Jump to content

Hoe lang wachten voor cryo tp na mk?

Recommended Posts

Posted

Hallo...

Ik had besloten om even afstand te nemen en alles op een rijtje te zetten voor m'n zelf, maar ik heb toch gemerkt dat ik behoefte heb om er over te kletsen/schrijven en vind het heel fijn op dit forum. Ik heb vandaag precies een week geleden miskraam gehad met 6 wk en 4 dgn. Ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee en voel me ontzettend leeg. Was er al zo snel aan gehecht en er zo zeker van dat ik dat kindje op de wereld kon brengen. We hebben gelukkig nog 4 cryo's verdeeld over 2 rietjes. De ifv arts zei dat ik over 8 weken met de cryo poging mocht beginnen als ik me daar klaar voor zou voelen. Dat is dan niet de aankomende menstruatie maar die daarna. Ik vind dit zelf wel een erg lange periode en word er moe van van al dat wachten... Ik dacht zelf altijd dat je bij de eerst volgende menstruatie op dag 1 kon bellen om te beginnen. Ik weet ook niet eens hoe lang het zal duren voordat mijn 1e menstruatie op gang zal komen na een miskraam en ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn? En hoe lang jullie moesten wachten voordat je eindelijk met de cryo poging kon beginnen? Ik wil heel graag 2 cryo's terug laten plaatsen, maar dat mag niet! (Loop trouwens bij het VU)

Liefs Siebje...

Posted

Hoi Siebje,

Fijn dat je weer aan de volgende stap durft te denken. Ik heb in april met bijna 10 weken een curettage gehad. Daarna duurde het 5,5 week voor ik weer ongesteld werd. In die cyclus hebben ze in het ziekenhuis een SIS/waterecho gemaakt om te kijken of mijn baarmoeder helemaal leeg en glad was (doen ze in het AMC altijd voor ze iets terugplaatsen). Op dag 2 van de cyclus daarna (dus ongeveer 9 weken na de curettage) ben ik begonnen met progynova, en op dag 19 van die cyclus had ik de TP van 2 cryo's.

Het kan zijn dat je lichaam straks een beetje van slag is, en het duurt toch even voor je weer helemaal hormoonvrij bent, dus - ondanks dat ik ook liever direct doorgegaan was - wel logisch dat ze je na een miskraam een maand langer laten wachten.

Heel veel succes straks met de cryootjes, ik hoop dat die wel goed door zal groeien!

Liefs, Miepie

O, trouwens; wij hadden alle cryo's apart in rietjes, maar in het AMC is het juist beleid altijd 2 cryo's terug te plaatsen (als ze goed ontdooien dan). Ik vond het juist raar er 2 te krijgen, en niet maar 1 (zoals ik eerder begrepen had).

Posted

Hoi Siebje,

Ik heb danwel geen miskraam gehad, maar ik heb altijd de mogelijkheid gehad op terugplaatsing van 2 embryo's. Ik weet dat ze daarbij kijken naar je leeftijd, je bouw etc.

Wachten ergens op duurt altijd heel lang, maar geniet even van de tijd van geen ziekenhuis en dat je lichaam weer helemaal schoon is. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk......

Sterkte meis.

Liefs

Natas

Posted

he siebje,

ook ik moest twee cylici wachten na de miskraam.

\ik was precies na vier weken ongesteld maar de tweede duurde 8 weken.

ben dus nu gestart met de progynova.

heel veel succes, je wilt door ik ken het gevoel maar rust kan nooit geen kwaad

Posted

Bedankt voor jullie reacties meiden! Bij mij zeiden ze dus omdat ik nog heel jong ben, dat ze er 1 gaan terug plaatsen. Maar toch vind ik het zonde voor dat andere embryo'tje (als het een goede is) we doen er zoveel moeite voor omdat dat te krijgen en dan... Ooo ik kan niet wachten tot ik ongesteld word!

Posted

Hoi Siebje,

Wordt zelf ook altijd zo gek van dat wachten, maakt het er voor mij niet makkelijker op in elk geval. Ik heb 27 april een miskraam gehad en heb pas op 28 juli mijn cyro TP gehad. Vond ik zelf veeeeel te lang, maar heb altijd al een lange cyclus en na de MK helemaal. Wij hadden besloten 2 emmy's terug te laten plaatsen maar helaas bleken onze cryo's heel slecht ontdooid te zijn waardoor we uiteindelijk maar 2 1-cellig teruggeplaatst hebben gekregen. Nu zit er dus niks meer in de vriezer. Nu mogen we gelukkig wel snel door voor poging 2, merk ook dat ik dat veel fijner vind.

Succes met je cryo's en hopelijk komt je eigen cyclus weer gauw op gang.

Posted

Hanneke, je heb idd wel lang moeten wachten! Ik heb zelf altijd een regelmatige cyclus van 28 dgn gehad. Hoop dat het ook zo zal blijven en mijn menstruatie maar gauw op gang mag komen. Ik wil al te graag maar de door met de volgende poging, maar dan denk ik en als het nou weer mis gaat, een 2e klap! Dan denk ik ook dat het misschien wel even lekker is zo, niet dat wachten, geen onzekerheid en spanningen, gewoon even niets en tot me zelf komen... Ik ben gewoon te ongeduldig! Ben ik trouwens altijd met alles geweest :)

Ik las dat jij snel mag beginnen. Weet je al wanneer? Wel spannend, hopelijk gaat het deze x lukken!

Posted

Ja ik ben ook altijd zeeeer ongeduldig. Vind ik soms ook zo moeilijk van dit traject, het bestaat voornamelijk uit wachten. Wel fijn dat je cyclus zo regelmatig is. Bij mij was het ook nog eens zo dat toen ik eindelijk ongi werd er geen plek was in het ziekenhuis. Dus dat was dubbel balen. Ik denk ook nog steeds dat het allemaal makkelijker is als het wat sneller achter elkaar gaat.

Ik begin 9 sept. met de deca. Echt een vreemde gedachte dat het nu weer helemaal van voor af aan begint. Ik was natuurlijk ook zwanger van de 1e poging dus dan staat een 2e poging zo ver van je af. Maar goed het mocht helaas niet zo zijn, nu vol goede moed beginnen met de 2e poging. Hoop dat het voor jou ook allemaal heel snel gaat en natuurlijk dat je zwanger wordt van je 1e cryo poging.

Posted

Hoi Siebje,

Ik heb op 21 juli een missed abortion gehad (mijn miskraam is vervolgens) opgewekt met medicatie) en inmiddels, na bijna 6 weken, bloed ik niet meer. Dat heeft dus al heel lang geduurd! Bij mij hebben ze ook gezegd dat ik twee cycli moet afwachten maar ondertussen is ook nog gebleken dat ik een poliep/myoom (ze weten niet zeker wat het is) in mijn baarmoeder heb zitten en deze moet eerst worden verwijderd. Deze operatie zal tussen nu en een maand plaatsvinden maar ik weet niet hoe lang ik daarna dan moet wachten voor de cryo-poging. Ik merk wel dat ik vlak na de miskraam ook niet kon wachten om verder te gaan maar nu er weer wat weken zijn verstreken merk ik dat ik wel wat meer rust heb gekregen. Ik moet het maar nemen zoals het komt. Ik loop ook in het VU. Ik heb 8 cryo's in vier rietjes maar ik wil er sowieso maar een laten terugplaatsen. Ik ben natuurlijk al zwanger geworden van de eerste poging en ik wil niet het risico lopen van een gecompliceerde tweeling-zwangerschap (en vanwege mijn leeftijd plaatsen ze er volgens mij ook maar eentje terug). Succes met wachten!

Posted

Jeetje Laika, jij heb ook wat meegemaakt zeg! Dus als ik het goed begrepen heb, heb jij 6 weken een bloeding gehad? Was dat van de miskraam?

Hanneke, ben het helemaal met je eens, het moeilijkste van dit traject is idd dat eindeloos wachten, verschrikkelijk! Het lijkt mij ook heel raar dat je weer helemaal van voor af aan moet beginnen. Maar we doen het allemaal voor een goed doel toch... En hopelijk worden we er voor beloond met een wondertje!

Posted

Siebje, ben het wel met Laika eens hoor... toen we hoorden hoe lang het ging duren voor we door mochten leek dat nog eindeloos ver weg te zijn, maar ik ben blij dat we die tijd hebben gehad om hormoonvrij te raken en het en plekje te geven.

We moeten nu nóg langer wachten dan vorige keer omdat er eerst bloedonderzoek wordt gedaan om te kijken of er een oorzaak is voor 2x miskraam, en dat kunnen ze pas over 2 maanden doen ivm hormonen. En ik vind het wel even best nu, na de hele emotionele achtbaan van afgelopen halfjaar.

Laika, ik heb in januari ook een poliep-verwijdering gehad. Viel mij heel erg mee, ik hoop dat het bij jou net zo soepel gaat! Succes ermee...

Posted

Je heb helemaal gelijk Miepie, ik merk dat ik nu al wat rust begin te krijgen. Vooral omdat ik ook niet heb gewerkt de laatste periode. Morgen weer beginnen :sad:

Ik heb besloten om het te proberen (hoe moeilijk het ook is) van me af te zetten en te genieten van de dingen die ik wel heb. Ik heb al weken nergens zin in en ben alleen maar thuis. Hier moet echt verandering in komen anders word ik gek!