Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

mamapapa, nog geen menstruatie? dan kan het toch nog? echt niet iedereen maakt evenveel hcg aan en sommige testen na nod pas positief.

Maar ik weet hoe het is hoor, de wachtweken zijn ruk, de testdrang niet te houden en witte testen maken je moedeloos. Houd vol meis.

• Reacties 697
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Kan wel janken.

Het is al bijna 3 uur en geen slaap.

Had ik nu al iets moeten zien?

Vandaag is 9 dagen geleden dat ik tp had!

Beste mamapapa, hoe oud was je embryo bij de TP? Als het 3d oud was ben je 12dpo en dan hoef je nog niet per se een streep te zien. Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat veel dan al wel wat zien, maar nog lang niet allemaal. Als je embryo 5d oud was, dan ben je 14dpo. En dan zou je toch wel verwachten iets te zien.

Ik neem aan dat je utro gebruikt? Dat kan je menstruatie tegenhouden, helaas.

Geplaatst

Mamapapa wat een spanning voor jullie..... Sterkte

Wij hebben net de terugplaatsing achter de rug. Twee eitjes zijn teruggeplaatst . Voor ons begint het wachten nu ook echt. Ik hoop voldoende afleiding te vinden. De 30 ste mogen we testen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
Ahh ergens toch wel een goed teken dat je je zwanger voelt, al heb je nare dingen meegemaakt. Ik voel me niet zwanger. Al nemen mijn menstruatiekrampen nu af. Nog wel last van gevoelige borsten en erg hongerig. Maar ik voel me niet zwanger :(

Weet je Sally, toen ik de eerste tp had in mei 2012 had ik ook alleen wat krampjes rond de tp en pas een week later last van gevoelige borsten, in de tweede wachtweek. Toen ik de miskraam had voelde ik meer buikpijn en last van mijn borsten, ik had na de tp ook een migraineaanval. En rond de testdatum had ik flinke steken in mijn buik, waarschijnlijk is het toen misgegaan, want bij 6 weken was er bijna geen zwangerschapshormoon in mijn lichaam. En bij de eerste was ik zwanger, ik wil er mee zeggen dat het niet erg hoeft te zijn dat je niks of weinig voelt... Mijn buik is nu ook wat rustiger, wel gevoelige borsten en vermoeid.

De wachtweken zijn idd heel spannend Carla en op de punctie na het rottigste van het traject vind ik! Maar fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad... nu afwachten..

Sterkte mamapapa! Ik hoop dat het nog te vroeg is...

Geplaatst
mamapapa, nog geen menstruatie? dan kan het toch nog? echt niet iedereen maakt evenveel hcg aan en sommige testen na nod pas positief.

Maar ik weet hoe het is hoor, de wachtweken zijn ruk, de testdrang niet te houden en witte testen maken je moedeloos. Houd vol meis.

Nee geen menstruatie.

Maar dat kan komen Door utrogustan.

Ik mag zaterdag testen en nog steeds spierwit.

Beste mamapapa, hoe oud was je embryo bij de TP? Als het 3d oud was ben je 12dpo en dan hoef je nog niet per se een streep te zien. Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat veel dan al wel wat zien, maar nog lang niet allemaal. Als je embryo 5d oud was, dan ben je 14dpo. En dan zou je toch wel verwachten iets te zien.

Ik neem aan dat je utro gebruikt? Dat kan je menstruatie tegenhouden, helaas.

Was een Blastocyste van 5 dagen oud.

Ik had verwacht wat te zien helaas!

Geplaatst

Nou plien, we zullen het zien. Het komt steeds dichterbij. Wanneer kun je op het vroegst testen?

@mamapapa sterkte lief. Hoop dat er toch een wonder gebeurt

Geplaatst
Nou plien, we zullen het zien. Het komt steeds dichterbij. Wanneer kun je op het vroegst testen?

Ik hoop het ook lieverd 😘 maar ga nergens vanuit. Is al m'n 3e tp.

2 x blastocyste en 1 morula !

Geplaatst

Ik denk dat ik een paar dagen voor de testdatum zou kunnen testen maar ik ben nog steeds van plan om de testdatum af te wachten. Wanneer ga jij testen dan? Ik heb de griep gekregen, ik hoop niet dat het een slechte invloed heeft!

Geplaatst

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD] TP[/TD]

[TD]testdatum[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin1976[/TD]

[TD]12-12-2014[/TD]

[TD]Zwanger!![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuske [/TD]

[TD]1-12-14[/TD]

[TD]Zwanger!! [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief [/TD]

[TD]05-12-2014[/TD]

[TD]Zwanger!![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mamapapa [/TD]

[TD]09-12-2014[/TD]

[TD]20-12-2014[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin[/TD]

[TD]10-12-2014[/TD]

[TD]22-12-2014[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sally24[/TD]

[TD]12-12-2014[/TD]

[TD]24-12-2014[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Plien[/TD]

[TD]11-12-2014[/TD]

[TD]25-12-2014[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Carla[/TD]

[TD]18-12-2014[/TD]

[TD]30-12-2014[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst
Heel lief van je.

Mamapapa, hoe gaat het met je?

En hoe gaat het met de rest.

Hier is het wachten nu echt begonnen, ik ga zondag testen als ik nog geen menstruatie heb gehad, het begint er nu serieus op aan te komen en zo voelt het ook,

Geplaatst
Ik denk dat ik een paar dagen voor de testdatum zou kunnen testen maar ik ben nog steeds van plan om de testdatum af te wachten. Wanneer ga jij testen dan? Ik heb de griep gekregen, ik hoop niet dat het een slechte invloed heeft!
Ik had vandaag getest, maar dan met een ovulatietest. Mijn zwstesten zijn op. Maar begreep dat het een beetje hetzelfde is en die was nog spierwit. Dus ja ik weet het niet. Ik ga vanaf vandaag ook niet meer testen. Ik wacht tot woensdag in het ziekenhuis. PffHeel veel beterschap! En het zal vast geen invloed hebben toch?
Geplaatst
Mamapapa, hoe gaat het met je?En hoe gaat het met de rest. Hier is het wachten nu echt begonnen, ik ga zondag testen als ik nog geen menstruatie heb gehad, het begint er nu serieus op aan te komen en zo voelt het ook,
jeetje zeg wat spannend!!
Geplaatst

Madelin, Jeetje die laatste dagen voor de testdatum zijn het meest slopend, succes zondag! Hoe voel je je?

Sally, Ik denk niet dat een ovulatietest zo'n beetje hetzelfde is hoor, die test niet op het HCG maar wanneer je eisprong is toch? Maar jij moet testen in het ziekenhuis?

Ik hoop niet dat mijn ziek zijn invloed heeft, dank je wel!

Hoe is het met je mamapapa? Echt rot dit..

Geplaatst
Madelin, Jeetje die laatste dagen voor de testdatum zijn het meest slopend, succes zondag! Hoe voel je je? Sally, Ik denk niet dat een ovulatietest zo'n beetje hetzelfde is hoor, die test niet op het HCG maar wanneer je eisprong is toch? Maar jij moet testen in het ziekenhuis? Ik hoop niet dat mijn ziek zijn invloed heeft, dank je wel!Hoe is het met je mamapapa? Echt rot dit..
ik las laatst op internet dat de ovulatietest LH opmeet en dat dat leek op het HCG hormoon. Dus dat het wel te doen was met een ovulatietest. Misschien is het ook geen betrouwbare site. Ik nam het maar aan haha. Maar ik heb dan alsnog te vroeg getest. En klopt ik moet in het ziekenhuis bloed prikken. Hoe werkt dat eigenlijk? Krijg je meteen antwoord of word je gebeld ofzo?
Geplaatst
ik las laatst op internet dat de ovulatietest LH opmeet en dat dat leek op het HCG hormoon. Dus dat het wel te doen was met een ovulatietest. Misschien is het ook geen betrouwbare site. Ik nam het maar aan haha. Maar ik heb dan alsnog te vroeg getest. En klopt ik moet in het ziekenhuis bloed prikken. Hoe werkt dat eigenlijk? Krijg je meteen antwoord of word je gebeld ofzo?

Oké, nou zou kunnen, geen idee. Ja denk ook dat je te vroeg bent hoor. Ik denk dat je dan wel dezelfde dag uitslag krijgt, je zou ook zelf een urinetest kunnen doen. Ik slaap slecht de nacht voor het testen, ben dan erg vroeg wakker en kan dan ook niet meer wachten.. Bij ons doen ze geen bloedtest.

Geplaatst

Een ovulatietest is geen zwangerschapstest he... Ik zou de bloedtest even afwachten. Ik durfde niet eens zelf te testen bang voor een negatieve test... Ik heb om 8 uur 's ochtends bloed afname gehad en om half 2 mocht ik bellen ( nou ja mn vriend want ik was zo de kluts kwijt vd hormonen en alle stress dat ik alleen maar kon huilen vd zenuwen en de angst...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
Oké, nou zou kunnen, geen idee. Ja denk ook dat je te vroeg bent hoor. Ik denk dat je dan wel dezelfde dag uitslag krijgt, je zou ook zelf een urinetest kunnen doen. Ik slaap slecht de nacht voor het testen, ben dan erg vroeg wakker en kan dan ook niet meer wachten.. Bij ons doen ze geen bloedtest.
Ja dat snap ik schat. Zoveel zenuwen die door je lijf heen gieren Plien ik hoop ècht dat volgende week een mooie week wordt voor ons. ♡
Geplaatst

hana ach meid.. ja ik snap het dat je dan moet huilen hoor. En dat geeft ook helemaal niet.

Trouwens hier het stukje over ovulatietesten

Wanneer men LH en hCG door een scheikundige bril bekijkt, blijkt dat de moleculen van deze twee hormonen uit zowat*identieke ketens*van aminozuren*bestaan. LH en hCG zijn niet alleen zowat gelijk qua uiterlijk, maar ook qua functie. hCG wordt onder andere gebruikt voor medicijnen die de eisprong stimuleren, zoals bijvoorbeeld Pregnyl.

Theoretisch gezien kun je een*ovulatietest als zwangerschapstest gebruiken, omdat LH en hCG bijna identiek zijn.

Geplaatst
Mamapapa, hoe gaat het met je?

En hoe gaat het met de rest.

Hier is het wachten nu echt begonnen, ik ga zondag testen als ik nog geen menstruatie heb gehad, het begint er nu serieus op aan te komen en zo voelt het ook,

Gaat wel goed.

Ik ga morgen testen en overmorgen.

Is het nog steeds wit dan weet ik genoeg!

Madelin, Jeetje die laatste dagen voor de testdatum zijn het meest slopend, succes zondag! Hoe voel je je?

Sally, Ik denk niet dat een ovulatietest zo'n beetje hetzelfde is hoor, die test niet op het HCG maar wanneer je eisprong is toch? Maar jij moet testen in het ziekenhuis?

Ik hoop niet dat mijn ziek zijn invloed heeft, dank je wel!

Hoe is het met je mamapapa? Echt rot dit..

Gaat wel goed.

En met jullie allemaal hier??

Geplaatst

Mamapapa ik hoop op goed nieuws! Ik zal vannacht echt een gebedje voor je doen!

Het gaat wel goed met mij vandaag. Niet veel gevoeld op een paar menstruatie-achtige krampjes na.

Geplaatst
Mamapapa ik hoop op goed nieuws! Ik zal vannacht echt een gebedje voor je doen!

Het gaat wel goed met mij vandaag. Niet veel gevoeld op een paar menstruatie-achtige krampjes na.

Heel lief van je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden