Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stefan, heel veel sterkte. Vreslijk dat je na zo lang wachten dit nieuws krijgt. Neem wel de tijd om dit een plaatsje te geven.

Sterkte voor jou en je partner .

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stefan; helaas het nieuws waar iedereen hier zo bang voor is :-( Ik vind het niet zo netjes dat ze je gister niet telefonisch op de hoogte hebben gebracht, maar dat verandert helaas niets aan de uitslag. Veel sterkte voor jullie! En fijn dat kid voor jullie een optie is! Veel plezier en succes met jullie huisje en hopelijk volgend jaar wel goed nieuws!

Door al het slechte nieuws de laatste tijd ben ik wel een beetje zenuwachtig voor de pesa/tese over bijna twee weken.

Geplaatst

Ha Stefan, wat een ontzettend rot nieuws!! En dat ook nog over de post.. Ik hoop dat jullie dit kunnen verwerken en zag dat je al plannen maakt. Knap!! Sterkte voor nu, lfs.

Geplaatst

Ben er stil van....

Iedere dag heb ik even gekeken of er al nieuws was en nu dit!!!

Weet er niet veel op te zeggen....

Ik wens jullie heel veel sterkte en liefde voor elkaar en als

de tijd daar is, een wolk van een baby!

Hopelijk blijf je ons op de hoogte houden.

Lfs Laloutje

Geplaatst

Stefan wat kl*te zeg....... Dit is onze ergste nachtmerrie!

Goed dat jullie alweer vooruit kijken en denken. Geef dit eerst een plaatsje, en weer verder!

Sterkte samen!

Veel liefs

Miekske

Geplaatst

@ stefan ik ben er stil van wat vreselijk voor jullie.

Verwerk het samen goed en ik lees dat jullie voor KID gaan.

Ik hoop dat jullie niet te lang hoeven te wachten.

@stefan @mari @fren @rosaly @allemaal

Parijs en Disney waren echt te gek.

We hebben er samen van genoten en even alles naast ons neergelegd.

We zijn op de Eiffeltoren geweest en naar de notre dame en uiteraard ook 3 dagen in Disney.

Vrijdag gaan we voor een gesprek naar het AMC ik ben benieuwd.

Het VU doen ze alleen PESA dus even navragen in het AMC of dit een optie voor ons is.

Wij staan op de lijst voor MESA/TESE nou weet ik het verschil niet tussen PESA en TESE

We kregen ook een brief voor een telefonische afspraak met het AMC op 3 december geen idee waarom vragen we gelijk ook maar na.

Vrijdag hopen we meer te weten.

@ fren weer een stapje verder 7 december spannend.

@jose top dat jullie uitslagen zo goed waren

Geplaatst

@ Essie > fijn dat jullie het lekker hebben gehad :) Heerlijk zeg, vakantie!!! Mr zag op Freya 't volgende:

De afkorting MESA staat voor: microchirurgische epididymale sperma aspiratie. Dit is een procedure, die onder algehele narcose, met behulp van een microscoop door een uroloog wordt uitgevoerd. Aangezien het een moeilijke techniek betreft, wordt in vele centra de PESA (percutane epididymale sperma aspiratie) toegepast. PESA is goedkoper en eenvoudiger voor de uroloog en prettiger voor de patiënt, aangezien de behandeling poliklinisch, onder lokale verdoving kan plaatsvinden. Nadat rondom de bijbal verdoving is gespoten, wordt met een klein naaldje in de bijbal geprikt en zaad opgezogen. De laborant van het fertiliteitslaboratorium is aanwezig tijdens deze behandeling en beoordeelt ter plekke het verkregen zaad met behulp van een microscoop. Er moet worden vastgesteld of er voldoende beweeglijke zaadcellen beschikbaar zijn. Als dit niet het geval is, kan nogmaals in dezelfde of in de andere bijbal geprikt worden. Is genoeg zaad verkregen, dan wordt geprobeerd om dit in te vriezen, wat in ongeveer 60% van de gevallen lukt.

Geplaatst

Essie wat fijn dat je het heerlijk hebt gehad en dat je het toch wat van je af hebt kunnen zetten. Heb je je weer even op kunnen laden voor alles wat komen gaat. Ik hoop dat ze vrijdag goed nieuws voor jullie hebben.

Geplaatst

@rosaly

Dank je wel heel duidelijk.

Lief dat je het hebt opgezocht.

Als er geen wachtrij is gaan we het proberen in het vu

Mag vrijdag het AMC lekker voor ons regelen.

Ben ook zelf bezig maar als het niet lukt mogen hun het doen.

Spannend allemaal.

@mari

Ja heerlijk He.

We zijn wel heel benieuwd wat ze vrijdag zeggen.

Ik merk dat ik erg emo ben dus ik zal me goed voorbereiden zodat het een normaal gesprek wordt.

Pesa is voor ons een goede oplossing zoals ik het lees.

En als dat niks wordt kunnen we altijd naar het AMC voor de andere behandeling.

Maar goed even vrijdag aanhoren wat ze te menden hebben.

Ik hoop goed nieuws voor ons.

Hoe gaat het verder met jou?

Jij gaat ook weer een spannende tijd in nadat He dacht dat je niks meer kon spannend hoor.

Geplaatst

Ha Essie, wat fijn dat jullie er echt even uitgeweest zijn en dat je alles even van je af hebt kunnen zetten. Nu weer met frisse moed verder...

Wij gaan as vrijdag voor een week op vakantie, heb ik ook errug veel zin in!!

Een vraagje aan de meiden die in nijmegen lopen: hoe lang van te voren hadden jullie mannen de intake voor de anesthesie? Volgens mijn moeder doen ze dat nooit maanden van te voren, waardoor er weer een beetje hoop gloort dat we misschien al snel aan de eburt zijn voor de tese. Mams dacht zelfs nog dit jaar (intake anesthesie is 7 dec), maar dat geloof ik niet...

Geplaatst

@fren; een collega van mij was ook heel snel aan de beurt, 4 werken eerder dan wij terwijl ze later de uitslag kregen. Volgens mij enkele weken, max 4 geloof ik, na de intake voor de anesthesie. Dus ik verwacht dat jullie zeker wel in januari aan de beurt zijn!

Geplaatst

Essie ja ik vind het erg spannend allemaal. Het is ook zo raar we hadden net een beetje geaccepteerd dat we kinderloos zouden blijven en nu is ermisschien nog een kansje. Ik probeer mezelf in bescherming te nemen door niet echt hoop te hebben, maar dat heb je automatisch toch alweer. Gelukkig is het straks snel Januari, want het kan me nu niet snel genoeg gaan, mocht er nu weer niets uitkomen wil ik ook echt verder met mijn leven en niet meer langer "on hold" staan.

Fren mijn man heeft geen narcose gehad dus kan je er helaas niet mee helpen. Bij ons is niet eens over narcose gesproken, mijn man vond dit overigens ook helemaal niet nodig. Maar ja als het sneller gaat dan is het wel fijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat je nog heel lang moet wachten na het bezoek bij de anesthesist. Ik hoop dat je het snel weet. Vlg mij kregen we ongeveer 6-8 weken van tevoren bericht.

Geplaatst

Nee Stephan dit nieuws had ik niet gehoopt voor jullie. Had het voor jullie zo graag anders gezien. Logisch dat je er zo doorheen zit. Heel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte voor jou en je partner.:CYBER_HUGS: En blijf erin geloven dat jullie een kleintje krijgen via KID. En als het er dan is dan weet ik zeker dat jullie ouders zijn die het kind heel veel liefde te bieden hebben.

Fren@ Toen wij het gesprek met de anethist hadden heeft het nog maar 1 maand geduurd voordat de operatie er was dit was toen wel voor de pesa in Utrecht. Zover ons verteld is heb je inderdaad vlakvoor de operatie het gesprek met de anethist. Dus hopelijk duurt het niet lang meer voor jullie. En zijn jullie begin januari aan de beurt.

Geplaatst

@ Fren > wij krijgen een directe tese maar hadden ook de aanmelding voor de gewone tese gehad. Die zou op 6 december zijn (gaat nu niet door) we hebben dit begin november definitief afgezegd en hadden tot die tijd nog geen bericht van de anesthesist gehad... Wij lopen ook in Nijmegen trouwens... dus dat zou hetzelfde moeten zijn. ik ben ook geneigd te geloven dat jullie dan sneller aan de beurt zijn. Je kunt er altijd een telefoontje aan wagen!?

Geplaatst

Hallo,

Ik ben redelijk nieuw op het forum en volg deze topic ook een beetje omdat het zo zou kunnen zijn dat mijn vriend ook een tese behandeling/ingreep krijgt. Het probleem is nl dat hij geen zaadlozing heeft. Hoe het met mijn vruchtbaarheid gesteld is, geen idee, dat wordt een verrassing, joepie ;) Wij hebben eind november de intake in dusseldorf, maar zijn officieel door arnhem naar Nijmegen verwezen. Hebben daar half december een afspraak. Hoe zijn jullie ervaringen in Nijmegen, zijn de wachttijden lang? Bedankt voor jullie info en heel veel succes allemaal.

Geplaatst

Lisa welkom hier!

Ook mijn vriend heeft geen zaadlozing dus daardoor w.s. aangewezen op TESE. Mijn vriend heeft vroeger een operatie gehad aan zijn darmen en dit was het gevolg....Is het wel bekend waarom jouw vriend geen zaadlozing heeft?

Wij zijn ook naar Nijmegen geweest en geen slechte ervaringen daar hoor! (Wij konden er alleen helaas niet blijven vanwege PGD want dat doen ze daar niet.) Volgens mij is de wachttijd rond de 4 maanden. Ook van DD heb ik goede verhalen gehoord, en je bent er wel sneller aan de beurt als in Nijmegen. Je zult als je naar DD gaat alleen wel een klein gedeelte van de behandeling zelf moeten betalen.

In ieder geval veel succes!

Groetjes Miekske

Geplaatst

@Fren

Ohh wat lekker dat jullie er ook even een weekje tussenuit gaan.

Doet je echt heel erg goed hoor even alles van je af zetten.

Ik heb net even met mijn moeder zitten praten,.

dat lucht ook weer even lekker op.

Veel plezier met jullie weekje vakantie als ik je niet meer spreek.

Geplaatst

@mari,

Ik snap heel goed dat je jezelf in bescherming neemt.

Je moet wel anders is het gat nog zwarter als je erin valt.

Maar laten we uit gaan van het positieve.

Ik gun het jullievan harte mss heeft het zo moeten zijn dat jullie weer een kans hebben....

Geplaatst

@lisa,

Welkom op dit Forum

Je kan hier met al je vragen e dingen terecht is echt heel fijn je hart te luchten bij mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Ik heb alleen geen ervaring in nijmegen.

Succes verder.

Gr Essie

Geplaatst

Hallo Miekske

Bedankt voor je reactie! Wat is een pgd? Heeft je vriend de Tese al gehad of komt dat later? Ik zie dat je al heerlijk :( aan de medicatie zit, heftig hoor. Is bij jou gekeken naar jouw vruchtbaarheid? Ik vraag me nl af of ik ook aan de behandelingen moet/ga als het er op lijkt dat ik gezond zou zijn. Hebben ze dat bij jou onderzocht?

Weet jij wat je in dd zelf moet betalen, wat je in nl niet hoeft te betalen. Veel vragen he.

Heel veel succes!

Geplaatst

Hey Lisa,

Welkom hier. Lastig he al die nieuwe dingen die op je af komen, maar je leert hier snel genoeg bij hoor. Als ze zaad via tese verkrijgen krijg je altijd een ICSI behandeling, dus dat betekent dat je als vrouw aan de hormonen moet. Als je straks een afspraak in Nijmegen hebt heb je die wrsch bij een uroloog en gynaecoloog. Jij wordt dus dan ook onderzocht, inwendige echo en bloedonderzoek.

Wij gaan nu ook naar DD, en we krijgen 80% vergoedt van het tarief wat ze in NL vergoeden. Dus je moet best nog wat zelf betalen maar precies weet ik het nog niet. Dit hangt ook een beetje van je verzekering af. Succes met alles wat komen gaat!

Geplaatst

Lisa; wij lopen in Nijmegen sinds juni. Toen de intake gehad omdat er bij mijn man ook geen zaadcellen zijn aangetroffen. Reden onbekend en alle uitslagen zijn goed. Vervolgens tot augustus moeten wachten op de uitslagen van het chromosoomonderzoek van mijn man. Dat is standaard omdat bij een aantal afwijkingen er geen behandeling plaats kan vinden. Die was goed en over 2 weken is mijn man aan de beurt. Ze gaan dan eerst een pesa doen en als dat niets oplevert een tese. Als er die dag zaad wordt gevonden dat ze kunnen invriezen zijn we aangewezen op icsi en moet ik vervolgens aan de bak. Ondanks dat er geen aanwijzingen zijn dat er met mij iets mis is. Hier is ook nooit onderzoek naar gedaan. Dat is de consequentie, op een normale manier worden wij niet zwanger, dus dan moeten wij vrouwen ook aan de slag. Hoe het traject er na de pesa/tese praktisch uitziet weet ik niet, dat hoop ik over twee weken te kunnen vertellen.

Ik ben heel tevreden over Nijmegen, vindt het prettige en kundige mensen die zich ook betrokken opstellen.

Geplaatst

Lisa geeft niks hoor veel vragen! Er komt ook zoveel op je af nu! In Nijmegen heb ik ook allerlei vooronderzoeken gekregen. Er is bloedonderzoek gedaan naar SOA's, hepatitis B en AIDS, ik heb een inwendige echo gehad om te kijken of alles er goed uitziet, en een uitstrijkje. Ook wordt er naar je cyclus gevraagd of deze regelmatig is e.d. Bij mij bleek toen dat alles goed was gelukkig!

Mijn vriend heeft ook bloedonderzoek gehad voor SOA's, hepatitis B AIDS en bepaalde hormoonwaardes. En ook een bloedonderzoek om zijn chromosomen in kaart te brengen. (Dit onderzoek moet gedaan zijn voordat je op de wachtlijst komt voor TESE-ICSI en duurt ongeveer 8-12 weken.) Ook heeft hij lichamelijk onderzoek van zijn zaakje gehad, en een echo van het scrotum.

Bij mijn vriend waren de uitslagen van deze onderzoeken goed, dus dan is er een kans dat er dan zaadcellen worden gevonden bij een TESE.

Wij krijgen een directe TESE. Dat wil zeggen dat ik begin met de behandeling met de hormonen. Op de dag dat bij mij de punctie gedaan wordt om de eicellen te krijgen, krijgt mijn vriend dus ook de TESE. Je werkt dan dus altijd met vers zaad. Als de TESE eerder wordt ingepland, wordt het gevonden zaad ingevroren totdat de vrouw de punctie krijgt.

Ze doen dit alleen maar als de kans groot is dat er zaad gevonden wordt. Als dit nog onzeker is doen ze geen directe TESE, omdat de vrouw anders misschien voor niks de hormoonbehandeling en punctie krijgt, als er toch geen zaad blijkt te zijn.

PGD wil trouwens zeggen Pre-implantatie Genetische Diagnostiek. Mijn vriend heeft een erfelijke vorm van darmkanker, en met deze methode kunnen ze de embryo's testen welke genetisch deze ziekte hebben. Alleen de gezonde worden dan teruggeplaatst bij mij!

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Liefs Miekske

Geplaatst

He Marit, poezebeest en Miekske,

Bedankt dat je jullie ervaringen hebben laten weten! Marie ik zie dat het voor jullie heel spannend wordt en dat jullie de overstap naar dd maken, ik ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat. Als ik jullie verhalen zo lees, mag ik misschien ook aan de behandeling, maar dat zie ik dan wel weer. Overleef ik vast.

Miekske wat heftig dat je vriend die erfelijke vorm van darmkanker heeft. Gaat het nu goed met hem? Weet je al wanneer je man de tese heeft en jij dus de punctie? Poezebeest heel veel succes over 2 wkn wat een spannende tijd komt er aan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden