Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Marjon, wat een heftig berichtje van je.

Hoe gaat het nu met je? en wat Sabke zegt heb je nu medicijnen?

veel sterkte

liefs

Geplaatst

jeetje marjon, wat heftig zeg!

hopelijk gaat het nu stukken beter met je meid.

verder hier alles zn gangetje.

ik vind het alleen moeilijk om het rustig aan te doen.

maar de verloskundige heeft het me weer verteld donderdag.

met de kleine is alles goed, gelukkig.

is nu ong. 20cm en heeft een hartslag van 150.

dinsdag weer op controle in het ziekenhuis, kijken of de placenta al wat draait, duim duim.

en op 6mei heb ik de 20 weken echo, spannend hoor.

hier zijn de mannen vandaag flink aan het klussen op de babykamer, echt gigantisch die klus...pfffff....plafond en alles ligt eruit!

dus, ik ben zo weg, lekker naar een vriendin toe, lekker wandelen met haar kleine man.

iedereen een fijne zondag, en liefs van mij X

Geplaatst

Hey Dames,

Goed weekend achter de rug? (bijna)

Wat leuk te lezen dat sommigen van jullie al flink aan t klussen zijn met de babykamer.

Bij onze zoon hadden we met 4 maand alles al voor elkaar en de kastjes zaten al vol met spullen. Nu moeten we eerst nog de kamer van onze zoon opknappen..die verhuisd naar een kleiner kamertje en dan pas kunnen we in zijn (oude) kamer aan de gang. Eerst de meubeltjes weer even opschuren en verfrissen met een likkie verf.Daarna de muren sausen en laminaat leggen. Nu moeten we ons er nog toe zetten ...raar he verschil met de 1ste keer.

Peggy..kon de fysio nog wat beginnen met je enkel?..wel vervelend zeg.

Cjee...kan je die man van je dus toch niet zover krijgen haha..nou maar afwachten dus tot de 20 weken echo.Leuk die kinderstoel en wiegje...echte familiegeschiedenis kent dit setje dus !

Poppie...leuk weer wat van je te lezen. Dat was ook onzekere tijd voor je denk ik of niet als je zo bloed verliest. Gelukkig was de oorzaak snel bekent. Nou maar hopen dat ie voor de uitgang verdwijnt en je een keizersnee bespaart blijft.

Annie..ook al flink aan t klussen. Lime..ook een leuke kleur..lekker fris!

Sabke..mooie bloeddruk..idd in t begin is t mooi laag. Hopelijk blijft t aan t eind ook zo.

Fijn om t hartje weer te horen he?!

Claudia...hoe is t verder met je?

Marjon...phoe..dat is ook wat dat je opgenomen bent geweest. Wat houd dat in Ketonen in de urine? (kan trouwens ook wel even googlen zo) Hoop dat je vanaf nu weer wat binnen houdt en weer wat op gewicht komt. Wat moet jij je zwak/belabberd hebben gevoeld of niet ?

Hier weinig nieuws..buikje begint wat te groeien. Gisteren wat zomer broeken gekocht met elastiek..zit wel zo prettig. Verder de positiebroeken van zolder weer opgesnort.

Kijk uit naar donderdag..geslachtsbepaling...hiiihaaa!

Annie.. succes morgen bij de 20 weken echo !

Peggy..jij op controle..leuk weer he!

groetjes Manon

Geplaatst

Nou daar ben ik weer even...

Het zat er al wel een beetje aan te komen hoor dat ik opgenomen moest worden. Kreeg ook eigenlijk niks meer binnen. En tja, dan vreet die kleine binnenin alles op wat je nog aan reserves had. Alleen op een gegeven moment is dat ook op. Ik heb dus de hele tijd aan het infuus gelegen en zo vocht/vitamines binnen gekregen. De eerste 1,5 dag mocht ik zelf helemaal niks eten of drinken om zo mijn maag tot rust te brengen en vanaf dat moment weer helemaal opnieuw op te bouwen. Ik eet nu zo'n beetje alles weer, alleen vlees gaat er nog niet echt in. Ik doe nu wel veel langer over het eten want ik doe alles in stapjes...steeds een paar hapjes tegelijk. Dit werkt het beste is gebleken, dus dan doen we dat maar zo. Verder heb ik geen medicijnen meegekregen, wel een recept ervoor maar dat is alleen als het echt nodig is. Tot nu toe gaat het zonder ook goed.

Ben verder nog wel heel erg moe, heb natuurlijk geen conditie of spierkracht meer. Dus na een kort stukje lopen moet ik weer even uitrusten. Uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed.

Ik was wel blij dat ik gisteravond nog naar huis mocht. Mijn schoonvader lag namelijk op sterven en die is dus gisteravond laat ook daadwerkelijk gestorven. Ik heb hem nadat ik uit het ziekenhuis kwam dus nog wel even kunnen zien. Het zat er al lang aan te komen maar toch is het een heel vreemd gevoel...dat hij er nu echt niet meer is. Afgelopen dagen en de komende dagen is allemaal een beetje vreemd. Eerst 5 dagen in het ziekenhuis liggen, overlijden van mijn schoonvader, ben deze week zelf jarig (word dan 30!) en dan ook nog de crematie....hoezo lijkt dit net een rollercoaster????

Het is wel heel jammer dat mijn schoonvader niet nog iets langer heeft geleefd, hij zou namelijk mee gaan naar mijn volgende echo om naar de kleine te kijken. Dat vond hij een geweldig idee. Verder vinden we het heel jammer dat we ook nog niet hebben kunnen vertellen of we een meisje of jongen krijgen. Dat hadden we hem namelijk nog graag laten weten, maar helaas.

Geplaatst

Jeetje Marjon..ik krijg hier tranen in de ogen als ik jouw stukje lees.

Wat een trieste gebeurtenis...je schrijft wel t zat er heel lang aan te komen maar dan toch op dit moment je schoonvader te moeten laten gaan is ook verschrikkelijk.

Wat jammer dat hij de echo niet heeft mogen mee maken..kan me heel goed voorstellen dat jullie hem graag hadden willen vertellen of het een meisje of jongen is. Je verjaardag er nog tussen door en dan de crematie..net wat je schrijft een rollercoaster... Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende dagen. Je schoonvader zal alles volgen van waar dan ook..daar van ben ik overtuigt. Heel veel sterkte Marjon!!!

Geplaatst

Marjon heel veel sterkte...

Hou je vast aan die kleine in je buik! Dat helpt zeker.

Hier een klein nieuwtje, ik voelde onze hummel al wel af en toe van binnen "kriebelen", maar vanochtend voelde ik echt mn buik een beetje op en neer gaan en toen ik mn hand op mn buik legde, voelde ik echt een schopje!

Dames, ik ben benieuwd naar de uitslagen van de 20 weken echo's!

Groetjes Sabke

Geplaatst

Hoi Meiden,

jeetje Marjon, wat een heftige tijd zeg! Je zegt inderdaad wel dat het er al een tijd aan zat te komen dat je schoonvader zal overlijden maar toch is het vreselijk, met name omdat hij mee zou gaan naar de volgende echo en omdat jullie niet de kans hebben gekregen om te vertellen dat het een jongen of meisje is. En dan ook nog zelf in ziekenhuis terecht komen, jeetje zeg wat jij zegt echt een rollercoaster zeg!! Heel veel sterkte de komende weken.

Sabke wat leuk dat je de kleine hebt gevoeld. Siper man. Ik zeg het elke keer maar het lijkt me zooo bijzonder, wacht met smart op het moment dat ik dat ga voelen.

Poppie mooi om te lezen dat het met jou ook weer de goede kant op gaat en al druk aan het klussen, er moet heel wat gebeuren daar bij jullie.

Manon nog een paar nachtjes slapen en dan weet je het spannend!!

Nou meiden, wij hebben vanmorgen de 20 weken echo gehad. Het was super om die kleine weer te zien. Alles was goed, alles zat erop en eraan, het groeide helemaal volgens planning en we konden het geslacht zien!!!!

we krijgen een:

JONGEN!!!!!!!!!

Joehoe Joehoe Joehoe.............ben helemaal in de wolken!

Nou iedereen een fijne dag

liefs

Geplaatst

Annie..geweldig...fijn dat alles goed was! Enneh..jongens zijn zo leuk..weet niet hoe t is om een meid te hebben...maar weet wel dat een jongentje erg leuk is!

Sabke..wat leuk dat je je hummel vandaag echt heb voelen schoppen...kijk ook uit naar dat moment..denk wij allemaal. Toch even dat dagelijkse contact..nu moeten we t hebben van een doptone of echo om bevestiging te krijgen..maar zo zelf voelen is toch wel heel fijn..geniet er van!!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik had even een mega druk weekend.. en dan gebeurt er weer zoveel op het forum. Ik moest weer even helemaal terug lezen.

Wat vreselijk marjon. Gecondoleerd met je schoonvader.. Ik wens jou en je man heel veel sterkte met dit verlies.. Probeer je inderdaad aan jullie wonder vast te houden.. Dit geeft wat positiviteit voor de toekomst! En je schoonvader volgt alles van boven zeker weten!!!!! Hoewel nu alles tegelijk komt bij jullie... Hou je je gezondheid goed in de gaten! Ik hoop dat dat ook snel beter zal gaan!

Annie wat gaaf!!! Jullie ook een jongen!!! Ben benieuwd wat de andere krijgen!!

Ik heb vandaag weer controle gehad bij de verloskundige. Mn bloeddruk was helemaal goed. Hartje weer gehoord. Verder eigenlijk weinig nieuws. Het was allemaal ok. A.s. maandag de 20weken echo en dan die maandag erna weer controle, omdat we dan donderdags op vakantie gaan even een extra check. De tijd gaat snel al op de helft van de zwangerschap.

Ik voel ook regelmatig 'wat' in mn buik.. maar het blijft nog steeds... 'is dit de kleine' dat kan ik nog niet helemaal plaatsen hoor. Komt vanzelf.

Helaas met mn voet nog niet zo goed. Zit veel vocht in. Morgen weer naar de fysio. Dan krijg ik er en apparaat op voor het vocht. En nu heb ik er een coolpack opgelegd.. Een peesonsteking duurt helaas wel zn 2 tot 3 weekjes.. Laat het snel over gaan! Lopen is een drama!!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend

Geplaatst

marjon gecondoleerd meid, wat een pech heb je toch!

peggy, hopelijk gaat het snel beter met je voet, en kun je toch genieten van je vakantie.

ik heb zondagnacht weer een bloeding gehad, meer als normaal zelfs, was helemaal in paniek.

gelijk het ziekenhuis gebeld en moest meteen komen.

echo gemaakt, kleine spartelde nog goed, wat een opluchting zeg!!!!

was weer bloedverlies van de placenta...pffff, dat hoeft voor mij dus echt niet meer, wat een stress.

vandaag weer een echo gehad, ivm de placenta, maar die ligt nog hetzelfde.

maar we hebben nog ff te gaan, en kan dus nog draaien.

maar we hebben vandaag wel te horen gekregen wat het gaat worden.......net zoals zovelen hier.....EEN JONGEN!

mijn dag kan niet meer stuk.

6 mei de 20 weken echo, kijk ik ook erg naar uit.

liefs XX

Geplaatst

Hey Poppie.

Ook een jongen...wat leuk...ga zo geloof ik even een lijstje maken net als bij de andere dames van augustus...kijken wat t gaat worden met onze statistieken haha .

Wat vervelend zeg die bloedingen..kan me voorstellen dat je helemaal in de stress schiet.Gelukkig was t nog een en an live and kicking daar binnen!

Peggy sterkte met je voet!!

Groetjes Manon

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77

06 september: Luna

07 september: Annie :bcbbboy2:

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee

10 september: Femke

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon)

30 september: mama27 (Marjon)

Geplaatst

Poppie wat eng zeg!!! Gelukkig heb je de kleine weer mogen zien!

Wat gaaf allemaal jongens hier!!!!!!!!!!!!! Leuk hoor!!!!

Er worden al heel veel meisjes geboren de laatste tijd dus mogen wel weer wat jongens bij hihihhihi

Ik was vandaag weer bij de fysio en moet nu hoog (dus eigenlijk op hakken) gaan lopen. Ook hoop zo dat ik er snel van af ben!

Leuk lijstje trouwens manon.. wat denk jij dat het wordt?

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend

Geplaatst

Dat is raar Peggy..juist op hakken lopen...als t maar helpt nou!

Lijstje heb ik gezien bij de buren van augustus hoor...niet mijn idee.

Vond t ook wel grappig..kun je een beetje zien of t in verhouding ligt jongens/meisjes of juist niet. Bij Augustus gaat t gelijk op...of was t nou juli..weet t niet meer.

Ik zelf heb er weinig overtuigingskracht bij van wat mijn voorgevoel zegt.

Van beginaf gezegt..zal wel een meisje zijn. Mijn oudste zus heeft 2 meiden, mijn andere zus 2 jongens ..dus dacht altijd..krijg ik vast een jongen en een meid. Gebaseerd op niks eigenlijk haha.

Maar kan dus ook zo een jongen zijn...mijn gevoel zegt dit keer heel weinig.Bij onze zoon was ik vanaf begin helemaal zeker van mijn zaak en dat klopte..nu 50/50 gevoel.

Maar mag van mij best weer een jongen worden hoor...altijd al gezegd geef mij maar jongens! ;-)

groetjes Manon

Geplaatst

Poppie wat weer een eng bericht zeg! Getsie, maar gelukkig heb je je kleine weer kunnen zien! En je weet wat het is.....wauw ook een jongen. Tot op heden alleen nog maar jongens hier, ben benieuwd naar de andere meiden.

Idd Manon leuk lijstje!

Fijne avond iedereen

liefs

Geplaatst

Poppie, hopen dat ie snel gaat draaien, dan ben je van de bloedingen af en is de bevalling ook gewoon natuurlijk.

Hier alles rustig! Jongens, gaaf! Zelf moet ik nog anderhalve week wachten, heb mijn ega echt niet zover gekregen om een pretecho te doen.

Gisteren naar een borstvoedingsvoorlichtingsavond geweest van LLL ( een internationale borstvoedingsorganisatie die ook de WHO en Unesco adviseert) was ontzettend leerzaam. Was er vroeg bij te zien aan de andere dames ( 29 weken en langer zwanger). Leuk dat mijn man ook meeging, er waren er meer bij. Leuk om te zien hoe dat dan gaat in de groep. Mannen hebben toch heel andere vragen dan vrouwen ;-))

Peggy, niet je stiletto's voor de dag halen he? ;-))

Het begint ondertussen 20 weken echo's te regenen. Annie een jongen en alles goed! Geweldig, Claudiaatje hoe was het bij jou? De rest geniet ervan. Ben heel benieuwd hoe ons lijstje uit gaat komen (verhouding jongens en meisjes). Zelf hoop ik op een jongen, mijn voorgevoel is niet duidelijk dus ben heel benieuwd!

Tot snel maar weer!

Geplaatst

Uitgerekend

02 september: Peggy

07 september: Annie

16 september: Poppie

30 september: Carolina

Eerstvolgende afspraak:

14-04 claudiaatje 20 weken echo

15-04 Taurus71 (Manon) geslachtsbepaling (pret)echo

15-04 Sabke 20 weken echo

19-04 Peggy 20 weken echo

23-04 Marretje afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

28-04 Annie afspraak VK

29-04 Marretje 20 weken echo

29-04 Taurus71 afspraak VK

10-05 Taurus71 20 weken echo

Ik zie in het overzichtje dat Claudiaatje vandaag de 20 weken echo heeft! Spannend!!Willen jullie het geslacht ook weten?Heel veel succes vandaag!

En morgen zie ik in het lijsje Manon voor geslachtsbepaling....super spannend!! Heel veel plezier alvast en ben heel benieuwd!

En morgen ook Sabke de 20 weken echo! En uit je vorige berichtjes maak ik op dat jullie ook het geslacht graag willen weten. Heel veel plezier en succes morgen bij de 20 weken echo en ben zeer benieuwd hoe de verhoudingen gaan worden.

Ik heb maar een ander lijstje gepakt, weet niet of je het lijstje die Manon heeft gemaakt met de leuke boys erachter zo kunt kopieren eigenlijk.

iedereen een fijne dag

liefs

Geplaatst

Uitgerekend

02 september: Peggy :bcbbboy2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

30 september: Carolina

Eerstvolgende afspraak:

14-04 claudiaatje 20 weken echo

15-04 Taurus71 (Manon) geslachtsbepaling (pret)echo

15-04 Sabke 20 weken echo

19-04 Peggy 20 weken echo

23-04 Marretje afspraak VK

26-04 Cjee 20 weken echo

28-04 Annie afspraak VK

29-04 Marretje 20 weken echo

29-04 Taurus71 afspraak VK

10-05 Taurus71 20 weken echo

Kan ook zo Annie..zetten we t standaard lijstje met afspraken.

Claudia...veel succes vandaag en Sabke jij ook morgen !

Gast Sannie66
Geplaatst

Even inbreken... @Manon.. en ik ben net vanochtend begonnen...whahaha aflossing van de wacht...

Geplaatst

hoi dames

hier ben ik dan!

Vanochtend de 20 weken echo gehad, alles zit er op en eraan en alles doet het ook, hartje endergelijk

ukkepuk was leuk aan het showen naar papa en mama

beentjes strekken en optrekken en was aan het happen

dus was harstikke leuk.

we hebben ook weer harstikke leuke fotos

Alleen de kleine heeft wel een kleine groeiachterstand van een week ongeveer, zit op de curver precies op de onderstelijn.

Hoeft helemaal niets te betekenen en er hoeft niets aan de hand zijn.

Alleen de medische molen gaat wel in werking.

*we moeten maandag al naar het EMC voor een hele uitgebreide echo daar kunnen ze precies alles goed meten en zien (is en ander echoapparaat)

*er is ook weer bloedgeprikt voor een torchonderzoek.

is kijken of er infecties zijn bij mij of de kleine of allebei.

*en om de 2 weken een echo (in het sfg) om de groei in de gaten houden

*en ik moet rustiger aan doen, ze willen dat ik stop met werken voorlopig.

Dus was wel even schrikken allemaal vanochtend, maar weten dat het allemaal uit voorzorg is om ons beide goed in de gaten te houden.

En op tijd problemen kunnen zien.

Maar wat ik al schreef het hoeft helemaal niets te betekenen kan gewoon een klein babytje zijn of door de ECD.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hey Claudia,

Kan me heel erg voorstellen dat je daar wel even van schrikt, maar wat je schrijft het is mooi dat ze het nu zien en kunnen ze jullie beiden mooi in de gaten gaan houden.

Wat kunnen ze toch wat he tegenwoordig....sta er elke keer weer versteld van.

Hoop voor jullie dat het verder niets betekend maar wil je toch sterkte wensen, want je schrikt wel even. Hou ons op de hoogte!

liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden