Ga naar inhoud

Start met IUI maart 2013!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]5176[/ATTACH]

hallo dames, ik kon mezelf niet meer bedwingen....

Heb zonet een kv test gedaan.....

Wat vinden jullie???

Ik zie toch echt een streepje, hij is vaag maar zeker aanwezig, nu blijven testen en hopen dat hij donkerder wordt!!

• Reacties 220
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hallo dames,

Karin; wat goed dat je zelf de pregnyl wil gaan zetten! En fijn dat de FM goed was. Succes morgen!

Zwaantje; Moeilijk he dat wachten.. Maar ik zie een streepje!!! Spannend hoor!! Gewoon doortesten en kijken of hij donkerder wordt.

Emsie; Wat naar dat het vandaag niet veel anders is, maar ik duim voor je dat het vrijdag goed is!

En hier tja, gesprek met de gyn gehad (niet mijn eigen want die heeft vakantie). Uitgangsecho was goed. Aan de hand van mijn testen denkt zij dat er wel een bevruchting is geweest maar geen innesteling. Zucht.. Volgens mij gaat daar structureel iets niet goed.

De 20e weer een FM en de 22e een gesprek met mijn eigen gyn. Omdat ze toch willen proberen om te starten met utrogestan na de IUI. Dit kan geen kwaad voor de endometriose en kan zelfs een goed effect erop hebben. Dus ik hoop zo dat hij ermee akkoord gaat!! Want dat zou betekenen dat we nog niet naar het UMCG toe hoeven, ik zie daar gewoon erg tegenop. We gaan maar weer afwachten dus..

wat zou de utrogestan voor je moeten doen? Innestelen bevorderen?

Geplaatst

Het is progesteron, kan ervoor zorgen dat de baarmoeder het vruchtje beter vasthoudt. Heeft te maken met het baarmoederslijmvlies, zodat het niet zo snel afgebroken wordt begreep ik.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5179[/ATTACH]

Lieve meiden,

ik ben zwanger!!!!!!!!!!!!1

Vanochtend de CB test gedaan en dit stond erop!

Gewoon in 1 keer raak!

Dus geef de moed niet op.

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]5179[/ATTACH]

Lieve meiden,

ik ben zwanger!!!!!!!!!!!!1

Vanochtend de CB test gedaan en dit stond erop!

Gewoon in 1 keer raak!

Dus geef de moed niet op.

YIHAAAAA, wat goed zeg, en nu broeden!! Heb je het zkh al gebeld met deze goede info? Gefeliciteerd!! Wat zei je partner?

Geplaatst

zwaantje gefeliciteerd !!!! echt super ! hoop dat ik het je na ga doen, vanmiddag weer voor een fm geweest een eitje van 18 mm dus vanavond pregnyl spuiten AAAAHHH bloednerveus, maar gaat me lukken.

en dan zaterdagochtend om 8.30 in het ziekenhuis zijn voor iui , vind het alemaal errug spannend !!!

Geplaatst

Dank jullie voor de leuke reacties!

Mijn man is heel erg blij.Loopt de hele dag te fluiten,hahhahaha

Het is natuurlijk nog erg pril en ik hoop en bidt dat het lekker blijft zitten.

Ik heb vanochtend naar Nij barrahûs gebeld en daar werd erg enthousiast gereageerd.

Dinsdag 2 april krijg ik een echo.Dan ben ik 6 weken en 2 dagen.Onvoorstelbaar!!!!

Karinl: pregnyl prikken gaat je helemaal lukken, meid.

op een stoel zitten werkt goed en het dan rustig inspuiten.Dan krijg je helemaal geen last.

Alle meiden heel veel succes en moed voor het vervolg!!!!!

xxx

Geplaatst

ben helemaal blij met je mee zwaantje !!!

hier is het pregnyl spuiten gelukt, bedankt voor de tip, ben inderdaad rustig op een stoel gaan zitten en heb het zelf ingespoten!!!

heb alleen wel gelijk een snee in m'n vinger gekregen doordat de ampul niet zo brak als gehoopt, maar dat mag de pret niet drukken

hoe gaat het met de andere dames???

Geplaatst
ben helemaal blij met je mee zwaantje !!!

hier is het pregnyl spuiten gelukt, bedankt voor de tip, ben inderdaad rustig op een stoel gaan zitten en heb het zelf ingespoten!!!

heb alleen wel gelijk een snee in m'n vinger gekregen doordat de ampul niet zo brak als gehoopt, maar dat mag de pret niet drukken

hoe gaat het met de andere dames???

goed gedaan!! Nu op naar de iui! Je gaat me voor. Ik ga morgen nog voor een fm en dan zaterdag spuiten en maandag voor de iui! Succes

Geplaatst

Ik heb vandaag de derde FM gehad, het eitje groeit wat langzamer dan gedacht, dus de terugplaatsing van het zaad zal niet maandag maar dinsdag zijn! Baal ervan want had alles vrij gehouden voor de maandag omdat alles er op leek dat het maandag zou zijn en nu moet ik 2 afspraken voor de dinsdag afzeggen, dit zijn toch wel de lastige kanten van die traject vind ik hoor. Niets in eigen hand hebben, alles overlaten aan je lijf of anderen personen, moeilijk op z'n tijd!

Geplaatst

Lieve meiden,

ik mag nu mee kletsen op een ander forum.

Ik blijf jullie volgen en hoop dat ook jullie wens mag uitkomen!

ALLE GOEDS VOOR DE TOEKOMST!

xxxxxx Zwaantje

Geplaatst

Karinl, vertel hoe is het gegaan vanmorgen? Nog een beetje kunnen slapen vannacht? En nu lkkr broeden en het vervelende wachten is begonnen! Heb je de zwangerschapstesten al ingeslagen? Of ben je geen vroeg tester? De duimen draaien hier voor je.

Zwaantje ga je naar het 12 weken bankje? Veel plezier daar!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

gister hele spannende dag gehad, dokter verdachte me van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar gelukkig bleek er uit de bloedtest dat ik niet zwanger ben. Dat was wel een domper maar ik was wel opgelucht dat ik niet een zwangerschap hoefde te stoppen.

de reden waarom ik het moest laten testen was omdat ik al 2 weken misselijk was en geen eetlust had gewichtstoename had.

de gyna wist ook niet waardoor het kwam.

Nu moet ik wachten tot de eerste week van april dan krijg ik de uitleg voor de eerste iui behandeling.

Kortom allemaal heel spannend.

hou jullie op de hoogte

Geplaatst

esther, wat vervelend allemaal , kan me goed voorstellen dat je dan tussen opluchting en verdriet zit, sterkte en op naaar de eerste iui!!!

emsie, ben ik je toch voor, op naar dindsdag de iui !!!! het is inderdaad vervelend dat je op zulke momenten geleefd word en niks meer zelf in de hand hebt en je alleen maar af kan wachten, succes dinsdag !!!!

vandaag heb ik de eerste iui gehad en achteraf bekeken appeltje eitje ! het gevoel is onaangenaam , maar te doen, ja en nu is het waachten hopen en duimen!!!

Geplaatst

Hallo dames,

Hoe gaat het met iedereen? Karin nu in de spannende wachtweken. Succes meid!

Emsie: Jij mag nu dinsdag voor iui als ik het goed heb gelezen? Ook succes!

Hier een rustige week gehad. Woensdag mag ik me weer melden voor de eerste FM. Vrijdag 2e FM (en hopelijk pregnyl) en gesprek met mijn eigen gyn over het gebruik van utrogestan. Spannend dus weer. Ik hoop dus volgend weekend de 2e iui te hebben.

Geplaatst

Hoi meiden,

het clubje mee schrijfers is niet zo groot hier! Wel lkkr overzichtelijk daardoor.

ik heb gister de pregnyl gezet. Iemand ervaring als je hem later zet dan de genoemde tijd? Was het gewoon vergeten......onbegrijpelijk maar waar. Praten er veel over, 3 x in het zkh geweest van de week en dan vergeten de pregnyl te zetten....oeps! Maar goed hij zit erin! Op naar morgen 12.00 uur.

aden, jij gaat ook al snel, gelijk door begrijp ik! Laat je effe weten hoe je eerste FM was?

Karinl, hoe gaat het wachten je af?

Geplaatst

hoi dames, allemaal een goed weekend gehad ?

emsie succes morgen !!

aden , gelijk op naar de volgende ronde, jij doet ook iui in natuurlijke cyclus?

hier alles rustig na de eerste iui zaterdagmorgen lag ik 'savonds al op tijd in m'n nest, denk toch iets meer spanning dan wat ik dacht, verder een heerlijke luie zondag gehad!

totnu toe gaat me het wachten goed af, denk dat het moeilijker word als mijn nod naderd, denk er wel heel veel aan, maar goed meer als dat kan ik ook niet doen,vanmiddag weer aan het werk tot negen uur vanavond, wel lekker even een poosje ergens anders mee bezig zijn en nu maar hopen dat het druk is zodat ik ook even geen tijd heb om er over na te denken.

morgen weer acupunctuur , de vorige keren ben ik er geweest om meer energie te krijgen, wat naar mijn gevoel wel beter is nu en deze keer een paar dagen na iui ter ondersteuning en hoop natuurlijk dat het helpt, dus ben benieuwd.

Geplaatst

Emsie: Ik heb er geen ervaring mee, het ziekenhuis waar ik ben zet de prik zelf. Ik snap heel goed dat je het vergeten bent hoor. Juist doordat je er zo mee bezig bent. Zo stond ik de vorige cyclus in het ziekenhuis voor de pregnyl prik en had ik hem nog thuis liggen.. Kom ik de dag erna voor de IUI; portemonnee vergeten dus geen id-kaart, ziekenhuis pasje niets mee. Ik verwijt het maar aan het feit dat ik blond ben maar eerlijk is eerlijk.. Dit vergt veel van je. Niet zo zeer fysiek maar vooral mentaal.

Karin: Fijn dat werken dan zo`n afleiding is he. Ik lees wel vaker dat vrouwen die met IUI of IVF oid. bezig zijn met acupunctuur starten. Ik wil me er ook eens in verdiepen.

Ja we gaan gelijk door, voel toch een beetje tijdsdruk ivm de endometriose. Op het moment gaat het redelijk en daar moeten we gebruik van maken. Wij doen het idd ook in de natuurlijke cyclus. Mijn gyn. durft het niet aan om hormonen te gaan geven. Daarvoor zou ik naar het UMCG moeten. De afspraak met mijn gyn. is om dit 3-4 keer te proberen en anders ons door te laten verwijzen voor iui met hormomen of ivf. Maar a.s. vrijdag nogmaals weer een gesprek, over de utrogestan en daarin wil ik ook vragen of het mogelijk is om hormonen te gaan gebruiken i.s.m. het UMCG. Zodat ik gewoon in mijn eigen ziekenhuis behandeld kan worden maar Groningen "meekijkt"

Geplaatst

De inseminatie heeft plaats gevonden. Pfff moeizaam ging het, eendenbek erin, er toch weer uit, een ander erin, verliggen, bed omhoog, nee toch een stukje omlaag, men denk dat ik het vandaag maar even rustig aan ga doen..voel me wat beurs....haha. Daarbij was het zaad na opwerking teleurstellend, enkel 8% bewegelijkheid, ze gaf me dan ook duidelijk te kennen dat dit echt geluk moet zijn, okay nou dat is in elk geval eerlijk en duidelijk. Het eerder ingezette beleid wordt met deze uitslag herzien. We hadden net afgelopen maandag afgestemd dat er nog 3 iui's met hormoonstimulatie zouden volgen, nu staat er een gesprek gepland op 15 april over ivf of icsi.

Nog even geen idee wat ik er bij voel, sta op overleven geloof ik, weg bijten en doorgaan.....zo fijn dat we zaterdag voor een weekje op vakantie gaan.

Aden dapper hoor dat jullie gelijk door gaan!

Karinl gaat het wachten je nog steeds zo goed af?

Ester hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

hoi dames,

even weer een berichtje vanaf het wachtbankje,

emsie, wat vervelend voor je dat de iui niet zo goed is gegaan,sterkte, hoop dat je lekker van je vakantie gaat genieten, maar dat gaat vast lukken!!!

ook spannend wat je gaat horen tijdens dat gesprek 15 april.

aden, dus gelijk op naar de volgende ronde, knap hoor, hoop zelf ook dat als het niet gelukt is, ik gelijk door kan gaan met een volgende ronde, ze hebben me in het ziekenhuis wel geadviseerd dat als het na drie keer in de natuurlijke cyclus niet gelukt is we met hormonen de volgende drie zouden gaan doen, maar voor zover ik weet kan dit gewoon in delfzijl, maar nu dat ik dit zo lees weet ik dat eigenlijk niet eens zeker. maar goed hoop voor je dat umcg mee kan kijken.

eshter, hoe gaat het met jou?

hier gaat het wachten nog steeds goed, vandaag een acupunctuur behandeling gehad, deze behandeling moet er voor zorgen dat mijn baarmoeder goed doorbloed is zodat er een eventueel vruchtje zich beter kan hechten en heb een paar naaldjes gehad voor rust, ben benieuwd of ze gaan werken.

Geplaatst

Hallo dames,

ik wil even vertellen dat ik met een gigantisch geweld van mijn roze wolk ben afgekletterd.

Helaas...helaas.

Maandagmiddag wat bruinverlies, alleen bij afvegen.

maar het werd steeds erger...............

Gebeld met de kliniek en morgen voor controle. Maar ik heb geen hoop meer dat er nog iets zit.

Daarvoor verlies ik teveel bloed.Kan eigenlijk wel stellen dat ik ongesteld ben.

Het doet me meer dan ik dacht en ben er wel emotioneel van. Probeer mezelf nu weer 'even ' op te laden en dan met frisse moed weer beginnen.

Geplaatst
Hallo dames,

ik wil even vertellen dat ik met een gigantisch geweld van mijn roze wolk ben afgekletterd.

Helaas...helaas.

Maandagmiddag wat bruinverlies, alleen bij afvegen.

maar het werd steeds erger...............

Gebeld met de kliniek en morgen voor controle. Maar ik heb geen hoop meer dat er nog iets zit.

Daarvoor verlies ik teveel bloed.Kan eigenlijk wel stellen dat ik ongesteld ben.

Het doet me meer dan ik dacht en ben er wel emotioneel van. Probeer mezelf nu weer 'even ' op te laden en dan met frisse moed weer beginnen.

Neeeeee Zwaantje wat erg! Hopelijk zien ze morgen toch nog wat zitten, mijn collega had het zelfde verhaal en is nu nog steeds zwanger, 13 weken ondertussen! Ik hoop dat jou het zelfde overkomt!

Geplaatst

zwaantje nee, wat erg voor je ! hoop inderdaad dat het waar mag worden wat emsie zegt en dat er niks aan de hand blijkt te zijn! heel veel sterkte!

Geplaatst

Ach zwaantje... Wat ontzettend rot en erg voor je! Ik hoop zo voor je dat ze morgen toch wat zien op de echo meid. Heel veel sterkte meid!

Ik ben vanmorgen weer heen geweest, alles goed. 1 Follikel van 17/18mm en 1 van 15. Morgenavond moet ik zelf de pregnyl zetten omdat ik anders om 18.30 naar het ziekenhuis moest. Dan zit ik met oppas etc. dus dan maar zelf! En zaterdag onze 2e iui..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden