Ga naar inhoud

Start met IUI maart 2013!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Grrr, begin nu beetje bloed te verliezen, ga dus uit van een menstruatie dit weekend.. Andere signalen kloppen ook daarmee...

:BangHead:

• Reacties 220
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nienna, ik hoop ook mee dat de menstruatie niet doorzet!

Hier alles rustig, naar mijn idee te rustig. Heb niet het idee dat er iets in mijn buik gebeurt.

Normaal krijg ik altijd na de eisprong pijnlijke (.)(.) maar na de pregnyl helemaal niets!

Die 2 weken duren wel erg lang hoor, hebben jullie dat ook?

De tijd wil maar niet om en dat terwijl ik hele drukke weken heb.. Maar goed er is weer een dag voorbij. Nu 1 week geleden dus nog 1 week wachten..

Geplaatst

Nienna hoe is het vandaag? Heeft het al doorgezet? Ben je nog van plan een testje te doen?

Andere dames die gaan testen voor de menstruatie? Ik doe het vak wel, kan me dan niet meer inhouden en wil meer zekerheid.

Ja wachten duurt altijd vreselijk lang, maar jullie zijn weer een dag verder!

Aden, wij hebben nog geen kinderen, al wel een wens vanaf 2007 maar het wil nog niet lukken. Uit alle onderzoeken blijkt het zaad van mijn man van slechte kwaliteit te zijn. Toch zijn we geheel onverwacht spontaan zwanger geweest, zie ook mijn handtekening, dit is een miskraam geworden.

Hebben ze jullie ooit verteld hoeveel % kans je met elke iui hebt? Ik meen me 12% te herinneren.

Geplaatst

Goedemorgen...

die dagen lijken wel te kruipen, vreselijk!

Net als wat je zegt Aden ; genoeg te doen en dat lijkt echt niks uit te maken.

Probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn en het wat naast me neer te leggen...

Nou dat lukt Helemaaal niet!

Zou ik al wat kunnen merken, wanneer kan ik op z'n vroegst testen etc etc...

"Ineens" overal baby's.......in de winkel, in de reclame op tv.Oude bekenden die je tegenkomt en hartstikke zwanger zijn.

En dan denk je; Hoe zou het bij mij zijn als ik...........

Vanmiddag op verjaardag bij mijn moeder, dus weer genoeg afleiding.

Nienna: heeft het doorgezet of niet ?

groetjes Zwaantje

Geplaatst

hoi dames, zou ik hier ook mee mogen kletsen?

ik heb gisteren te horen gekregen dat we voor iui gaan en a.s. dinsdag (10e dag van m'n cyclus) voor de eerste meting , dus het gaat allemaal opeens heel snel.

we hebben al een gezonde dochter van 2,5 jaar en wisten al vrij snel dat we nog heel graag een tweede kindje wilden dus toen ze een half jaar was maar weer gestopt met de pil, maart vorig jaar een positieve test in handen, helemaal gelukkig, maar drie dagen later met flinke krampen ongesteld geworden, dus een hele vroege miskraam. van huisarts in juni doorverwezen naar ziekenhuis , 31augustus kijkoperatie gehad om te zien of de baarmoeder schoon was, dat bleek zo te zijn, verder de diagnose pcos gekregen en daarvoor metformine voorgeschreven gekregen, hierdoor is mijn cyclus nu 28 dagen ipv elke maand anders verschillend van 30 tot 40 dagen. het zaad van mijn man is na twee keer onderzocht te zijn de ene keer niet goed en de andere keer redelijk goed, de samenlevings test die we in december hebben gehad was ook niet zo goed als wat ze graag zouden willen zien.

in januari dit jaar een laparoscopie gehad om te zien of mijn eileiders doorgankelijk zijn en dit bleek heel traag doorgankelijk, en zoals bovengenoemd gister gesprek gehad en mijn gyn. zegt ze zijn doorgankelijk dus we gaan voor iui!!!

allemaal erg spannend. groetjes karin

Geplaatst

Hoi Karin .....Welkom!

We zijn tnt met z'n vieren aan het kletsen en met jouw erbij dus vijf.

Het is niet zo'n grote groep maar daardoor wel lekker overzichtelijk.

Jullie hebben ook al spannende momenten gehad, las ik.

Ik vindt de lichamelijke "" dingen" allemaal erg meevallen tnt.

Het moeilijkste gedeelte zit tussen de oren.

Als je het goed vindt, plaats ik jouw ook op ons lijstje.

Gr Zwaantje

Geplaatst

Lijst IUI maart/april 2013 :

Wie :

Nienna, Aden,Emsie, zwaantje, Karinl

FM :

Emsie 11 maart , 3e IUI

Karinl 12 maart , 1e IUI

Echo :

Testen :

Nienna 10 maart, 3e IUI

Aden 13 maart, 1e IUI

Zwaantje 17 maart, 1e IUI

Geplaatst

Hallo dames en welkom Karin!

@Karin, Ook voor een 2e kindje, wij ook! Was bij jullie de eerste spontaan? Jij hebt ook al genoeg meegemaakt en nu de IUI. Spannend he?

@ Zwaantje, Ja precies zoals je het omschrijft!!! De tijd gaat niet om he!! Wat wel een voordeel is; ik heb buiten alles voorjaars-klaar, binnen alle kasten gesopt en opnieuw ingedeeld, badkamer schoon etc etc... Afleiding hihi.. En idd, merk ik al iets? Wanneer mag ik testen door die Pregnyl etc.. Kortom ik kan het ook echt niet van me afzetten.

@ Emsie, Vanaf 2007 al "bezig", wat verschrikkelijk dat je dan op het moment dat je een positieve test hebt, een mk krijgt. Wat is het soms ook oneerlijk he?! Wij hebben niet echt een inschatting gekregen van de gyn over de slagingskans. Ik ben in mijn cyclus zonder iui ook altijd te vroeg met testen. Maar heb nu werkelijk geen idee wanneer ik eerder zou kunnen testen ivm pregnyl.

Geplaatst

Pregnyl is met +-10 dagen uit je lijf. Maar het ligt aan de hoeveelheid die je gespoten hebt, 5000 of hadden jullie een andere hoeveelheid? Dan zou je met 5000 op dag 11 kunnen testen. Op dit forum zijn veel vroegtesters die al eerder testen aar dat is het onduidelijk of je 2 streepjes hebt van de pregnyl of omdat je zwanger bent.

Duim voor jullie!

Geplaatst

dank jullie wel voor het leuke welkom, onze dochter is idd spontaan gekomen, nadat ik drie maanden daarvoor gestopt was met de pil.

en vind het idd spannend en ik vind het lichamelijke minder zwaar dan elke keer de teleurstelling dat het niet gelukt is, denk ook wel dat dat elke keer zwaarder gaat worden omdat je toch die extra hoop hebt dat het op deze manier wel gaat lukken

Geplaatst

Goedemorgen,

Nou dat was een korte nacht. Slecht geslapen, koortslip, pijnlijke borsten. Ben er meerdere keren wakker van geworden. Het zou toch niet? Ja daar gaan we weer.. Kan ik daar de hele dag aan denken. Hihi..

Ik vermoed dat wij 5000 hebben gespoten, weet het niet eens zeker meer! Normaal gesproken heb ik een cyclus tussen de 21 en 23 dagen. Dus wij willen als ik zondag nog niet menstrueer een testje doen aangezien mijn man dan ook thuis is. Dan zit ik 12 dagen na pregnyl (heb pregnyl dag voor de iui gehad) en dag 24 van de cyclus.

Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Goedemorgen....hier nog een vroege vogel.

Ik heb 5000 pregnyl gespoten op woensdag 27/2 en toen de IUI op vrijdag 1/3.

Waar ik momenteel last van heb is dat ik erg moe ben en 's avonds het liefst vroeg op bed wil.En 's ochtends erg vroeg wakker.

Ook heb ik het telkens koud en koude handen...?En toch ook een vreemd gevoel net boven m'n schaambeen.

Ik ben ook zo er mee bezig of ik wat voel of dat er 'iets' anders voelt.Dan spreek ik mezelf toe dat ik dat niet moet doen.Maar dat helpt voor geen meter.

Maar dat gevoel in m'n buik is er echt.....net alsof mijn BM wat zeurt en trekkerig is.Een licht gevoel van ongi.

Als ik ongesteld moet worden, heb ik een paar dagen voor de tijd lage rugpijn, ben chagrijnig en moe.

Nu zou ik dus ong. 16 maart ongi moeten worden.Dus dan zit ik te denken.....die ongi klachten van mij komen altijd in dezelfde week voordat ik ongi wordt.

En nu voel ik dit al.....ruim voor de tijd dus. Maar ja kun je nu al dat soort dingen voelen?Geen idee.

Durf er bijna niet aan te denken dat het zo zou zijn.....Dus net al wat je zegt Aden; weer de hele dag ermee bezig,hahhahaha

Geplaatst

Niennaaaaa vertel hoe gaat het? Het is bijna zover voor jullie! Ben reuze benieuwd of en wat er gebeurd is na je laatste bericht.

Die wachtdagen/weken killing idd. Vind het daardoor een moeilijk traject, al die gedachten die je steeds hebt. Er niet aan denken lukt niet, al wil je dat zo graag af en toe. En al die signalen....zo verwarrend. Maar het is al weer 7 Maart, gewoon positief blijven!

Ik duim voor jullie! Succes met het wachten en de gedachten!

Geplaatst

Ha meiden!

Ben even afwezig gebleven... Moest eerst zelf door de teleurstelling heen bijten..

Mijn menstruatie doet er altijd een dag of 3/4 om echt door te breken (fijn als je een uitgangsecho moet afspreken!) en ik zit nu op doorbreekdag 2... Bloedverlies wordt langzaam meer, af en toe krampen, grr!

Mocht het nu wonderbaarlijk een 'gewone' bloeding blijken te zijn, en ik dus niet ongesteld wordt, dan zijn jullie na mijn man de eersten die het weten ;)

Maar voorlopig bungel ik nog maar met mijn vingers aan het wachtbankje en verwacht ik er zaterdag, uiterlijk zondag, echt af te kletteren.

@Emsie, lief dat je zo meeleeft! Jij vroeg welke kans je bij IUI hebt, volgens mij ongeveer 10-15% per poging. Dat is minder dan bij een 'gewoon' stel, nl. 25%

@Zwaantje: oh dat herken ik zo! Op elk dingetje in je lijf gaan letten, bedenken of je dat ooit eerder gevoeld hebt of niet, wat kan het betekenen.... Vreselijk!

@Aden. Je bent in de 2e week beland! Hoe gaat het nu? Toch beetje uitgerust na je slechte nacht?

@Karin, lichamelijk kan het soms zwaar zijn en soms niet, valt echt geen peil op te trekken! Mentaal is het sowieso heftig... Maar probeer echt tijd voor ontspanning te nemen!

Geplaatst

Ach Nienna, wat ontzettend rot!!! Heel begrijpelijk dat je eerst even tijd nodig had om deze klap te verwerken. Het is best moeilijk allemaal en een lange weg die afgelegd moet worden.

En wat vervelend dat het zolang duurt voordat het doorzet joh. Dan blijf je toch hopen he..

Hier gaat het ook niet super. Ik heb buikpijn, echt menstruatiepijn :( Ben bang dat ik mijn menstruatie ga krijgen :(

Je hoort soms wel dat vrouwen, wanneer ze zwanger zijn, ook een soort menstruatiepijn hebben.. Nou daar hopen we dan maar op. Alhoewel ik vrees dat ik niet in dat rijtje thuis hoor.

Nou ik ga me aankleden en een ochtend werken; Afleiding!!

Voor iedereen een goede dag!!!

Liefs Aden

Geplaatst

He Nienna, dat klinkt niet goed..shit zeg! Voor de zekerheid nog een testje doen of weet je het zeker?

Mijn collega kreeg na een aantal dagen positief getest te hebben een bloeding, ze was bang voor haar derde miskraam, maar op de echo was een kloppend hartje te zien. Ze is nu 11 weken zwanger. Je hoort de gekste dingen, wat dat betreft verrast niets mij meer na al die jaren en dit forum.

Aden, toen ik zwanger was, wist ik van niets en was er heilig van overtuigd dat ik ongesteld werd, zo veel rugpijn en andere symtomen had ik, ook had ik bruin slijm verlies. Na een aantal dagen toen ik bij een vriendin ging klagen over het feit dat het niet doorbrak en ik dat zo irri vond, wees zij mij op een mogelijke zwangerschap....had er zelf nog geen seconde aan gedacht....hoe naief zul je denken, maar zo overtuigd was ik van het feit dat ik ongesteld zou worden. Zeg niet dat het bij jou ook zo is, maar die zwangerschap verbaasde mij echt.

Succes weer meiden, op naar twee streepjes!

Geplaatst

Hallo meiden,

ik heb niet zoveel te melden, ik ben aan het wachten...................................................

Lees wel mee met jullie berichtjes.

Fijne dag!

Geplaatst

Hier nu echt met grof geweld van dit bankje afgedonderd... Het was vanochtend echt raak. Nu al op cyclusdag 24, wordt steeds korter..

Nu op naar een weekend vol afleidingen, gesprekje afspreken met arts en dan zien we wel weer hoe we verder gaan.

Geplaatst

hey niena,

kan me voorstellen dat je teleurgesteld ben , elke maand maar weer afwachten en dan weer niet gelukt, sterkte en een :knuf:

Geplaatst

Nienna, bah bah, stom dat het weer niet gelukt is.

Ben benieuwd naar jullie gesprek en ook wat ze zeggen.

Of je meer iui aangeboden krijgt of dat jullie over ivf en icsi gaan praten. Wij hebben dat gesprek maandag dus ben benieuwd naar jullie traject. Zouden jullie open staan voor ivf of icsi? Hoe kijken jullie naar de volgende stap?

Zwaantje valt het wachten je zwaar of kom je de tijd aardig door?

Aden, nog een aantal dagen en dan is je testdatum, wat zegt je gevoel?

Karinl, is dinsdag de eerste meeting voor jou? spannend of laat je het allemaal over je heen komen?

Succes meiden!

Geplaatst

Lijst IUI maart/april 2013 :

Wie :

Nienna, Aden,Emsie, zwaantje, Karinl

Gesprek arts:

Nienna IUI 4 of ICSI/IVF?

Emsie 11maart IUI 4 of ICSI/IVF?

FM :

Emsie 11 maart , 3e IUI

Karinl 12 maart , 1e IUI

Echo :

Testen :

Aden 13 maart, 1e IUI

Zwaantje 17 maart, 1e IUI

Geplaatst

goedemorgen meiden,

@emsie, wat betreft de metingen , ben ik niet zo nerveus, ze hebben al twee keer mijn cyclus gevolgd om te zien of er een eisprong was in i.v.m. pcos, dat was allemaal goed, ik ben eerder zenuwachtig over hoe en wanneer iui , want dat word voor ons de eerste keer.

voor jullie ook spannend dat gesprek maandag!

Geplaatst

Als er iets niet klopt op het lijstje, melden jullie het maar hoor!

Hier gaat alles z'n gangetje.Heb een aantal dingetjes waar ik last van heb, die voor mij vreemd zijn.

Heb het heel snel koud en de hele tijd koude handen, ben erg moe.En een 'vreemde' buik...

Met vlagen een ongesteldheidsgevoel maar dan heel lichtjes.Rommelende darmen en veel lucht (sorry hoor hahaha)

Af en toe ook zere, branderige ogen.En slecht slapen.....'savonds moeilijk in slaap komen en 's ochtends heel vroeg wakker.

Af en toe ook hoofdpijn terwijl ik dit eigenlijk nooit heb.

Tnt geen afscheiding oid.

Nog precies 1 week wachten.........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden