Jump to content
Johanna82

Start nieuw ICSI/IVF traject juli/aug 2020

Recommended Posts

Dankjewel, lieve dames! We hebben goede hoop 🤞🤞 als het op blijft lopen en dinsdag de waarde hoger is dan maandag dan gaan we onze ouders ook vertellen dat het gelukt is. Ik durf nog niet zo goed, merk ik. Maar vertrouwen bouwen we weer op. 

@Siepieduim voor je punctie morgen, meid! Zet hem op!! 

@Siepie denk aan je vandaag! Sterkte! 

En de bloedtest gaf een hcg aan van 281! Ik ben zwanger🥳🥳 ik kan het nog niet echt geloven, pfff! Maar superblij! En ik hoop dat jullie later deze maand volgen. Ik heb een goed gevoel bij jullie rondes🤞🤞🤞

Jaaaaaah gefeliciteerd ....Wauw... super blij voor je... dit word gewoon een vruchtnaar maandje dames... we gaan ervoor. 

@Siepie

Succes vandaag🤞

Ik heb om kwart over 11 een echo....dan denk ik  vanavond met gonal beginnen.

Dank je wel lieve dames, ik kon even niet eerder reageren, maar we zitten sinds vannacht 01.00 uur in Riga. Wel via een omweg maar we zijn er 🙂 Vanmorgen werden we om 08.00 uur (07.00 uur Nederlandse tijd) opgehaald, we zagen er niet uit met zo weinig slaap haha. Maar dat scheelde weer met de narcose, ik heb heerlijk geslapen en niets gemerkt. Ze hebben 3 follikels geprikt en alle drie zijn ze bevrucht, dat is ook weer goed nieuws. Morgen appen ze mij wanneer tp gaat plaatsvinden en hoe ze het doen, dat vind ik ook altijd wel spannend en nu helemaal nu manlief morgen terugvliegt. 

Vanmiddag hebben we ook een covid test moeten doen, viel ons reuze mee en krijgen zo snel mogelijk een uitslag, we zijn er niet bang voor maar soms hoor je toch verhalen dat de test positief is zonder klachten, ik moet daar niet aandenken.

We zitten wel in zelfisolatie hier, mogen alleen het hotel door met een mondkapje en plastic handschoenen aan. Mogen niet in de ontbijtzaal ontbijten, we moeten de keuken bellen en dan horen we wat ze hebben en wordt het naar de kamer gebracht. Lijkt luxe maar het is helemaal niet leuk en gezellig haha. Hopen dat als de test negatief is ik dan wel daar mag ontbijten. We wachten het af. 

Oh super @Johanna82 zwanger zwanger zwanger yeahhhhhhhhhh. Gefeliciteerd meid. Super gaaf voor je en ik ben zo blij voor je. 

En??????? @Djenna mag je beginnen met Gonal F spuiten?

Voor jou schiet het ook al op @Hopefulness nog 8 daagjes en dan mag je ook weer het traject in. Ik ga heel hard voor je duimen.

Fijne avond allemaal 😘

Hello dames, helaas is er nog maar 1 embryo over en daarom willen ze deze woensdag of donderdag al terugplaatsen. Dit is wel echt heel erg balen en mijn gevoel is nu ook niet zo goed. Ik heb er voor gekozen om de terugplaatsing nu op woensdag te doen, anders zit ik hier nog langer alleen en daar heb ik ook weinig zin in. Dus we wachten morgen maar af en dan vlieg ik donderdag terug naar huis.

Ik ben er een beetje down van mijn gevoel is nu ook niet goed.

Jeetje wat vervelend voor je, komt dat omdat ze dan toch niet goed genoeg bevrucht zijn ofzo?  Ik duim natuurlijk dat dit hem gewoon gaat worden voor je. Als dit een plakker is komt het helemaal goed. 🤞 je man is ondertussen ook naar huis natuurlijk, Kloten dat je het dan niet even in real life kan bespreken. Ik denk aan je hoor, we blijven positief, het kan net die ene zijn. Je geeft aan dat je nog hoort hoe ze de terug plaatsing gaan doen, zit daar verschil in dan? En na hoeveel dagen word het normaal terug geplaatst?

Ik ben maandag begonnen met gonal, ik moet zeggen dat ik er best wat klachten van heb. Althans ik denk dat het daar van komt, ik heb nog nooit zoveel eenheden gonal gespoten dus heb het idee dat mijn lichaam even moet wennen. Maandag terug voor een 2e echo...spannend spannend.

Ik ben inmiddels weer terug en de wachtweken zijn nu begonnen 🙂 Het ging allemaal wederom niet zoals het moest, had ook niet anders verwacht 🙂 Na het terugplaatsen keken ze het rietje na en toen bleek de embryo er nog in te zitten en moesten ze het opnieuw inbrengen. Maar het zit erin. 

De vorige keer had ik een tp na 5 dagen, volgens mij doen ze het liefst een tp op dag 3 of 5, maar dat weet ik niet zeker. Deze zag er wel heel goed uit en was op dag 2 4-cellig dat is ook goed. Nu maar hopen dat het blijft plakken.

Manlief is inderdaad gisteren naar huis gegaan en het is best eenzaam zo, maar ik ga er morgen lekker achteraan 🙂

Oh spannend, ik ga heel hard voor je duimen dat je maandag een mooie echo hebt.

@Siepie

D

at meen je, wat waardeloos, maar fijn dat het uiteindelijk gelukt is. En een mooi embryo, wat nu al lekker dwars is 😁 ben je weer thuis? Lekker uitrusten zou ik zeggen.  Ja spannend maandag,  misschien wel volgende week de punctie. Ik ben heel erg benieuwd.

@Johanna82

heb je het verteld aan je familie? Wat een leuk en spannend moment is dat. Veel plezier.

Ja inderdaad, ik ben nu lekker weer thuis bij mijn mannetje. Ben sinds vanmorgen steeds een beetje misselijk en een weeïg gevoel in mijn buik, ook nog eens met krampen. Lijkt wel of mijn baarmoeder zegt, weg jij ik wil dit niet 🙂

Spannend voor je, ik hoop voor je dat de punctie volgende week doorgaat. Ik ga voor je duimen.

@Johanna82 ik ben ook heel benieuwd hoe het nu bij jou is.

Hoi meiden!

Mag ik met jullie mee kletsen? Ik ben 28 jaar en inmiddels zijn mijn man en ik ruim 3 jaar bezig voor ons eerste kindje.

Na 1,5 jaar IUI pogingen en daarvoor nog 1,5 jaar zelf proberen, heb ik deze week voor het eerst een punctie gehad. Dat vond ik wel tegenvallen zeg! Ik kreeg de avond van tevoren een slaaptabletje en in de ochtend diclofenac en paracetamol. Net voor de punctie kreeg ik via een infuus ook nog iets, maar ik heb niet onthouden wat. Alsnog vond ik het echt wel heftig en ik had de hele dag erna ook nog echt buikpijn. Gelukkig gaat het inmiddels beter.

De stress zat er wel even goed in toen ze in de middag na de punctie belden vanuit het zkh. Gelukkig was dat alleen maar om te vragen of ze de ivf poging toch mochten omzetten naar icsi. Aangezien er 9 eicellen waren gevonden, waren er voor ivf eigenlijk niet genoeg zaadcellen. Uiteindelijk zijn er 5 eicellen goed bevrucht en begonnen met delen. Morgen heb ik dan de eerste terugplaatsing. Ook weer spannend!

Groetjes, Roza

@Siepie wat een spannende tijd weer!! Ik heb nu nog steeds krampen in mijn baarmoeder, het hoeft dus zeker geen slecht nieuws te zijn, maar kan ook de innesteling juist betekenen. Lastig hè, je gaat overal wat achter zoeken. Ik ben blij dat er een embryo zich goed ontwikkeld heeft! En ik snap dat je baalt dat er zo weinig over is gebleven. Uiteindelijk heb je er maar 1 nodig, ik duim dat dit jullie kindje mag worden! En nu die ellendige wachtweken. Veel afleiding zoeken maar. Sterkte meid! Heb je veel last van de punctie gehad? Of viel het je mee?

@Djenna hoe is het nu met je? Welke bijwerkingen heb je? Ik hoop dat je lijf er wat aan went en het minder is geworden. Ik vond vooral de week voor de punctie best pittig, ik hoop dat het jou beter afgaat 🙂 Het goede nieuws is dat het na de punctie na een paar dagen weer wegtrekt allemaal. Ik duim voor je meis! Nog even volhouden, het is voor een goed doel. Ikben benieuwd wat ze maandag zeggen!

Bij mij is het prima. Ik heb een megadrukke week gehad, dus ben even niet online geweest. Ik voel me ok, wel erg moe. Maar dat heb ik er graag voor over. Morgen de laatste Utrogestanpillen. Ik merk dat ik dat wel weer even spannend vind, vooral omdat ik nog regelmatig krampen heb in mijn baarmoeder en onderbuik. Er gebeurt van alles in ieder geval. 1 oktober hebben we de eerste echo.

Hai Roza, leuk dat je meepraat. Hij plaatst op een of andere manier jouw naam hieronder? Nou ja, dan maar even zo, haha.  de punctie kan best tegenvallen he? Ik vond het deze keer ook heftiger dan de vorige keer, ik had ook een roesje, maar moest bij de laatsten wel echt doorbijten. Fijn dat er 5 bevrucht zijn! Spannend, bijna de tp! En dan 2 weken wachten. Ik ben heel benieuwd, duim ook voor jou! Heb je al kinderen? Of is dit voor jullie eerste kindje? En ivf en Icsi maakt uiteindelijk niet veel meer uit als de punctie toch al gedaan is, jammer dat er weinig spermacellen waren. Is dat voor jullie ook de reden om IVF te starten? Mijn man is ook verminderd vruchtbaar, voor ons in ieder geval wel de reden.

@Hopefulnesshoe is het het nu met jou? 15 september komt alweer dichtbij, fijn hoor!

@Roza91

Ja ik ben inderdaad blij dat er in ieder geval 1 teruggeplaatst kon worden, ook al is mijn gevoel niet zo goed, maar we wachten rustig af. 🙂 Ik heb vanmiddag een test gedaan om te kijken of de otrivelle al uit mijn lichaam is, maar de test was nog positief dus nog maar even een paar dagen wachten.

Ik heb de punctie niet gevoeld, ze brengen je in Letland onder narcose dus dat is wel super prettig. Het enige wat je daarna hebt is een beetje een gevoelige buik, maar dat heb je ook als je niet onder narcose bent geweest.

Ik snap dat je dat spannend vind het is ook wel een fijne gedachte dat je een soort van ondersteuning kan gebruiken, ik moet ze zeker tot week 8 gebruiken, maar misschien is dat hier in Nederland anders. Ik weet het niet. Spannend hoor over 2 1/2 week jullie kleine baby op de echo zien, dat is altijd zo`n mooi moment. Heb je dan ook gelijk de intake bij de verloskundige of is dat al eerder? 

Welkom @Roza91 gezellig dat je meeschrijft. We gaan heel hard voor je duimen morgen. Zoals je hierboven misschien al gelezen hebt, heb ik geen last gehad van de punctie en zit nu in mijn wachtweken. Heel veel s6 morgen.

Nog 4 nachtjes slapen en dan mag jij weer @Hopefulness begint het alweer te kriebelen?

Edited by Siepie

@Johanna82

Ik had mega veel overgang klachten en daarbij last van heel veel hoofdpijn en misselijk. Dat is nu gelukkig helemaal weg. Ook weer een spannend hoofdstuk idd, stoppen met de utro. Wij zijn ook heel erg benieuwd maandag of er al wat gebeurd. 😃 dat horen jullie maandag meteen. Ik ben benieuwd of ze dan al iets kunnen zeggen over de punctie.

@Roza91

Welkom!! Leuk dat je mee schrijft. Alles goed gegaan met de tp? ik heb maandag een echo om te kijken hoeveel en hoe groot de eitjes zijn. Dan hoor ik ook of ik nog door moet gaan met gonal of de punctie.

@Siepie

Voel je je verder goed nu? Weer lekker thuis? Nu idd de wachtdagen spannend spannend.🤞

@Hopefulness

Nog even dan kan jij ook weer beginnen.

Zet hem op allemaal meiden, we kunnen het.💃

Fijn dat al je klachten nu weg zijn @Djenna en maandag misschien weer een nieuw hoofdstuk openen. 

Ik voel mij nu verder goed, op wat krampjes na, maar ben wel heel misselijk en mijn borsten doen zeer, maar dat hoort er allemaal bij 🙂 

Hoe is het gegaan met de tp @Roza91 ?

Hai dames,

Fijn om te horen dat de klachten zoveel minder zijn geworden! Ik duim voor jullie en lees mee.

@SiepieIk ben nog steeds erg moe, maar voel me verder goed. Ik duim dat ik komende dagen zonder ustrogestan goed doorkom. Mijn hcg is gemeten en ze geven hier aan dat daarmee mijn lijf de hormoonaanmaak heeft overgenomen. Dus heeft het voor mijn lijf en situatie nu geen toegevoegde waarde. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit, dus kan me voorstellen dat het jouw lijf juist wel helpt. Ik merk sowieso dat per instelling er wel wat verschillende aanpakken zijn. Ik ben wel blij medicatie vrij te zijn merk ik.

Ik hoop vooral dat jouw embryo mooi nestelt en lekker blijft zitten! Bij 5000 pregnyl zou je dag 11 na het zetten moeten kunnen testen, dus nog even afwachten! Spannend hoor! Ja, alle symptomen kunnen nu zw en bijwerkingen zijn, maar ik hoop heel erg dat het voor jullie goed uitpakt, ik gun het je zo! 

En de eerste echo is in het zk. Ik neem daarna pas contact op met de verloskundige. We hadden een erg fijne praktijk vorige keer, daar gaan we graag terug. Het eerste trimester hebben we ook met 10 weken nog een termijnecho en de nipt, als het allemaal goed verder loopt, en ook de 20 weken echo doen we waarschijnlijk in het zk, daar komen we voor in aanmerking gezien het traject en ik vond dat vorige keer wel fijn, ze kijken iets uitgebreider in het zk. Ik ben toch ook al 38 en de kansen op afwijkingen zijn nu eenmaal wat groter. Dan weet ik dat liever zo vroeg mogelijk. 

Ik hoop dat je echo morgen goed is, @Djennaen dat je eitjes mooi aan het groeien zijn! 🙏🙏🙏

@Roza91is er nog nieuws? Hoe voel je je?

@Djennaik verwacht dat de echo morgen vooral wat gaat zeggen over hoeveel eitjes. De eitjes groeien zo'n 2 mm per 2 dagen, zeiden ze tegen mij. Dus als de grootste morgen 13 is, heb je nog ongeveer een week te gaan met gonal-f . Het is vooral kijken hoe je lijf reageert en of de dosis evt nog aangepast moet worden. Bij ons laten ze je om de dag terug komen, ik denk dat je woensdag weer terug mag komen en dan de volgende controle. Over je punctie datum valt nog niets te zeggen, soms reageert je lijf ineens toch wat vlotter of juist trager en stellen ze de dosis of de punctie dag nog bij. Ik duim vooral dat veel eitjes goed groeien lieverd! Laat je wat weten? 

Wel fijn dat je nu wat minder moe bent, dat scheelt vaak wel een hele boel. Vind ik dan 🙂 Ik hoor van heel veel dames dat ze na een positieve test mogen stoppen met de utrogestan, ik weet het niet. De vorige keer testte ik negatief dus mocht ik stoppen en mijn andere kindjes heb ik niet gekregen via icsi dus ook geen vergelijkingsmateriaal. Maar dat je straks medicijn vrij bent en daar naar uit kijkt dat snap ik helemaal 🙂

Is pregnyl hetzelfde als ovitrelle? Ik moest 250 ovitrelle spuiten en die is nu wel uit mijn lichaam, want gisteren had ik een negatieve test en nu rustig wachten tot de testdatum. Ik hoop ook zo dat deze embryo blijft zitten, maar moeder natuur is niet te voorspellen helaas. 😞

Ja als je daar voor kan kiezen dan zou ik denk ik ook kiezen voor het zkh, geeft toch wel een iets fijner gevoel.

Heel veel s6 vandaag @Djenna, ik ben heel benieuwd hoeveel eitjes je hebt en of ze lekker groeien. Is wel heel spannend deze echo`s, tenminste dat vond ik.

Ben ook wel heel benieuwd @Roza91 hoe het nu met je is en hoe je je voelt.

Nog 1 dagje @Hopefulness dan gaan de duimen ook voor jou weer draaien.

Fijne dag lieve dames en hoop op allemaal goed nieuws van iedereen.

Hi ladies!

Alles is zaterdag goed gegaan. Op mijn telefoon lukte het niet om op het forum te komen dus sorry voor de late reactie, zit nu weer bij de laptop. Er is een embryo geplaatst van goede kwaliteit, 8 cellen groot. Ik vond het heel bijzonder om dat embryo te zien op het scherm van de microscoop. Ook kon ik via een uitwendige echo (that's a first) meekijken hoe het geplaatst werd. In een kwartiertje stonden we weer buiten.

@Johanna82 wat fijn dat je je goed voelt en dat het zkh zo flexibel is met de afspraken. Kan me voorstellen dat je graag wat meer zekerheid wil. Wij gaan inderdaad voor ons eerste kindje. Jullie niet toch? Is jouw eerste kindje ook via ivf ontstaan? Wij zijn nu aan ivf/icsi begonnen omdat er eigenlijk geen duidelijke reden is waarom het niet lukt. Aangezien we al drie jaar aan het proberen zijn, is dit dan misschien de oplossing. Laten we het hopen!

@Siepie spannend hè, die wacht weken. Je kan gewoon niks doen en je hebt er helemaal geen controle over. Daar houd ik helemaal niet van haha! Ik duim ook voor jou dat het raak mag zijn 🙂 Oh ja, volgens mij is Ovitrelle en Pregnyl inderdaad vrijwel hetzelfde, alleen van een ander merk. Gebruik je nu ook nog Utrogestan of iets vergelijkbaars?

@Djenna hoe was de echo? Wat fijn dat je klachten minder zijn! Bij mij ging het ook ineens beter toen ik in plaats van alleen Decapeptyl ook de Gonal-F erbij kreeg. Al heb ik nu wel veel last van de Utrogesan en ik denk de nawerking van de Pregnyl (10000 moest ik prikken). Chagrijnig en een heel kort lontje haha. Maar we weten waar we het voor doen!

Liefs, Roza

Hi meiden, nou vanmorgen naar het ziekenhuis geweest en vanmiddag moet ik bellen voor de bloeduitslag. Ik heb aan de ene kant 2 eitjes, 1 van 20mm en 1 van 13mm. Aan de andere kant 2 eitjes van 17mm en 1 van 14mm. Morgen of overmorgen nog een echo en donderdag of vrijdag al de punctie, dit hoor ik vanmiddag. Niet veel eitjes dus helaas...maar hopelijk zijn ze goed genoeg.

@Roza91

Wat fijn dat alles goed is gegaan. Lijkt mij ook heel bijzonder. Nu de wachtdagen, veel leuke dingen doen zodat die snel om zijn.

@Roza91onze eerste dochter is uit ons eerste icsi traject. Mijn man bleek verminderd vruchtbaar helaas en zo zijn we in dit traject gerold. Het was ook een beetje icsi of niksi, haha, zo gezegd. We hebben de embryo's van die keer met terugplaatsingen opgemaakt zogezegd en in augustus dit jaar ons 2e traject gestart. En weer de verse tp die nu raak is! Dus daar zijn we superblij mee. Ik heb ontzettend veel foto's gemaakt van het embryo en de tp, ik vond het zo speciaal om dat eerst te zien! En zeker leuk voor je plakboek ook. Een voordeel van dit traject is dat je je kindje al zo klein ziet zeg ik dan maar. We duimen mee hoor!! Ik hoop zo dat je zwanger blijft van dit embryo!

@Djennamooie score hoor, het is inderdaad niet heel erg veel, maar beter weinig van goede kwaliteit dan veel en dan nog steeds weinig overhouden, omdat de bevruchting niet goed loopt, ik ben er wel achter dat veel vooral hinderlijk is, niet perse goed. Deze week nog de punctie! Fijn vooruitzicht en maak je geen zorgen meid, ze zorgen echt goed voor je. Ik had zelf een goed opgelade telefoon mee, boekje en wel ook wat lekkers en wat te eten, want na de punctie was ik nog een uur of 3 in het ziekenhuis en ze hebben op de afdeling verder niets 😉 

@Siepie ja, ovitrelle kun je tot 10 dagen na het zetten nog meten in je urine. Wat is jouw testdatum? Ik hoop zo dat je zwanger blijft van dit embryo! Jeetje meiden, spannende weken zo hoor! Mijn duimen gaan overuren draaien!

@Hopefulness morgen weer starten, ik hoop dat het goed verloopt deze keer, ook voor jou fingers crossed!

Even een korte klaagzang van mijn kant. Ik voel mij sinds gisteren niet fit, opgezette buik, misselijk, diarree (sorry voor het vieze praatje 😞)  en geen gevoelige borsten meer. De vorige keer voelde ik mij ook een gedeelte zo en toen was het voorbij. Nu heb ik geen enkel idee , morgen is het een week geleden dus we moeten nog even wachten 😞 

Hoe is het met jullie?

@SiepieOh meid, wat vreselijk! natuurlijk mag je hier lekker klagen, geen  sorry hoor! En wat kun je je ook druk maken hè, in de wachtweken? Vreselijk! Ik hoop zo dat het gewoon een griepje is. Ik blijf duimen voor je hoor! Ik gun het je zo!! Het is pas over als het voorbij is, maar ik snap dat je je zorgen maakt meid. Dag voor dag en elke dag geen bloed is er weer een. Ik duim superhard voor je dat dit embryo lekker deelt en innestelt🙏🙏

@Hopefulnessvandaag weer starten! Hoe voel je je? Ik hoop dat het deze ronde raak mag zijn! 

Wij hadden vandaag eindelijk nieuws van het VU: 7 embryo's in de vriezer! Superfijn nieuws! Gek, veel beter dan vorige keer ook. Mijn buik is nu zo opgezet dat ik wel 20 weken zwanger lijk. Lekker dan! Vandaag toch even op controle in het zk, gelukkig geen vocht en geen overstimulatie. Dus we doen het er maar mee 😉

Dames, ik leef onwijs met jullie mee, ik hoop zo op goed nieuws!! 🙏🙏🙏

@Siepie

Voel jij je al weer wat beter?  Natuurlijk mag je klagen meid. Dat hebben wij af en toe nodig hoor, klagen!!! Misschien is je lichaam gewoon even van de rel en gaat het helemaal goed komen. Ik duim ieder geval gewoon door.🤞

@Johanna82

Gelukkig geen vocht en overstimulatie en gewoon lekker proberen te genieten. Verder voel jij je goed dus? Na hoeveel dagen had jij de terug plaatsing? 

@Roza91

Kom jij een beetje door de dagen heen?

Ik heb i.p.v. vrijdag zaterdag mijn punctie. Vanavond nog 2 injecties en dan even geen injecties meer💃. Zet hem op allemaal🤞

Lief van jullie. Ik voel mij sinds vandaag weer iets beter, maar de hoop is wel weg. Ik kon mij vanmorgen niet beheersen en heb toch een test gedaan en deze was zoals verwacht negatief 🙂 Niet zo raar het is ook nog maar 8 dagen geleden sinds de tp. Normaal zou ik aanstaande zondag ongesteld moeten worden, maar nu weet ik niet of ik daar ook vanuit kan gaan. We wachten nog maar even af. Volgende week woensdag mag ik officieel testen dus dat doen we dan ook maar. Ze willen wel graag dat ik het via een bloedtest ga doen, maar als de urinetest het dan niet aangeeft dan geloof ik het wel.

Oh wat spannend @Djenna dat schiet al lekker op. Ik ga heel hard voor je duimen. 

Jeetje 7 embryo`s in de vriezer @Johanna82 dat zijn er nogal wat haha, maar wel een heel lekker gevoel. Super dat ze het even hebben nagekeken in het ziekenhuis, stelt je toch weer gerust. Lekker gaan genieten van deze weken en op naar de komende 8 maanden.

Hoe voel jij je @Hopefulness nu je weer gestart bent, alles nog goed? Ik ben heel benieuwd.

Zet hem op dames.