Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik hou mijn uitslag van de echo ook maar een beetje ingetogen, maar wil toch even laten weten dat wij een prachtige echo hadden vanmorgen met 2 kloppende hartjes.

Er groeit een 2 eiige tweeling in mijn buik.

Liefs

Geplaatst

Wauw bikergirl, wat bijzonder!!!!!!!!!!! Jullie hadden er eentje teruggeplaatst gekregen en deze is zich gaan delen? Wat spannend, wat gaaf!

Geplaatst

Linda, wat ze hierboven ook al schrijven het kan best zijn dat je minder/geen klachten hebt en toch zwanger zal blijken te zijn. Niet iedereen heeft last van dezelfde "symptomen" en ik ken zelfs dames die tijdens hun hele zwangerschap bijna nergens last van hebben gehad. Proberen rustig te blijven en morgen de echo afwachten, ik hoop dat je dan toch nog goed nieuws gaat krijgen!

Bikergirl wat een mooi nieuws, een twee-eiige tweeling! Gefeliciteerd!

Geplaatst

Iedereen met een mooie echo; Gefeliciteerd !! Op naar de volgende. :-)

@Linda, ik begrijp je onzekerheid, maar je bent zwanger tot het tegendeel bewezen is !!! Ik voel me deze zwangerschap iedere dag anders, de ene dag zijn de kwaaltjes erger als de andere. Ik zit nu al dagen tegen het grieperige aan, dus de kwaaltjes zijn zelfs een beetje naar de achtergrond verdwenen.

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje heb ik met 7w3dg (notabene toen MvM bij ons binnen zat) een flinke bloeding met buikkrampen, stolsel en alles gehad. Ik dacht dat ik een miskraam had. We hebben ons 2 dagen ellendig gevoeld en ik voelde me zelfs niet eens meer zwanger, alle kwaaltjes waren weg. Totdat we 2 dagen later de echo hadden. We hadden zelf verwacht te zien of er nog een restje weefsel was achtergebleven ofzo, maar er zat een hele mooie embryo met goed kloppend hartje. Het manneke is inmiddels bijna 17 maanden.... :-)))))))

Dus hou hoop ! Ik duim voor je dat je morgen een goede echo hebt ! Heel veel succes en sterkte, het zullen zenuwslopende uren worden.

Geplaatst

Sorry, ik breek weer even in; wat een fantastisch nieuws bikergirl.

Ik vroeg mij al af wanneer er meer tweelingmama's bij zouden komen.

De mama's in het topic over tweelingen die geboren gaan worden in 2012 zijn allemaal al veel verder dan ik ben.

Maar hier dan eindelijk een collega tweeling mama met wie ik niet zoveel scheel...

Geplaatst

Bedankt meiden!

@Amy, nee, er zijn 2 emmy's terug geplaatst van de 3 emmy's die wij over hadden. En ze zijn dus beide ingenesteld.

@Isa, jij bent ook in verwachting van een tweeling? Ik kan op mijn iPad geen handtekeningen lezen, hier staat het vast in. Eeneiig? En hoe ver ben je? Ja, ik had ook al op de tweeling topic gelezen maar alle dames zijn daar al zo ver gevorderd... Eentje is al bijna uitgeteld.

Succes maar weer meiden!

Liefs

Geplaatst

Heel lief hoe jullie allemaal reageren! Ik zou er bijna weer hoop van krijgen, maar ik ben erg bang dat de klap dan nog harder aan gaat komen.

Het enig symptoom dat ik eigenlijk nog over heb, is gevoelige borsten. En niet echt trek in eten. Eerst merkte ik echt dat mijn lichaam aangaf dat ik moest eten, terwijl ik toch misselijk was. Verder dus niet meer moe, geen opgeblazen gevoel meer, geen darmklachten meer en ik word slanker. Ik was al naar positiekleding aan het kijken en dat is nu absoluut niet meer nodig.

De klachten zijn nu al 4 dagen weg, dus het wisselt ook niet meer. En mijn man zit vanaf vorige week woensdag t/m aankomende zaterdag in het buitenland en dat maakt het zo eenzaam :-(. Snik :-(. Nou, emotioneel ben ik nog wel :-)

Ik hoop echt dat jullie allemaal gelijk hebben. Nog 1 nachtje en dan weet ik het. Ik zal het dan zsm posten.

Bedankt allemaal!

Liefs, Linda

Geplaatst

Houd moed!!! Echt het zegt totaal niks!! Zolang je geen heftige bloeding hebt gehad moet je je hoop niet opgeven!!!

Ik duim voor je morgen.... houd moed tot het tegendeel is bewezen, en eerder niet!!!

Geplaatst

Wie is wie?

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e kindje

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Uitgerekend

05 augustus - Tulpie

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80

14 augustus – Simone77

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81

23 augustus - Amber76

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl

1 september - Apple

Controles

06 januari - Ilcsike 1e echo

09 januari - Apple 1e echo

09 januari - Piekje 3e echo

10 januari - Bikergirl 1e echo

10 januari - Tulpie 2e echo

11 januari - Amber76 3e echo

16 januari – Simone77 3e echo

19 januari - Femmie80 2e echo

26 januari - Sabine86 3e echo

30 januari - Apple 2e echo

30 januari - Femmie80 1e afspraak verloskundige

07 februari - Esseke 3e echo

Geplaatst

@linda, en in aanvulling op Femmie, zelfs een hele heftige bloeding hoeft nog niks te betekenen. Kijk maar naar mijn verhaal. Niet iedereen heeft volop klachten en ook niet iedere dag even heftig. De afgelopen dagen was ik heel slap en beroerd. Vanochtend eerst een stukje liga in bed gegeten( moest blijven liggen vanwege de utrogestan) en mijn hele dag is super gegaan. Maar 1x een beetje misselijk geweest en voor de rest redelijke eetlust.

Ik zou toch nog niet opgeven hoor. Hoever zou je nu ongeveer moeten zijn?

@bikergirl van harte met je twee kloppende hartjes! Wat een geweldig gezicht moet dat geweest zijn. Daar mag je zeker wel uitgelaten over zijn!

@tulpie, fijn dat het bij jou zo goed gaat. Juist wel uiten hoor, dat geeft andere ook moed. We moeten elkaar ook oppeppen met goed nieuws.

Het zijn en blijven onzeker weken voor iedereen, maar we moeten gewoon zelfvertrouwen kweken. Bij mijn zoon kwam dat pas na de 20 wkn echo omdat ik toen wist dat het een jongen was. Daarvoor vond ik het zo onwerkelijk. Door alle ellende die ik (en jullie) al hebben meegemaakt, bouw je ook een soort schild om je heen om te beschermen tegen tegenslag. Maar iedere kindje verdient het dat zijn ouders blij zijn met zijn 'komst'. Mijn instelling is ook dat hoe moeilijk het ook is, je in ieder geval positief moet denken en dat dat altijd meer bijdraagt dan negatieve gedachten.

Wat een zwaar stuk is het geworden! Sorry daarvoor.

Liefs

Amber

Geplaatst

Ik herken mijzelf wel erg in jou linda, ik geloof er nauwelijks in dat ik wel eens echt zwanger zou kunnen zijn, de laatste dagen heb ik ook afnemende klachten en ik heb al zo weinig klachten: nauwelijks gevoelige borsten, niet extreem vermoeid, gewone eetlust; als dit erbij hoort heb ik eigenlijk een droomzwangerschap tot nu toe maar het enige wat ik denk is 'oh jee, het zit niet goed', dit gevoel heb ik echt gedurende de dag talloze keren zucht...ik word erg moe van en ik geloof dat dagelijkse echo's mijn pessimisme tegen kunnen gaan, tja het is gewoon zelfbescherming: ik ben te bang om te vallen, dat heb ik gedurende dit megazware traject al genoeg gedaan...sterkte meissie!!!

Geplaatst

Ik herken mijzelf wel erg in jou linda, ik geloof er nauwelijks in dat ik wel eens echt zwanger zou kunnen zijn, de laatste dagen heb ik ook afnemende klachten en ik heb al zo weinig klachten: nauwelijks gevoelige borsten, niet extreem vermoeid, gewone eetlust; als dit erbij hoort heb ik eigenlijk een droomzwangerschap tot nu toe maar het enige wat ik denk is 'oh jee, het zit niet goed', dit gevoel heb ik echt gedurende de dag talloze keren zucht...ik word erg moe van en ik geloof Alleen nog maar dat dagelijkse echo's mijn pessimisme tegen kunnen gaan, tja het is gewoon zelfbescherming: ik ben te bang om te vallen, dat heb ik gedurende dit megazware traject al genoeg gedaan...sterkte meissie!!!

Geplaatst

Haha ik heb precies het zelfde hoor, maar we moeten proberen positief te zijn!! Wil ook genieten, maar check elk toiletbezoek nog steeds mn wc papiertje... Terwijl ik al (in tegenstelling tot andere) al een mooi kloppent hartje heb gezien!!

Ik wil gewoon iedereen een beetje opbeuren!! Ik weet ook hoe lastig het is!! En helaas ken ik ook de andere kant van de medaille ... Dat het daadwerkelijk echt fout is!!

Dames we moeten gaan proberen te genieten!! Think positive... ;-)

Geplaatst

Hee Amber

Dank voor je reactie!

Dat is ook weer zo, ik hoop dat positieve verhalen aan anderen moed geeft.

Ik heb een heel bewegelijk kind in mijn buik! Met een heel goed kloppend hartje!

De kans dat het nu nog fout gaat is minimaal zei de gyn.

Ik geloof er met het uur meer in en sta op het punt om het dak op te klimmen!

(en het dus van de daken te schreeuwen!!)..

Vandaag aan mijn leidinggevende verteld, hij vond het allemaal heel leuk!

Linda, hoe laat moet je morgen?

Ik zal heel hard duimen draaien!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hee meiden,

Wat handig he zo'n forum! Allemaal hebben we dezelfde onzekerheid in deze eerste weken! Fijn dat we elkaar dan een beetje op kunnen peppen met mooie woorden! Het is zoals Amber zegt: blijf positief denken, dat helpt zeker!

Bikergirl wat een mooi nieuws zeg! Een tweeling! Kan me voorstellen dat je even van je padje af was.... Maar wat moet dat mooi zijn geweest, twee knipperlichtjes!!

Hier vandaag super moe, lijkt wel alsof er na de echo van gisteren een knopje om is gegaan, pfffff. Ben niet vooruit te branden. En ik wil zoveel doen.

O en snipverkouden.... maar of dat een symptoom is???

Ik zal heel hard voor je duimen voor morgen Linda!!!!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil ook graag positief blijven, maar ben inderdaad ook bang om hard te vallen. Pure zelfbescherming :-).

Ik moet morgen gelukkig al om 10.30 uur.

Ik begin door jullie berichtjes toch ook echt wel weer meer hoop te krijgen. Het is zeker fijn dat we elkaar zo kunnen steunen. En blijf inderdaad ook allemaal jullie goede berichten posten. Het is niet alleen maar ellende toch?!

@apple: verkouden zijn is inderdaad ook een zwangerschapssymptoom. Ik heb het erg gelezen en herkende het meteen bij mezelf.

Morgen meer!

Liefs, Linda

Geplaatst

hallo iedereen

ik heb morgen mijn eerste echo, zijn zwanger van een cryo

maar heb zo schrik, heb al 2 miskramen achter de rug

en al hele week pijn in mijn rug

ik hoop zo morgen niet weer slecht nieuws te krijgen

Geplaatst

Hallo An , welkom hier !!

Pijn in je rug is niks om je zorgen om te maken! Hier zitten een aantal dames die er ook flink last van hebben!!(Waaronder ikzelf)

Allebei heel veel succes morgen met de echo en we duimen voor heel mooi nieuws!!

Geplaatst

Hee An, heb net ook gepost op de kwaaltjes!

Welkom..

Het is zo fijn om elke keer even te checken op reacties..

Weer even bevestiging van je gedachten en gevoelens!

10.30 Linda, dat is gelukkig vlot.

Sterkte. We hopen allemaal op een groen licht!

Wat die rug betreft.

Ik heb nu ondergoed besteld wat zou moeten werken.

Wel een rib uit mijn lijf maar alles voor die *&@# rug!

Ik vindt 17 euro voor een onderbroek namenlijk best aan de prijs..

Een fijne dag allemaal!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hallo dames!

@ Linda, ik duim voor je meis! Nog ongeveer een kwartier en dan weet je het.

@ An, welkom hier en succes straks. Last van de rug heb ik ook en nog velen meer hier, dus 't zal er wel een beetje bij horen. Je 1e echo, dan ben je ook een week of 7? Ik duim voor je!

@ allemaal: succes met alle kwaaltjes!

Hier gaat het wel goed, ik heb natuurlijk ook last van de kwaaltjes en sinds de echo gisteren is het er niet minder op geworden (of ik let overal meer op omdat ik weet dat er 2 in zitten, dat kan ook). De spijkerbroeken gingen al moeilijk, ik had er nog 3 die ik nog dicht kreeg, maar sinds vanmorgen heb ik nog 2 over. Ik moet wel zeggen dat ik ook wel voorzichtig ben, zodra mijn buik in de knel komt, gaat de knoop los, maar ik wil de beebjes niet in de weg zitten. Binnenkort toch maar over op leggings met lange truien en vesten denk ik. Beetje raar, want dat zijn ze hier op mijn werk niet van mij gewend. Ik had dat na mijn punctie ook een paar dagen gedaan, maar kreeg behoorlijk wat reacties. Maar goed, alles voor een goed doel.

Fijne dag meiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden