Ga naar inhoud

Tusele

Leden
  • Aantal Items

    225
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Alles dat geplaatst werd door Tusele

  1. Tusele

    Pijn na punctie?

    bedankt voor alle info/ervaringen!
  2. Gisteren fijn telefoontje met mijn mams gehad. Ze is er erg mee bezig.Heeft op voorstel van mij het een boek uit de bieb gehaald over als zwanger worden niet vanzelf gaat (Ben de titel ff kwijt). Het begint bij haar nu pas door te dringen wat we al achter de rug hebben en wat het inhoudt waar we nu bezig zijn..dat heb ik lang gemist.Maar ik heb zelf ook zelf niet duidelijk aangegeven wat daarin mijn behoefte was. Ik vind het erg fijn hoe het nu gaat. Op de dag van de punctie komt ze naar ons toe,brengt ze Tim naar school en is ze er de rest van de dag. Ivm de afstand tussen onze woonplaatsen (150km) echt bijzonder voor mij! ha haa ha!!! jij prima dag om eieren te kijken ;-) @melis..goed niews voro jullie dus fijn! @lianne..ik duim dat het zo blijft gaan! @marlijne...rot voro je dat je niet lekker in je velletje zit! Ik hoop zoooooo voro jullie dat dit RAAK is! @bianca..yes je hebt de kaartjes!!
  3. @maureen..vervelend...komt wel veel vaker voor begreep ik uit het zh dat bij een ivf of icsi poging als je zit te wachten op cd 1 dat een cyclus dan opeens langer duurt..de spanning in je lijf oid?!...sterkte met wachten!
  4. @mari..spannend!!! hoeveel cryo's hebben jullie?!
  5. Dames bedankt voor de bemoedigende woorden mbt de punctie. Ik had het echt even gehad! Drukke, maar leuke dagen achter de rug..WAt een heerlijk weer was het vandaag!! Zaterdag was hubbie aan het sleutelen aan onze auto. Voor 35 euro en wat uren van hem weer aan de praat! De koppeling deed het niet. Het is onze 2e auto..(luxe ja ik weet het ;-) ). En omdat ik 'm op het moment niet nodig heb voor werk waren we er niet zo afhankelijk van. We zaten er al over te denken om te verkopen. De prijzen zijn flink omlaag gegaan voor2e hands ivm de crisis en een auto die niet rijdt brengt al helemaal niets op Ik ben nog wat aan het puzzelen geweest aan mogelijke keuzes qua studie/loopbaan hoe e.e.a. financieel en organisatorisch uit zou pakken. Zit te dubben of ik op een baan als clientbegeleider voor 20h in Hoorn zal solliciteren.... Zaterdagmiddag heb ik gefröbeld voor schoonouders. Ik heb 3 versies gemaakt voor het canvas, ben benieuwd welke ze kiezen en welke op&aanmerkingen ze nog hebben. Ik vind het zelf erg mooi geworden. Zaterdag einde middag kwam er een vriendje van Tim logeren. Gezellig...maar DRUK!!!! Die 2 werden helemaal hyper van elkaar. Wij zijn duidelijk nog niet gewend aan hoe met 2 kids om te gaan bij het avondspitsuur ;-) Vanochtend waren ze om 6h al paraat(Tim trouwens bijna altijd). Ze hebben zich met wat hulp (een hut maken) nog een uurtje kunennv ermaken. Konden wij nog even doezelen Vanochtend heb ik heerlijk hardgelopen al vroeg! Kon hubbie die 2 stuiterballen onder de duim houden. Ik heb 8 km door het duin gelopen in het vroege ochtendzonnetje met nog wat vleugjes ochtendmist hier en daar. Ik kwam wat groepen mountainbikers tegen verder heerlijk rustig nog. Genieten! Vanmiddag hebben we gefietst met een stop waarbij Tim met andere kindjes een takkenhut aan het bouwen was. En vanavond heerlijk buiten gegeten. Pakketje met garnalen en zalm met viskruiden, broccoli en gepofte aardappels. Toe light luchtig yoghurt/bananen toetje..mjam! @Goofy&guusje..zo wat een ontboezemingen over jullie leeftijd ;-) Ik ben 37 wordt in juni 38 @marlijne..ik duim mee voor een positieve test!!! @liane..van mij ook succes..ik hoop voor je dat je weinig bijwerkingen krijgt! @marii-83...en al ongi?!?! Ik zag op het lijstje dat dat rond deze datum zou zijn.. ============= Ik zag dat start medicatie nog niet op het lijstje stond voor mij..ff aangevuld April: Tusele: 1 April intake mijnbaby: TP cryo - 3 april Raba: aanmelden vol nu wachten em dan in mei hopelijk verder. Fren1976: april verder (2e ICSI, UMC Radboud) Bikkel: gestart met pil, 29 april decapeptyl (1e ivf-poging in UZ Leuven) Goofy: starten met deca 06.04.11, stop pil 09.04.11, start puregon 19.04.11, 1ste fm 30.04.11 Mari-83: verwachte menstruatie ongeveer 17 april dan bellen voor echo op dag 12. Marlijnne: cryo tp, mits ze vrijdag goed ontdooien dan 9-4-2011 terugplaatsing! Sandra: 20 april intake IVF Guusje: 21 april uitgangs echo. babyenschede: 25 april start decapeptyl voor 1e ivf poging Melis25: echo linker eierstok Lianne: 17 april start decapeptyl, 3e icsi Wannabemom: 15 april:wrs. start decapeptyl 3e icsi. April/Mei: Ink: op vakantie tot 2 april, 14 april beleidsafspraak UMCU en dan hopelijk snel starten met de 1e x ICSI??? Dees: testen op 25 april, terugplaatsing gehad van 2 eskimo's op 11 april.. duimen maar!! Mei: Guusje: ongi begin mei, starten met poging 2 IVF Tusele:"10 mei ongi verwacht daarna starten met hormonen Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen Meezie: begin/half mei terugplaatsing cryo('s) Bianca: 6 mei start met de Decapeptyl, 8 mei met de Puregon Raba: hopelijk aanmelden. verwacht ongi tussen de 30ste van mei en 7 juni Bianca: 10 mei start met de Decapeptyl, 12 mei met de Puregon
  6. @bianca..heb je de kaartjes???!?!
  7. Dank je marlijne. Ik merk vandaag dat ik echt van slag ben, me zorgen maak bang ben, twijfel of ik dit wel wil en verdrietig ben dat dit nodig is..en dat allemaal zonder resultaatgarantie..Had vanochtend over iets relatiefs onbenullig een woordenwisseling met hubbie..gelukkig begreep hij achteraf dat het hier ook mee te maken heeft..(*de lieverd*) Heel normaal in deze fase, maar NIET fijn! ik probeer het allemaal te relativeren. DAt lukte me met de bevalling ook ..ik heb mezelf toen voorgehouden..tjsa als het zo'n horrorverhaal wordt heb ik gewoon "vette pech" dat ik 1 van die enkele gevallen ben...
  8. Tusele

    Pijn na punctie?

    fren dank voor je reactie! kan je om zo'n infuus vragen? Of is dat afh van het beleid van het zh en moet je het als patient maar ondergan?!
  9. Tusele

    Pijn na punctie?

    Hallo dames.. een vraagje wat voor pijnbestrijding hebben jullie gehad tijdens de punctie? Ik sprak pas iemand die aangaf bij een heftige punctie (40x prikken en een bloedvat aangeprikt wat dichtgebrand moest worden) dormicum via een infuus gehad had..
  10. dames, fijn dat jullie zo positief/enthousiast reageren mbt Tim..mochten er toch dames zijn die er moeite mee hebben..meld het gerust! Dit weekend..gisteravond kinderconcert gespeeld. Was leuk. Sfeer was beter dan vorige week. De accoustiek een stuk beroerder. Vandaag Tim naar de kapper, chocolade fondue fontein via marktplaats gekocht ophalen (Voor kinderfeestje) en wat klusjes. Einde middag komt een vriendje van Tim die blijft een nachtje logeren. VErder wil ik in ieder geval hardlopen...en zien we wel..misschien in de tuin, wandelen of fietsen. Pfff gisteren een rampenverhaal over een punctie gehoord...ik was er echt door van slag. Ik vroeg alleen onm welk middel ik zou kunnen vragen als er heel vaak geprikt zou moeten worden. Hubbie had haar een tijdje geleden gesproken, maar hij had het middel e.d. niet goed onthouden omdat hij helemaal ondersteboven was van haar heftige verhaal. Dus ik al heeeel bewust mijn vraag gericht geformuleerd. Maar neeee deze dame moest in geuren en kleuren haar rampen ervaring uit de doeken doen. Ze heeft 2 puncties ondergaan waarbij ze beide keren 2,5h(!) bezig geweest zijn. Elke keer ca 40 keer geprikt. Geen 40 eitjes, maar wel veel kleintjes die toch aangeprikt moesten worden. Het schijnt dat je dan om dormicum kan vragen. Een soort voor-fase narcose middel. Volgens haar is het zh daar terughoudend mee mede omdat er dan een anestesist erbij moet komen..dus de kosten...Ze heeft ook nog 1 week opd e IC gelegen vanwege OHSS Wat is jullie ervaring/kennis mbt puncties de duur, de pijn en evt pijnbestrijding? Duimen jullie verder dat ik niet net op de dag dat ik naar de libelle zomerweek ga met mijn mams voor een echo moet?!?!? Dat is 16 mei..als mijn cyclus zich netjes gedraagd zit ik dan op cd5 @meezie..fijn dat je zulke goede ervaringen met MEE hebt. Ik zou er best graag willen werken. Was een boeiende, leerzame en intensieve dag gisteren! @goofy...dat digiscrappen vind ik echt superleuk om te doen. Mooi om herinneringen/mooie momenten en gevoelens mee vast te leggen.. 3 kg aangekomen! Dat gaat hard....de hormonen doen in ieder geval iets! veel plezier dit weekend! Leuke plannen! @lianne fijne verjaardag...en succes met prikken! De 3e ronde! Je bent al ervaringsdeskundige! @marlijne...een dikke voor jou!
  11. @goofy...dat ik superblij ben met 2 boomstammen ha ha ha! zal het ff uitleggen..we hadden 2 van die plastic kinder kuipstoeltjes. Door uv/veroudering was dat bros geworden en is Tim er door 1-tje heengezakt. Kwam ook doordat 't niet helemaal stabiel stond op het grind op het terassje in onze voortuin. Hij had een vriendje mee tussen de middag om bij ons een broodje te eten.In strip-vorm..(bedenk zelf de plaatjes ;-) ).Vriendje valt om..domino effect..Tim valt om...stoel zegt krak... Ik heb nu van de houtkloverij op de instelling waar ik vrijwilligerswerk doe 2 boomstammetjes om op te zitten meegenomen.Lekker stabiel, windvast en domino effect bestendig...;-) kosten = iets lekkers bij de koffie voor 11pers.. ga nu ook naar bedje..had vanavond nog lekekr gefröbeld..zie Digiscrap over zwangerworden
  12. Hier vandaag de ochtend vrijwilligerswerk gedaan. Ik heb echt genoten van de mooie momenten en een mooi compliment. Maarja...hoe nu daar aan de bak te komen met omscholing en dat te passen in ons organisatorische (qua opvang, zorg, huishouden) en financiele plaatje...Dat is nog een hele puzzel! Morgen ga ik een dagje meelopen bij de stichting MEE met een kennis. HEb ik ergv eel zin in! Vraagje: ik probeer hier zo min mogelijk te vertellen over alles wat met ons zoontje te maken heeft. Mn omdat ik nog uit mijn zwanger-willen-worden-tijd voor onze zoon nog kan herinneren van een ander forum hoe confronterend ik het vond als andere mama's honderduit vertelden over hun eerdere kindje(s). Terwijl mijn wens zo diep zat en ik moest "dealen" met de onzekerheid of wij zelf ooit wel een zwangerschap, bevalling en kindje mee zouden gaan maken. Hoe is dat wat jullie betreft in dit topic? .Uiteraard ga ik geen ellenlange enthousiaste stukken over onze zoon schrijven. @mari..kan me wel voorstellen dat je je aan het roken ergert..aan de andere kant..Ik vond het zelf erg confronterend om tijdens de zwangerschap van onze 1e opeens "publiek bezit" te zijn. DAt iedereen maar ongevraagd advies of zelfs instructies/bevelen kan geven over wat je wel/niet mag als zwangere. Ik dronk heeeeel af en toe een wijntje. Toen ik dat in een restaurant deed konden blikken wel doden van de tafel naast ons..maar wel naast me een sigaret opsteken (ja dat mocht toen nog)...pff..alsof dat niet slecht is voor een zwangere ..Ik had toen de neiging te zeggen..als u die sigaret niet opsteekt laat ik mijn wijntje staan ;-) @marlijne..vandaag al wat rustiger in je lijf?! @meezie..lekker bezig geweest zo te lezen! Naaimachine??! WAt maak je kleding of andere crea dingen?! Ik heb veel kleding zelf gemaakt vanaf pubertijd t/m mijn studietijd. DAarna is het bij "gestrande projecten" gebleven. Veel plezier met bijkletsen! @ink..ah nee..je klonk pas nog zo positief. Als die operatie eerst gaat hoe lang gaat het er qua herstel dan overheen voordat er een beeld is van hoe verder?! @rosella..tsja zo vroeg op..was zelf nooit zo'n vroege vogel..maar na 10 jaar heeft mijn bioritme zich na lang verzetten redelijk aangepast ;-) @goofy...lekker die opm over die broek! vwb het schema..ja dat heb ik moet ik nog eens rustig voor gaan zitten. Kan me niet herinneren dat ik bij het snel screenen iets over een ongi gelezen heb. verstandig je ikea tactiek!
  13. zo net terug van hardlooptraining en even bijgelezen..ga zo fröbelen voor een canvas met familiefoto's voor 45 jarig huwelijk van mijn schoonouders.. @goofy..lijkt me geen pretje al die bijverschijnselen..en ongi?!! Wordt je dast tijdens het prikken met hormonen?!?!? Sorry hoor..ben nog echt een "leek" normaliter lees ik alles wat los en vast zit. HEb me nu voorgenomen het meer stap voor stap te nemen.
  14. @rosella... ;-) Nou en dan zat er al ruim 1hr op. Hubbie staat om 5.45h op en gaat om 6:30h de deur uit en dan heb ik zijn lunchpakket al gemaakt. Wij zijn erg blij met ons kleine mannetje(nou ja klein..hij is bijna 5) Maar dooreten bij het ontbijt is er niet bij ;-) Ik zit dan aan tafel erbij lees dan de krant via de laptop (hebben geen papieren krant meer..stukkenv oordeliger en beter voor het milieu)....en spiek ik ff hier als er nog tijd over is..
  15. oeps mijn foutje dus...het was een oud lijstje..dus ik heb mijn stukje bijgewerkt.. April: Tusele: 1 April intake mijnbaby: TP cryo - 3 april Raba: aanmelden vol nu wachten em dan in mei hopelijk verder. Fren1976: april verder (2e ICSI, UMC Radboud) Bikkel: gestart met pil, 29 april decapeptyl (1e ivf-poging in UZ Leuven) Goofy: starten met deca 06.04.11, stop pil 09.04.11, start puregon 19.04.11, 1ste fm 30.04.11 Mari-83: verwachte menstruatie ongeveer 17 april dan bellen voor echo op dag 12. Marlijnne: cryo tp, mits ze vrijdag goed ontdooien dan 9-4-2011 terugplaatsing! Sandra: 20 april intake IVF Guusje: 21 april uitgangs echo. babyenschede: 25 april start decapeptyl voor 1e ivf poging Melis25: echo linker eierstok Lianne: 17 april start decapeptyl, 3e icsi Wannabemom: 15 april:wrs. start decapeptyl 3e icsi. April/Mei: Ink: op vakantie tot 2 april, 14 april beleidsafspraak UMCU en dan hopelijk snel starten met de 1e x ICSI??? Dees: testen op 25 april, terugplaatsing gehad van 2 eskimo's op 11 april.. duimen maar!! Mei: Guusje: ongi begin mei, starten met poging 2 IVF Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen Meezie: begin/half mei terugplaatsing cryo('s) Bianca: 6 mei start met de Decapeptyl, 8 mei met de Puregon Raba: hopelijk aanmelden. verwacht ongi tussen de 30ste van mei en 7 juni Bianca: 10 mei start met de Decapeptyl, 12 mei met de Puregon
  16. oh ja...ik hoorde in het zh dat het sinds een week toegestaan is om eicellen in te vriezen als er geen goed zaad is....me happy! Ok...wel minder kans dat ze goed uit de vriezer komen dan bij een embryo..maar toch.. Gisteren kon ik mijn draai niet vinden. De belastingaangifte moet nog gedaan worden...had ik helemaal geen zin in. Kon mezelf er niet toe zetten. Heb wel veel andere klusjes gedaan. Gisteren een oud theaterprogramma van MArc Marie Huijbregts gekeken...lekker gelachen! Vandaag "aan de poets" morgen en overmorgen geen tijd voor. Morgen vrijwilligerswerk en daarna "een bakkie"bij ene kennis. Vrijdag ga ik een dagje meelopen om eens te snuffelen aan een organisatie/de functies daar..stichting MEE voor wie het kent.. @ink..fijn die postieve berichten van andere ervaringsdeskundigen op dit forum...en idd in de week leggen werkt prima..bij mij trouwens soms ook. Soms moet iets "even bezinken @bianca..wat een verhaal van die kleding winkel eigenaresse...vreselijk dat drama! WAt voor sport doe je? @goofy veel plezier vandaag!! Leuk dat soort dagjes! Ik ga in mei met mijn mams naar de libelle zomerweek. Kijk ik helemaal naar uit!!! Goh dat je zo moe wordt van de hormonsters...zal mij benieuwen wat het bij mij teweeg gaat brengen. Heb je nog andere klachten? @goofy/bianca...vwb die wapenvergunning..vind ik ook heel raar. Mijn vader doet aan sportschieten en "vreemde snuiters" weigeren ze daar bij de vereniging.
  17. laura welkom!
  18. @dees...waren we tegelijk aan het knutselen aan het lijstje ;-) heb mijn wijzigin er ook nog ingezet.. April: Tusele: 1 April intake mijnbaby: TP cryo - 3 april Raba: aanmelden vol nu wachten em dan in mei hopelijk verder. Fren1976: april verder (2e ICSI, UMC Radboud) Bikkel: gestart met pil, 29 april decapeptyl (1e ivf-poging in UZ Leuven) Goofy: starten met deca 06.04.11, stop pil 09.04.11, start puregon 19.04.11, 1ste fm 30.04.11 Mari-83: verwachte menstruatie ongeveer 17 april dan bellen voor echo op dag 12. Marlijnne: cryo tp, mits ze vrijdag goed ontdooien dan 9-4-2011 terugplaatsing! Sandra: 20 april intake IVF Guusje: 21 april uitgangs echo. babyenschede: 25 april start decapeptyl voor 1e ivf poging Melis25: echo linker eierstok Lianne: 17 april start decapeptyl, 3e icsi Wannabemom: 15 april:wrs. start decapeptyl 3e icsi. April/Mei: Ink: op vakantie tot 2 april, 14 april beleidsafspraak UMCU en dan hopelijk snel starten met de 1e x ICSI??? Dees: testen op 25 april, terugplaatsing gehad van 2 eskimo's op 11 april.. duimen maar!! Mei: Guusje: ongi begin mei, starten met poging 2 IVF Liedje: half mei uitgangsecho en daarna starten met hormonen Meezie: begin/half mei terugplaatsing cryo('s) Bianca: 6 mei start met de Decapeptyl, 8 mei met de Puregon Tusele: 10 mei start met de Decapeptyl, 12 mei met de Puregon
  19. @bianca..fijn zo'n lieve vriendin! En wat een verhaal van je cryo's! Maakt mij wel even bewust van het feit dat er soms helemaal geen logica in dit soort dingen zit. Alles kan meezitten/tegenvallen.. @goofy vervelend hoe dat liep op dat feestje! @rosella..succes met spuiten, dat het deze rondje JULLIE ronde mag worden! Ik hoop dat ik niemand vergeten ben..
  20. hè hè eindelijk gun ik mezelf rust om wat bij te lezen... uppie van onze kant.. we gaan geen zwemmers in laten vriezen. Het was een heel verhaal/gedoe. Uiteindelijk na met gesprek IVF arts, nieuwe inzichten van hubbie, overleg met het zh is Alkmaar en ruggespraak van Alkmaar met de embryoloog in A'dam is het besluit gevallen.. Het bleek ook nog eens dat invriezen niet eens zou lukken voor onze poging in mei.. @pamela. gefeliciteerd met je promotie. Wat is je nieuwe functie? @goofy..ben ook benieuwd hoe het met de hormonsters gaat. Nog gefeliciteerd met je mams. Was het etentje gezellig?! @sandra...1,5 jr tevoren je jurk uitzoeken!! Zo da's op tijd beginnen ;-) Hoeveel kg moet er nog af? @ink.Heftig zeg al die diagnoses met tegenvallende uitkomsten van je man! Wordt hij al snel behandeld? Ik duim dat het snel kan en dat het misschien toch spontaan mag lukken..en anders die icsi binnenkort! Wel fijn dat de trajecten parallel mogen! Ik duim dat de resultaten er zijn bij jullie volgende afspraak! @mijnbaby...oh jaaa...een bak ben&jerry's en dan een filmpje kijken...heeeerlijk..Helaas eet hubbie bijna geen suiker meer. Hij voelt zich er wel beter voor..maar om nou in mijn up met zo'n bak te gaan zitten..niet gezellig en voor je het weet eet je alleen zo'n bak op ;-) @lianne..welkom hier..Radboud. Dus uit de buurt nijmegen?! Kom ik van oorsprong ook vandaan (betuwe).. Ivm werk zijn we in 1995 naar Alkmaar verhuisd. Ben even het lijstje afgegaan van de maanden en gekeken van wie/wat/hoe de komende 2 weken..sorry als ik vragen stel over wat jullie al gemeld hebben..kan het niet helemaal overzien.. @Raba: misschien verder in april -> weet je al meer?! @Fren1976: april verder (2e ICSI, UMC Radboud) -> hoe staat het ermee? @Bikkel: gestart met pil, 29 april decapeptyl (1e ivf-poging in UZ Leuven) -> nog iets meer dan 2 weken....1!!! @Mari-83: verwachte menstruatie ongeveer 17 april dan bellen voor echo op dag 12...voor jou ook nog maar even als het goed is voor de volgend stap! @Marlijnne: cryo tp, mits ze vrijdag goed ontdooien dan 9-4-2011 terugplaatsing! -> is de TP doorgegaan...hoe voel je je? @Sandra: 20 april intake IVF -> ben je je al aan het inlezen? Is dit jullie 1e poging? @Guusje: 21 april uitgangs echo. Eind april zorda ongi er is starten aan poging 2 IVF -> nog 1 week naar je echo!!! @Ink: op vakantie tot 2 april hoe was je vakantie?!?! @maureen..welkom! 3e ICSI! Respect dat je dat allemaal doet om zwanger te worden. Ikhoop dat je lijf snel gaat meewerken om te starten..en natuurlijk helemaal vwb het zwanger worden! @juliaantje..rot voor jullie zeg! succes vrijdag!
  21. de wereld ziet er vandaag weer wat positiever uit...drukke week hier...nog geen tijd/rust gehad om bij te lezen.. Ik denk wel af en toe aan jullie hoor dames ;-)
  22. ik kom even "wat dumpen"moet het even kwijt..kom later terug om bij te lezen.. Dit schreef ik eerder.. Antwoord zh is: ja het ZH wil hieraan meewerken. Ze wisten niet of het vergoed wordt. Toen ik vroeg wat de kans zou zijn dat we "geen zwemmers" zouden hebben was dat niet ter sprake geweest..lekker dan. Bij een afweging wil ik een nuchtere risico, kosten/baten analyse kunnen maken(sorry nuchtere techneut hiero...) 15 april afspraak met arts mbt de details. Antwoord verzekeraar: wordt niet vergoed alleen bij oncologisch (kanker) traject. Met dat laatste heb ik erg veel moeite..Naast het juridische en medische stuk wordt het nu ook een "financieel ding"...bleh!!! Ik WIL GEWOON VIA NORMALE WEG ZONDER DIT GEDOE EN BESLISSINGEN ZWANGER WORDEN!!!!!!! In mijn lijf worden veel medicijnen "gepompt" en handelingen op uitgevoerd die wel vergoed worden .MAar als er vruchtbaarheidsproblemen aan de kant van mijn man liggen wordt daar niets voor vergoed in een ICSI traject om de kans van slagen te vergroten..schiet mij maar lek! Ik ben lid van freya en heb dit bericht gestuurd. =================== Wij gaan in mei starten met onze 1e icsi poging. De zaadkwaliteit van mijn man in wisselend (zo als bij elke man). In december is een bepaling gedaan - toen was zijn zaad niet geschikt voor icsi. In februari is dit herhaald. Toen was het wel geschikt voor icsi. Wij willen graat het zaad van mijn man van tevoren in laten vriezen. Ik heb er echt geen trek in om 1 ivf poging "te verspelen" en/of alle hormoontoestanden, prikken en de punctie te ondergaan en dat de behandeling niet slaagt vanwege net een slechte zaadkwaliteit van mijn man. Na contact met mijn zorgverzekeraar zilveren kruis blijkt dat dit alleen vergoed wordt in geval van oncologie bij mijn man. De hoogte van het bedrag wat wij zelf moeten betalen ben ik nog aan het uitzoeken. Ik vermoed dat het om ca 500 eur zal gaan op basis van wat ik op het ivf moeders forum gelezen heb.gelezen heb. Ik vind het erg vreemd dat er zoveel vergoed wordt aan medicatie/behandeling aan de vrouwkant, maar dat als het aan de man-kant niet optimaal is er geen vergoedingen/standaard behandeling in de procedure/het pakket zit. ================== als ik ff wat meer tijd/rust heb zal ik ook eens op dit forum gaan neuzen wat daarover bekend is qua beleid\/andere verzekeraars en ervaringen.
  23. @mari..klinkt als een heerlijk weekend! @marlijne..gingen jullie niet met zijn 2-en maar met meer mensen weg?! Vervelend dat je je niet op je gemak voelde.. Ik herken dat huis-mus gevoel ook wel..dat had ik nooit, maar sinds een jaar veel meer. Dat is al van voor het besluit tot IVF...ik wordt gewoon rustiger ..zou het mijn leeftijd zijn ;-) Confonterend al die gezinnetjes/kinderwagens...heb ik ook vaak gehad mn voordat Tim er was. (I'm counting my blessings !!!)..Mijn schoonzus presteerde het om te vertellen dat ze zwanger waren van een 2e tijdens een familieuitje in het dolfinarium...timing...!!! > En dat terwijl ik al een paar keer bij haar in tranen/tegen tranen aan over het uitblijven van onze zwangerschap gehad had.. Geen probleem dat je niet iedereen noemt hoor!! @sandra..wat vervelend een overspannen man..Ik hoop dat hij tot rust komt voor de bruiloft! Hier fijn dagje gehad vandaag...heerlijk dat voorjaar!!!
  24. @goofy..idd balen van die poging die wel meetelt @mijnbaby..spannend!!!! @ink dank voor je welkom! spannend ook wanneer jij/jullie weer verder gaan..
  25. ik heb mezelf erbij gezet..mag dat? Of zijn hier "aangewezen leden" voor om dat te doen? LUMC Leiden Guusje Tinusje Champietal Mimi33 Toobee violeta80 Gemini/AMC: Sonja81 Reinier de Graaf Groep, Locatie Diaconessenhuis Voorburg Zjoediezzz (Judith) Henne (poging 4 en 5 (zwanger:ma 12 wk), daarvoor EMC) Sen1972 (poging 1, daarna VU en Dusseldorf) Frann19 (poging 1 t/m 4, gaan nu voor nr 5) Jeroen Bosch Ziekenhuis Den Bosch Meisje81 mama27 (Marjon) i.s.m. St. Elisabeth Ziekenhuis Tilburg Elke ook i.s.m. St. Elisabeth Ziekenhuis Tilburg Nico. iui in den bosch, ivf i.s.m. tilburg St Elisabeth Ziekenhuis Tilburg: Cin Vriezen Ami Moontje St. Franciscus Gasthuis - Rotterdam/MC Kinderwens - Leiderdorp Sylvie Tadine (St.franciscus Gasthuis) Groene Hart Ziekenhuis-Gouda Mc Kinderwens-Leiderdorp Bianca Kimmie Erasmus MC te Rotterdam Simoneja (Dorine) Henne (poging 1 t/m 3, nu Voorburg) Claus69 Alice Nietje74 Kossie1 Meezie St. Elisabeth Tilburg over naar Radboud Nijmegen Balu01 (Nathalie) MCA Alkmaar / VU Dafke32 Diana 79 Kaykay Simba Louise Tusele VU Amsterdam Sandie (maar misschien voor 4e poging naar Düsseldorf) Miki (de vraag is of er nog een 4e poging komt) Jackie75 Liselot Felice (in combi met St. Lucas Andreas Ziekenhuis) Sen1972 (daarvoor RDGG Voorburg en daarna Dusseldorf) Yolande Rubster (ze willen nog maar 1 poging doen (dat zal onze 2e zijn) Dees1976 (4 maart HSG, dan 1e IUI) saba26 (daarvoor RKZ Beverwijk) Gelre Apeldoorn - Radboud Nijmegen Schattie Vanessa Isala Klinieken Fertiliteitscentrum te Zwolle Elvirazonnetje (Elvira) Mariëtte 1ste IVF 2006 zwanger. 1ste IVF jan 2010 niet zwanger. 2de IVF april 2010 zwanger Sandra Joy1 (in samenwerking met het Diaconessenhuis Meppel) ChrisH Liesjuh (Lisette) in samenwerking met het SMT Enschede Lonki i.s.m MST Enschede (maar nu niet bezig) Angelique Esly Annemarie (in samenwerking met het Diaconessenhuis Meppel) Eve i.s.m. SMT Enschede Eslief 1ste ICSI Zwanger Sharon76 Radboud Nijmegen Rosaly Jolanda80 Goofy Doortje Appel Margot Raba Diakonessen ziekenhuis Locatie Utrecht Zomer71 Maasstad ziekenhuis Rotterdam locatie Zuider: Wens (in samenwerking met EMC Rotterdam) sassefras Irma55 (in samenwerking met EMC Rotterdam) Sandra81 (in samenwerking met lievensberg BoZ en EMC Rotterdam) MCL (Leeuwarden)/UMCG (Groningen) Mart Minoes (Jessica) umcg Heleen (UMCG) AMC Bloem84 Lindada Sidney Mirjan Bietje Celine Joekie Martini ziekenhuis Groningen angel1001 Rijnstate Arnhem Ramona26 Sandra06 icm UMC Utrecht Hoopvol07 MC Kinderwens Leiderdorp Nathalie28 Armanda Flevoziekenhuis Almere/ VU Amsterdam Jola Gelderse Vallei Ede ism Radboud Nijmegen SJSL (Annelies) Geertgen in Elsendorp: Wish Wannabemom Corina Claudiaatje KrisKras Azm In Maastricht MommySoonIHope IVFSH UMC Utrecht Esther (EDR) Chantal33 Ralletje (Marielle) CenA (Angela, en in samenwerking met Rijnstate Arnhem) Boogie (stimulatie + echo's Antonius ziekenhuis Nieuwegein ) Elsje1 Catharina Ziekenhuis Eindhoven Pleun79 Leetje Babies (daarvoor EMC) Misty1984 DUITSLAND IVF Centrum Dusseldorf sen1972 Meiske74 (poging november 2010) Lala Jose BELGIE UZ Brussel Meiske74 (Babeth)(ism.MMC Veldhoven) Miekske (ism. MMC Veldhoven) UZ Gent ism Zorgsaam Zeeuws- Vlaanderen Schapenwolkje (Wendy) Witje (Sandra) alleen in UZ Gent Judith79 alleen UZ Gent UZA Edegem Jolein
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden