Ga naar inhoud

Zwanger worden na een miskraam

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He ladies,

Misschien is het tijd voor een plekkie om elkaar te steunen in het zwanger worden na een miskraam?

We hebben erg met elkaar meegeleefd hier toen het mis ging, dat heeft mij veel goed gedaan (zowel het geven als krijgen van steun).

Hopelijk kan dit nu ook hierna, tijdens een pauze of lopende pogingen en... straks als het weer gelukt mag zijn!

(Laatste) MK/MA/BBZ

11-09 Miki, mk 5 weken

Planning (of pauze tot)

04-10 Miki, ivf poging 3

Ik weet niet of dit zo een handig lijstje is? In ieder geval gezellig als er meer dames (of heren ;-)) mij komen vergezellen!

Liefs en groetjes, Miki

Geplaatst

Miki,

Mooi initiatief!

Wellicht wordt dit een fijne plek voor meiden die hetzelfde hebben mee gemaakt als jij.

Geplaatst

Wat een goed idee, Miki! Merk dat ik me nergens echt helemaal thuis voel... voel me best alleen af en toe met de combi van moeilijk zwanger worden én (herhaalde) miskramen :sad11:.

(Laatste) MK/MA/BBZ

11-09 Miki, mk 5 weken

04-09 Miepie80, MA 9w5d; 09-09 MK/MA 11w

Planning (of pauze tot)

04-10 Miki, ivf poging 3

05-10 Miepie80, zoek-ICSI poging 2

Miki, jij gaat al bijna weer beginnen? Hopelijk dit keer een succesvolle poging mét plakkertje ;-).

Geplaatst

Ow Miep, fijn dat je er bent!!!

En *zucht* ja... zwanger worden EN blijven, allebei extreem moeilijk voor ons! Konden ze maar vertellen waaraan het ligt. Dit is zo ongrijpbaar.

En wat je zegt, ik doolde hier ook wat rond. Inderdaad best alleen. :unsure: Maar ik hoor van meer dat ze dit ervaren! Vandaar ook deze topic. ;-)

Jij ook weer op de planning zie ik, super spannend. Welke ziekenhuis zit je? Bij jullie ook al diverse MK onderzoeken gedaan? En wat is Zoek-ICSI eigenlijk? :-)

Ja, wij gaan voor een fijn plakkertje. Heus, met 1 tje zijn we al tevree!!!

Geplaatst

Lijstje ff iets aangepast:

MK / MA / BBZ

11-09 Miki, mk 5 weken (2006 4,5 wk, 2007 + 2009 met 4 wk, gelijk al dus)

Planning (of pauze)

04-10 Miki, ivf poging 3

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik voeg me bij jullie erbij. Na een hele tijd een beetje doelloos hier rondgedwaald te hebben en niet goed te weten waar ik me nu tussen moest voegen ben ik blij dat dit topic is gekomen. Ik hoop dat ik het onderstaande lijstje goed heb ingevuld anders hoor ik dat graag.

Liefs,

Nathalie

MK / MA / BBZ

11-09 Miki, mk 5 weken (2006 4,5 wk, 2007 + 2009 met 4 wk, gelijk al dus)

05-08 Balu01, MK 6w3d; 05-10 MK/8w5d

Planning (of pauze)

04-10 Miki, ivf poging 3

04-10 Balu01, 8 april echo voor cryo poging

Geplaatst

He Balu, welkom!

Netjes ingevuld hoor, ik zal mezelf wat inkorten nog. Even zoeken naar een juiste vorm.

MK / MA / BBZ

09-06 Miki, MK 4w3d; 11-09 MK 5w ('07+'09 4w1d)

05-05 Balu01, MK 6w3d; 05-10 MK/8w5d

Planning (of pauze)

04-10 Miki, ivf poging 3

Jij aan het aftellen voor een cryo dus meid, dat dit hem maar mag gaan worden!!!

Geplaatst

MK / MA / BBZ

09-06 Miki, MK 4w3d; 11-09 MK 5w ('07 + '09 4w1d)

07-09 Joske, missed abortion 9w3d. Spontaan zw.

Planning (of pauze)

04-10 Miki, ivf poging 3

04-10 joske eerste IVF

Miepie de "uitgerekende datum" had anders bijna geweest he?

ik heb het er best nog wel moeilijk mee, af en toe. Misschien ook wel omdat ik ondertussen de biologische klok behoorlijk hoor tikken en dan heb je minder kans :omg:.

liefs joske

Gast estrhalita
Geplaatst

MK / MA / BBZ

01-10 Estrhalita, MK 5w4d

Planning (of pauze)

04-10 Miki, ivf poging 3

04-10 joske eerste IVF

04-10 Estrhalita, ivf poging 3 (laatste poging)

He Miki ik zie dat we gelijk opgaan. Spannend he.

Geplaatst

Welkom Joske en estrhalita!!

Inderdaad heel moeilijk. Want we kunnen zwanger worden. Maar is het helemaal uitdragen echt nog voor ons weggelegd?

Zeker, gaan bijna helemaal gelijk op estrhalita. Zo weer de 3e deca spuit erin...

Geplaatst

MK / MA / BBZ

11-09 Marionh67, MK 6w

Planning (of pauze)

04-10 Miki, ivf poging 3

04-10 joske eerste IVF

04-10 Marionh67, cryo poging van 4e ICSI Dusseldorf, 1 april echo

Heb ik het zo geod gedaan?

Mag toch hopen dat het lijstje niet te lang wordt........

Geplaatst

Gaat inderdaad al hard, Marion. Goed initiatief geweest dus, Miki ;-)... toch wel fijn te zien dat je niet de enige bent die zich een beetje "lost" voelt.

Joske, ik heb het er eind november (1e uitgerekende datum) echt heel moeilijk mee gehad, temeer omdat een goede vriendin van mij op precies dezelfde datum was uitgerekend. De tweede zwangerschap heb ik eigenlijk vanaf het begin af aan niet geloofd dat het goed zou gaan, en merk dat het me nu ook een stuk minder moeite kost dan in november. Maar ken het gevoel; "nu zou ik met verlof zijn gegaan", "vanaf nu had het geboren kunnen worden" etc. Sterkte komende moeilijke weken....

Miki, ik loop in het AMC. Daar ook alle onderzoeken naar hh miskramen gehad, maar ze hebben niks kunnen vinden. Zoek-ICSI is gewoon ICSI, maar dan bij extreem slecht zaad; ze doen dan een extra "zoektocht" met een veel sterkere microscoop naar redelijke zaadjes. Voor ons niet anders dan "gewone" ICSI dus, behalve dan dat de wachtlijst nog langer is ;-). Jij bent overgestapt naar het VU?

Geplaatst

Goed initiatief Miki!

MK / MA / BBZ

11-09 Marionh67, MK 6w

11-09 Mart, MK 6w; 01-10, VMK 4w

Planning (of pauze)

04-10 Miki, ivf poging 3

04-10 joske eerste IVF

04-10 Mart, ivf poging 5

Geplaatst

Hey dames,

Ik heb even een update gemaakt van het lijstje ik zag dat er bij mij een foutje in zat. Nu niet meer.... Hier gaat het ff niet zo lekker. Lig op de bank te verkleumen zo koud ik het heb terwijl ik m'n pyjama met een extra hemd aan heb en onder een deken lig. M'n keel is net schuurpapier bah voel me ellendig zo... niks aan...... helemaal niet leuk .... zo dat moest ik ff kwijt.... hihi.

Liefs,

Nathalie

MK / MA / BBZ

05-08 Balu01, MK 6w3d; 05-10 MK/8w5d

11-09 Marionh67, MK 6w

Planning (of pauze)

04-10 Miki, ivf poging 3

04-10 joske eerste IVF

04-10 Mart, ivf poging 5

Geplaatst

Balu,

Je mag best even klagen hoor. Is heerlijk af en toe. Beterschap!

Kloppen je gegevens nu wel? Want je hebt er namelijk 05-10 bij staan, maar dat zijn we nog niet....en laten we hopen dat het ook niet zo zal zijn!

Denk dat je bedoelt 10-09 (okt. 2009)?

X, Martha.

Geplaatst

Hey Mart,

Ik weet niet waar ik met m'n gedachten zit momenteel maar het moest jan. 2010 zijn dus heb het weer ffkes aangepast. Dank je wel voor je oplettendheid haha. Sorry dat ik zo zat te klagen maar voel me echt waardeloos momenteel bah alles doet me zeer gewoon niet lekker zo. Maar over een paar dagen is dat hopelijk weer heel anders....

Liefs,

Nathalie

MK / MA / BBZ

05-08 Balu01, MK 6w3d; 01-10 MK/8w5d

11-09 Marionh67, MK 6w

Planning (of pauze)

04-10 Miki, ivf poging 3

04-10 joske eerste IVF

04-10 Mart, ivf poging 5

Geplaatst

Welkom Marion, Mart. ;-)

Ja Miep, wij waren beetje klaar met het AMC. VU vinden we iets meer profi allemaal, dus proberen we dat nog maar even...

Balu, klagen mag hoor! Balen ook dat je je zo voelt. Rustig an, laat je verwennen. Kleedje op de bank!

Hier vrienden met een kleine via ICSI op bezoek, ook nog anderen met kids kwamen ff buurten. Wel leuk dat ze dat doen, voelt dan ook een stuk minder moeilijk dan als we het allemaal van te voren plannen.

xxx

Geplaatst

Hi meiden,

Even met jullie meegelezen! Ik wil jullie allemaal gewoon even heel veel sterkte wensen met de nieuwe rondes die gaan komen... En ik hoop uit de grond van mijn hart dat het geluk deze keer met jullie is!

Momenteel ben ik 8 weken zwanger na onze 3e IVF maar ik heb ook een historie van (onverklaarbare) herhaalde miskramen. Inmiddels slik ik al een hele poos aspirine en nu ik inmiddels zwanger ben spuit ik ook heparine. Hoewel de bloedonderzoeken geen stollingsprobleem liet zien, leek het mijn arts toch zinvol dit te gaan gebruiken...

Misschien dat het jullie ook kan helpen?

Nogmaals, heel veel sterkte en succes met jullie nieuwe pogingen!

Groetjes,

Geplaatst

He wat tof dat het weer raak is Celeste, van harte!

Slik je kinderaspirine, welke? En hoeveel? Nog steeds?

Bij ons was stollingsonderzoek ook ok. Wat krijg je dan nu toegedient precies?

Thanks voor je tips!

Xxx

Geplaatst

Hey Miki,

Het is goed aan het doorzetten. Ben echt heel erg verkouden en me keel voelt net als schuurpapier aan. Niet fijn maar word heel goed verwend met sapjes en zo. Heel lief. Zal denk ik wel weer snel opknappen meestal is het maar een paar daagjes. Lief dat je aan me denkt. Ik ga weer ff een paracetamolletje innemen en proberen wat te slapen dat is 's nachts hopeloos. Hoe gaat het met jou? Spreek je snel weer.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi Miki,

We zijn nog steeds beduusd van de het idee! Zo lang op gehoopt, zo lang op gewacht en nu het zover is... is het ook wel heel eng. Maar ik word super goed in de gaten gehouden met wekelijkse echo's vanaf week 5 en als het nodig is mag ik ook tussendoor nog komen. Spannend dus!

Ik slik al sinds 1,5 jaar dagelijks 1x 80mg acetylsalecylzuur cardio (op doktersrecept!). En sinds we het hartje hebben zien kloppen, spuit ik heparine (uiteraard ook op doktersrecept). Beiden om te zorgen dat mijn bloed geen klontertjes kan aanmaken waardoor het weer mis kan gaan. Natuurlijk biedt dit geen garantie maar volgens mijn gyn is dit voor nu wel de beste optie.

Ik weet dat deze combi in bv. België regelmatig wordt voorgeschreven na herhaalde miskramen. Ook als de onderzoeken laten zien dat het eigenlijk geen stollingsprobleem is.

Tja, wat is wijsheid??! Het spreekt voor zich dat ik liever helemaal niets zou slikken/spuiten maar deze 5e zwangerschap voelt als een cadeautje en wil ik zo ontzettend graag tot een goed einde brengen! Dan maar met behulp van medicatie die, voor zover nu bekend, geen schadelijke invloed hebben op ons kleintje.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zelf begonnen ben over het gebruik van aspirine bij mijn gyn. Geen discussie hoeven voeren maar wel een prettig gesprek daarover. Hetzelfde geldt voor de heparine. Bespreekbaar maken met je gyn! En anders door blijven vragen waarom ze het je niet zouden willen voorschrijven...

Mocht je nog vragen hebben dan lees ik je natuurlijk graag! En ik wens jou héél veel succes toe met jullie volgende ronde.

Lieve groet,

Geplaatst

Celeste,

Ik ben ook een DES dochter en zoals je kunt zien in mijn onderschrift ook extreem vroeg bevallen en een miskraam.

Tijdens de zwangerschap van mijn zoon ben ik ook wekelijks ge-echo-od om het allemaal heel goed in de gaten te houden en vanaf week 12 bedrust maar het is gelukt gelukkig!!!

Nu gaan wij voor een broertje of zusje dus fingers crossed

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Geplaatst

Sidney,

Inderdaad is onze weg (helaas) een deel gelijk opgegaan. Je schrijft dat jij bedrust hebt gehad vanaf week 12. Mag ik vragen of er ooit overwogen is een cerclage aan te brengen? Zodat de baarmoederhals niet kan verstrijken zonder dat je er erg in hebt (ik ken helaas de verhalen van maandelijkse controles waarop de ene dag alles ok wordt bevonden en een paar dagen later het alsnog fout gaat)? Wij hebben morgen een afspraak staan met de gyn om hierover te praten.

Is de wachtlijst waarop jullie geplaatst zijn erg lang? Ik hoop van niet, als je eenmaal de stap naar IVF hebt gezet dan wil je ook zo snel mogelijk beginnen is mijn eigen ervaring... Geduld is een schone zaak;-) Ik wens jullie in elk geval heel veel sterkte met jullie poging! We lezen elkaar hier vast nog wel!

Groetjes,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden