar ik nooit uit terugkeerde. Mijn man en ik besloten om te kiezen voor adoptie en werden mama en papa van 2 prachtige kinderen. Een jongen en een meisje uit Ethiopië.

Twee jaar geleden liep ik tegen de muur. Kei hard, frontaal. Ik was op en leeg. Ik had alles om gelukkig te zijn maar er was een verdriet diep vanbinnen wat altijd was verborgen gebleven maar nu zwaar begon te wegen. Mijn buik heeft nooit mogen dragen, mijn lichaam werd verpakking en ik ben al die tijd alleen maar doorgegaan. Vallen, overeind krabbelen, doorgaan. Op naar de volgende poging, op naar adoptie, doorgaan altijd opnieuw.

In 2008 kreeg mijn verdriet een naam, schaduwverdriet. Ver verborgen. Dat ik mama was van 2 prachtige parels maakte het een beetje meer taboe. Voor mij is het dat niet. Dat ik mijn kinderen graag zie met elke vezel van mijn lichaam staat los van het verdriet dat ik al die jaren heb verstopt. Het verliezen van mezelf, de liefde voor mijn lichaam, dat intimiteit anders werd ...

Sinds die periode ben ik beginnen praten en schrijven. Eerst op een blog http://afscheidvaneenwens.blogspot.com/ en later op de nu nog actieve blog https://simpelwegsofie.blogspot.com/

En dan deed ik nog gekker, ik trok mijn stoute schoenen aan en stapte naar een uitgeverij. Ze zeiden JA ...

In april zal uitgeverij Borgerhoff&Lamberigts mijn boek uitgeven. Het boek met de titel "Later wil ik mama worden" - "Wanneer verlangen naar een kind een litteken wordt"

Er zijn een paar redenen die me gesterkt hebben om het boek te schrijven. Het taboe doorbreken want dat is en blijft het nog steeds een beetje en kinderwensouders een hart onder de riem steken. Praat erover, verstop je verdriet niet, blijf leven en geloof in jezelf. Aan hun omgeving wil ik zeggen "stuur een bloemetje, een knuffel, wees niet stil ook al weet je niet wat zeggen".

Ik schrijf het hier omdat dit forum en de meidengroep van toen mij overeind hield. Dag in dag uit waren hier luisterende oren, virtuele knuffels en zoveel warmte.

Mocht je meer willen weten of het boek volgen kan dat via de blogs of op facebook en Instagram onder @laterwilikmamaworden

Heel veel sterkte, liefde en warmte wens ik jullie allen

Sofie 

Later-wil-ik-mama-worden_HR_cover.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hoi @Hanniebal eea is nu afhankelijk van wanneer de menstruatie doorbreekt, kan ieder moment zijn. Moest eigenlijk het weekend, maar denk dat het eerder komt. Morgen heb ik een afspraak staan bij de huisarts voor uitstrijkje en bloed onderzoek wat ik moet laten doen. De medicijnen uit Letland heb ik gister ontvangen en de zaadjes worden morgen vanuit ESB verzonden en komen daar dan vrijdag aan. Op de eerste dag van de menstruatie moet ik dan de medicijnen gaan slikken volgens het protocol dat ze me gestuurd hebben en de donor moet dan gaan prikken. Op de 13/14e dag na menstruatie moet ik dan een echo laten maken voor het bms te meten, de donor krijgt dan op de 17e dag de punctie en op de 22e dag krijg ik dan de tp. Vluchten zijn op dinsdagen, donderdagen en zaterdagen. Maar weet alle data pas precies wanneer menstruatie doorbreekt. Dan kan ik ook vlucht en hotel gaan boeken. Afwachten nu dus voor mij. Probeer niet al te druk te maken Hanan, snap dat het af en toe spookt, maar keep the faith. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Wanneer heb je de echo? Groetjes
    • Hoi! Heeft iemand toevallig nog kaartjes van Sandoz liggen voor het Estradiol evenement? Ik kom te kort voor mijn gezelschap, zou heel graag kaartjes overnemen! Voorkeur gaat wel uit naar de Sandoz omdat we die nu ook al hebben en we wel op dezelfde plek willen zitten. Bedankt alvast! 
    • @Kitje fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Wanneer ben je nu van plan af te reizen ?    Hier spookt het af en toe heel erg door mijn hoofd. Zoooo moeilijk om te wachten op de echo.    Hoop dat het met de anderen ook goed gaat. Leuk om van jullie te horen af en toe meiden ! 
    • Oww... Nora... Meen je! En ik moet dat spul ook gaan gebruiken... 😬 En ik ben al niet zo dunnnnnn. Morgen ook maar eens de sportschool gaan bezoeken dan... 😩 want ik wil echt niet aankomen... En het plan van Onzefamilie.... Ik kan je vraag over de miskraam en wanneer alles weer op gang komt helaas niet beantwoorden, ik heb er (gelukkig) nog nooit mee te maken gehad. Ik hoop echt voor je dat het vlug allemaal weer op gang komt zodat je weer verder kunt, want ik snap heel goed dat je dat graag zsm wil. Hopelijk zit er niet al te lang tussen dan nu. Mijn cyclus is vrij kort (helaas) 25-29 dagen (meestal 26 of 27 met enkele uitzonderingen). Het is idd zoals Onzefamilie zegt, je lichaam bepaald en helaas kunnen we er geen invloed op uitoefenen.... Afwachten (en dat doen we al zoveel.... 🙁)
    • Lieve nora,   Nu na mijn miskraam was ik ruim 7 weken later pas weer ongesteld. Bij mijn vorige zat er een week verschil in. Zwanger 4 weken 3 dagen was ik een week later ongi dan gemiddeld Zwanger 5 week 1 dag zat 10 dagen langer  Dit is de eerste  keer dat ik 5 week 5 dagen zwanger was, en dat tot nu pas ongi geworden. Licht echt aan jezelf. Want jouw lichaam bepaald het. Ik zit tussen  de 27 en 34 dagen mijn cycle is niet echt regelmatig. Wat wij hopen is een tp rond 10 15 april. Dat is wat ik beetje schat als mijn ongi weer rond 30 dagen vanaf nu komt  Door dit maaltijd plan ben ik al 4 kilo kwijt Denk dan weet je beetje hoe wat waar  
  • Topics

• Similar Content

• By Marianneke
      Hallo allemaal....
      Ik zou graag jullie ervaring/mening willen horen.
      Ik zou me even voorstellen.
      Ik ben Marianne  39 jaar heb 1 zoon van 12 met autisme na 1ste poging ivf.
      Na 6 jaar verlangen naar een brusje...tijdens de ivf poging na 10 dagen deca spuiten bbz gehad 1 eileider verwijderd ...6 maanden rust en.met volle moed en zin door naar de volgende poging...helaas mislukt.
      Na terugplaatsing van 1 cryo zwanger geworden van een 1eiige tweeling....na 20 weken bleek ik tts te hebben.              Meerdere pogingen gedaan om.het goed te laten komen maar helaas na 24 weken de keuze moeten maken om het leven van 1.kindje te beëindigen in de hoop dat de andere het zou overleven....wat gelukkig ook is gebeurd.                               Inmiddels een prachtige dochter van 6 jaar.
      Nu weer begonnen met ivf en wederom positief!!! Nu ben ik 5 weken en 5 dagen. Omdat ik dus mijn medische verleden heb, heb ik.vandaag een.vroege echo gehad.
      Voel me echt zwanger alleen op de echo was alleen maar een vruchtzakje te zien van ongeveer 12mm maar verders niks!!! Alleen een zwart 'gat' met helemaal niks erin..geen stipje niks.
      Volgens de arts is de kans groot dat er 1 dezer dagen vanzelf een miskraam op gang komt....maandag mag ik terug voor weer een.echo dan ben ik 6 weken en 4 dagen.
      Ben zo.verdrietig!!!! 
      Is er iemand die dit ook.heeft gehad??? 
      Groetjes 
    • By Marianneke
      Hallo allemaal....
      Ik zou graag jullie ervaring/mening willen horen.
      Ik zou me even voorstellen.
      Ik ben Marianne  39 jaar heb 1 zoon van 12 met autisme na 1ste poging ivf.
      Na 6 jaar verlangen naar een brusje...tijdens de ivf poging na 10 dagen deca spuiten bbz gehad 1 eileider verwijderd ...6 maanden rust en.met volle moed en zin door naar de volgende poging...helaas mislukt.
      Na terugplaatsing van 1 cryo zwanger geworden van een 1eiige tweeling....na 20 weken bleek ik tts te hebben.              Meerdere pogingen gedaan om.het goed te laten komen maar helaas na 24 weken de keuze moeten maken om het leven van 1.kindje te beëindigen in de hoop dat de andere het zou overleven....wat gelukkig ook is gebeurd.                               Inmiddels een prachtige dochter van 6 jaar.
      Nu weer begonnen met ivf en wederom positief!!! Nu ben ik 5 weken en 5 dagen. Omdat ik dus mijn medische verleden heb, heb ik.vandaag een.vroege echo gehad.
      Voel me echt zwanger alleen op de echo was alleen maar een vruchtzakje te zien van ongeveer 12mm maar verders niks!!! Alleen een zwart 'gat' met helemaal niks erin..geen stipje niks.
      Volgens de arts is de kans groot dat er 1 dezer dagen vanzelf een miskraam op gang komt....maandag mag ik terug voor weer een.echo dan ben ik 6 weken en 4 dagen.
      Ben zo.verdrietig!!!! 
      Is er iemand die dit ook.heeft gehad??? 
      Groetjes 
    • By kora
      heeft iemand hier ervaring mee via t umcg ?
    • By Onzefamilie
      Hallo allemaal,

Even wie wij zijn  een gezin van 3 mijn vrouw en onze zoontje van 3.5(is van mijn vrouw)
      Al ruim 3 jaar bezig geweest met iui en 5 miskramen verder. Veel verdriet en ongeloof. Mijn eitjes groeien niet zo goed. En pcos. 

Toen eindelijk ivf, helaas maar 3 eitjes gevonden en 2 gelukkig bevrucht. Nu 20 dec j.l. is de terugplaatsing van een vers embryo van 8 cellen. 

Nu veel krampen mega krampen al gehad, we moeten nog wachten tot 3 jan voor we mogen testen.

Nu mijn vraag hebben meerdere zon last van krampen en onderrug pijne  rond deze dag? We gebruiken bolletjes vaginaal voor stimulans oestrogeen. 
      Zou zo graag een positieve willen en niet weer een miskraam.
      Nu konden wij natuurlijk zoals zo vele van ons niet wachten. We hebben 2 testen gedaan en beide testen waren positief, eerste 2 dagen terug. 2 de vanmorgen en die was duidelijker dan de andere. Maar na dit begon de ongesteldheidskrampen. Bah bah ik ben zo bang dat ik iets verkeerd doe. Wil zou graag ook een een keer kunnen juigen.

Hoor graag jullie ideetjes kruik gebruik ik al. Misschien ben ik parianoide of hoe je het mag typen. Angst zon angst
    • By Nora91
      Goedemorgen allemaal!

Bij onze eerste IVF poging drie weken terug zijn er geen bevruchtingen opgetreden, dit omdat er geen rijpe eicellen waren.

De arts zegt dat er twee opties zijn: of ik reageer niet goed genoeg op de medicatie (1 x daags 150 gonal-f, 1 x daags decapeptyl en eenmalig 5000 pregnyl). Dan zal ik bij de volgende poging menopur erbij krijgen en een dubbele dosis pregnyl. Of dit hoort nou eenmaal bij mij en dan is er niks aan te doen.

Zijn er hier dames die met gonal-f geen rijpe eicellen hadden maar in combinatie met menopur wel rijpe eicellen?

Het komt maar heel weinig voor en kan er zo weinig (niks) op internet over vinden.

Important Information

Terms of Use