Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hilde, wat een tegenvaller! Ik hoop dat er toch nog een kans voor jullie is.

Vandaag weer een goede controle. Onderste kindje is ingedaald. Volgende week weer controle en als er in de tussentijd niets is gebeurd, dan wordt er een afspraak gemaakt om in te leiden. De gyn vond dat mijn zwangerschap voldragen is.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh hilde, wat ontzettend balen zeg. Had zo voor jullie gehoopt dat jullie weer konden starten en nu is het zelfs maar de vraag of jullie nog mogen starten...pfff...weet niet goed wat ik moet zeggen, die hele verrekte mmm ook...

Chris, fijn dat de controle weer goed was! Nu kan het echt niet lang meer duren, spannend!

Geplaatst

@Hilde; wat een ongelofelijk K-nieuws! Ik hoop voor jullie dat de bloeduitslag toch nog een beetje positief is en er nog een kansje inzit!

@Mare; hoe gaat het met jou? Vanmiddag tp? Of heb je hem al gehad? En heb je nog cryo's?

@Chris; mooi nieuws meid...nu wordt t echt spannend!

Wij zijn weer terug uit het zkh voor de 20 weken echo en onze uk doet het prima! Hij is kerngezond, de echoscopiste hield niet op met foto's maken en er zitten echt hele leuke tussen! Op 1 foto is het net alsof ie wat achterover leunt, 1 handje achter z'n hoofd en het andere handje voor zich met z'n duim omhoog! Alsof ie wil zeggen: "ik heb het erg goed naar m'n zin hier!!" Zo grappig! Als ie zo doorgroeit zoals ie nu doet dan is ie met 40 weken maar liefst 4200 gram!!!!!!!! En dat terwijl wij allebei klein zijn...onze uk neemt het er dus flink van in z'n all-inclusivehotel! De placenta ligt alleen dusdanig dat ie nog wel wat moet opschuiven om te kunnen bevallen...wordt later nog een keer gecheckt! Ook met mij gaat het goed al durven ze het nog niet aan om een inwendige cervixmeting te doen. Lopen wordt sinds 2 dagen steeds pijnlijker en dat kan komen doordat ik voornl lig en m'n spieren steeds slapper worden waardoor de druk op m'n banden steeds groter wordt! Mn als ik opsta van de bank...en dan die eerste paar stappen...aaauuuuwwww!!!!

Liefs!

Geplaatst

Esly, super dat alles goed met jullie uk is!! Weer een belangrijke stap verder! Krijg je meer last met lopen, omdat je de spieren minder belast door het rustige aan doen of begrijp ik het verkeerd? Is daar nog iets aan te doen met fysio oid?

Vanmiddag heb ik de TP. Merk dat de spanning weer toeneemt, de afgelopen dagen was ik behoorlijk relaxed. Hoop zo dat we een of meerdere cryo's hebben, dat zou aardig wat druk van deze poging halen... maar goed, het zonnetje schijnt en het is een prachtige dag om ons kindje uit het ziekenhuis te halen ;)

Geplaatst

Vanmiddag de terugplaatsing van 1 embryo gehad. We hebben zelfs in ieder geval twee cryo's!! Morgen beoordelen ze of er eventueel nog meer ingevroren kunnen worden, hier krijgen we dan maandag of dinsdag bericht van. Echt super!

Geplaatst

@Mare; wat goed meid, gefeliciteerd! En nu lekker broeden he?! En nog 2 mooie cryo's ook....en misschien nog wel meer! Gaaf! Geniet ervan!

Liefs!

Geplaatst

Even een vraagje, vanaf wanneer merkten jullie de eerste tekenen van de zwangerschap? Voelden jullie al voor het testen dat het raak was?

En als, mocht ik het in mijn hoofd halen, ik eerder dan de testdatum zou willen testen, kan ik door de ovitrelle dan ook een vals positieve test krijgen? Ik had zelf het idee dat dat alleen bij pregnyl het geval is (en dat heb ik niet gebruikt).

Merk dat ik ondanks alle icsi ervaringen toch weer onzeker word over een aantal dingen....stom eigenlijk...

Geplaatst

@Mare; bij mij was het bij mijn eerste zwangerschap dat ik na een dag of 4 na de tp een heel klein beetje bloed ben verloren, verder was ik volgens mijn vriend vooral heeeeeeeeel chagerijnig, maar dat kon natuurlijk ook komen door de spanning van de ww! Bij de tweede geslaagde ivf kreeg ik aan het eind van de dag na de tp ontzettende buikpijn! Dat heeft een dag of 2 geduurd....Verder ook wel wat gespannen borsten, maar dat heb ik bij de mislukte pogingen ook wel gehad. Beide geslaagde pogingen waren bij mij dus heel anders en ondertussen kan je lichaam je verschrikkelijk voor de gek houden! Jou vraag mbt de otrivelle weet ik niet, ik heb altijd pregnyl gespoten en heb de laatste keer op wd 12 getest. Pfff..zo killing meid, mijn duimen draaien voor je!

Geplaatst

@hilde wat een rot nieuws, hopelijk geeft de bloeduitslag toch nog positief nieuws!

@esly ook hier nog een keer haha hartstikke fijn dat alles goed is bijna 20 weken, schiet het op voor je idee?

@mare wat goed 2 cryo,s!!! nu lekker broeden he! spannend

over jou vraagje, de eerste keer dat ik zwanger was had had ik ook een klein beetje bloedverlies na 9/10 dagen van de tp de eerste keer had ik ook gespannend borsten

nu ik weer zwanger ben was ik in de wachtdagen misselijk in de auto elke keer, ben ik nooit geen idee of het er mee te makeb heeft gehad, en ik kreeg weer op wachtdag 9 bloedverlies.. verder kon ik niks merken

ik heb ook een keer ovitrelle gespoten en toen vertelde ze wel dat je daar een positieve test van kan krijgen,maar ik las op internet dat het na 10 dagen uit je lichaam is

spannend hoor, ik ga voor je duimen!!!

Geplaatst

@mare mij viel het op dat mijn borsten veranderde, mijn tepels gingen meer naar voren staan, dit viel mij op op wd 10 na tp. alleen durfde ik het eerst niet echt te geloven. Mijn borsten waren zowel bij positieve als negatieve uitslag pijnlijk, totdat ik zo'n 2 dagen van de bollen af was. Maar goed, het is voor iedereen verschillend..

Geplaatst

@ Mare, ik was vooral erg moe. Elke middag, nadat ik terugkwam van mijn werk, ging ik een paar uur slapen.

@ Sas, bij jou gaat het ook al weer lekker snel. Binnenkort de 20 wkn echo. Spannend en leuk.

Geplaatst

hey chris, ja het schiet nu best wel vergeleken met de eerste weken haha op 2 maart hebben we de 20 weken echo ben erg benieuwd!

voor jou nu ook spannend he, hoe voel je je???

Geplaatst

Chris, ik ben benieuwd of je nog steeds rond loopt!Knap dat je de 37 weken gehaald hebt! Hoopsnel goed nieuws van je te lezen J!

Dames, bedankt voor alle info over beginnendezwangerschapskwaaltjes!! Als ik het zo lees, is het bij iedereen weer anders…en inderdaad ook door de utrogestan kan je flink op het verkeerde been gezetworden. Merk nu dat ik meer steekjes inmijn liezen heb dan de andere keren, maar ook dat zegt bar weinig….moet gewoonnog een tijdje geduld hebben.

Voel me op dit moment goed. Sinds we weten dat er cryo’szijn, is de ‘strop’ weer van de keel en voel ik me veel relaxter. Morgen horenwe als het goed is of ze er nog meer in hebben kunnen vriezen. Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Chris, kan me voorstellen dat het van jou snel donderdag mag zijn. Gaan ze dan al echt iets doen of gaan ze dan jet 'plan de campagne' bespreken?

Hier gaat het wel goed. Heb er eigenlijk wel een goed gevoel over, al zijn dat natuurlijk hele gevaarlijke uitspraken...

Net een brief vh ziekenhuis gehad, we hebben zelfs 4 (ja, jullie lezen het goed) cryo's, joehoe!!!

Geplaatst

@Mare; Yesssssssss.......4 cryo's! Goed meid! Gefeliciteerd! Hopelijk blijven ze nog heel lang in de vriezer liggen! Mooi dat je een goed gevoel hebt...ik duim voor je!

@Chris; ook van mij mag het gauw donderdag zijn, daarna komt nl. vrijdag en mag ik ook weer voor controle;-) Ik hoop voor je dat je donderdag concrete afspraken kan maken!

Geplaatst

Mare, 4 cryo's, daar kun je mee vooruit. Super!

Ik wil zeker concrete afspraken maken, ik heb pijn bij het lopen en ik rijd zelf geen auto meer. Het mag wel beginnen.

Geplaatst

Ik mag vrijdagmiddag weer...! Op zich kom ik de dagen aardig door, ik krijg gelukkig veel aanloop en vermaak mezelf verder met de tv, wordfeud, internet en heb hier een stapel boeken/tijdschriften naast me liggen. Wel vind ik deze periode erg moeilijk! De tranen zitten weer hoog, de film komt weer opnieuw voorbij en het liefst zou ik een winterslaap beginnen! Hoewel dit een andere zwangerschap is zit de angst er zo in...vorige keer braken met 21.4 m'n vliezen en ben ik met 22.1 bevallen! Ik zou willlen dat ik al bij de 26 wekengrens was.......

Hoe gaat het met jou? Wil het wachten een beetje?

@Chris; succes morgen!

Liefs!

Geplaatst

Mare, wauwwww 4 cryo's!! Top resultaat. Succes nog in die akelige wachtdagen....

Chris, spannend morgen. Ik begrijp dat je het nu wel hebt gehad. Ik ben erg benieuwd..

Esly, Je gaat zeker een spannende tijd in.. Ik zou ook graag voor je willen dat we een paar weken verder waren zodat je bij de 26 weken zit. Konden we het maar. Gelukkig heb je inderdaad wel wat te doen overdag. Een cyberknuffel vanaf deze kant!

Vandaag hadden we de GUO, jeetje wat waren we weer lekker zenuwachtig. We hadden eerst een leerling, dus in totaal duurde de echo z'on dik uur, erg leuk om zolang naar je kleine te mogen kijken. Alles zit er op en er aan. Wat een geweldig nieuws, we zijn zo gelukkig. Als klap op de vuurpijl kregen we ook te horen dat het een jongen is! Super! Gelijk wezen shoppen en de kinderwagen en gehele babykamer gekocht. In April word het geleverd, we kunnen gaan klussen!!! We leven op één grote blauwe wolk :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden