Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Sabine: start Lucrin 16 april

Isa: start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Miepie80: start decapeptyl 21 april, start Puregon 12 mei?.

Guusje: start synarel 30 april, start Gonal F 1 mei

Francis: start lucrin 3 mei

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Meisje81: 4 mei decapeptyl, 5 mei gonal

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

MommySoonIHope: 5 mei decapeptyl, 19 mei puregon

Vonnie: 5 mei start Decapeptyl, 8 mei Menopur

Rain28: 8 mei start Gonal F

Nan1980: 10 mei start decapeptyl

Tadine: 13 mei Synarel 14 mei Gonal F

Zomer: 13 mei Decapeptyl, 27 mei Gonal F

CenA: 14 mei Lucrin

Kaartje: start decapeptyl eind mei?

Echo:

Isa: 29 april

Object: 12 mei

Tess: 12 mei

Miepie80: 12 mei (poging 2...)

Sabine: 14 mei

MSIH: 17 mei

Kimmie: 21 mei

Zomer: 26 mei

FM (Follikelmeting):

Guusje: 6 mei 1e FM, 7 mei 2e FM, 10 mei 3e FM

Object: 12 mei (maar 3 en dan nog kleine)

Meisje81: 12 mei

Rain28: 12 mei

Vonnie: 12 mei eerste

Miepie80: 18 mei 1e FM, 21 mei 2e FM, 23 mei 3e FM

Tess: 19 mei

MSIH: 25 mei

Zomer: 2 juni

CenA: 3 juni

Meisje81: 2e echo 15 mei

Punctie:

Cin: 1 mei

Turf: 7 mei

Guusje: 12 mei

Terugplaatsing:

Witje: 2 mei, 1 cryo tp, 10 cellig

Cin: 4 mei

Guusje: 15 mei

Testen:

Witje: bloedtest 14 mei

Zooooooooo, lijstje is weer mooi. Ik hoop dat hij verder klopt.

@Meisje, ik voel me gelukkig prima nu. Lekker rustig aan doen deze dagen. En wat betreft jou komende punctie, kan ik me voorstellen dat je er tegen op ziet. Maar probeer je niet aan mijn verhaal vast te binden. De gyn zei vandaag nog dat ik echt een uitzondering was qua pijn:tard:.

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat stelt ook mij een heeel klein beetje gerust....En trouwensl, die spanning is er sowieso wel, denk ik. Los van de ervaringen die je leest, inclusief die van jou Guusje. Jij kan 't ook niet helpen dat het zo is gegaan, helaas!

Wel fijn dat je je nu goed voelt. Gelukkig kan je het weer snel achter je laten he. Dat scheelt!

Geplaatst

@CenA: de Puregon prikt gemakkelijker dan de Decapeptyl, al het ik eigenlijk nooit moeite met het prikken. Het komt allemaal steeds dichterbij en we hebben er zoveel zin in, dus ja... wat zijn bijwerkingen en wat is de spanning he?!

Hoe gaat het met jou?

En oh ja, ik hoop dat mn punctie weer zo verloopt als de vorige keer. Het is natuurlijk nooit prettig, maar zodra je een mooi aantal eitjes hebt dan is de pijn snel verdwenen en is het snel vergeten. En thuis op de bank je laten verwennen is ook wel ff lekker.

@Guusje: hoe lang na de punctie heb jij nog last?

Tess

Geplaatst

Ik ben vandaag erg opruimerig, maar het gaat wel goed. Nog wel...Ik zie morgen een beetje als D-day, omdat het spuiten voor mij dan pas gaat beginnen. Samen met hubje vandaag nog het schema doorgenomen zodat ik zeker weet dat ik geen foutjes heb gemaakt en zodat hij ook helemaal op de hoogte is. We doen het tenslotte toch samen. Alles wat ik vandaag doe, lijkt en voelt een beetje als ter voorbereiding op hetgeen dat komen gaat. Ik moet er wel veel aan denken! Ik ga vanavond of morgen het boekje 360graden IVF doorlezen. Dan ben ik er dus nog meer mee bezig. Maar ja, wat doe je eraan... het voelt wel goed zo.

Geplaatst
Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Minoes:start 10 mei Gonal-f en cetrotide

Echo:

Minoes:10 mei

FM (Follikelmeting):

Minoes:12 mei tweede echo

Punctie:

Minoes:14 mei

Terugplaatsing:

Testen:

Zooooooooo, lijstje is weer mooi. Ik hoop dat hij verder klopt.

@Meisje, ik voel me gelukkig prima nu. Lekker rustig aan doen deze dagen. En wat betreft jou komende punctie, kan ik me voorstellen dat je er tegen op ziet. Maar probeer je niet aan mijn verhaal vast te binden. De gyn zei vandaag nog dat ik echt een uitzondering was qua pijn:tard:.

@ik heb me er ook even tussen gezet gr jessica

Geplaatst
Ik ben vandaag erg opruimerig, maar het gaat wel goed. Nog wel...Ik zie morgen een beetje als D-day, omdat het spuiten voor mij dan pas gaat beginnen. Samen met hubje vandaag nog het schema doorgenomen zodat ik zeker weet dat ik geen foutjes heb gemaakt en zodat hij ook helemaal op de hoogte is. We doen het tenslotte toch samen. Alles wat ik vandaag doe, lijkt en voelt een beetje als ter voorbereiding op hetgeen dat komen gaat. Ik moet er wel veel aan denken! Ik ga vanavond of morgen het boekje 360graden IVF doorlezen. Dan ben ik er dus nog meer mee bezig. Maar ja, wat doe je eraan... het voelt wel goed zo.

En als het goed voelt dan is het ook goed!

Dat is ons voordeel: we moeten ons er doorheen slaan en hoe we dat doen, doet er niet toe... Dus ik doe alles waar ik zin in heb, want als ik me goed voel dan gaat het allemaal een stuk gemakkelijker...

(en we kunnen altijd de schuld aan de hormonen geven :tongueP:)

Tess

Geplaatst

Jessica, succes morgen met de punctie! Hoeveel eitjes hebben ze nu bij de fm gezien? Spannend hoor.

Geplaatst

Haha!! Da's idd waar Tess! Ik geef die hormonster gewoon de schuld. Dat doe ik gewoon lekker vanaf vandaag al.. haha!! Ben nog helemaal niet aan de hormonen, maar who cares...

Maar je hebt wel gelijk hoor, het is allemaal al lastig zat, dus het enige dat we kunnen doen, is datgene dat goed voelt. Wat dat dan ook mag zijn, (binnen bepaalde grenzen natuurlijk). Het kan soms al een hele strijd zijn met die hormonen, vermoed ik, dus om het jezelf dan nog erger te maken zou jammer en onnodig zijn.

Nou, zijn we het met elkaar eens. Wel zo fijn soms!

Gast Nan1980
Geplaatst

@Angela: bedankt voor de tip haha! Ik moet nu eerst deca prikken, na twee weken word ik als het goed is ongi en dan moet ik bellen met het zh en hoor ik wanneer ik met Puregon moet beginnen. Dan word ook de 1e FM gepland.

@Tess, ben blij dat ik niet de enige ben ;-)

Geplaatst

Aaah, ik snap het Nan! Vanuit een ander uitgangspumnt dan bij mij, maar ja, het kan op zoveel manieren. De meerdere wegen naar Rome he.

Doe je dan wel het lange protocol? Volgens mij wel toch?

Geplaatst

Heb even een paar pagina's terug gelezen en wat een goede berichten met veel opbrengsten zeg!

Laat dat maar een voorbode zijn voor de rest. En Witje??? Hoe is het met jou???

En inderdaad, doen wat het beste aanvoelt. We moeten al zoveel in deze periode, dan is het best fijn om ook dingen vanuit jezelf te kunnen doen of laten...

Ik ga vanavond starten met de 2e ivf cyclus (en omdat ik een beetje geloof in visualiseren en de kracht van positief denken is dit ook de laatste keer, hahahahahahaha)

Dat gaat weer een periode worden met veel slapen en minder energie. Nou ja, ik weet wel wat ons te wachten staat en dat is best fijn!

Meiden, zet em op!!!!

Geplaatst

Zomer, fijn zo'n lief bericht. Dit geldt ook voor jou hoor: Zet 'm op!!!!

Geplaatst

Heey Zomer, wat goed om te horen. Ik weiger ook te geloven dat het mis kan gaan. Dat had ik de eerste keer ook, toen is het dus niet goed gegaan, maar toch denk ik ook dat als je er in geloofd, dat het ook gaat lukken. Dus het gaat lukken. En dan is het zo erg niet dat we ff een paar weken aan de hormonen moeten..

Ik merk dan ook dat de mensen om me heen denken dat het zwaarder is dan dat ik het ervaar. Zij relativeren denk ik meer en beseffen zich dat het ook mis kan gaan... Vaak willen ze me dan ook behoeden voor een teleurstelling wanneer ze horen dat ik zeg dat het gaat lukken!

Maar als e niet positief blijven dan word het allemaal heel moeilijk denk ik. (natuurlijk begrijp ik dat ik nog maar net kom kijken en er misschien straks ook meer moeite mee krijg om positief te blijven, maar zolang ik het kan, zal ik het zijn!)

Tess

Geplaatst

Oh Witje!!!!!

Dit is niet waar... Het MOET nu toch zeker lukken.

Heb je al getest? Je weet het nooit.....

Tess

Geplaatst

@Witje, wat enorm kl*** zeg. Sterkte meid.

@Tess, Het LUMC zet er altijd maar 1 terug, omdat ik boven de 36 ben mag ik er 2 eisen. Maar Ik volg eerst maar hun advies. En als de eitjes van mindere kwaliteit zijn, dan zetten ze er wel 2 terug in overleg met ons. Ik wacht het zaterdag eerst maar af hoe de kwaliteit is.

En gelukkig heb in weinig last van mijn buik nu, maar dat was gister middag al nadat ik thuis kwam. Dus de napijn valt me 100% mee

Geplaatst
@Witje, wat enorm kl*** zeg. Sterkte meid.

@Tess, Het LUMC zet er altijd maar 1 terug, omdat ik boven de 36 ben mag ik er 2 eisen. Maar Ik volg eerst maar hun advies. En als de eitjes van mindere kwaliteit zijn, dan zetten ze er wel 2 terug in overleg met ons. Ik wacht het zaterdag eerst maar af hoe de kwaliteit is.

En gelukkig heb in weinig last van mijn buik nu, maar dat was gister middag al nadat ik thuis kwam. Dus de napijn valt me 100% mee

Nou de eerste punctie viel me heel erg mee, maar ik had erna nog wel een paar dagen last. Dat had ik niet verwacht... Maar het was wel te doen hoor. Dus ik vroeg me af of anderen dat ook zo hebben.

Tess

Gast Nan1980
Geplaatst

@Angela: ja wij doen de lange versie, in Amersfoort is dat de enige die ze doen. Dat was dus ook even omschakelen omdat ze in utrecht tijdens de info avond het steeds over de korte hadden, maar ja komt wel goed.

Geplaatst

Witje > GATVERDAMME! Wat een .....zooi!!!!!

Guusje, fijn dat de pijn niet heel erg tegenvalt. Lekker rustig aan doen dit weekend en op naar een mooie TP.

Tess; ik zeg het niet tegen iedereen hoor, sterker nog ik denk dat ik het aan niemand ga vertellen dat ik nu weer bezig ben met poging 2. Tot nu toe is niemand (behalve wij en de artsen) ervan opd e hoogte.

Ik heb het de vorige keer als zo vervelend ervaren dat ik zelf nog in heftig verdriet zat en dat ik ook aan anderen moest vertellen dat het niet was gelukt....

Dus, ik ga het nu zo doen en in juli vertel ik iedereen dat ik zwanger ben!

Vandaag heb ik het wel wat zwaarder, want mijn allerbeste vriendin (soort zus) is gister bevallen en daar ga ik zo naar toe... Zou eigenlijk soms een Oscar verdienen voor mijn acteerprestaties hahahahahahaha

Nee, ik ben heeeeel blij voor haar, maar als ik dan straks op de verlosafdeling ben, heb ik denk ik wel een brok in mijn keel!

fijn weekend alvast allemaal, ik ga nu nog even met een boekje genieten van de zon.

gr Zomer

Geplaatst

Haha, ik doe ook mee in de nominaties denk ik, als het gaat om de Oscar....

Het geluk van een ander is prachtig en ik kan daar zeker van genieten, maar het doet natuurlijk ook een beetje zeer als het zo dichtbij komt...

Nu idd heerlijk genieten van het weer....

Geplaatst
wow ...... 7 eitjes zijn er bevrucht !!! Zaterdag de terugplaatsing.

is het allemaal niet voor niks geweest ;-)

guusje

yes!

Geplaatst

Hallo meisje / Rain en de rest ;-)

Mijn bijwerkingen van de deca is vooral hoofdpijn in de avond/ nacht en ochtend...

Verder een wat opgeblazen buik en idd dus last met erg strakke spijkerbroeken!

Verder niet het gevoel dat ik trossen heb hangen (heb er ook niet zoveel deze keer, de eerste poging had ik dat meer).

Moet me toch even iets van het hart....

Vanmorgen hebben we gevreeen en in eerste instantie kreeg ik een hevige kramp/ steek voornamelijk rechts in mn buik...

Ik schrok hier heel erg van, je denkt gelijk ojee mn eierstok en er springt een eitje ofzo, maar dat zou niet kunnen omdat ik deca gebruik om dat tegen te gaan.

Morgen 2e meting en ik hou toch mn hart vast...

Iemand hier ervaring mee????

De kramp was maar heel even, maar toch, ben er flink onzeker bij, en wat duurt wachten dan lang!!!!!!

Rain en Meisje hebben jullie morgen ook weer meting????

Groetjes en nog een fijne avond allemaal, ik duim voor iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast Nan1980
Geplaatst

Lieve allemaal!

Ik lag vannacht te piekeren en moet het toch even kwijt. Gisteren prik vijf gezet van deca en nee ik kan er nog niet aan wennen. De prik is vervelend, maar heb daarna ook zeker nog een uur er best last van. Ben er moe van en eerlijk is eerlijk ik voel me verschrikkelijk zielig. Gister ben ik met een vriendin naar de sauna geweest. Even lekker een dagje bijkomen, maar ik moest wel weer zorgen dat ik om half zeven thuis was.... Nu bedacht ik me alleen vannacht, wat zeur ik nou. Ik heb een hele grote wens die helaas niet makkelijk in vervulling gaat, maar mijn man die prikt me dus ik hoef het gelukkig niet meer zelf te doen en we doen het nu echt samen. We lopen tegen soms wat praktische plannings probleempjes aan, maar wat zijn nou een paar weken op een mensen leven voor zo'n grote wens? Ik vind het eigenlijk best heel stoer wat we met z'n allen doen. We geven onze droom niet op en hebben er alles voor over om het toch te laten uitkomen. Ik vind mezelf nog steeds wel zielig hahaha, maar dan wel een stoer, dapper zielig meisje hahaha. Ik wil iedereen even zeggen dat ik jullie allemaal heel erg stoer vind, dat jullie ondanks alles zelfs ook nog de moeite nemen om ook anderen hier een hart onder de riem te steken of te helpen met adviezen! Iedereen bedankt hiervoor en een heel fijn hopelijk zonnig weekend gewenst en heel veel succes met alle stappen. Ik duim ook voor iedereen.

Liefs Nanna

Geplaatst

Hallo allemaal, heb het lijstje weer even aangepast.

Verder verloopt het eigenlijk goed wat kramp in mijn buik en beetje las van hoofdpijn,maar of dat nou door de hormonen,menstruatie komt,ben ik nog niet uit.

Zal de komende dagen wel blijken.

Guusje succes vandaag.

Fijn weekend allemaal en geniet van het zonnige weer!

Voortraject:

Minoes:start 10 mei Gonal-f en cetrotide

Echo:

Minoes:10 mei

FM (Follikelmeting):

Minoes:12 mei tweede echo

Tadine: 21 Mei 1e Fm

Punctie:

Minoes:14 mei

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hallo meiden vandaag 2e meeting gehad en ze zijn goed gegroeid. 13 grote en nog een aantal kleinere. Maandag de punctie en donderdag de terugplaatsing als alles goed gaat. Zie toch wel op tegen maandag maar ja even bikkelen. Vanavond om half 11 de laatste pregnyl spuit erin. Hoe is het met jullie? Ik kan vanaf hier de lijst niet aanpassen zal het morgen doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden