Ga naar inhoud

Wachtbankje december


eslief

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 391
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gewoon aandringen hoor en je niet af laten schepen bij de punctie. Ik had oxasepam, zetpil naproxen en dormicum. Pijn deed het nog maar ik was aardig heen zodat ik het niet echt mee kreeg. Ik moest ff bij komen van de uitslag van vanmiddag. Morgenochtend eerst weer echo en bloed prikken. Ze twijfelen of de tp door mag gaan ivm overstimulatie (weer) Mn buik is zo opgezet en er is alleen maar vocht bij gekomen. Lijk wel zwanger. Alles doet zeer en mag niks.. bedrust en 3l drinken..

 

Hoe het kan.. dat weten ze niet. Vroeg het ook al maar daar konden ze bij mij geen antwoord op geven. Ik blijk een moeilijk geval te zijn. Hoef ook bijna niks te spuiten om dit resultaat te krijgen. 87,5 - 100 gonalf. Dat is echt weinig. Spuit ik meer dan heb ik overstimulatie.

 

Na 4 hormoonkuren in een jaar wordt je er wel een beetje simpel van hoor.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon aandringen hoor en je niet af laten schepen bij de punctie. Ik had oxasepam, zetpil naproxen en dormicum. Pijn deed het nog maar ik was aardig heen zodat ik het niet echt mee kreeg. Ik moest ff bij komen van de uitslag van vanmiddag. Morgenochtend eerst weer echo en bloed prikken. Ze twijfelen of de tp door mag gaan ivm overstimulatie (weer) Mn buik is zo opgezet en er is alleen maar vocht bij gekomen. Lijk wel zwanger. Alles doet zeer en mag niks.. bedrust en 3l drinken..

 

Hoe het kan.. dat weten ze niet. Vroeg het ook al maar daar konden ze bij mij geen antwoord op geven. Ik blijk een moeilijk geval te zijn. Hoef ook bijna niks te spuiten om dit resultaat te krijgen. 87,5 - 100 gonalf. Dat is echt weinig. Spuit ik meer dan heb ik overstimulatie.

 

Na 4 hormoonkuren in een jaar wordt je er wel een beetje simpel van hoor.

 

En idd als ze er twee terugplaatsen wordt het gevaar nog hoger. Dilemma..

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nikki wat een ellende he! Ik heb het de eerste keer ook gehad. Elke beweging deed zeer. Als je uiteindelijk veel gaat plassen ga je je beter voelen! Hopelijk gebeurd dat snel.. wij hebben toen uiteindelijk zelf de keuze gemaakt dat we toch voor een tp wilde gaan omdat we er al zo lang naar uit hadden gekeken. Maarja maakte uiteindelijk niet uit. Was toch niet gelukt. Voor jou een hele rustige jaarwisseling en dat 2017 the best year ever, mag worden..

 

 

Voor iedereen alvast een fijne jaarwisseling en een gelukkig bollen buiken 2017!! 🎆

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend nikkie, hoop voor je dat de terugplaatsing door kan gaan!nog even een reactie over het boek innesteling: ik heb hem ook, helemaal doorgelezen paar maanden voordat we in de mmm belandde. Super interessant, heb er een aantal dingetjes voor mijzelf uitgepikt. Ook aan de oefening (groet aan de 4 windrichtingen heet ie volgens mij heb ik veel) doe hem soms ook gewoon in mijn hoofd bijvoorbeeld als ik in bed lig en mijn gedachten alle kanten opgaan).Ik kreeg voor mijn terugplaatsing dormicum en pethidine 75mg. Was daarmee aardig van de wereld en kreeg het allemaal niet zo mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk toch twee terug geplaatst.. het waren deze 2 of niks.. wel goede kwaliteit maar voor de rest geen embryo's helaas. Nu rustig aan dus ik ga wachtbankje januari openen. Fijne jaarwisseling dames en bedankt voor jullie steun dit jaar! Ik wens iedereen heel veel geluk en baby's toe

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woehoeeeeeeeeeeeee dat word een mooi begin van het jaar voor jou!!

 

Ik wens iedereen een super goed, gezond, gelukkig & vruchtbaar 2017! Voor wie wilt ik blog op Facebook eerst anoniem

en nu ga ik mezelf bekend maken ;)

 

https://www.facebook.com/waarblijfje/

 

Uiteindelijk toch twee terug geplaatst.. het waren deze 2 of niks.. wel goede kwaliteit maar voor de rest geen embryo's helaas. Nu rustig aan dus ik ga wachtbankje januari openen. Fijne jaarwisseling dames en bedankt voor jullie steun dit jaar! Ik wens iedereen heel veel geluk en baby's toe

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nikki spannend hoor!! Zitten we fijn samen op het wachtbankje..

 

Maar roxanne als je het leuk vind die pagina kan natuurlijk iedereen zien dat je dat leuk vind ofniet?

 

Ik ben wel lid van een besloten groep op Facebook iui/ivf/icsi Nederland. Als je vragen hebt of iets wilt delen reageren er echt meteen heel veel mensen van die groep. Wel kunnen die mensen (die in het zelfde schuitje zitten) zien we je bent op Facebook. Maar ik ben geen bekende tegen gekomen ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhhhhhhh ja jou vrienden kunnen zien dat jij dat blog leuk vind ja!!

 

Ja ik heb toen in der tijd ook een FB opgericht toen ik zwanger was van Hailey via FB praat toch wat makkelijker...

 

Ook nikki spannend hoor!! Zitten we fijn samen op het wachtbankje..

 

Maar roxanne als je het leuk vind die pagina kan natuurlijk iedereen zien dat je dat leuk vind ofniet?

 

Ik ben wel lid van een besloten groep op Facebook iui/ivf/icsi Nederland. Als je vragen hebt of iets wilt delen reageren er echt meteen heel veel mensen van die groep. Wel kunnen die mensen (die in het zelfde schuitje zitten) zien we je bent op Facebook. Maar ik ben geen bekende tegen gekomen ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow Roxanne, heb stukjes gelezen, zo mooi hoe je er over schrijft, zo herkenbaar. Vind het ook super dapper van je, goed dat er meer aandacht en begrip voor komt. De hele fertiliteitsbehandelingen/trajecten blijven toch vaak zo'n ding. Merk dat mensen zich vaak bezwaard voelen/lastig vinden om er over te praten. En soms zelfs dingen voor mij gaan invullen of iets vervelend of niet zou kunnen zijn. blijf je iig ook volgen op je Facebook blog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx Mirre.. jaa ik schrijf het zo als ik denk en voel.. en vindt het heerlijk om te schrijven!! Binnenkort ook een live video blog.. zou leuk zijn als je kijkt..

 

Hier gaat het met de hormonen goed heb er vrijwel in mijn humeur geen last van (denk ik), alleen moe erg moe.. en voel de eitjes gewoon zitten.. dus hoop op een goede oogst!

 

Hoe is het voor de rest hier? Ben het een beetje kwijt het spoor van iedereen...

 

Hood.. klopt maar er volgen ook heel veel mensen mij die niet aan IVF of zoiets doen gewoon puur interesse.. Hailey is nu bijna 4 heel blij met haar naam..

Wow Roxanne, heb stukjes gelezen, zo mooi hoe je er over schrijft, zo herkenbaar. Vind het ook super dapper van je, goed dat er meer aandacht en begrip voor komt. De hele fertiliteitsbehandelingen/trajecten blijven toch vaak zo'n ding. Merk dat mensen zich vaak bezwaard voelen/lastig vinden om er over te praten. En soms zelfs dingen voor mij gaan invullen of iets vervelend of niet zou kunnen zijn. blijf je iig ook volgen op je Facebook blog!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk, een live-blog, laat maar weten wanneer!

Fijn om te horen dat het goed gaat met je, die vermoeidheid tijdens stimulatie is heel herkenbaar.. lekker rustig aan doen en hoop voor je dat er veel goede eitjes geoogst gaan worden, spannend!! Weet je al iets over aantal/grootte?

 

Hier nu rustmaandje en ws eind januari/begin februari eerste cryo terugplaatsing..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden