Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Altijd heb ik tegen mijzelf gezegd, als ik ooit nog eens zwanger raak dan ga ik niet zeuren en klagen. Maar toch merk ik dat ik het toch niet kan laten. Ik baal van mijzelf maar ik voel mij echt niet top! Ik ben heel erg moe, heb helemaal geen fut om iets te doen. Ik ben de hele dag misselijk en ik voel mij beroerd.........Ben ook wat grieperig, snot verkouden en heb keelpijn.

Oh sorry dat ik zo zeur maar moest het effe kwijt.

Groetjes Patricia

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goed.... en vermoeiend! Veel indrukken opgedaan in Wit Rusland. En druk geweest om mee te helpen organiseren. Veel verschillende bedden beslapen... Onrust dus... Maar wel een mooi iets geweest.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Vandaag onverwacht een bezoekje gebracht aan de gynacollog ivm mijn hoge bloeddruk en hartslag. Kreeg ik nog een echo aangeboden, deze heb ik natuurlijk niet afgeslagen!!! Fantastisch een heel mooi nieuw echo apparaat, waar duidelijk 1 embryootje te zien was en een prachtig hartje. Wij hebben nu zekerheid dat het geen tweeling is, toch wel enige opluchting bij mijn man, hij zag al zijn sportavonden er al aan gaan. Mij had het niet zoveel uitgemaakt. Wel is zo dat een tweelingzwangerschap heel zwaar is en heel wat complicaties teweeg kan brengen. Vandaag ook moeders voor moeders op bezoek gehad, weer van die mooie groene kannen in het toilet en die geweldige lucht..............vreselijk!

Maargoed het is voor een supergoed doel waar ikzelf ook veel gebruik van heb gemaakt!

En zowaar een goede dag door de emasefe tbl. tegen de misselijkheid.

:blob3::blob3::blob3::blob3::blob3:

Groetjes van een zeer gelukkige Patricia

Geplaatst

Helemaal super!! Van harte!! En echt, klagen en zeuren mag, het is toch niet niks hoor, ookal zouden we het allemaal niet willen missen toch? Maar het is onzeker, soms heel ongemakkelijk, pijnlijk, vermoeiend, je bent jezelf niet meer maar samen, hard aan het werk terwijl je aan de buitenkant niets ziet. Dus volgens mij hoef je niet de hele tijd in an maternal bliss te zitten hoor. Dat kan gewoon niet. En diep van binnen loop je toch wel te juichen, ik ben lekker zwanger :blob3:, ik ben lekker zwanger :blob3:, ik ben lekker zwanger :blob3:, ik ben lekker zwanger :blob3:, ik ben lekker zwanger :blob3:, ik ben lekker zwanger :blob3:, maar dat is (althans bij mij) eerder een sereen-achtig gejuich!! En soms natuurlijk, als ik even een energie-wave heb, echt enthousiast. Maar dat komt ook omdat ik blijf denken, rustig jij, gewoon rustig zo doorgaan, en juichen doen we echt helemaal als we de eerste poepluier mogen verschonen!!

groetjes, niki

Geplaatst

Geweldig Patricia, fijn toch dat je het nu goed hebt kunnen zien. Nu lekker gaan genieten en hopelijk heb je niet al te veel last van zwangerschapskwaaltjes. Ik begin me nu eindelijk weer wat beter te voelen (week 15), joepie. Groetjes, Monique

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden,

Na een hele vervelende zware week(zien nieuwe topic) ben ik er weer even. Alles gaat prima, ik ben alleen zo vreselijk moe, kan de hele dag wel slapen. Hopelijk wordt het snel beter Ik moet nog even wachten tot de volgende echo volgende week vrijdag. Als dan alles goed is ga ik misschien wel aan onze dochter vertellen. Zij vraagt zich al een tijdje af waarom ik nog steeds misselijk ben.

Groetjes Allemaal,

Patricia

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben vannacht weer innige vrinden geweest met de toiletpot!!

Echt vreselijk, je slaapt zo slecht. Nu heb ik medicijnen tegen de misselijkheid, maar lees ook iets over een spray. Kan iemand mij vertellen welke spray dat is en waar je dat kan halen?

Groetjes Patricia

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren naar de gynaecoloog geweest. 3e Echo was prachtig, alles erop en eraan. Brusje was aan het koprollen en springen.

Mij is gisteren verteld dat ik mijn gehele zwangerschap onder controle van de gynaecoloog moet blijven en ook in het ziekenhuis moet bevallen.

Helaas dus, maar als dat het ergste is, dan is het totaal geen probleem.

Ook hebben we het onze dochter verteld en zij vond het helemaal geweldig, stond te springen in de kamer.

Hoe gaat het verder met jullie allen?? Ook nog steeds misselijk??? De vermoeidheid lijkt minder te worden, heerlijk!!

groetjes Patricia

Geplaatst

Gaaf Patricia!!! Fantastisch om te zien he? Dat alles volop leven is!

Hier gaat het allemaal redelijk. Nog steeds moe. Maar het gammel zijn begint nu wel minder te worden. Gelukkig!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren weer naar de gynaecoloog geweest ivm intake vruchtwater punctie.

Die staat nu gepland voor 25 augustus, direct na onze vakantie. Nog 3 weken en dan gaan we voor 3 weken naar Italie, heerlijk!!

Natuurlijk weer een echo gehad en alles was prima, gelukkig, het blijft spannend. De kleine lag te slapen, lag zo stil, dat het even schrikken was, maar even later werd en gerekt en gestrekt, mooi hoor!

Ik blijf nog steeds misselijk ondanks de medicijnen, Vermoeidheid gaat stukken beter.

Groetjes Patricia

Geplaatst

Gefeliciteerd met je goede echo! Hou nog even vol met al dat misselijke gedoe, bah, ik hoop dat het snel wegtrekt. Groetjes, niki

Geplaatst

Hallo meiden.

Niets bijzonders te melden. Ik zou willen dat ik mij wat fitter zou gaan voelen.

We gaan over 2 weken naar Italie, heerlijk, hopelijk gaat het dan beter.

Groetjes Patricia

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Patricia,

Ik heb de uitslag binnen van de vruchtwaterpunctie en alles is goed. De uitslag duurt hier dus bijna 4 weken. Wel lang hoor. Een fijne vakantie en succes met de punctie. Hou je mij op de hoogte.

Geplaatst

Morgen weer controle bij de gynaecoloog. Best wel weer spannend. Mijn dochter gaat mee, wil graag de baby zien. Hopelijk is alles goed, je weet maar nooit....

Zou blij zijn als ik leven voel, ben je iets meer gerust.

groetjes Patricia

:icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het bezoek aan de gynaecoloog was weer goed. Fijn om de kleine weer even te zien, heb nu 5 echo's gehad. Kan er niet genoeg van krijgen. Mijn dochter vond het prachtig om te zien. Volgende keer 20 weken echo.

Gast estrhalita
Geplaatst

Bij de vruchtwaterpunctie krijg je ook een echo hoor, om te zien waar ze precies moeten prikken en na de punctie om te laten zien dat er met de kleine niks aan de hand is.

Succes alvast

Geplaatst

Hoi,

Och ja dat wist ik ook wel eigenlijk. Ik ben druk aan het pakken voor de vakantie.

Vrijdag gaan we weg heerlijk voor 3 weken. En na de vakantie op maandag gelijk vruchtwaterpunctie. Spannend.

Tot over ruim 3 weken allemaal...

Groetjes Patricia

:av-31::av-31::av-31::av-31::av-31:

• 5 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan eindelijk weer na 4 weken afwezigheid. Ik heb een heerlijke vakantie gehad en ben uitgerust terug gekomen. Inmiddels 1 week geleden de vruchtwater punctie gehad en het wachten is nu op de uitslag. Er is gezegd dat er na 15 dagen een uitslag kan komen, erg snel dus. Ik hoop volgende week woensdag meer te weten.

Vanavond de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit, baby ligt op schema. Over 3 weken nog een keertje om beter hart en nieren te kunnen beoordelen, was nog iets te vroeg.

Kortom het gaat prima, voel mij veel beter als 4 weken geleden. Ik hoop dat het zo blijft!

Groetjes Patricia

Geplaatst

Hey patricia, lekker dat je zo uitgerust bent.

Wat gaat dat alweer snel, je heb de 20 weken echo gehad!!!!

Heerlijk dat het goed was!!

Liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden