Jump to content
Zandje

Wie zijn er bezig met ivf/icsi JUNI 2020

Recommended Posts

hallo,

Ik ben erg benieuwd wie er op dit moment ook bezig is met ivf of icsi en hoe het gaat... wij zijn bezig met onze laatste icsi poging. Vorige week vrijdag de punctie gehad. 22 follikels aangeprikt, 21 eitjes. Dag erna gebeld er waren 12 bevruchtingen 4 die hielden ze nog even in de gaten. Morgen is de terugplaatsing dan horen we ook of er nog wat over is om in te vriezen.. 

En dan komen die verschrikkelijke wachtweken..... 🙈

Hallo Zandje,

De wachtweken zijn zeker verschrikkelijk!

We hebben na 2 onvruchtbare jaren de eerste stap gehad in de mmm. 5 iui pogingen later een zwangerschap die ons een mooie zoon gegeven. Ivm Corona dachten we vast weer contact op te nemen met de kliniek, en het gaat sneller dan verwacht. Wachten op de volgende menstruatie en dan mogen we gaan starten met de eerste ivf. Beleidsgesprek hebben we al gehad en het antagonisten medicatieschema gaat het worden. Spannend...

Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar n menstruatie... 😅

@Coob wat spannend!!! Gek he dat je nu een soort van klein feestje geeft als je menstruatie er is normaal gesproken wordt je chagerijnig dat het er ALWEER is!! 😄

Wat mooi dat het al een keer gelukt is nu hopen dat het met een tweede weer mag lukken.. 

Wij zitten nu midden in de wachtweken aankomende zondag mogen we testen. Ik zit aan de estradiol en aan de ultrogestan en mijn lichaam wordt gek. Last van mn borsten en tepels.. steken in mijn onderbuik en hoofdpijnen.. allemaal bijwerkingen van de medicatie.. 

Is iui nu niet mogelijk aangezien jullie beginnen met ivf? 

@Zandje Iui zou wel mogelijk zijn (mits bloeduitslagen niks vreemds gaan laten zien) maar der zijn geen rietjes meer beschikbaar van onze donor. We hebben er 1 en willen onze kans zo groot mogelijk hebben op eenzelfde vader. 

Kort antwoord voor een ingewikkeld proces...😅

De langste tijd van het wachten heb je der op zitten!💪 kan me voorstellen dat alle bijwerkingen van medicatie je ook helemaal gek maken.  Jezelf afvragen of het symptomen zijn of bijwerkingen....

@Coob ooo spannend zeg! ja met nog maar 1 rietje te gaan moet je er zuinig mee omgaan.. we weten hoe duur ze zijn 🙈... wanneer verwacht je te starten? Duurt dan nog een paar weken of zit het eraan te komen?

Ja het langste hebben we gehad maar naar mate je dichterbij de datum komt duren de dagen steeds langer voor je gevoel haha.. maar goed nog 5 dagen te gaan en dan weten we het! 

Posted (edited)

Ik zit nu op de helft van mn cyclus, dus nog minimaal 14 dagen wachten...

Maar kreeg n telefoontje ivm de bloeduitslagen...

Blijk ik een schildklierafwijking te hebben. Volgendd dag direct bij de huisarts medicatie gekregen, n mag over n maand bloedprikken om te kijken of het dan goed/beter is. Afwijking is licht  maar er vallen wel dingetjes op zn plek... qua vermoeidheid enzo die ik eerst niet daaraan gekoppeld had...

Dus eerst overleggen of dat eerst goed moet zijn of dat de afwijking minimaal genoeg is om toch te starten. Schildklier werkt namelijk wel, en geeft voldoende hormonen af, maar heeft daar wel extra gas voor nodig zeg maar.

Nog 3 nachtjes slapen Zandje! Vervaar je dingen al anders?

Edited by Coob
Typo....

@Coob jeetje dat is vervelend om te horen. Hopen dat het aanslaat de medicatie en dat jullie gewoon lekker door mogen... 

Jaa nu nog 2 nachten en durf niet te testen.. ik ervaar helaas heel veel.. grotere borsten, pijnlijke borsten en tepels, blauwe aders op mn borsten, kleine menstruatie buikpijntjes, steken zijkant van mn lichaam, opvliegers, hoofdpijn, afscheiding, moe...... lekker praatje dit 🙈.. maar kan helaas niet zeggen hey nu ik dit allemaal merk moet ik wel zwanger zijn.. de medicatie die ik moet gebruiken die zorgen hoogswaarschijnlijk voor alle symtomen.... helaas... dus het is echt even wachten op de testdag. 

13 uur geleden, Zandje zei:

@Coob jeetje dat is vervelend om te horen. Hopen dat het aanslaat de medicatie en dat jullie gewoon lekker door mogen... 

Jaa nu nog 2 nachten en durf niet te testen.. ik ervaar helaas heel veel.. grotere borsten, pijnlijke borsten en tepels, blauwe aders op mn borsten, kleine menstruatie buikpijntjes, steken zijkant van mn lichaam, opvliegers, hoofdpijn, afscheiding, moe...... lekker praatje dit 🙈.. maar kan helaas niet zeggen hey nu ik dit allemaal merk moet ik wel zwanger zijn.. de medicatie die ik moet gebruiken die zorgen hoogswaarschijnlijk voor alle symtomen.... helaas... dus het is echt even wachten op de testdag. 

Pffff, fijn... hoe is je partner der onder? Natuurlijk geen last van fysieke bijwerkingen, maar wel het wachten natuurlijk...

Zoveel tegelijk aan symptomen is natuurlijk helemaal schijt... en inderdaad wat komt van jou wat er ook echt is, wat denk/hoop (wishfull thinking sucks at this point) en wat is er door medicatie...  en tja... moe... dat heeft zo veel redenen! Oa spanning want je testdag is nog maar 1 nachtje slapen!!!

Gister vervelende werkdag gehad, hele hoofd vol met mist, alles kwam zo traag binnen... werd er moe van.. dacht niet dat ik veel last had van die schildklier... misschien wat onderschat...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Mamavaneenmeisje
      Wie zitten er nog meer op het wachtbankje deze maand? Wij hebben afgelopen maandag een cryo van 5dgn teruggeplaatst gekregen, mogen volgende week vrijdag (11dagen erna) testen. Heb vandaag hele dag al wat last van mijn buik, van die menstruatieachtige krampen. Kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer ook had, maar dat is inmiddels 5 jaar geleden. Vind het ontzettend spannend. 

• By Tessa90
      Hallo,
      ik heb een nieuwe spuit Gonal F 300IE over met naaldjes. Daarnaast ook nog 3x setje pregnyl 5000IE en 7 spuiten decapeptyl. Ze liggen in de koelkast. Op te halen in Limburg.
      Wellicht fijn voor iemand die de 4e punctie zelf moet betalen
      Laat me maar wat weten,
      Tessa 
    • By Joan123
      Hallo allemaal.
      ik zit nu een week op het wachtbankje na een cryo tp! Het was een hele mooie Emrbyo 16 cellig!  Nu begint de spanning wel te komen.

zitten er meer dames bij mij op het bankje?

liefs 
    • By Kitje
      Hoi,
      Ik was benieuwd of er hier nog 40+ meisjes zijn die actief bezig zijn met IVF en/of ICSI?
      In september heb ik mijn eerste IVF poging gehad met donorzaad, ik ben alleenstaand en heb 1 zoon (natuurlijke wijze geboren).
      Omdat ik al wat ouder ben zijn mijn kansen niet zo groot, ik had ook niet zoveel eitjes, 4 maar, waarvaan 1 niet rijp en 3 goed.
      Die 3 waren alle 3 bevrucht, eentje kwaliteit 1, eentje kwaliteit 2 en de derde bleef wat achter.
      De 2 goede eitjes zijn teruggeplaatst op dag 3, het embryo dat wat achter bleef bleek helaas achteraf toch niet goed.
      Helaas is de poging mislukt.
      Inmiddels ben ik begonnen aan poging 2, bij de uitgangsecho vorige week waren 5 eitjes te zien.
      Dinsdagochtend heb ik een echo voor de eerste FM.
      Hopelijk kunnen we samen onze ervaringen delen?
      Groetjes Kitje
    • By Milou35
      Momenteel zijn wij aan het wachten tot het eind november is..
      Dan wordt mijn man geopereerd doormiddel van Tese.
      Als er zaadcellen gevonden worden mogen we door voor icsi.
      (3x semenanalyse  0, 00 zaadcellen) onverklaarbaar.
      Verder is alles goed qua gezondheid.
      Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die ook deze pad bewandelen?
      Wij lopen in het AMC Amsterdam.
      ( In onze vriendenkring/familie is er niemand die hier mee te maken heeft,of er mee te maken heeft gehad)

• Dank lieve meiden voor jullie reacties op mijn  berichtje, dat heeft me echt goed gedaan. Ik had mijn vriendin nog geappt erna want ik was ff helemaal flabbergasted. En zij was ook woedend, ook toen ik zei dat ik er helemaal onzeker van was geworden. Ze heeft je gewoon bang gemaakt, niet toelaten! Normaal gesproken heb ik altijd wel mijn woordje klaar, maar dit kwam me zo rauw op mijn dak vallen. Later werd ik heel erg boos en ik heb dan ook besloten het niet erbij te laten zitten. Ik slaap er even een nachtje over of ik het ga melden als ik mijn echo heb, of dat ik er een mailtje over stuur, ik kijk morgen ff in hoeverre ik er nog mee zit. Maar het is wel superfijn dat jullie allemaal eensgezind hierover zijn.... Idd wat jij zegt @Hanniebal de halve wereld zet onverantwoord kinderen op de wereld en ik word afgerekend op het feit dat ik "oud" ben. Terwijl dit kindje (of deze kindjes) in een heel warm nestje terecht komt en zoooooo gewild is! Ik heb alles gewoon goed voor elkaar hier, liever was ik idd wat jonger geweest, maar de situatie is nu eenmaal zo. Het is haar werk, doe ff normaal! Ik vroeg me later af, als ik 10 jaar jonger was geweest, had ze me dan ook gevraagd of het gewenst was? Wat een kutvraag! Ik heb op de site nagekeken @Nina79 want ze had haar voornaam gezegd en zij is (godzijdank!) idd een assistente. Maar dan nog, assistente of vroedvrouw, je hebt ten alle tijde professioneel te blijven en je vraagt niet aan iemand die naar een verloskundigenpraktijk belt of het gewenst is, niet, nooit! Als het niet gewenst was, dan had ik wel naar een abortuskliniek gebeld en niet naar een verloskundige. En een felicitatie was wel degelijk op zijn plaats geweest. Helaas is dit de enige verloskundigenpraktijk in mijn dorp, er zitten wel 5 verloskundigen aan verbonden en 2 assistentes. Ik ga er vanuit dat ik gewoon pech heb gehad en de rotte appel heb getroffen. Maar heb nu iig wel besloten dat ik mijn (zeer persoonlijke) verhaal NIET telefonisch ga melden en dit ga ik ook zeggen als ze me bellen. Ik wil graag alles toelichten in een persoonlijk gesprek, zodat ik iemand kan aankijken en niet zo dom aan de telefoon. Dus dat ik zwanger ben van eiceldonatie ga ik niet aan de telefoon vertellen. Ik klapte ook helemaal dicht tijdens dat gesprek en heb tegen het rotwijf gezegd dat ik mijn verdere situatie niet telefonisch ga bespreken. Ze vroeg ook nog 3x naar een partner, terwijl ik meteen al toen ze om mijn "meisjesnaam" vroeg gezegd heb dat ik alleen ben. Vraag er dan niet nog 2x meer naar later in het gesprek! Ik vind het ook raar dat ze de intake telefonisch doen en niet prettig ook! Dat heb ik ook aangegeven dat ik het niet fijn vind. Kijk destijds met mijn zoon, had ik dat niet zo erg gevonden, toen was ik jong, had nog een 2 tje aan de voorkant staan, had een partner en was de gewone manier zwanger geraakt, dus dan had zo een intake prima telefonisch gekund op zich, maar dit is zo iets persoonlijks, ik wil dat niet per telefoon. Raar ook dat ze dat zo doen. Ja, vanwege Corona zegt het mens nog, alsof ik een achterlijke ben en dat niet zelf kan bedenken. Wat fijn dat de vk bij jou aan huis komt zeg Nina! Lekker luxe in je eigen omgeving, top! Weet alleen niet of ik dat zelf zou willen, in een dorp wordt nogal eens makkelijk gekletst en een vk hier aan de deur gaan de buren gek vinden. Dus ik zou zelf het liefst naar de praktijk gaan (zit ook fysio enzo) maar alles beter dan telefonisch! Ja, die moeheid kan goed aanpakken Nina en kan me voorstellen dat je je vergist hebt. Destijds met mijn zoon had ik daar ook heel veel last van, was vreselijk, tot 4 mnd ongeveer en toen was het weg en was ik vol energie en fit als een hoentje. Snap dat je geen zin hebt in je werk als je je zo voelt, maar probeer toch ook je rust te pakken. Heeft je lichaam nodig, want er gebeurt van alles nu met je. Het was precies dat wat jij nu zegt @Siepie mijn blijdschap (die ik eindelijk een beetje toeliet) compleet de grond in getrapt inclusief mijzelf. Appte nog aan die vriendin, wat nu als het niet meer leeft? Ik voel me helemaal niet zwanger. Kreeg terug, ik ook niet toen ik zwanger was, weet je nog? Hebben we het laatst nog over gehad! No worries, zennnnn Had ik net ff nodig. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de intake en echo tegelijk zou zijn ( zo staat het ook op de website) en ik snap ook eigenlijk niet zo goed waarom dat apart gaat en ik wel een echo kan krijgen maar geen intake daar? De intake is overigens niet deze woensdag Siepie maar over 2 weken. Dan heb ik maandag de 20e de echo en de 22e heb ik dan dat intake gesprek. De echo hebben ze trouwens 20 minuten voor ingepland zag ik op de bevestiging die ik kreeg van ze. Verder nog een mail met oude informatie over Corona situatie in MAART. Heb het niet eens doorgelezen, is 4 mnd geleden, situatie is nu wel net ff anders. Vind overigens wel superfijn dat ik zo snel al een echo krijg, over 2 weken al! Hopelijk haalt het mijn onzekerheid en bange gevoel weg. Wat fijn Siepie dat je toch nog 4 grote follikels hebt. Misschien kunnen ze ook nog wel wat kleintjes wegprikken als ze toch bezig zijn. En hopelijk in elke follikel een eitje. Dan heb je toch mooi 4 kansen op een goed embryo. Spannend dagje voor je woensdag. Jammer dat het rotweer is, maar na zo'n punctie moet je toch de rest van de dag rusten, dus lekker relaxen op je hotelkamer is dan niet vervelend. Fijn dat de arts tevreden was over het resultaat en idd, de laatste keer prikken is heel fijn! Alleen wacht maar tot je die vieze bollen moet, lol. Ik doe 100 keer liever prikken dan die smurrie in de poes, bah. Snap het ja dat je er alles voor over hebt en je bent al zo ver gekomen ook he? Smoesje bedenken heb je nog wel ff de tijd voor en anders zeg je gewoon last minute.... Ohhh zo stom, we hebben onze vlucht gemist! Verslapen.... We komen dinsdag naar huis ipv zaterdag. Plakken er dan nog maar een paar dagen vakantie aan vast want het is hier zooooo leuk! Kijk, heb ik alvast een smoes voor je bedacht. Een 5 daagse embryo zou een grotere kans geven op een zwangerschap omdat niet iedere embryo doorgroeit tot een blasto en degenen die dat wel doen die zouden dan sterk zijn. Ook als je de natuurlijke weg zwanger zou raken bereikt het embryo pas op dag 5 de baarmoeder, want die wordt in de eileider al bevrucht en hobbelt dan op het gemakje al delend door de eileider richting baarmoeder en dat duurt dag of 5. Dus dat moment zou perfect zijn. Maar, ik ken hier ook meiden die van een 3 daags embryo in verwachting zijn (en al een heel eind op weg zijn ook!) en er zijn zat meiden waarbij een 5 daagse niet bleef zitten, dus het is ook gewoon geluk hebben denk ik. Wat mij wel opviel trouwens met het terugplaatsen in Riga is dat de dokter echt haar tijd nam, niks hop, hop vlug, vlug. En ze gingen 1 voor 1 terug, de ene heeft ze aan de ene kant van mijn bms gezet en de andere aan de andere kant. Terwijl hier in NL ging het van hoppekee, plop, kijk daar zitten ze met zijn tweetjes, nou hop kleren aan en wegwezen (ff bot gezegd dan). En daar moest ik nog minstens een half uur met de benen opgetrokken op die tafel blijven liggen onder een lekker dekentje. Wat fijn om te horen dat iedereen daar zo blij voor mij is. Dus je hebt het wel over mij gehad daar? Haha. Ze zullen zich mij nog wel herinneren ook, is nog maar zo kort geleden. Bedankt voor het doorgeven van de groetjes, dat vind ik leuk! Probeer niet teveel te stressen Siepie, das niet goed voor je! Is spannende tijd, maar relax en zennnnnnn..... Of zoveel als mogelijk en lekker je rust pakken. Ja, raar is dat he @Jennie80 dat je dan uitkijkt naar die ongi. Fijn dat het gister zo ver is, dan kun je weer in de molen meedraaien. Wanneer komt er voor jou verder garen op de klos? Ik voel me verder prima, nog altijd niet ziek zwak en misselijk (in de verste verte niet), beetje moe, niet heel erg en pijnlijke boobs nog steeds. Af en toe voel ik wel wat "rommelen" in de buik, een steekje of krampje hier en daar, vanmiddag kreeg ik het ineens Spaans benauwd of het allemaal wel goed ging, maar dat geprobeerd naast mij neer te leggen. Ik ga geen bloedtest meer doen, vanwege al dat Coronagedoe, hier mag je wel heen, daar niet, hier een mondkap, daar niet en dat spastische afstand houden allemaal terwijl ik wel mijn auto mag vollaaien met mensen.... Ze hebben niet om een bloedtest gevraagd verder, alleen of ik de plastest op vrijdag nog een keer wil herhalen, dus dat doe ik dan maar netjes. Ga morgen ff een nieuw verpakkinkje bij de Action halen (in een dorpje waar ik doorheen kom als ik van mijn werk terug naar huis rijd). En dan vrijdag nog maar een keertje overheen plassen met hopelijk weer 2 streepjes. Skyhigh HCG in bloed zou idd wel wat kunnen zeggen over 1 of 2 kindjes, maar is niet perse zo dat als je heel veel hebt dat je dan dus ook een tweeling krijgt, daarbij vind ik de verrassing op de echo ook wel leuk eigenlijk. Dus ik laat het zo en wacht de echo af. Nou meiden, ik wens iedereen een fijne avond, Siepie, veel plezier sightseeing morgen in Riga, en voor de rest, werkze, fijne dag, have fun met whatever je dan ook van plan bent te gaan doen. Wat leuk trouwens dat het topic zo actief is momenteel 😊  
    • Ik zie er wel een klein beetje tegenop, maar volgens mij doen ze alles onder narcose, dus dat scheelt weer een heleboel @Jennie80 🙂 Woensdag gaat het hier heel slecht weer worden, dus kunnen lekker een dagje bijkomen op de hotelkamer.  In ieder geval ben ik nu weer een klein beetje gerustgesteld, morgen nog een dagje sightseeing en dan op naar woensdag.  
    • Hahaha, inderdaad @Kitje, ik had never nooit niet verwacht dat ik zou uitkijken naar de ongi dagen! Het begon zaterdag al een beetje te rommelen en gisterochtend was het feest. 💃 Hoe voel je je? Ga je toevallig nog een bloedtest doen? Stel je voor dat je HCG-level sky-high is, dan weet je bijna zeker dat er een tweeling rondzwemt in je buik! Hè bahhhh, ik lees nu net je stukje over de VK. Echt heeeeel apart en totaal geen empatisch vermogen... pfffff... het zou me idd niks verbazen als het de assistente is, maar hoe dan ook, degene die dit allemaal tegen je zei, zou zichzelf ff achter haar oren moeten krabben en zich af moeten vragen of dit überhaupt wel de juiste branche is voor haar!! Laat je vreugde en geluksgevoel hierdoor niet verpesten hoor! @Siepie, 4 grote follikels!! Dat klinkt echt goed! Wat fijn dat ze een groeispurt hebben gemaakt! Zie je op tegen de punctie of ben je er wel redelijk relaxt onder? 
    • Jeetje wat een "achterlijke" reactie @Kitje. Hier heeft zij zich helemaal niet mee te bemoeien. Misschien had je inderdaad een assistente aan de lijn, kan mij niet voorstellen dat dit een vk was. Als ze dit bij iedereen doet, dan is het snel einde vk lijkt mij. Ik zou er inderdaad iets van zeggen. Onvoorstelbaar hoe sommige mensen kunnen reageren en je blijdschap zo de grond in kunnen trappen. Ben benieuwd hoe het woensdag aan de telefoon gaat. Kunnen ze de intake niet gelijk doen met de echo?  Dat is ook wel prettig dat ze alles thuis doen @Nina79 dat heb ik nog nooit gehoord, is dit ivm corona of standaard bij jullie? Gewoon lekker toegeven aan je vermoeidheid en je goed zwanger voelen 🙂 Wij zijn net weer thuis van de clinic. We hebben volgens mij 4 grote follikels, Yeahhhhhhhh. Woensdag worden we om 8.50 uur opgehaald en om 09.30 uur gaan ze onder verdoving prikken. Alleen weten we nog niet of we een terugplaatsing op vrijdag of maandag krijgen, dit is nog wel spannend. We moeten anders de vlucht omboeken en een smoesje voor het thuisfront bedenken. Maar laat ze maar lekker 5 dagen wachten met terugplaatsen als dat beter is. Ik heb er alles voor over, we zijn nu al zo'n eind op weg. De arts was heel tevreden en vanavond de laatste injectie zetten. Ook iets waar ik naar uit kijk. Je krijgt trouwens heel veel groetjes terug van iedereen @Kitje, ze zijn zo blij voor je.  Ik ga nu weer even liggen, ben leeg van de spanning en stress 🙂 x
    • @Kitje weet je zeker dat je de verloskundige aan de lijn had en niet een assistente?  Vind het maar een rare reactie. De vraag of het gewenst is aan de telefoon is echt zo onprofessioneel! Als dat zo is dan had je wel ergens anders een echo laten maken! En geen eens felicitatie.....  Ik zou dit zeker terugkoppelen hoor want hier moet je dan de komende 8 maanden mee doen?? Is er geen andere praktijk in de omgeving? Begrijp je volkomen dat je het niet fijn vindt. By the way ook raar dat ze de intake nog telefonisch doen. Dat was paar weken geleden nog wel maar nu is alles wel weer gewoon soort van "normaal" hoor. Intake op de praktijk, partner mag altijd mee (nou ja behalve het AMC voorlopig maar daar ga ik nog een keer over bellen). Bij mij komt morgen de verloskundige aan huis, zij doet sowieso alle controles aan huis en ik vind dat alleen maar prima! Voel me behalve super moe en af en toe vlagen van misselijkheid en boobies die licht gevoelig zijn verder eigenlijk wel goed! Maar die vermoeidheid had ik onderschat. Lig nu weer voor apegapen op de bank en moet zo naar werk...... zo geen zin!!
  • Topics

Important Information

Terms of Use