Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, t moet hieraan wennen. Denk zelf dat het juist verstandig is om J de fles te laten geven, aangezien jij voor t de melkfabriek bent. Zijn reactie bij jou is aan de borst willen. Blijven proberen is de enige remedie en waarschijnlijk veel verschillende typen flesjes proberen. Waar het ene kind alleen de d.ifrax wil is voor de ander de t.ommie t.ippie de juiste. Hier bewust de laatst genoemde gebruikt, bleek voor C veel op de borst te lijken. Meid het komt echt goed!

Geplaatst

Oh Henne herkenbaar! Het jaloerze maar ook de fles weigeren. Volhouden, op tijd starten (voordat de frustratie te groot is) en jij uit de kamer. Hier met flessen van Medela. En eerst wennen met moedermelk, daarna met flesvoeding. Het komt, blijven proberen! Je doet het zo goed allemaal! Misschien mag je pijnstilling voor de pijn? Dat slikte ik ook maximaal toen ik zo ziek was, dat mocht.

Geplaatst

Henne bij ons was dat ook zo met N: bij mij wilde ze de fles niet, bij P wel. Op zich logisch, bij mama wil hij aan de borst! Maar niet schuldig voelen hoor, hij went er echt wel aan.

En dat moeite hebben met afscheid nemen dat snap ik wel. Heb P een foto laten maken van de allerlaatste keer toen N 10 maanden was en die foto kom ik af en toe tegen en ik kan er nog met weemoed naar kijken...

Geplaatst

Ik kamer uit kan komende twee dagen, maar daarna niet meer. Zit nu te googlen op verschillende spenen, dure krengen allemaal, lastig om dan maar zomaar te gaan proberen. We proberen het morgen en overmorgen nog wel weer. Gelukkig hebben we geen echte haast. Mik van veel pijnstilling gaan mijn darmen weer overstuur, dat is van de regen in de drup. Moet mezelf even bij elkaar rapen en voorhouden dat het wel goed komt. Rustig blijven en proberen mezelf niet schuldig te voelen. Na het voeden net klemde hij zich echt als een aapje aan me vast.....nou toen brak ik helemaal :-(

Geplaatst

Henne, niet schuldig voelen, hoor! Th moet ook gaan wennen aan de fles, dus blijven proberen. Daarnaast ziet hij jou inderdaad als een soort melkfabriek, dus laat J (of anderen) de fles geven ipv jezelf.

Zoals Dublin al schreef, zijn er vele soorten flessen en soms hebben ze een voorkeur /drinken ze makkelijker bij een bepaald merk.

Je hebt ook nog de breast flow (veelal te koop bij lactatiedeskundigen). Die wordt in ziekenhuizen ook gebruikt om couveuse kinderen te leren aan de borst te drinken. De speen lijkt namelijk op een borst. Maar die zou ook andersom werken.

Dus gewoon blijven proberen. Th moet het ook gaan leren. Het is voor hem ook nieuw. En als je wat verschillende flesjes wilt uitproberen, dan heb ik hier nog de t.ommee en de br.east flow staan. Die zijn zo goed als ongebruikt, dus die kan je anders wel even lenen.

(M was na 4 maanden ineens een totaal weigeraar, terwijl hij voorheen wel aan de fles zat. Hierdoor heb ik ook vele flesjes uitgeprobeerd, maar bleef uiteindelijk gewoon weigeren. De oplossing lag toen in een tuitbeker)

Geplaatst

Ahhh...

Tip nog! Flesje proberen op een voedmoment die minder rondom "grote honger" is. Bij ons is dat begin middag, want in ochtend is bet bijdrinken en in namiddag/avond vooruit slurpen.

Geplaatst

Hier juist andersom, bij grote honger drinkt hij wel uit fles en anders ongeveer half flesje. C.alma speen van m.edela weigerde hij, zou ook tepel nabootsen. Flesje van Avent uit blije doos pakt hij wel. Gewoon uitproberen en idd wennen.

Wen, lijkt mij ook eng hoor zo alleen buiten laten spelen. Heb nog geen tijd gehad om bij je langs te komen. De dagen dat ik niet werk waren al gevuld met afspraken zoals ziekenhuis, opticien, fysio. Ik plan dat soort dingen altijd op een dag dat ik niet werk terwijl collega's van mij dat soort Fspraken gewoon onder werktijd doen terwijl ze parttime werken. Vind ik zo onlogisch maar aan de andere kant denk ik weleens ik ben eigenlijk gek dat ik dat op m'n vrije dag doe want die zijn nu dis praktisch altijd gevuld met allerlei niet leuke afspraken. Ik hoop dat het nog lukt om langs te komen voordat ijsbeertje er is

Geplaatst

Sen, is toch helemaal goed. Ik herken het namelijk. Alles op vrije dagen plannen zodat je het werk er maar niet mee belast. Kijk maar even wanneer het je uitkomt. Anders kom ik gewoon eens langs waggelen als ik de hond uitlaat ofzo. En als ik de puckababy echt dringend nodig heb, dan stuur ik gewoon manlief..hi,hi.

Maak je niet druk. Als het goed is, heb ik nog een week of drie.

Hoe gaat het nu met je? Merk je iets van de osteo, behalve dan dat de klachten in eerste instantie erger werden?

Geplaatst

Vorig weekend was ik meeeeega moe en ging het met m'n gewrichten ook minder. Dat is nu alweer bijgetrokken. Maar wat ik zo gek vind, het urineverlies ivm zwakke bekkenbodem is opeens weer terug bij af. Terwijl het zo goed was verbeterd de afgelopen tijd. Kan weer amper m'n plas goed ophouden. Raar hè ?!

Geplaatst

Dat is idd apart. Het zal wel allemaal in verbinding met elkaar staan, maar dat verwacht en wil je dan toch liever niet. Anders nog even met de therapeut van p.elvi.ca overleggen?

Geplaatst

Zat ik ook aan te denken. Of Osteo even mailen. Of aankijken hoe het komende week gaat. Vrijdag weer naar de osteo

Geplaatst

dat is zeker gek sen, ik zou ook osteo even bellen.

Henne: hier werkte de tommee tippee fles heel erg goed, pakte E heel goed en qua 'drinktechniek' lijkt dit ook erg op de borst.

Je vroeg nog naar 'ze' bij ons toekomstig adoptiekindje. Toen we destijds de hele procedure in China hebben doorlopen hebben we inderdaad 'gekozen' voor een meisje. Simpelweg omdat het ons niet uitmaakt of het een jongetje of een meisje is en er zijn zoveel meer meisjes in de weeshuizen. Nu moeten we al die stappen weer opnieuw doorlopen en zullen we weer de zelfde keuzes maken. Met uitzondering van special needs. daar hebben we eerst nee tegen gezegd, maar nu staan we daar wel voor open. Wel maar tot een bepaalde hoogte, ik denk niet dat wij het juiste stel zijn om bewust te kiezen voor een kind dat veel medische verzorging nodig heeft.

Hier dit weekend klusweekend! Behang van de muren in de gang zodat dit straks stucwerk kan worden. Weet iemand nog een goede stucadoor??? En wat is de beste tip om geverfd behang te verwijderen? Nat maken heeft geen zin, het loopt er zo vanaf.... misschien toch maar een stoomapparaat gaan huren.

fijn weekend meiden!

X

Geplaatst

Henne ik ben zelf een dr. Brown gebruiker geweest maar deze lijkt me misschien wat voor Th.

Ziet er heel natuurlijk uit en heeft de baby innovation award in duitsland gewonnen. Daar was ik destijds toevallig bij vandaar dat ik t weer maar weet verder niet of ie ook goed is hoor! Schijnt t zelfde te werken als een borst dus stopt steeds ff als je zuigt. Ofzo. Haha heb t niet meer heel helder voor de bril...

http://www.nuby.nl/Content/Products.aspx?id=404&Page=1&Cat=0!2!0!1

Groetjes

Geplaatst

Vandaag tommee fles gekocht en Th heeft net zowaar 70cc uit de fles gedronken! Nog geen volledige voeding maar voldoende tot de volgende ronde. Vandaag heeft J de fles gegeven, morgen dan kijken of hij hem van mij ook pakt. Ben nog beetje bang dat dit een lucky shot was. Of dat ik buurvrouwen moet gaan charteren op de dagen dat J werkt ;-) Maar een eerste stapje is gezet.

Geplaatst

Henne fijn dat Th 70 cc uit flesje gedronken heeft!! Knappe jongen hoor. Wat ook kan helpen als jij de fles geeft. Hem in de box leggen op dubbelgevouwen voedingskussen of de wipper en er dan voor gaan zitten en de fles geven. Dat is een andere houding en jou geur blijft zijn favoriete fabrieksmerkje natuurlijk. Als hij dan eenmaal goed uit de fles drinkt kan je hem ook weer op je schoot pakken. Was een tip aan een vriendin toen.

Ivfsh Lekker klussen dus. Zit ff te prakkezeren hoe je geverft behang het beste eraf kan halen....... mocht ik er nog opkomen of P staks een briljant plan heeft hoor je het wel.

Hier ook aan de klus. We zijn aan de zolder begonnen hoor. Eerste paar banen zijn behangen. Over paar weekjes de planken ophangen en kunnen de dozen er op en ruimte maken in andere hoek zodat we weer verder kunnen met behangen en opruimen daar.

Hier zojuist ook de eerste babyspeeltjes in een zak gedaan..... Wat wordt het een grote jongen. Vandaag heeft ie een loopauto gekregen die in de aanbieding is bij Lee.n Ba.kker. Alle speeltjes gaan we schenken aan een opvang tehuis voor moeders met kindjes die weggelopen zijn vanwege problemen in de thuissituatie. Die hebben letterlijk niets anders dan de kleding en spulletjes die ze aan en bij zich hebben en kunnen alles gebruiken. Weer een stapje verder met ruimen.....

Geplaatst

San wat een mooie bestemming. Het zijn moeilijke stappen maar dit maakt het heel waardevol.

Ivfsh wij hebben hier geverfd behang wel nat gemaakt. Toen de latex week werd, kwam ook het behang los. Wel een kliederboel maar een stomer komt er ook niet doorheen. Of kijken of je de bovenste laag droog los kunt trekken. Veel behang bestaat uit twee papierlagen.

Th heeft z'n huiluurtje, vind ik nu wel wat moeilijker omdat ik dan denk dat hij misschien nog honger heeft maar dat zal wel meevallen. Het blijven ook voor mij flinke stappen merk ik. San, J had hem nu ook op de hocker liggen. Idd niet in een normale voedingshouding.

Btw dames wanneer werden jullie weer ongesteld? Sinds gister buikpijn wat voelt als naderende bongi. Vier weken na bevalling???

Geplaatst

Hoe gaat het met jou en Binkie Mik? Redden jullie het samen zonder pappa?

Ja, ben wel opgelucht over de fles al blijft het raar voelen. Elke voeding en elke keer als ik weer met pijn zit of me uitgeteld voel wéét ik dat het goed is om te stoppen, maar het doet me toch meer dan ik had gedacht.

Zes weken, hmmm, zou dus wel kunnen. Nou ja, zie wel. As ik pijn hou zonder dat er iets op gang komt huisarts maar even bellen.

Geplaatst

Ja Henne bv geven is meer dan alleen je kindje voeden. Mentaal doet het zo veel met je. Baal ook echt nog wel eens dat het hier niet "gewoon" gelukt is. Hoewel je verstand weet dat het goed is zegt je hart iets heel anders.... Net als het hele traject eigenlijk...

Geplaatst

Ivfsh je behang perforeren met zo'n speciaal dingetje van perfa.x of grote krassen maken met een aardappelschilmesje. Wel tot op de muur proberen te komen. Dan behangafweek gebruiken. Het is de "bedoeling" dat het achter je behang terecht komt dat afweekspul. Het is en blijft een kl*te karweitje wordt hier gezegt hihi. Succes.

Geplaatst

Fijn dat'tie de fles pakt Henne.

Ik ben nog helemaal niet ongesteld geweest maar geef ook nog steeds volledige BV

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden