Ga naar inhoud

Wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Shit Mirre en Juul, had het zo voor jullie gehoopt. Sterkte met jullie uitslagen. 💐Alsnog hele fijne feestdagen, hopelijk hebben jullie dan wat extra steun aan familie. En op naar een super vruchtbaar 2017. Voor iedereen op het wachtbankje;)

• Reacties 391
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ahnee mirre! shit.. volgens protecol idd moet je doorgaan..heb je met kruidvat getest? dan had je echt al wat moeten zien.. zelf stop ik dan ook al met de bollen en dan breekt het de volgende dag door.. als het dan mislukt is wil ik grwoon weer verder en deze behandeling afsluiten

Geplaatst

Aah mirre wat klote!!😔 ik stopte zelf wel meteen mocht ook van het ziekenhuis want bij ons zeggen ze dan dat die ook niet meer positief gaat worden! 2017 word ons jaar dat moet.

Sorry dat ik niet altijd op iedereen reageer. Het is ook zoveel om bij te houden. Maar wens voor iedereen het beste. 😚

Geplaatst

:-( weer slecht nieuws op het wachtbankje..

Sterkte Mirre.

Ik heb de halve nacht in

Het ziekenhuis gezeten. .

Waarschijnlijk allergisch

Voor die rot ballen daarom

Voel ik me zo naar. Moet

Straks waarschijnlijk overstappen

Naar een ander middel wordt zo gebeld.

Geplaatst

pff ja hele nacht al slecht geslapen en om 6.00 al getest.. wat een teleurstelling, ondanks dat je er al wel rekening mee houdt. 2 weken lang spanning en hoop, dat maakt het vooral zo zwaar..

ga denk ik ook maar gewoon al stoppen met de ballen, geloof er niks van als ik nu nog niks zie dat de test dan over 2 dagen opeens positief is. Weten jullie dat: moet je eerst 1 cyclus rust na verse tp of kan je nu direct door voor een cryo?

Geplaatst
pff ja hele nacht al slecht geslapen en om 6.00 al getest.. wat een teleurstelling, ondanks dat je er al wel rekening mee houdt. 2 weken lang spanning en hoop, dat maakt het vooral zo zwaar..

ga denk ik ook maar gewoon al stoppen met de ballen, geloof er niks van als ik nu nog niks zie dat de test dan over 2 dagen opeens positief is. Weten jullie dat: moet je eerst 1 cyclus rust na verse tp of kan je nu direct door voor een cryo?

Hi Mirre,

Bij mij is aangegeven dat ik deze menstruatie moet afwachten en bij de start van de daarop volgende menstruatie dan mag bellen.

Weet niet hoe het bij andere ziekenhuizen werkt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik ben aan het werk, maar merk dat ik er niet echt bij ben......Heb ook knallende hoofdpijn en m'n buik is qua pijn een hel! Terugkijkend op de afgelopen dagen, denk ik dat het bij mij wel even genesteld heeft gezeten, maar dat het van het weekend of maandag is losgegaan. Heb onwijs veel buikpijn gehad in het weekend en maandag.

Hoe gaat het met jou? Lief zijn voor jezelf hoor!

Geplaatst

Ah juul en mirre:( wat ontzettend balen zeg. Probeer een beetje te genieten van de feestdagen en op naar een mooi en babyvol 2017

Geplaatst

Thanks Essie, wordt iig weer gezellig op het wachtbankje ;) (februari voor mij denk ik). Heb zojuist contact gehad met de ivf-verpleegkundige, heb 3 januari een afspraak om te bespreken hoe nu verder. Of cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus of met behulp van progynova/utrogestan. Hebben jullie hier ervaringen mee? heb op zich wel een regelmatige cyclus van 25-27 dagen.

Ook nog even over de utro-bollen gehad. Volgens protocol zou ik ze nog 2 dagen door moeten gebruiken.. ga ik niet doen, wil nu zo snel mogelijk dat menstruatie op gang komt. (mocht ook van haar)

Geplaatst

bij ons heb je geen keuze en is het altijd in natuurlijke.. fijn dat je mag kiezen.. persoonlijk zou ik voor de bollen kiezen en de volgende keer ga ik bij een cryo deze ook gebruiken... ik heb al wat van vriendinnetjes op het forum hier gehad dus heb al een voorraadje voor als het ziekenhuis het niet nodig vind.. zelf geeft het me een fijn gevoel omdat het toch een ondersteuning is..

Geplaatst
ooh wat vervelend zeg Nicollie, hoe ben je in het ziekenhuis beland? wat waren je klachten bedoel ik?

Ik had en heb het gevoel dat ik over de 40

Graden koorts heb.. Sta ik de fik en het wordt

met de minuut erger..

Komt door die bollen. Krijg nu morgen ochtend

De bloedtest ipv 27ste. Is die negatief net als de

Kruidvattest moet ik per direct stoppen met die bollen.

Mag ze ook niet meer gebruiken. (Heb nog een doosje vol eslief:-)) Mocht ik nou door een wonder toch zwanger

zijn krijg ik een ander hormoon en dan hopen dat ik daar niet allergisch voor ben....

Geplaatst

Mirre nee toch. Wat een pech allemaal, zo net voor de kerst.

Meiden ik wilde overstappen naar n andere verzekering die poging 4 ook vergoed, ze hebben me afgewezen omdat de kans groot is dat ik een hoop kosten ga maken, fackers!

Waar zitten jullie?

Geplaatst
Thanks. Hoe zit jij nu Essie?

De eerste poging mislukt, geen cryos helaas.

Nu eerst de scratch en dan rond 5 jan weer beginnen met de deca en een hogere gonalf dosering. Dus al met al goede dingen en ook gelukkig over kunnen stappen naar umc. Hopen dat t nu wel lukt:)

En jij marja? Ben je al ver in het traject? Er is hier soms zoveel gaande dat ik t soms nie bij hou, sorry daavoor:)

Geplaatst

Ik hou t ook niet meer helemaal bij hoor hihi!

Ik mag starten met deca zodra m'n menstruatie komt, ik verwachte m vandaag. Maar ik voel nog niks aankomen dus vast ergens dit weekend!

Dit is m'n 3e poging, heb in totaal 6 terugplaatsingen gehad waarvan 1 gelukt maar een miskraam met 8en halve week..

Geplaatst
Ik hou t ook niet meer helemaal bij hoor hihi!

Ik mag starten met deca zodra m'n menstruatie komt, ik verwachte m vandaag. Maar ik voel nog niks aankomen dus vast ergens dit weekend!

Dit is m'n 3e poging, heb in totaal 6 terugplaatsingen gehad waarvan 1 gelukt maar een miskraam met 8en halve week..

Jeetje das ook wat zeg:(

Lijkt me echt verschrikkelijk. Wel goed dat je nog steeds goede moed hebt.

Zou idd fijn zijn als je kan overstappen nog naar umc.

Hoop dat je snel mag beginnen:))

Geplaatst

Vandaag goed ongesteld geworden...

Moest net wel bloed prikken voor de zekerheid

Maar daar verwacht ik niks van.

Gek dat ik al snel voelde dat het niet was blijven

Plakken... vandaar waarschijnlijk ook mijn reactie

Op die rot bollen...

Heb nog 3 cryos in de vriezer... dus hou goede hoop.

Lieverds fijne dagen sterkte wens jullie veel geluk.

Geplaatst

Ooh wat balen zeg Nicollie.. hoop dat je je snel wat beter gaat voelen na het stoppen van de bollen..

en dat 2017 ons jaar gaat worden! Voor jou ook heel veel sterkte gewenst!

merk dat ik het er vandaag toch moeilijker mee heb, van mij mogen de feestdagen dit jaar wel overgeslagen worden..

vind het vooral moeilijk om om te gaan met de reacties uit mijn omgeving. Iedereen bedoelt het zo goed, maar voelt op de een of andere manier toch zo eenzaam. Als ik te horen krijg; "het komt wel goed" vraag ik mij diep van binnen alleen maar af: hoe weet je dat nou??

wij zijn tot nu toe erg open geweest naar vrienden over ons traject, daarom wisten veel ook de testdatum. Ik weet wel dat ik dit volgende keer anders ga doen, iig de datum in het midden laten.. hoe ervaren jullie dit? Hoe gaan jullie hier mee om?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden