Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mare; schiet lekker op dus! Het duurt inderdaad erg lang, maar ja....ik weet waar ik het voor doe! Nog 22 weken en 2 dagen voordat ik bij de uiterekende datum ben...en donderdag lig ik al een maand, als ik dan terugkijk denk ik: ach...eigenlijk best snel gegaan! Met dank trouwens aan al het bezoek wat ik ondertussen heb gehad, daardoor gaat de tijd echt sneller!

@Noekie; wat naar die blaasontsteking, jakkes! Ik hoop voor je dat het over is, mag je anders nog wel een kuurtje? En wat fijn dat jullie EINDELIJK in jullie nieuwe huis zitten....voor jou nog eventjes;-)

@Chris; hobbel je nog rond?

Liefs!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even snel weer jullie berichten gelezen.

Rackster, wat een enorme teleurstelling. Ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven in je leven. Sterkte.

Mare, ook al weer bezig met de gonal-f. Ik hoop dat het nu goed gaat, zonder overstimulatie.

Noeki, vervelend, die blaasontsteking. Ik drink zelf regelmatig cranberrysap van Oceanspray en cranberry thee van dr. Kneip.

Esly, kun je het allemaal nog volhouden? Ik hoop dat de kleine lekker bij je blijft zitten.

Hier gaat het goed. Gisteren weer een controle en groeiecho gehad. Beide kindjes ontwikkelen zich als eenlingen, ze zijn beide 2750 gram. Ik heb veel last van pijn in mijn liezen, dijen en rug. Zelf dacht ik al dat de onderste baby aan het indalen was, maar de gyn zei van niet. Verder moet ik wat meer thyrax slikken voor mijn schildklier. De gyn wilde mij weer over twee weken zien, maar mijn man en ik hebben aangegeven dat wij vanaf nu liever een wekelijkse controle hebben. Het gaat tot nu toe erg geod volgens de gyn, maar niemand kan de garantie geven dat dit zo blijft. Voorlopig worden mij een hoge bloeddruk en zwangerschapssuiker bespaard en dat komt op zich best vaak voor bij een tweelingzwangerschap. Verder ben ik eigenlijk hele dagen thuis, omdat zelf autorijden niet meer gaat. Mijn man gaat dus nu altijd mee als er boodschappen gedaan moeten worden. Dus ik kijk veel tv, lees boeken en tijdschriften en ik surf wat op internet.

Geplaatst

Chris, fijn dat je nog steeds rond hobbelt en het goed met de kleintjes gaat! Pas wel goed op jezelf. Kan me voorstellen dat jullie je prettiger voelen bij wekelijkse controle nu. Heel veel succes met de laatste loodjes! Duurt vast niet lang meer!

Esly, ben je gisteren weer ‘goedgekeurd’?

Noekie, fijn dat jullie in jullie nieuwe huis zitten! Hopelijk is de blaasontsteking inmiddels over.

Hier gaat het ‘volgens planning’. Komende maandag heb ik de punctie. Er zijn 13 follikels zichtbaar, een mooi aantal. Dus voor overstimulatie ben ik dit keer niet bang. Nu maar hopen dat het ‘gouden ei’ hier tussen zit. De spanning begint nu wel behoorlijk toe te nemen. Zolang ik niet te veel nadenk gaat het goed, maar soms dan vliegt het me allemaal behoorlijk aan en ben ik bang voor alles wat ons nog te wachten staat de komende tijd….

Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

@Chris; wat goed om te horen dat je (voor zover mogelijk) nog lekker rondhobbelt en geen zwangerschapssuiker of hoge bloeddruk hebt zeg! Voor jou wordt het nu echt supersuperspannend! Elke keer als ik jou naam op t forum voorbij zie komen denk ik al: zou t al zover zijn????;-)

@Noeki; hoe gaat het met je blaasontsteking? Ik hoop voor je dat het snel voorbij is!

@ Mare; super meid, dat je maandag de punctie hebt en ik duim voor je! Laat het gouden ei ertussen zitten, het is je zo gegund! Ik kan wel zeggen van denk er niet teveel bij na, probeer te ontspannen etc etc, maar ik weet uit ervaring dat je daar niet zoveel voor koopt! Heel veel succes meid! Op naar een nest vol mooie embryootjes! Ik ben gister niet heengeweest, de afspraak van vorige week vrijdag hadden we moeten verzetten naar afgelopen maandag en toen vonden we vrijdag wel weer heel snel! We gaan nu as vrijdag weer en hebben dan (met 19 weken) gelijk de 20 weken echo met aansluitend de reguliere controle. Tot op heden lijkt het allemaal goed te gaan, maar het vertrouwenslaagje is zoooo dun......

Hoe gaat het met de andere dames?

Liefs!

Geplaatst

Hier alles goed, de blaasontsteking is over gelukkig. Nog 2,5 week werken en dan heb ik verlof, heerlijk :) kijk er al naar uit!

Mare wat super dat de punctie in zicht is, succes met de laatste, zwaarste loodjes!

Chris wat knap dat je nog zo goed 'rondhobbelt' lijkt me nu wrl erg zwaar worden, respect !! en ik snap heel goed dat je nu liever wekelijkse controle hebt!

Ik voel inmiddels wat regelmatiger beweging en zie mijn buik dan ook mooi heen en weer bewegen. Alleen zodra mijn vriend zijn hand er op legt is de kleine gelijk stil... Heel leuk dat hij/zij er rustig van word maar ook wel jammer...

Geplaatst

Mare, 13 is idd een mooi aantal. Succes!

Noeki, dat met de bewegingen en de hand van mijn man had ik ook. Je moet er even tijd voor uittrekken, laat je man een kwartier zijn hand op jouw buik leggen. Hij gaat de baby vanzelf een keer voelen.

Geplaatst

He Iedereen,

Chris, wat fijn dat dat alles zo goed!! Het schiet nu echt mooi op he!!

Esly, jeetje alweer een maand, nu je het zo schrijft denk ik ook wat gaat dat snel, maar snap zeker dat het voor jou niet snel genoeg kan gaan! Mooi dat de kleine zo mooi groeit.

Sas, hoe is het met jou? Wanneer had je nou de echo??

Mare, wauw mooi aantal! We gaan voor een gouden ei!! Ik gun het jullie zo

Noekie, wauw een huisje! Wat super! Geniet er lekker van!

Hier gaat alles goed. Wel erg onzeker, maar daar weten jullie vast ook alles van. Ik heb echt nachtmerries verschrikkelijk! Je kan jezelf zo gek maken. Ik was 1 kilo aangekomen, inmiddels is die er ook alweer af. Hadden jullie dat ook? Ik weeg dus nog steeds het zelfde als voor de zwangerschap. Dan ga je je afvragen of de baby wel goed groeit, kortom je maakt je zelf helemaal gek. De 22ste hebben we een GUO in het Isala, spannend!

Geplaatst

@danielle ik ben eerst 2kilo afgevallen, pas na week 20 begon ik weer aan te komen, met ongeveer 22 a 23 weken zat ik pas weer op mijn begin gewicht. Nu inmiddels zo'n 8 kilo asngekomen en ben nu 32 weken. Dus mask je niet ongerust, je bent niet de enige die niet gelijk aankomt!

Geplaatst

Danielle, de eerste maanden kwam ik eigenlijk ook niet zoveel aan, vooral omdat ik mijn avondeten (warm) nooit helemaal op kon. Maar op een gegeven moment komen de kilo's echt wel. Ik ben nu zo'n 12 kilo aangekomen en dat valt in mijn geval voor een tweelingzwangerschap volgens mij nog mee.

Geplaatst

Zo te lezen gaat het goed met alle zwangere dames, fijn! Houden jullie een plekje vrij voor me op het zwangerenbankje? Hoop dat ik jullie snel mag volgen!

Vanochtend punctie gehad, 10 eieren gelegd ;)

nu lekker met een kruikje in bed, ben nog een beetje suffig.

hilde, heb jij deze week een gesprek in het zkh of je weer door mag?

Geplaatst

@mare goed zeg 10!! spannend nu ben benieuwd :-) we houden zeker een plekje voor je vrij jij moet er gewoon bij komen toch

@danielle ik ben ook nog niks aagekomen, was er eigelijk wel trots op haha de baby doet het goed volgens de vk

we hebben afgelopen zaterdag een echo laten maken gewoon even tussen door, alles zag er goed uit en wij krijgen een Meisje!!! erg leuk heb zaterdag gelijk al wat kleerdjes gehaald haha we vertellen in onze omgeving niet wat het gaat worden, hopelijk verspreken wij ons niet haha

2 maart hebben wij de 20 weken echo bij echo enzo tegen over isala. wel spannend!

jij mag wel mooi optijd komen, wel erg fijn voor jullie

willen jullie weten wat het word?

@esly hoe gaat het daar?

Geplaatst

@Mare; mooi aantal zeg..10 eieren! Nu hopen op flink wat bevruchtingen...mijn duimen draaien voor je! En...voor jou ruimte genoeg hoor op t zwangerenbankje!

@Sas; ik ben nu in totaal 4 kilo aangekomen, maar moet ook zeggen dat ik totaal geen last van kwaaltjes heb. Tsja...en dat bankliggen helpt ook niet echt mee he?! Ik moet zeggen dat ik nu ineens wel heel hard groei! Leuk dat je al wat kleertjes hebt gekocht, ik durf nog niet goed en wil eerst de 26 weken grens voorbij zijn.

Verder gaat t hier wel ok! Het is stabiel en ik voel me op zich wel goed...t is alleen die killing onzekerheid! Er hoeft maar iets te gebeuren en ik sta alweer stijf van de stress! A.s. vrijdag de 20 weken echo en aansluitend controle bij gyn! Spannend...laten we hopen dat ie gezond is! Omdat we de 20 weken echo in t ziekenhuis hebben en dat (waarschijnlijk?) best klinisch is willen we onszelf bij 26 weken een pretecho kado doen!

Liefs!

Geplaatst

Oh, er komen al weer een heel aantal 20 wkn echo's aan, spannend! Hopelijk krijgen jullie allemaal prachtige, gezonden en blije baby's te zien! Voor mijn gevoel gaat het allemaal snel bij jullie, al ervaren jullie dat zelf waarschijnlijk anders...

Sas, wat leuk dat wij al mogen weten dat jullie een meisje krijgen en dat het in 'real life' nog niet bekend is! Esly, weten mensen in jullie omgeving al dat jullie een jongen krijgen? Na alles wat jullie meegemaakt hebben, is het niet zo verwonderlijk dat het vertrouwen flinterdun is en je bij het minste of geringste al 'in alle staten' bent.... Ik hoop voor je dat je snel de 26 grens bereikt hebt en ook langzaam durft 'los' te gaan op al het babyspul! Maar eerst zullen er nog wel een aantal slopende weken voor jullie volgen, waarin de film van vorig jaar nog menig maal aan jullie voorbij zal komen....soms zou ik willen dat ik de tijd een stukje vooruit kon spoelen, dan deed ik dat ook direct voor jou...

Danielle, ik lees hier dat sommige mensen de 20 wkn echo in het ziekenhuis hebben en sommingen bij de verloskundige/praktijk baby en zo. Jij staat toch inmiddels onder behandeling van de verloskundige? Is er dan een (medische) reden dat de 20 wkn echo toch in het ziekenhuis is?

Chris, wat super dat je het zo lang vol weet te houden!

Hier goed nieuws! Ziekenhuis belde net. Van de 10 eicellen was er 1 niet rijp. De ander 9 zijn allemaal bevrucht! Vrijdag een terugplaatsing. Ben zo opgelucht!!! Bij dit soort telefoontjes etc. merk ik weer even hoeveel spanning er (weer) in mijn lijf zit. Maar mijn dag kan niet meer stuk!

Geplaatst

@Mare; wat een mooi resultaat zeg! En nu hopen dat er flink wat cryo's bijzitten! Dank je wel voor je lieve berichtje trouwens....de tijd vooruit spoelen...als dat eens zou kunnen?! Ik denk dat meer van ons dan op dat knopje zouden drukken en als t kon zou ik t ook voor jou doen, in elk geval 2 weken zodat die killing wachtweken wat sneller gaan! Alvast heel veel succes voor vrijdag! Wij hebben aan onze naaste omgeving trouwens wel verteld dat we een jongetje gaan krijgen, maar soms vertellen we het ook niet maar maken er geen geheim van. Ach...het is bij ons toch al niet meer "normaal". We gaan alleen nog niet vertellen hoe ie gaat heten;-)

@Chris; hoe gaat het met jou? Spanning stijgt?

@Hilde; hoe is het met jou?? t Is zo stil...heb je inmiddels gesprek gehad met dr Cohlen?

Liefs!

Geplaatst

Noekie & Chris, goed te lezen dat ik niet de enige ben :) Die onzekerheid zal denk ik wel de hele zwangerschap blijven hahaha. Het ''leuke'' is dat tussen de tijd dat ik het hier schreef en nu er een kilo aan zit..

Sas, een meisje, WAUW gefeliciteerd!! Lekker shoppen :) Hebben jullie de babykamer en kinderwagen enz al gekocht?

Wij zouden ook graag willen weten wat het word.. Spannend! Ben nu al zenuwachtig hahahaha. Tegenover het Isala? Wat zit daar? Voel jij de kleine eigenlijk al?

Mare, wauw een top resultaat. Hopen op een mooie emmy en misschien nog wat cryo's dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Rust lekker uit en dan op naar vrijdag.

Wij hebben een indicatie voor een GUO omdat we ICSI hadden en geen ivf. Omdat er dan mensenhanden aan te pas komen raadde de verloskundige ons aan een GUO te doen, mocht er dan bijvoorbeeld wel ''iets'' zijn kunnen ze gelijk stappen ondernemen. Het is een uitgebreidere echo dat die bij de verloskundige heb ik gelezen, ik ben erg benieuwd. De echo mocht vanaf 19 weken dus ik dacht dan plan ik hem precies in zodra ik 19 weken ben en dat kon ook nog :)

Geplaatst

Danielle, dank voor de uitleg! Wist niet dat ze bij de 20 wkn echo verschil maakten of je een ivf of icsi behandeling hebt gehad. Nog een weekje en dan weten jullie of jullie een zoontje of dochtertje krijgen.

Chris, succes morgen bij de gyn! Gaan ze dan ook al actie ondernemen?

Esly, flauw hoor dat je de naam niet wil vertellen ;)

Geplaatst

Danielle, een GUO is eigenlijk een vervolg op de 20 wkn echo (SEO). Bij de 20 wkn echo zagen ze bij ons verwijde niertjes bij het jongetje. Dat was de reden voor de GUO. Het feit dat mijn zwangerschap een icsi- zwangerschap is, was geen reden voor de GUO. Wel fijn dat de verloskundige heeft voorgesteld een GUO te doen. Aan de GUO hebben mijn man en ik nog een paar 3D-echo foto's aan overgehouden. Dat was wel heel erg leuk.

Geplaatst

Chris, ja bedankt voor de verdere uitleg :) De verloskundige gaf inderdaad bij ons aan dat doordat we icsi hebben gedaan we daar ''recht'' op hebben. Ik vind het ook wel fijn zo'n uitgebreide echo!!! Spannend, nog 1 weekje!!

Geplaatst

hey meiden!

Wat een mooie verhalen hier allemaal! Super!

Sorry als er hier wat tikfouten in zitten.Ik moet nu met links typen, want ik heb vrijdag mijn rechterpols gebroken en 1 of ander handwortelbeentje...

Wij hebben vanmiddag een gesprek gehad met dr. Cohlen. Het begint er ernstig op te lijken dat er voor ons geen 3e poging meer komt. De uitslag van het bloedprikken begin januari geeft aan dat rond de menstruatie ook een eisprong is geweest, teken van veroudering van de eierstokken, oftewel overgang.....

Sinds de operatie in september ben ik inderdaad 2 keer veel te vroeg ongesteld geworden. Ik heb steeds gedacht dat dat door al dat gepeuter in mijn buik kwam, dat de boel effe de tijd moest krijgen weer normaal te worden. Cohlen wil nu graag weer, en wat uitgebreider bloedonderzoek op de 1e of 2e dag van mijn komende cyclus. Ze willen dan ook kijken naar AMH in mijn bloed. Dat zegt ook iets over waar je staat ten opzichte van de overgang en is niet per cyclus verschillend. Dat kan met FSH wel. We houden nog een heel klein beetje moed... Maar we zijn er bang voor dat de laatste spuit hier begin januari is gezet....

Groetjessssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden