Jump to content
Fromrussiawithlena

Wat doen met medicijnen?!

Recommended Posts

Goedenavond allemaal, 

Na een aantal rondes ICSI en cryo’s en 3 terugplaatsingen verder, zijn wij eindelijk zwanger! Wij hebben dit keer afgelopen maand een verse terugplaatsing gedaan na stimulatie met Menopur. Daar heb ik dus gewoon ontzettend veel medicatie van over, in nieuwstaat met de labels er nog op. 
Mijn vraag is, wat te doen ermee?! 
Het is bijna €650 aan medicatie wat ik uit mijn eigen zak heb moeten betalen. Ik zie overal staan dat het wordt vernietigd? Dat is toch hartstikke zonde of ben ik nou gek?! Kun je het ergens doneren of dergelijk? 

E53B2AA9-66BC-410A-B4E2-051C33EEDEB6.jpeg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By bella
      Wie gaan allemaal nu beginnen met IVF?
    • By Dobje
      Hoi allemaal,

Nieuws hier op het forum, dus nog beetje zoekend. Wij willen voor behandeling mogelijk naar een van deze klinieken in Duitsland. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen met beiden. 
      Cuypers@Cuypers in Heinsberg en Viva Neo in Dusseldorf. Hoor graag van jullie (ook als er al ergens andere recente info hierover staat). 
      vast bedankt, 
    • By Zandje
      hallo,
      Ik ben erg benieuwd wie er op dit moment ook bezig is met ivf of icsi en hoe het gaat... wij zijn bezig met onze laatste icsi poging. Vorige week vrijdag de punctie gehad. 22 follikels aangeprikt, 21 eitjes. Dag erna gebeld er waren 12 bevruchtingen 4 die hielden ze nog even in de gaten. Morgen is de terugplaatsing dan horen we ook of er nog wat over is om in te vriezen.. 
      En dan komen die verschrikkelijke wachtweken..... 🙈
    • By Jheroen
      PGD is een afkorting voor preïmplantatie genetische diagnostiek. Dit is een methode waarmee we embryo's onderzoeken op een ernstige genetische aandoening en daarmee de kans op de geboorte van een aangedaan kind kunnen beperken. PGD wordt uitgevoerd bij paren die een sterk verhoogd risico hebben op het krijgen van een kind met een erfelijke aandoening, bijvoorbeeld een chromosoomafwijking, taaislijmziekte, hemofilie, de ziekte van Huntington of een ernstige spierziekte.
      Voor PGD is een IVF-behandeling noodzakelijk. Hierbij worden - na bevruchting van eicellen met zaadcellen buiten het lichaam - één of enkele cellen afgenomen van embryo's die drie tot vijf dagen oud zijn. Deze cel of cellen worden in het laboratorium onderzocht op de aan- of afwezigheid van de betreffende ziekte. Op basis hiervan wordt besloten welke embryo's in aanmerking komen voor plaatsing in de baarmoeder. Alleen embryo's, waarvan de onderzochte cel of cellen de genetische ziekte, waarop het onderzoek was gericht, niet hebben, worden in de baarmoeder geplaatst. De kans op zwangerschap na terugplaatsing is ongeveer 25%. Als de vrouw na PGD zwanger wordt, is de kans groot dat er een kind zonder de genetische ziekte wordt geboren.
    • By Nele0107
      Dag dames,
      Sinds maart 2019 ben ik gestopt met mijn Antidepressiva die ik nam. We hadden samen een kinderwens en ik wou het beste voor ons kindje. Ondertussen 2iUi en 1icsi terugplaatsing verder merk ik dat de hormonen en negatieve resultaten zorgen dat ik opnieuw aant glijden ben. Nu ben ik serieus terug aant nadenken om terug op te starten. Zijn er hier mensen die ervaring hebben. Die AD nemen en waarbij de icsis poging toch lukt? Ik ben bang dat AD op de poging ook invloed heeft.

Graag jullie ervaringen aub
      Alvast bedankt
      Groetjes 
      Nele

• Lieve @Aslyn, ik zou je nu zo graag een welgemeende knuffel willen geven en samen met kitje en jou willen schreeuwen, vloeken en tegen dingen aan willen trappen. Ik vind het zo erg voor je... Ik kan het niet goed onder woorden brengen, maar ik voel je verdriet. 💕
    • @Aslyn Och meid, kom net even op het forum kijken en lees nu dit vreselijke nieuws.....gecondoleerd, ik vind het echt verschrikkelijk voor je  de tranen schieten in mijn ogen en ik weet gewoon niet wat nog te zeggen..... wat een pijn en verdriet moet jij nu voelen..... heel heel heel veel sterkte.....  
    • Dat meen je niet @Aslyn.... 😢 Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik zou je zo graag een knuffel willen geven nu, willen troosten, met je willen huilen, schreeuwen, whatever, maar ik heb gewoon geen woorden....
    • Helaas is het hartje gestopt, ik weet niet hoe ik dit moet verwerken. 
    • Lieve @Aslyn wat rot dat je je nu zo voelt. En dan kan ik wel zeggen je moet ook niet dr. Google gaan raadplegen, maar dat doen we allemaal. We zoeken op alles en vinden ellende want de positieve verhalen staan meestal niet op internet.... Ik moet je eerlijk zeggen dat ik deze ook nog niet eerder ben tegen gekomen, een te klein vruchtzakje. En wat is klein... Kleiner dan gemiddeld? Aan de kleine kant? Veel te klein? Er zijn zoveel gradaties van klein. En ik kan je ook niet geruststellen en je angst, stress en paniek en wanhoop wegnemen, kon ik dat maar... Goed dat je niet naar kantoor bent gegaan en wat fijn dat je zo een lieve mevrouw getroffen hebt en nog fijner dat je vanavond al terecht kunt en OOK vrijdag weer. Ik hoop zo dat ze je vanavond gerust kunnen stellen en dat je weer op je roze (of blauwe) wolkje zit! Probeer niet te druk te maken (lukt toch niet denk ik), beetje afleiding te zoeken en ik wens je veel succes vanavond. Ik zal duimen voor je dat alles gewoon in orde is en jij weer lekker op je wolkje ronddrijft strakjes! In the meantime geef ik je een virtuele knuffel want die kun je wel eentje gebruiken denk ik. 🤞😘
  • Topics

Important Information

Terms of Use