Jump to content

Wachtbankje december 2014

Madelin

Recommended Posts

Ik open maar vast het wachtbankje van december, ik hoop dat er meerdere meiden zijn om elkaar door deze soms best zware tijd heen te slepen :-)

Mijn man en ik hebben een zoon van bijna anderhalf via IVF en we zijn begin november begonnen met onze 1e poging voor een tweede kindje.

Vanmorgen mijn eerste FM gehad en die was teleurstellend, na 8 dagen 150 Gonal-F gespoten te hebben had ik nu 2 eiblaasjes van 12 en 9 dus dat is heel weinig en minimaal.

Nu hebben we de eenheden per dag opgehoogd naar 225 Gonal-F en hopen dat er wat meer activiteit plaats gaat vinden daar binnen en anders moet het waarschijnlijk afgeblazen worden, maar daar ga ik nu nog maar even niet van uit, positief blijven!

- Alvast heel veel succes -

• Replies 697
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hai madelin, wat spannend voor jullie! Ik ben alweer 2 weken aan het spuiten en had de eerste fm ook maar 2 eitjes.. wij zouden anders ook afblazen maar gister zater er toch opeens 5:) morgen mag ik voor de derde fm en waarschijnlijk laatste en gok dat maandag de punctie plaatsvind.

Ik open maar vast het wachtbankje van december, ik hoop dat er meerdere meiden zijn om elkaar door deze soms best zware tijd heen te slepen :-)

Mijn man en ik hebben een zoon van bijna anderhalf via IVF en we zijn begin november begonnen met onze 1e poging voor een tweede kindje.

Vanmorgen mijn eerste FM gehad en die was teleurstellend, na 8 dagen 150 Gonal-F gespoten te hebben had ik nu 2 eiblaasjes van 12 en 9 dus dat is heel weinig en minimaal.

Nu hebben we de eenheden per dag opgehoogd naar 225 Gonal-F en hopen dat er wat meer activiteit plaats gaat vinden daar binnen en anders moet het waarschijnlijk afgeblazen worden, maar daar ga ik nu nog maar even niet van uit, positief blijven!

- Alvast heel veel succes -

Hoi Madeleine,

welkom op dit forum.

ik had bij de eerste ivf maar twee follikels en bij de tweede ineens 8. Bij de derde 13 dus kan allemaal nog voor jullie.

een positieve instelling is het halve werk hoor.

omdat er bij mij nu een lichte schildklierafwijking is geconstateerd mogen we nog niet starten met de tweede ivf poging.

hopelijk bij de controle op 19 december voor ons ook groen licht.

wanneer mag je weer terug?

Liefs Hope& Faith xx

Hoi dames, ik had ook al wat mee zitten lezen in het vorige wachtbankje van november en daar zag ik dat jij met hetzelfde probleem zat Eslief, maar volgens mij had jij ook ergens staan dat ze de eenheden niet wilde ophogen bij jou omdat dat toch niet uitmaakte. Bij mij hebben ze dat nu dus wel gedaan op hoop van zegen, maar zou dat komen omdat jij al aan 225-eenheden? zat (toch?) want ik ga nu van 150- naar 225- per dag. Wat zeiden ze daarover tegen jou dan? En als het niet helpt kunnen we het altijd volgende week nog afblazen.

Bij mijn vorige IVF-pogingen bij mijn zoontje had ik wel meer eiblaasjes, volgens mij iets van 5 waarvan 2 bevrucht en 1-tje is blijven plakken :-). Ik moet dinsdag 2 december weer komen, ik ga nu gewoon lekker even door met spuiten en hoop dat we dinsdag iets moois te zien krijgen, we wachten af...

Guest Plien84

Hallo dames!

Ik sluit me hier ook vast aan!

Madelin, hopelijk heb je de volgende keer meer eiblaasjes en heeft het verhogen effect..

Hope &Faith, ik hoop dat je je elke dag een stukje beter voelt en dat je een goed gesprek hebt op 19 december...

En Eslief, kan het ook zijn dat er nog meer eiblaasjes bij komen?

Ik heb 2 december de eerste echo voor de tweede cryo terugplaatsing, ik denk dat het dan nog even duurt voordat ik de terugplaatsing krijg aangezien ik een dikke week ongesteld ben, nu wel op het laatst zeg maar... maar het bms zal dan vast nog niet dik genoeg zijn. Ik wil graag positief zijn maar ik heb wel de kriebels nu aangezien de vreugde de vorige keer van korte duur was...

Heel veel succes voor iedereen..

@madelin ik ben al overgezet van gonal-f naar menopur.. daar had ik er maar 2 bij.. ik zit idd op 225 en dat is de max die ze geven bij ons in het ziekenhuis.. zou volgens hun landelijk de max zijn maar hoor andere die 300 spuiten..ik heb een lage eigroei en mag in mijn handen knijpen dat er 5 zitten.. doordat ze verder geen onderzoeken willen doen etc. Ga ik een volgende poging overstappen naar dusseldorf.. ik heb daar al contact mee gehad en mag eind jan. Voor gesprek en volgende maand tijdens de ongi bloed afnemen..nu bezig met poging 4 dus het hakt erin en ik speel oo zeker.. afspraak afzeggen kan altijd nog:)

@plien er kan wat bijkomen maar zeer waarschijnlijknniet wand er waren geen kleintjes te zien.ik ben nu al 16 dagen aan het stimuleren met de menopur

Guest Plien84

Hoi Eslief, hoe voel jij je dan met al die hormonen in je lijf?

Wat is het toch bij elke vrouw anders, ik heb pcos en was bang voor overstimulatie. Ik spoot maar 75 Puregon en had 9 eiblaasjes en daarvan waren er 2 leeg. Met die hoeveelheid voelde ik me toen echt niet lekker, constant hoofdpijn en lijkbleek.

Na een jaar hormonen spuiten is iedereen wel aan mij humeur gewend hihihi:) maar sinds 3 dagen voel ik me echt beroerd en krijg last van mijn eierstokken die vinden het niet zo leuk meer.. maar dat gaat opzich wel het einde is in zicht:) ben vooral bang voor de punctie.. dit word de 5de en tot nog toe was elke punctie pijnlijker.. de laatste keer heb ik gegilt dat ze moesten stoppen en ik al geen kinderen meer wou:) dus ben er een beetje bang van.. maar het moet tocb gebeuren

Guest Plien84

Gelukkig is het einde in zicht maar helaas moet daar een vervelende punctie aan te pas komen, kunnen ze je ook geen roesje geven zoals bij een maagonderzoek? Heel veel sterkte, hopelijk valt het mee.. Misschien is dit wel de laatste keer!:thmbup:

Guest Plien84

Ja dat is waar, je gaat het toch maar doen voor de 5de keer! Dapper!

Ik heb nog 2 cryo's. Ik voel me op zich wel goed, het scheelt dat ik nu geen medicatie hoef te spuiten. Maar ben wel gespannen en wat minder optimistisch dan de vorige keer.... zucht.. het is ook zo spannend!

In 2012 heb ik 9 maanden aan de hormonen gezeten, ik hoop dat het nu minder wordt. Toch jammer dat het ons soms in vuurspuwende draakjes kan veranderen hè, ik kan me de vorige keer niet echt herinneren dat ik er last van had maar ineens bijna of helemaal uit je plaatje gaan daar heb ik nu wel wat last van en ik voel ook mijn buik continue met een lichte misselijkheid, vandaar dat het ook zo onverwacht kwam voor mij dat er bijna niets gebeurde van binnen..

Plien, heel veel succes dinsdag en Eslief, ik wens je heel veel sterkte met de TP!

Guest Plien84

nee Eslief, ik heb een zeer onregelmatige cyclus en blijft soms maanden weg, wordt dan ook gestimuleerd met hormonen. Eerst Provera om menstruatie op te wekken en op de eerste dag progynova.

Ja is vast zelfbescherming, dan kan het alleen maar meevallen. :msn-wink:

Dank je Madelin..

Hallo dames!

Ik sluit me hier ook vast aan!

Madelin, hopelijk heb je de volgende keer meer eiblaasjes en heeft het verhogen effect..

Hope &Faith, ik hoop dat je je elke dag een stukje beter voelt en dat je een goed gesprek hebt op 19 december...

En Eslief, kan het ook zijn dat er nog meer eiblaasjes bij komen?

Ik heb 2 december de eerste echo voor de tweede cryo terugplaatsing, ik denk dat het dan nog even duurt voordat ik de terugplaatsing krijg aangezien ik een dikke week ongesteld ben, nu wel op het laatst zeg maar... maar het bms zal dan vast nog niet dik genoeg zijn. Ik wil graag positief zijn maar ik heb wel de kriebels nu aangezien de vreugde de vorige keer van korte duur was...

Heel veel succes voor iedereen..

Hoi Plien, spannend weer dinsdag voor je. En we hebben de 19e een test op tsh waarde en uitgangsecho. Ik hoop dat de tsh waarde onder de 2,5 het liefst lager.

Iedereen succes met dit loodzware traject. Zijn er meer meiden die thuis zitten hierdoor?

Liefs Hope&Faith xx

He meiden ik hoop volgende week bij jullie te komen zitten. We zijn nu bijna een jaar bezig met een brusje voor onze dochter van 2,5 jaar (uit ICSI1). Morgen heb ik weer een follikelmeting, en dan hopelijk ergens volgende week een tp van een cryo. We hebben er nog 2 in de vriezer uit poging 2.

jeeeej ik heb super goed nieuws!! 6 grote en 2 kleintjes dat maakt 8!! ik heb er nog nooit zoveel gehad dus ben happy.. de kleintjes waren 14mm dus besloten nog 1 dagje te spuiten en te hopen dat ze nog een boost krijgen door de pregnyl zodat ze dinsdag ochtend voor de punctie netjes zijn..Dus op naar de punctie

Wow, dat is een heel ander en beter bericht als een weekje geleden, echt bizar dat het eerst niets leek en nu zo'n mooi getal! Ik hoop dat ik dinsdag bij m'n 2e FM ook zo'n mooie uitslag krijg als jij kreeg bij de 2e echo, dit geeft iig hoop dag het mogelijk is.

Sent from my iPhone using Tapatalk

O, war vervelend. Voor mij is het alweer 2 jaar geleden dus ligt niet meer vers in geheugen. Ik zeg altijd wel tegen de artsen dat ze niet moeten zeggen wanneer het pijn doet, die gewoon wat je moet doen maar zeg niet 'dit kan even pijn doen' want dan voel ik de pijn al en als ze niets zeggen dan voel ik het gewoon minder en is het ook zo voorbij vaak (ik doe dat ook bij de tandarts ) ik wens je zoveel sterkte, dinsdag moet je toch?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ligt eraan. Als je cryos hebt mogen die meteen de maand erna al zonder tussenpozen. Bij verse tp moet je eerst een maand rust hebben gehad.

@eslief. Oh meis het is ook weer super spannend! De pregnyl zit al, nu op maar een geslaagde punctie, bevruchtingen, mooie emmies, misschien wel cryos en een geslaagde zwangerschap. Stapje voor stapje. Heel veel succes! Nog 1 nachtje slapen en dan heb je de punctie alweer erop zitten. X