Jump to content

Recommended Posts

Posted

Forumgenootjes,

Onlangs heb ik een rekening gekregen voor het bewaren van de embryo's door de fertiliteitskliniek. Zilveren Kruis Achmea heeft deze nota niet vergoed. Wie heeft deze kosten wel vergoed gekregen van de zorgverzekering? Weten jullie of Nederlandse ziekenhuizen ook een bedrag in rekening brengen voor het bewaren van cryo's? Zo ja, welke DBC wordt hiervoor in rekening gebracht?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Breden

Posted

Kimmie,

Bedankt voor je reactie en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

De rekening was bij mij € 250. Ik vind het wel de moeite waard om uit te zoeken hoe dat bij andere verzekeringen loopt.

Groetjes,

Breden

Posted

Is dat voor al de jaren dat het bewaard blijft?

Bij ons bewaren ze 5 jaar dus zal ik ook 250 euro kwijt zijn.

En na mijn weten vergoed geen 1 verzekering dit

En bedankt voor je felicitatie

Posted

Hallo, ik heb 1 cryo in het VU. Daar kost het ik meen 40 euro per jaar. Ik kreeg de factuur rechtstreeks van het VU met daarin de mededeling dat ze dit niet konden verhalen op de zorgverzekeraar. Ik heb de rekening voorgeschoten en daarna doorgestuurd naar VGZ Verzekeringen en ik kreeg 't binnen een week teruggestort. Voor zover ik weet, betaalt VGZ die kosten dus wel, tenzij ze daar niet helemaal wakker zijn...

Posted

Hoi Breden,

Bij geen enkele zorgverzekering vergoeden ze de invries kosten vanuit de basisverzekering, maar het is zeker de moeite om voor 2011 te kijken of een maatschappij uit een aanvullende verzekering dit vergoed.

Half november zijn alle nieuwe voorwaardens voor 20011 bekend.

Succes

Posted

Hoi, ik heb net nog even gekeken, de rekening was van 16 mei en bedroeg 52 euro - dus niet 40 zoals ik eerder dacht. Als VGZ een fout had gemaakt, had ik dat inmiddels al wel gehoord, dacht ik zo. Ik vind het trouwens niet meer dan normaal dat de cryo-opslag wel vergoed wordt: Een cryo komt voort uit een ivf-behandeling en die wordt volledig vergoed. Waarom de opslag dan niet? Misschien is dat een argument voor anderen die het niet vergoed krijgen van hun verzekeraar. Succes!

Posted

Hoi Breden,

Ik zit zelf ook bij het Achmea zilveren kruis en er is bij ons in juli 2010 een embryo ingevroren.

Maar heb hiervoor geen rekening gehad (in ieder geval nog niet),lijkt me ook sterk dat die nog gaat komen na 3 mnd.

Ligt mischien dan aan het aantal sterren dat je verzekerd ben?

Groetjes tadine.

Posted

Hoi hoi

Ik heb nog nooit een rekening gekregen voor mijn cryo

Ik weet alleen dat ik een jaar na bevalling de vraag krijg wat ik ermee wil doen,

miss dat ik dan moet gaan betalen.

Ik loop trouwens in Zwolle en ben verzekerd bij Menzis.

Succes ermee

Posted

Voor mij is het ook nieuw om te moeten betalen voor cryo's.

Ik heb nog 6 cryo's in het Erasmus en die liggen daar al sinds juli 2009. Nog nooit een rekening gehad en ik ben verzekerd bij CZ.

Groetjes Dorine

Posted

Aan mij is verteld en dit staat ook in de basisverzekering van Univé, dat het invriezen van cryo's bij de IVF behandeling horen. Het ziekenhuis heeft me vandaag ook gezegd: voor het invriezen worden er geen extra kosten berekend, dit wordt vergoed vanuit de IVF behandeling.

Misschien een vraag die off topic is:

1.) Welke kosten komen er nu nog voort uit je IVF behandeling (is mijn eerste IVF). Bedoel dus de kosten die je zelf moet betalen bij de IVF.

2.) Moet ik vooraf toestemming aan Univé vragen voor mijn IVF behandeling in het UMCU?

Liefs

Posted

@Babii, in antwoord op je vragen:

1) Het is hooguit mogelijk dat je de utrogestan (pillen ter bevordering van de innesteling) en pregnyl zelf moet betalen bij de apotheek. Dat is nooit zo duur, hoor. Bij de apotheek zeiden ze dat de verzekering dit niet vergoedt maar ik stuur gewoon weer de rekening op naar VGZ en krijg alles weer teruggestort...

2) Nee, je hoeft geen toestemming te vragen bij je verzekeringsmaatschappij.

Succes!

Guest Guusje
Posted
Hoi Breden,

Ik zit zelf ook bij het Achmea zilveren kruis en er is bij ons in juli 2010 een embryo ingevroren.

Maar heb hiervoor geen rekening gehad (in ieder geval nog niet),lijkt me ook sterk dat die nog gaat komen na 3 mnd.

Ligt mischien dan aan het aantal sterren dat je verzekerd ben?

Groetjes tadine.

Hoi Tadine,

Het Zilveren Kruis Achmea vergoed de kosten van invriezen niet. Ook niet vanuit een aanvullende verzekering, helaas. Ik zelf heb ook nog geen rekening gehad, maar weet zeker dat deze nog wel gaat komen.

Babii, de basisverzekering is bij iedere maatschappij het zelfde, dus bij Unive worden invrieskosten uit de basisverzekering ook niet vergoed. Misschien wel uit een aanvullende verzekering.

Guusje

Guest Guusje
Posted
@Babii, in antwoord op je vragen:

1) Het is hooguit mogelijk dat je de utrogestan (pillen ter bevordering van de innesteling) en pregnyl zelf moet betalen bij de apotheek. Dat is nooit zo duur, hoor. Bij de apotheek zeiden ze dat de verzekering dit niet vergoedt maar ik stuur gewoon weer de rekening op naar VGZ en krijg alles weer teruggestort...

2) Nee, je hoeft geen toestemming te vragen bij je verzekeringsmaatschappij.

Succes!

Elliebellie,

Klopt wat je zegt dat utrogestan niet helemaal vergoed word, en ook voor Pregnyl is een eigen bijdrage. Ik heb zelf bij Zilveren Kruis Achmea een aanvullende verzekering die de eigen bijdrage vergoed, dus ik kreeg het terug. En wat je zegt, het zijn gelukkig geen hoge kosten.

Ik zou altijd de nota's opsturen en afwachten of je iets terug krijgt. Je weet maar nooit!

Posted

Heb net mijn medicatie opgehaald en heb alleen de Utrogestan moeten betalen. Wat een pakket zeg, schrok er aardig van!!

Hebben jullie al gelezen over de IVF behandelingen, dat het kabinet nog maar 1 poging wil vergoeden?

PS hoeveel kost het invriezen?

Posted

Hallo,

Ik heb nog nooit wat betaald voor het invriezen.

Ik ben in 2007 zwanger geraakt van een cryo en ik had er toen

nog 2 in de vriezer.

In 2009 kreeg ik een brief wat ik met de cryo's wilde doen, tp, bewaren

of vernietigen.

Ik heb ze eind 2009 laten tp, helaas niet gelukt.

Maar ik heb hier dus ook nooit wat voor betaald.

Ik zit bij de isalakliniek in zwolle en ben verzekerd bij Menzis aanvullens 2.

Groetjes Hermien

Posted

Daar ben ik nog een keer, hahah.

Ik krijg altijd een rekening voor de utrogestan, maar de rekening stuur ik

altijd op en wordt ook vergoed.

Het enige wat ik moet bijbetalen dat is je eigen risico, dit is zo'n 160,00 per jaar.

Hermien

Posted
Hoi Tadine,

Het Zilveren Kruis Achmea vergoed de kosten van invriezen niet. Ook niet vanuit een aanvullende verzekering, helaas. Ik zelf heb ook nog geen rekening gehad, maar weet zeker dat deze nog wel gaat komen.

Babii, de basisverzekering is bij iedere maatschappij het zelfde, dus bij Unive worden invrieskosten uit de basisverzekering ook niet vergoed. Misschien wel uit een aanvullende verzekering.

Guusje

Hoi Guusje,

Raar dat het dan zo lang duurd eer je daar bericht over krijgt, want meestal zijn ze toch wel erg snel met het afhandelen van facturen.

Onze cryo is eind juli ingevroren, toch alweer 2 maanden geleden.

Groetjes Tadine.

Posted

Ik heb 2 weken geleden onze factuur ingestuurd naar het VGZ.

Normaal zijn ze heel snel maar nu heb ik nog niks gehoord.

Dus ik denk dat wij niks vergoed gaan krijgen helaas.

Groetjes Bianca