Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

SterreMaud gefeliciteerd!

Zielig is dat, Annie, ik hoop voor je dat het snel over is!

Wat een heerlijk weer vandaag! Zijn jullie ook lekker aan de wandel????

Manon, jij hebt volgens mij weer energie voor tien! Heb je wat voor mij over??? Wat een activiteit!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Annie...venkelthee wil ook wel eens helpen. Fijn te lezen dat jullie hond niet jaloers is. Om de 4 uur gemiddeld ..oh dat is wel lekker.

Hier nog steeds om de 3 uur...voel me soms net een melkkoe haha.

Poppie...Sab Simplex..nooit van gehoord. Misschien wel te verkrijgen op internet ook?

Hebben jullie in Duitsland ook een Consultatiebureau of is die kinderarts in t ziekenhuis waar je heen gaat?

Marretje..helaas niet aan de wandel vandaag...kraamvisite gehad. Wil morgen wel even een blokje door t bos maken. Deed ik met onze zoon ook elke dag.

Moeten even nog gebruik maken van t mooie weer. Overmorgen is t al weer regen he wat de klok slaat.

Ik heb nog wel wat energie over hoor..haha..ook een groen stoepje?

Hier verder ook weinig nieuws..geen klagen..alles gaat goed. Ik kijk uit naar de eerste glimlach...

Geplaatst

Volgens mij is Sab Simplex hetzelfde als Infacol, of werkt het in ieder geval hetzelfde. Dacht ik ergens gelezen te hebben. Infacol werkt bij ons errug goed, onlangs 1 keer vergeten ... gelijk weer drama. Zolang ik het voor elke voeding geef, heeft ze helemaal nergens last van!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben echt helemaal niet thuis in het nieuwe forum.. Het werkt anders en ik kan er niet aan wennen.. Gevolg is dus ook dat ik daarom weer minder op het forum te vinden ben.

Maar wilde jullie wel laten weten dat met onze s-t-a-n alles goed gaat. De eerste 2 weken was ie zo makkelijk en nu is hij inmiddels alweer een maand oud en uiteraard ook de bijkomende dingetjes.. krampjes etc.. we geruikte eerst infacol en nu cinababy.. maar of het werkt.. ik weet het niet ik denk dat we er even door heen moeten. Hij doet het verder goed. Komt overdag om de 3/4 uur en 's nachts om de 5 uur. Ik moet wel zeggen dat ik het enorm wennen allemaal vindt.. maar ik denk dat alles kersverse mama's daar wel 'last' van hebben.. Heb een heel dubbel gevoel.. wel zin om te gaan werken (over 4 weken) maar geen zin om de kleine 'weg' te brengen.

Ik ga nog even wat in huis doen.. de kleine ligt te slapen dus dan moet ik het even van nemen.

Liefs Peggy

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Maandag had onze kleine man inderdaad erg last van krampjes. Had al infacol in huis, maar had niet echt het idee dat het werkte. Maar gebruikte het ook nog maar net. Nu heb ik het idee dat het wel werkt, gewoon voor iedere voeding en volgens mij heeft ie er geen last meer van. Had van de week toch ook nog maar venkelthee in huis gehaald, al wordt dat afgeraden door voedingscentrum maar voor het geval dat. Nu de infacol zn werk doet begin ik er eerst maar niet aan.

Hij was goed gegroeid maandag, dus gaat allemaal lekker.

Poppie wat jij schrijft heb ik nog nooit van gehoord. En woon op zich niet heel ver van Duitsland, maar zo denk ik het ook wel te redden.

Hij meld zich overdag eigenlijk rond de 4 uur en 's nachts wel om de 5 of 6 uur.... dus dat gaat lekker. En ik merk, hij is nu 3 weekjes, je wordt er steeds meer eigen in.

Mooi dat het met de anderen ook allemaal goed gaat en iedereen heerlijk aan het genieten is van de kleintjes.

Krijg zo weer visite, dus zal weer gaan.

Iedereen een fijn weekend

liefs

Geplaatst

in ga naar een Duitse kinderarts in een kliniek is dat.

moet nu dinsdag weer, omdat de kleine te licht is nog.

had zn geboortegewicht nog niet terug, vandaar.

maar hij eet goed, dus heb er alle vertrouwen in!!!

Marretje, is jou kleine niet ook op de 10e geboren??????

liefs en allemaal veel plezier met de kleintjes....

Geplaatst

Hey allemaal,

hier gaat alles super. Ik mag echt niet mopperen met zo'n zoet meisje. Ik maak haar overdag nog wel steeds wakker voor haar voedingen. En s'nachts wacht ik tot ze zelf komt en dat is zo ongeveer na 4 a 4 en een half uur. Ik zou gebeld worden door het consultatie bureau maar tot op heden nog niets gehoord. Het schijnt dat ze de eerste keer thuis komen en dat je dan een afspraak krijgt om daar naar toe te gaan. Weet iemand van jullie hoe lang dat duurt voor ze komen? Zolang ik niet weet of Charlie op gewicht is durf ik overdag nog niet te wachten voor een voeding, vandaar dat ik haar nog wakker maak.

Heb net nog even een wandeling gemaakt met de hond en kind, echt heerlijk, gelukkig kon het even tussen de regenbuien door!

Poppie, ik hoop dat jou kleine ook weer goed gegroeid is. Ik duim voor je. Fijn dat het voeden wel goed gaat!

Charlie is de 7e geboren.

Annie, fijn dat het nu beter gaat met de krampjes. Het is zo zielig als ze dat hebben. Charlie had het toen ze van de meconium naar gewone ontlasting ging. Twee nachten bijna onophoudelijk gehuild. Toen kwamen bij mij ook de kraamtranen, ik kon er niet tegen mijn meisje zo te zien, ging gewoon mee huilen.

Peggy, jammer is dat dat nu net het forum veranderd is. Ik heb gelukkig al aardig mijn weg gevonden.

Qua werk zie ik er echt tegenop om straks weer te moeten werken. Heb echt geen zin en het idee dat ik die kleine weg moet brengen gaat me helemaal aan het hart! Maandag moet ik een ochtendje naar school, dan komen mijn schoonouders hier bij mij thuis oppassen. Daar zie ik al tegenop! Ook jij succes met de krampjes!

Manon, geen groen stoepje maar genoeg andere karweitjes hoor! Vanochtend al wel lekker bezig geweest. Gedweild en de ramen gelapt!

Meiden veel plezier en een prettig weekend!!!

Geplaatst

Marretje,

bij mij is afgelopen maandag iemand langs geweest van consultatiebureau. Ze komen inderdaad de eerste keer bij je thuis en daarna ga je daar heen. J_esse was toen zo'n twee en halve week oud. Maar weet niet precies wat normaal is als ze langskomen hoor....J_esse was toen 3260 gram. Dus was goed gegroeid gelukkig. Als ze begin volgende week niet hebben gebeld zou ik zelf even contact opnemen. Kan me voorstellen dat je zolang je niet weet of ze goed groeid haar wakker maakt tussen de voedingen. Geef je borstvoeding of flesvoeding? Ik geef flesvoeding en hij drinkt goed dus kon niet bijna anders dan dat ie goed gegroeid moest zijn.

Poppie hoop dat dinsdag jullie kleine goed gegroeid is. Is toch wel een opluchting als dat zo blijkt. Gelukkig eet hij goed, dus zal iig wel gegroeid zijn lijkt me.

Vanavond bbq hier in het dorp. Voor het eerst (nu al) weg van de kleine. Mijn broertje en zn vriendin passen even op. Maar ik maak het niet laat hoor, na 3 uurtjes daar te zijn geweest denk ik dat ik wel weer terug ben, maargoed ik ben er even tussenuit....

fijne avond!

Geplaatst

Annie,

ik geef ook flesvoeding. Maar weet niet of ik de hoeveelheid al moet verhogen. Hoeveel geef jij? Er is mij nl gezegd dat ik moet wachten op het cb dat die gaan vertellen hoeveel ik moet geven.

Ik ga inderdaad even bellen.

Geplaatst

Nou ik heb weer even wat gelezen hier...ben ik weer een beetje bij.

Met Ruben gaat het nu hartstikke goed, hij is alweer 3 wkn + 4 dgn oud!

Afgelopen week is er iemand van het consultatiebureau geweest en zij heeft hem even gewogen, hij woog nu alweer 2570 gram dus bijna 300 gram gegroeid in 1 week tijd!

Verder heeft hij nu ook de hoortest gehad en die was gelukkig ook goed. Volgende week dinsdag even naar de kinderarts in het ziekenhuis om te kijken of het verder ook allemaal nog goed gaat.

@Marretje, Ik geef ook flesvoeding maar ik denk niet dat ik je een antwoord kan geven. Ruben kreeg tot afgelopen woensdag maar 55cc per fles (7x per dag) dus dat was echt nog maar weinig. Ik moest het eigenlijk afgelopen maandag ophogen met 5cc maar heb daar even 2 dagen mee gewacht, aangezien Ruben veel spuugde en het af en toe erg benauwd kreeg. Woensdag ging het gelukkig beter en heb ik de voeding wat opgehoogd. Het is natuurlijk even anders nu omdat hij te vroeg geboren is maar ik zou ook echt niet meer weten hoe het bij mijn eerste zoontje ging.

Hoeveel krijgt Charlie nu per fles? en ook 7x per dag? Ik zou inderdaad gewoon even bellen met het cb, daar zijn ze namelijk voor hè? om zulk soort vragen te beantwoorden.

Geplaatst

Hoi Marretje,

Wij geven J_esse nu 120 cc water met 4 schepjes voeding en dan kom je op 135 cc voeding per fles. De laatste dagen drinkt die een paar keer op dag de fles helemaal leeg en anders houd het vaak bij 115-120 cc op. Dus volgens mij is dat netjes. Ik zit op zo'n 6 voedingen per dag. Mij is verteld dat ik niet hoefde te wachten op cb. Als blijkt dat hij zijn fles iedere keer leeg heeft en zich bijv sneller dan de 4 uur steeds meld, kun je de voedingen gaan verhogen. en dan niet meteen de hele fles geven, maar het gewoon langszaamaan verhogen. Dus dan gooi je wat voeding weg, omdat je niet zelf halve schepjes ofzo kan doen.

Maargoed ik zou als ik jou was morgen maar even bellen, waar de afspraak blijft en zou je dus ook even kunnen gaan vragen naar de voedingen alvast.

Ik maak J_esse s nachts niet wakker, ik zie wel wanneer hij zich meld....nu al 2 nachten na bijna 6 uur pas.....dus heerlijke nachten hier!

Marjon mooi om te horen dat alles goed gaat met jullie kleine knul. En logisch dat hij minder drinkt hij moet nog wat inhalen he....Maar belangrijjkste hij groeit goed!Hoop dat dinsdag ook alles goed is met em...vast wel...

liefs

Geplaatst

Dank je wel Annie, ik ga morgen inderdaad even bellen. Want Charlie krijgt minder dan J-esse. En volgens mij is Charlie zwaarder dan hem. Ik geef 7 voedingen van 100cc per voeding.

Fijn dat je zo lekker de nacht doorkomt! Ik mag ook niet klagen hoor, hier komt ze na 4 a 4 en een half uur 's nachts.

Geplaatst

Hoi Dames,

hier een klein berichtje van mij.

Onze Cas doet het prima, hij weegt ruim 4 kilo inmiddels en hij krijgt 5x p dag 135 cc voeding.(borstvoeding is helaas mislukt, kwam pas na een week opgang, nadat ik het al had opgegeven na tot bloedens toe proberen....) Elke avond tussen 19u en 23u zit er ergens een huiluurtje maar verder doet ie het voorbeeldig!

Het meest schattige van hem vind ik als ie net aan t wakker worden is. Zo lief, rekken en strekken en gekke bekken trekken. Ik kan er nog steeds uuuuren naar kijken en me afvragen waar ik het aan verdiend heb, zo blij ben ik met hem!

Hoe gaat het met jullie beebs?

Groetjes Sabke

Geplaatst

Hey sept dames,

Hier ook alles goed.

Kan niet meepraten/adviseren over t aantal cc voeding...hier kump ût uut de tiet :-)

Dus wat er in gaat geen idee...maar ze groeit prima..voel haar al zwaarder worden en ze krijgt een bol buikie en koppie.

Jammer Sabke dat t niet gelukt is...pijnlijke tepels is geen pretje.

Vandaag was ik uitgeteld...gek idee hoor!

Toch fijn dat we op 1 dag na al 3 weken eerder kennis met haar hebben mogen maken.

Moet er toch niet meer aan denken dat ik nu nog had rondgelopen met die dikke olifantenpoten...

Zat nog te denken...moeten wij ook een nieuw topic openen met aug/sept 2010 mama's?

We schrijven wel door in dit topic..maar uitgerekend zijn we niet meer ...hoogstens uitgekookt...haha wat zijn we weer grappig..neuhhh

Een idee om andere mama's te volgen en een ander topic te maken?

groetjes !!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou vandaag op controle geweest in het ziekenhuis voor Ruben...hij is al flink gegroeid!

Hij is vandaag precies 4 weken oud en is nu 49,5 cm en weegt 2800 gram (bij geboorte 46 cm en 2305 gram).

Verder gaat het ook allemaal prima met hem. Ik moet nu in december nog een keertje terugkomen om te kijken of hij qua gewicht beter gegroeid is.

Nu zit hij namelijk nog onder de onderste lijn van de groeicurve maar dat zal hij vast wel inhalen.

@Taurus, Ik zat vandaag ook te bedenken dat ik over 2 dagen pas uitgeteld zou zijn en dat onze kleine nu al gewoon 4 weken oud is.

Heel vreemd idee...en ik had er ook niet aan moeten denken dat ik nog zo lang door had moeten lopen (of in mijn geval zo lang in het ziekenhuis had moeten blijven liggen).

Ik vind het ook wel een goed idee om een nieuw topic te openen, we zijn inderdaad niet meer zwanger. Benieuwd wat de andere mama's er van vinden....

Geplaatst

Marjon, wat fijn dat Ruben het zo goed doet! En inderdaad zal hij het vast wel inhalen!

Manon, het lijkt mij ook een goed idee een nieuw topic te openen!

Ben jij inmiddels al je vocht weer kwijt? Ik kan wel weer mijn schoenen aan maar mijn sokken staan nog wel in mijn enkels, met andere woorden het is nog niet helemaal verdwenen. Wel zit ik weer op mijn oude gewicht!

Geplaatst

hoi hoi meiden

hier is claudia weer eens!!

Manon ja goed idee een nieuw topic openen, we zijn tenslotte al mamas

Hier gaat het ook goed, het is lekker druk allemaal maar dat kennen jullie ws wel

vanochtend naar het CB geweest en Noa is nu 52 cm en weegt 3550gr een kilo boven haar geboortegewicht 6weken geleden, goed he!

ze doet het harstikke goed, wel spruw gehad en luieruitslag van hetzelde schimmeltje, maar opgelost ondertussen

Ze heeft ook wat uitslag in haar gezichtje en op de borst maar dat komt door een droog huidje nu ff zonder zeep of iets baderen.

We hebben ook infacol gebruikt zodat ze de boertjes beter kwijt kon, maar daar is ze allergies voor ze kreeg nog meer uitslag op haar voorhoofdje dus meegestopt!.

verder gaat het goed hoor!!!

Ze drinkt nu 110 cc BV uit de fles, ik kolf me BV nog steeds af en dat gaat nog steeds prima.

Ik ben ook zo goed als helemaal opgeknapt, voel me bijna weer als vanouds.

liefs Claudia

Geplaatst

Hoi meiden,

zag dat er een nieuw topic geopend is, zal ik zo verder gaan praten.

Marretje heb je Cb nog gebeld? en wat heb je afgesproken over flesvoeding en wanneer komen ze langs?

Sabke jammer dat de borstvoeding niet lukte. Krijg echt kippevel bij lezen dat je doorging tot bloedens toe...brrrrr....ik weet wel lang bij iedereen is dat niet zo...kijk maar naar Manon, gaat allemaal prima, maar dit soort gedachten erbij en ben echt blij dat ik het niet eens geprobeerd heb...maarja dat ben ik. Gelukkig gaat het allemaal goe dmet jou en Cas. Genieten he? Heb ik ook, de glimlachen op zn gezichtje, prachtig!! Smelt Smelt!...

Manon, kan me voorstellen dat het gek idee is, dat je jullie meisje gewoon al 3 week hebt en nu inmiddels ook al weer langer. Ik heb dat zelfs gehad met die paar dagen eerder, laat staan jij. Gaat allemaal goed gelukkig en de borstvoeding ook dus.

Marjon mooi te horen dat alles goed gaat met Ruben. Hij groeit goed dus. Ook niet zo gek toch dat hij onderste lijn curve zit. Hij is ook te vroeg geboren. Vind dat ie nu al grote sprongen heeft gemaakt, van geboortegewicht naar nu. Klinkt goed.

Claudia, mooi dat ook alles goed gaat met jullie Noa. Ook al goed gegroeid dus heerlijk. Vervelend van spruw en luieruitslag. De kraamhulp dacht in eerste week ook dat J_esse spruw had, maar bleek toch niet zo te zijn. Gelukkig is het weer over dus. Mooi dat je weer bijna de oude bent! Lekker genieten...

Hier gaat alles ook goed. Flesvoeding maar weer opgehoogd en drinkt goed, ben benieuwd hoeveel die nu weegt. 11 okt moeten we naar cb toe. We zullen zien. Heb van de week een baby sleep ofzo gekocht. J_esse heeft wat last van voorkeursligging. Bevalt goed en slaapt goed. Ligt sinds deze week in zn eigen ledikantje gaat goed.

groetjes

Geplaatst

Aan alle septembermoeders: GEFELICITEERD met jullie kindjes! Sorry dat ik zo laat ben maar ik heb dit topic eigenlijk een beetje genegeerd omdat ik bij onze tweede poging ook hierbij had moeten/willen zijn... Maar nu zag ik ineens dat de meiden van ons 'clubje' toen, SterreMaud en Femke al bevallen zijn! Speciaal voor jullie dus! Wat gaat de tijd snel... ik zie nog de berichtjes voor me dat jullie een positieve test hadden.

Geniet er van!

Caroline

Geplaatst

Poppie..inmiddels gevonden? Als je er op klikt dan kom je er toch ook in of heb ik dat alleen omdat ik het er neer heb gezet?

Je kunt ook bij rubriek babbelhoekje kijken..dan kom je er ook....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden