Ga naar inhoud

Wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wat spuit jij Eslief?

En spannend Rox!

Hoe is t met Mirre en Juul?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb, sinds dat m'n menstruatie vorige week donderdag is doorgebroken, nog steeds erg veel pijn. M'n buik is erg gevoelig en ik voel ook echt pijn in m'n eierstokken. Herkent iemand dit? Verder merk ik dat de rust van de laatste dagen (afgezien van de 'verplichtingen' met kerst) mij en m'n man goed hebben gedaan. De teleurstellingen zijn we nog niet te boven, maar de rust doet een hoop. Morgen moet ik weer werken, maar het weekend is al weer in zicht

• Reacties 391
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@eslief. Ik zag idd cijfers dat er in de maand dec maar 28 mensen zijn ingeloot door heel NL.. is idd echt heel weinig.

Geplaatst

Ik herken t hoor Juul. Je lichaam kan goed van slag raken. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen. Samen sterk blijven hoor meid!

Geplaatst

Ik heb met m'n man afgesproken volgende week de gynaecoloog te bellen, als m'n eierstokken nog zo gevoelig zijn. Heb het vermoeden dat m'n menstruatie ook nog wel even doorgaat.....ben daarbij heeeeeel goede vriendjes met paracetamol.

Geplaatst
Ik heb, sinds dat m'n menstruatie vorige week donderdag is doorgebroken, nog steeds erg veel pijn. M'n buik is erg gevoelig en ik voel ook echt pijn in m'n eierstokken. Herkent iemand dit? Verder merk ik dat de rust van de laatste dagen (afgezien van de 'verplichtingen' met kerst) mij en m'n man goed hebben gedaan. De teleurstellingen zijn we nog niet te boven, maar de rust doet een hoop. Morgen moet ik weer werken, maar het weekend is al weer in zicht

Had ook idd tijdens mijn menstruatie erg last van mijn eierstokken. Maar ik hoorde hier dat dat idd erg gevoelig kan zijn daarna.

Geplaatst

@marja ik spuit 225 menopur de max in ons ziekenhuis.. ik ga hem zelf ophogen naar 300 met de meds die ik van vriendinnetjes heb gekregen

Geplaatst
@marja ik spuit 225 menopur de max in ons ziekenhuis.. ik ga hem zelf ophogen naar 300 met de meds die ik van vriendinnetjes heb gekregen

Is toch raar dat het per ziekenhuis zo verschilt? Ik had 300eh nadat er met 225eh onvoldoende ontwikkeling te zien was.

Geplaatst

Oh...bij meno had ik ook 225 max. GonalF was bij mij 300

Geplaatst

klopt heel veel verschil in rotterdam mag je zelfs 375.. ik ga het nu gewoon zelf ophogen na 6 pogingen menopur en nooit meer als 5 eitjes durf ik dat wel aan

Geplaatst
klopt heel veel verschil in rotterdam mag je zelfs 375.. ik ga het nu gewoon zelf ophogen na 6 pogingen menopur en nooit meer als 5 eitjes durf ik dat wel aan

Zou dat persoonlijk niet durven

Geplaatst

ahjaah na veel behandelingen en 8 jaar in de mmm weet ik inmiddels wel heel veel ook door medelotgenootjes. wellicht helpt het geen reet maar dan heb ik het geprobeerd voor ik naar dusseldorf overstap.. helaas een heel eind en hun gaan alleen de meds ophogen

Geplaatst
ahjaah na veel behandelingen en 8 jaar in de mmm weet ik inmiddels wel heel veel ook door medelotgenootjes. wellicht helpt het geen reet maar dan heb ik het geprobeerd voor ik naar dusseldorf overstap.. helaas een heel eind en hun gaan alleen de meds ophogen

Dat je doorgewinterd bent had ik al begrepen. Vind het ook heel fijn dag je zo met iedereen begaan bent en vragen beantwoord!

Geplaatst

ahh lief van je:) ik probeer te antwoorden als ik het weet. ik weet nog heel goed dat wij in 2009 de mmm in gingen met allemaal vragen en onzekerheden...ik heb veel vriendinnen aan dit forum over gehouden.. uiteindelijk met kindjes maar ook zonder. ik heb een heel goede band met het ziekenhuis na al die tijd en stap niet zomaar over.. heb al wel gesprek in dusseldorf gehad en weet dat ze me vooral meer medicijnen zullen geven. anderhalfuur reizen is best wel lastig vanwege ons eigen bedrijf.. lastig dus ik ga het gewoon doen:) maar joh jij komt nooit op dat punt je cryo moet hem gewoon gaan worden! wellicht heb je wat aan het boek innesteling..staat ook veel over vitamines etc. hij is alleen prijzig..

Geplaatst
ahh lief van je:) ik probeer te antwoorden als ik het weet. ik weet nog heel goed dat wij in 2009 de mmm in gingen met allemaal vragen en onzekerheden...ik heb veel vriendinnen aan dit forum over gehouden.. uiteindelijk met kindjes maar ook zonder. ik heb een heel goede band met het ziekenhuis na al die tijd en stap niet zomaar over.. heb al wel gesprek in dusseldorf gehad en weet dat ze me vooral meer medicijnen zullen geven. anderhalfuur reizen is best wel lastig vanwege ons eigen bedrijf.. lastig dus ik ga het gewoon doen:) maar joh jij komt nooit op dat punt je cryo moet hem gewoon gaan worden! wellicht heb je wat aan het boek innesteling..staat ook veel over vitamines etc. hij is alleen prijzig..

Ja, ik begrijp dat je niet zomaar wilt overstappen. Ik heb dat nu al....Heb een goede band met het team in mijn ziekenhuis. Twijfel wel vanwege een mogelijke switch in verzekering, maar.....dat kan altijd nog. En voor jullie, met een eigen bedrijf is het verplaatsen van de behandeling naar het buitenland ook belastend en als ze enkel de medicatie verhogen. Heb jij enig idee waarom dat in NL nog niet zo is?

Ik zal eens wat gaan zoeken voor dat boek. Tips zijn altijd welkom!

We hopen dat de cryo een lot uit de loterij is. Ik had ook niet verwacht dat er ingevroren kon worden, temeer omdat de arts zei dat de embryo's niet snel waren in ontwikkeling. Dus....wie weet.

Geplaatst

dit is hun protecol.. in utrecht hebben ze de max van 300 en in rotterdam 375.. ga je naar duitsland mag je zelfs 450..ik snap wel dat ze ergens een lijn moeten trekken..maar vanuit zwolle zijn utrecht en rotterdam bijna net zover als duitsland. spannend je cryo! je kan ook granaatappelsap gaan drinken dit is goed voor de doorbloeding van je baarmoeder en de innesteling.. google er maar eens op..ik drink 3 glazen per dag en ben er inmiddels aan gewend:)

Geplaatst
dit is hun protecol.. in utrecht hebben ze de max van 300 en in rotterdam 375.. ga je naar duitsland mag je zelfs 450..ik snap wel dat ze ergens een lijn moeten trekken..maar vanuit zwolle zijn utrecht en rotterdam bijna net zover als duitsland. spannend je cryo! je kan ook granaatappelsap gaan drinken dit is goed voor de doorbloeding van je baarmoeder en de innesteling.. google er maar eens op..ik drink 3 glazen per dag en ben er inmiddels aan gewend:)

Ik begrijp de verschillen niet.....maar goed, misschien moet ik dat ook niet willen begrijpen.

Granaatappelsap? Ik eet wel eens de pitten of doe die in m'n smoothies, maar het sap heb ik nog niet gedronken. Ik ga op zoek

Geplaatst

Goed nieuws Marja en Roxanne !

Ik bloed nog steeds dag 6..

Normaal is het met 3 dagen weg. .

Wel heb ik 6 dagen terug wat verloren..

Heb het op de foto heel bizar.

Vragen aan mijn gyn of het het vruchtje is..

Zo ziet het er wel uit..

Ik heb mijn punctie onder narcose gedaan. .

Heb dus bewust geen idee hoe het voelt.

Wilde het ook niet weten. .

Geplaatst

Nou hier mijn verhaal... ze belde om tien voor twaalf eerst dat ellenlange verhaal ik ben die en die van die en die .. u bent roxanne humme ja .. u heeft gisteren gebeld over het feit starten met ICSI..

Ik denk mens zeg nou gewoon ja of nee joh ..nou mocht starten.. en ze zegt ik ga een echo inplannen hier.

Ik zeg de afspraak is dat alle echo's bij mij in Goes gebeuren omdat het 2 uur en 15 minuten rijden is naar jullie die afspraak staat en blijft staan.. nou 3 uur later.. was alles geregeld. Moest zelf de transportkosten

betalen .. dus als een malle overmaken. Wilde de apotheker alleen fostimon opsturen ik zeg cetretide moet er ook bij nee doe ik niet heb alleen recept voor fostimon.

En dus weer belle naar de verpleegkundige want zij wilde geen moeite doen om me door te verbinden of naar haar toe te lopen, dus bellen en weer 4 wachtenden voor me.. 20 minuten later.. gezegd dat ik het beu ben en ik alle

medicatie wil en dat de afspraak die staat gewoon gevolgd moet worden. Afspraak = afspraak. Toen ging ze het bij een andere gyn proberen en die gaf akkoord dat die andere medicatie ook mee ging.

En nu heb ik 5 of 6 januari een echo, en dan de punctie vermoedelijk rond de 9e ..

Maar wat he dames, dat ik nu niet ongesteld ben geworden (vandaag nog geen bloed gezien) en dat het een verschijnsel is van een miskraam, dat ik toch zwanger ben net zoals vorige keer.

Hoe moet ik dat uitsluiten, ik heb een test gedaan en tja .. ik zie er niks op maar als ik hem 33 graden naar links hou wel.. of was het nou 45 haha.. nee hij is echt wel wit. Maarrrr ik maak

mezelf helemaal gek omdat ik 21 dagen zo kort vind.

Geplaatst
Nou hier mijn verhaal... ze belde om tien voor twaalf eerst dat ellenlange verhaal ik ben die en die van die en die .. u bent roxanne humme ja .. u heeft gisteren gebeld over het feit starten met ICSI..

Ik denk mens zeg nou gewoon ja of nee joh ..nou mocht starten.. en ze zegt ik ga een echo inplannen hier.

Ik zeg de afspraak is dat alle echo's bij mij in Goes gebeuren omdat het 2 uur en 15 minuten rijden is naar jullie die afspraak staat en blijft staan.. nou 3 uur later.. was alles geregeld. Moest zelf de transportkosten

betalen .. dus als een malle overmaken. Wilde de apotheker alleen fostimon opsturen ik zeg cetretide moet er ook bij nee doe ik niet heb alleen recept voor fostimon.

En dus weer belle naar de verpleegkundige want zij wilde geen moeite doen om me door te verbinden of naar haar toe te lopen, dus bellen en weer 4 wachtenden voor me.. 20 minuten later.. gezegd dat ik het beu ben en ik alle

medicatie wil en dat de afspraak die staat gewoon gevolgd moet worden. Afspraak = afspraak. Toen ging ze het bij een andere gyn proberen en die gaf akkoord dat die andere medicatie ook mee ging.

En nu heb ik 5 of 6 januari een echo, en dan de punctie vermoedelijk rond de 9e ..

Maar wat he dames, dat ik nu niet ongesteld ben geworden (vandaag nog geen bloed gezien) en dat het een verschijnsel is van een miskraam, dat ik toch zwanger ben net zoals vorige keer.

Hoe moet ik dat uitsluiten, ik heb een test gedaan en tja .. ik zie er niks op maar als ik hem 33 graden naar links hou wel.. of was het nou 45 haha.. nee hij is echt wel wit. Maarrrr ik maak

mezelf helemaal gek omdat ik 21 dagen zo kort vind.

Wat een verhaal, Roxanne! De wijze waarop je te woord bent gestaan en een en anders is afgehandeld (lees: je hebt alles zo ongeveer zelf moeten doen), verdient absoluut geen schoonheidsprijs. Iets met een kastje en een muur.

Mogelijk nog even met je (huis)arts schakelen voor wat betreft je mogelijke miskraam?

Ik gun je een goede start van 2017!

Geplaatst

Heel erg bedankt iedereen!

Ik wens iedereen een super mooi 2017 en dat jullie allemaal maar mooie kindjes mogen krijgen!

Ik ga geen vuurwerk afsteken maar ik heb 2 wens ballonnen gekocht om op te laten! Heb ik 3 jaar geleden ook gedaan en mijn wens kwam uit en ligt lekker te slapen in dr kamertje

Succes iedereen! Geef niet op want het zou zomaar opeens een plakkertje kunnen zijn

Toi toi toi!

Geplaatst

Wondertje,

Ik wacht op jou,

wat duur het lang.

weer een telleurstelling,

langzaam aan word ik bang.

Bang,

Dat het niet gaat lukken.

Het zaagt mijn hart,

In hele grote stukken.

Tegenslagen,

heb ik doorstaan.

als ik het zeker wist,

kan ik het wel aan.

Vechten,

Dat zal ik voor jou.

Omdat ik nu al weet,

Dat ik zielsveel van je hou.

Geplaatst

Prachtig Hood! Ik denk dat je hiermee de gedachten van velen van ons onder woorden hebt gebracht. In ieder geval van mij

Geplaatst

Hood ik word er helemaal emo van, prachtig!! Ik ga eens op zoek es naar dat boek! Alle tips zijn welkom....:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden