Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Hier zit de eerste lucrin erin hoor! Vond het wel spannend, niet zozeer het spuiten, maar eerder dat we nu echt zijn begonnen met de behandeling. Ik heb heel onrustig geslapen, en veel gedroomd, maar naar mijn gevoel werd ik wel uitgerust wakker. Hubbie zei het zelfs vanochtend nog: wat was er aan de hand vanacht?! Tja, hormonen en spanning denk ik. Maar ik voel met verder goed. Gisteravond nog een beetje gek in't kupke (heb ik wel vaker,haha!!), maar wel een beetje hoofdpijnachtig gevoel. Daar bleef het bij, dus ik mag nog niet mopperen hoor. Nu voel ik me goed. Houden zo!

Nan, heel herkenbaar hoor! Ik vind mezelf ook vaak dapper en een beetje zielig tegelijk.... Stom he?

Vonnie, wat een zorgen meis! Ik hoop voor je dat bij de fm blijkt dat ze er allemaal nog mooi zitten. Spannend hoor.

Meisje, spannend! Fijn dat die 13 er in ieder geval nog mooi zitten en nu op naar maandag. Ik hoop voor je dat het meevalt.

Guusje, vandaag de TP!!

Doe het maar lekker rustig aan... wel gek he? Dat je vanaf nu moet leven als zwangere vrouw, terwijl je dat nog niet zeker weet. Pfff... sterkte in de wachtweken!

Witje, sterkte meis. Ik had al iets gelezen in de mei wachtweken dat deed vermoeden dat het niet goed ging. Doe het maar rustig aan en laat je maar lekker knuffelen.

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey allemaal

Ik vind mezelf ook zielig en dapper haha

Hoop morgen op tp spannend.

Iedereen heel veel succes

Gr jessica

Geplaatst

Hey Minoes/Jessica,

Hoe is de punctie gegaan gisteren? Weet je al hoeveel er hebben aangeprikt? Vast wel. Nu wachten op de uitslag van de bevruchting en hopelijk snel de TP. Ook voor jou spannend!!

Geplaatst

Hi allemaal,

Net terug van de 2°FM, nog altijd geen spectaculair resultaat, maar de drie Follikels zijn mooi aan het groeien en ik heb er een vierde bij. Baarmoederslijmvlies mooi van dikte.

Nu nog doorspuiten tot maandag en dan terug op controle. Vandaag was het mijn vaste gynaeco en zij zegt dat we zeker door moeten gaan. Het is niet altijd de hoeveelheid Follikels die telt, mijn bloedwaarden zijn goed en 4 follikels kan voldoende zijn voor 1 goed embryo'tje. Cryo's zitten er niet echt in. Maar daar dit mijn eerste poging is, wil ik zelf ook wel doorgaan, zodoende ga ik ook weten of er eventueel nog andere problemen opduiken waar ze dan bij volgende poging beter rekening mee kunnen houden.

@meisje: veel succes maandag met Pickup! En dan duimen hè!

@cenA: vanaf nu zit je ook op de sneltrein. Succes

@vonnie: en hoe was jouw 2° follikelmeting?

Prettig weekend allemaal ,

groetjes

object

Geplaatst

Hey meiden,

Het wondertje zit op z'n plek!!! Het is inderdaad een heel raar idee allemaal. Eerst zeiden ze dat er 7 bevrucht waren, maar we kregen vandaag ook nog te horen dat het er 8 zijn !!!! Echt super, en allemaal van zeer goede kwaliteit, ook dat nog. De overige 7 gaan nu de vriezer in.

Donderdag 27 mei ga ik weer naar het zkh voor de test!

@Minoes, hoe is je punctie gegaan? En hoeveel eitjes zijn er gevonden?

@meisje81, gaat de goede kant op, vol houden!

@object, toch positief toch? En je hebt er inderdaad 1 goeie nodig! Kom op he en positief blijven denken.

@Nan1980, we zijn ook stoere en dappere meiden!!! We doen het toch maar allemaal. Mijn man zat al dagen tegen dat potje aan te kijken en maar te mopperen, maar nu achteraf zei hij dat hij wel erg trots op me is. (ik janken natuurlijk!) en dat is 'm geraden ook!!! hahaha Sterkte meid!

Liefs Guusje

Geplaatst

Guusje zo'n mooi resultaat, 8 embryo'tjes! Nu "fingers crossed" dat jouw toppertje zich mooi gaat innestelen!

groetjes en geniet ervan

object

Geplaatst

Hoihoi!

Ook ik ben net terug van mijn 3e fm. En hmmm...ik heb gemengde gevoelens! Ik zit tegen overstimulatie aan....

Ik heb nog steeds rond de 6 grote follikels aan de ene kant en rond de 12 aan de andere maar er zitten er ook een heleboel kleine! Nu moeten we rekening houden met de mogelijkheid dat we geen terugplaatsing krijgen. Als het op overstimulatie uitdraait gaan alle embryo's de vriezer in en worden ze pas over 2 (!) cyclussen teruggeplaatst. Dus allemaal cryo's en geeneen verse.....

Tis nog niet zeker maar we moeten er rekening mee houden zei de arts. Ik vond net dat het zo lekker ging zonder bijwerkingen enzo....nu zit er wel een beetje een domper op ook al is er nog niks zeker.

En ik heb woensdag waarschijnlijk de punctie pas! Moet maandag weer terug voor een 3e controle. Bmslijmvlies zag er wel heel mooi uit.

De arts zei ook dat de slagingskans met cryo's echt maar heeeeel weinig uitmaakt met een vers embryo, maar 2% minder volgens haar....hm. En wat ik ook niet snap, waarom moet ik nu dan nog zeker 2 dagen Gonal F blijven doorspuiten??? Waarom dan niet gewoon stoppen en maandag de punctie???? Ik snap het niet zo goed....

Zucht, tot dan hou ik me maar gewoon aan het advies van veel drinken.

@Guusje fijn dat jullie wondertje is teruggeplaatst! Opluchting dat het allemaal voorbij is? (nouja niet helemaal maar het hele medische gedoe met hormonen enzo)

@object fijn dat het de goede kant op gaat!

@nan ook ik sluit me aan bij het herkenbare van het dappere en zielige!

@zomer viel het mee bij het kraambezoek? Ja, dat verhaal van die Oscar gaat hier ook op, ik heb ook pas een klein neefje gekregen!

@Vonnie hoe ging jouw meting? heb je nog verteld dat je die krampen had?? Hopelijk was het niks ernstigs......

Nou verder weet ik het even niet meer....ik ga maar weer een kop kruidenthee voor mezelf maken!

Geplaatst
Hey meiden,

Het wondertje zit op z'n plek!!! Het is inderdaad een heel raar idee allemaal. Eerst zeiden ze dat er 7 bevrucht waren, maar we kregen vandaag ook nog te horen dat het er 8 zijn !!!! Echt super, en allemaal van zeer goede kwaliteit, ook dat nog. De overige 7 gaan nu de vriezer in.

Donderdag 27 mei ga ik weer naar het zkh voor de test!

Liefs Guusje

Top resultaat Guusje en dan ook nog 7 de vriezer in:blob1:.

En nu niet te veel proberen te stressen hoor. De eerste week sowieso niet...

Heel veel succes!

Geplaatst

Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Sabine: start Lucrin 16 april

Isa: start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Miepie80: start decapeptyl 21 april, start Puregon 12 mei?.

Guusje: start synarel 30 april, start Gonal F 1 mei

Francis: start lucrin 3 mei

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Meisje81: 4 mei decapeptyl, 5 mei gonal

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

MommySoonIHope: 5 mei decapeptyl, 19 mei puregon

Vonnie: 5 mei start Decapeptyl, 8 mei Menopur

Rain28: 8 mei start Gonal F, vanaf 14 mei Orgalutran erbij

Nan1980: 10 mei start decapeptyl

Tadine: 13 mei Synarel 14 mei Gonal F

Zomer: 13 mei Decapeptyl, 27 mei Gonal F

CenA: 14 mei Lucrin

Kaartje: start decapeptyl eind mei?

Minoes:start 10 mei Gonal-f en cetrotide

Echo:

Isa: 29 april

Object: 12 mei

Tess: 12 mei

Miepie80: 12 mei (poging 2...)

Sabine: 14 mei

MSIH: 17 mei

Kimmie: 21 mei

Zomer: 26 mei

Minoes:10 mei

FM (Follikelmeting):

Guusje: 6 mei 1e FM, 7 mei 2e FM, 10 mei 3e FM

Object: 12 mei (maar 3 en dan nog kleine)

Meisje81: 12 mei

Rain28: 12 mei 1e fm, 15 mei 2e fm, 17 mei 3e fm

Vonnie: 12 mei eerste

Miepie80: 18 mei 1e FM, 21 mei 2e FM, 23 mei 3e FM

Tess: 19 mei

MSIH: 25 mei

Zomer: 2 juni

CenA: 3 juni

Meisje81: 2e echo 15 mei

Minoes:12 mei tweede echo

Tadine: 21 Mei 1e Fm

Punctie:

Cin: 1 mei

Turf: 7 mei

Guusje: 12 mei

Minoes:14 mei

Terugplaatsing:

Witje: 2 mei, 1 cryo tp, 10 cellig

Cin: 4 mei

Guusje: 15 mei

Testen:

Witje: bloedtest 14 mei

Hier het aangepaste lijstje weer even....

Geplaatst

hoi allemaal

ik had maar 1 eitje ik heb geen hormonen dus zodoende maar was wel allemaal heel goed zaad was goed en eitje ook dus spannend.

dus morgen tussen 9 en 10 word ik gebeld.

punctie was goed gegaan geen last.alleen last van mijn buik ongie pijn zo voelde het.

goed geslapen en nu op naar morgen heb goede hoop.

De rest die slecht nieuws hebben gekregen sterkte!

veel liefs jessica

Geplaatst

Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Echo:

FM (Follikelmeting):

Minoes:12 mei tweede echo

Punctie:

Minoes:14 mei

Meisje81: 17 mei

Terugplaatsing:

meisje81: 20 mei

Testen:

Heb de lijst weer even bijgewerkt.

Super Guusje 8 bevrucht nu hopen dat deze blijft plakken.

Geplaatst

@Guusje, als we het allemaal zo goed doen als bij jou..... Dan komt alles goed! Succes meid!

@Rain: he wat vervelend, maar duimen dat het allemaal toch goed blijft gaan en je gewoon een TP krijgt!

@Minoes: spannend hoor! Succes..

Het word nog druk bij de Oscar uitreiking!

Succes voor iedereen!

Tess

Geplaatst

Voortraject:

Echo:

FM (Follikelmeting):

Minoes: 12 mei tweede echo

Punctie:

Minoes: 14 mei

Meisje81: 17 mei

Terugplaatsing:

meisje81: 20 mei

Testen:

Guusje: bloedtest 27 mei

ik was even vergeten om mijn test dag er bij te zetten.

@Jessica, ik ben dan wel erg benieuwd waarom ze het op deze manier doen, dus zonder stimulatie van hormonen. En als ik het voor traject lijstje lees, heb je wel Gonal F gebruikt. Of begrijp ik het goed dat jou lichaam zelf geen enkel hormoon aanmaakt?

@Rain, veel, heel veel drinken hoor!!! Ik zat ook tegen een overstimulatie aan, mijn hormoon spiegel was/is erg hoog. Ik ben eerst minder Gonal F gaan spuiten, maar hormoonspiegel bleef hoog. Daarom is de punctie iets eerder gedaan, en ook omdat er veel follikels (15) zaten. De arts van vanmorgen gaf aan dat dit samen ook de rede is dat de punctie bij mij zo pijnlijk was (veel follikels & niet volledig rijp) Ik moest/moet veel blijven drinken (water) mijn gewicht in de gaten houden en buikomvang in de gaten houden. Ik hoef geen Pregnyl meer te zetten, dat dan weer niet ;-)

Geplaatst

pfff ik ben het echt een beetje beu......heb even een dipje! Zometeen moet ik spuit nummer 8 erin jassen.....ik ben het langzaam moe aan het worden! Plus ik moet de spuit Orgalutran OOK zetten en dat rotding doet pijn....die brandt wel een uur na....ik heb nog steeds geen echte bijwerkingen maar het lopen gaat me pijn doen! Alsof ik met elke stap die eicellen voel rammelen.....beetje dat 'trossengevoel' waarover iemand sprak....nouja ik ga maar moed verzamelen om ook deze spuit te zetten.....eigenlijk mag ik niet klagen omdat het zo goed ging to nu toe....maar nu is mijn motivatie even ver te zoeken.....bleh!!!

Geplaatst

Wat vervelend nou dat je je zo rot voelt Rain. Ik zou bijna zeggen, ik kom je even helpen, en je moed in spreken.

Kom op meid, denk waarom je dit allemaal doet!!! je kan het !!!!!!

:aaaflowersmiley:

Liefs Guusje

Geplaatst

Hey guusje

ja hoor mijn lichaam maakt zelfr ook hormoon aan maar dat is voor extra stimulatie ofzo en dat het sneller gaat was al vrij vlot dat ik voor de punctie heen moest was na drie dagen al 20 mm normaal duurd bij me zelf veel langer dus daarom denk ik deze hormoon.

ben wel heel zenuwachtig voor morgen.

gr jessica

Geplaatst

Nou Rain, dan maar even een dip meis. Kan en mag ook! Vanavond dan. Morgen ga je er dan weer met 'frisse' moed tegenaan!

Ik mag zo nummer 2 gaan zetten, dus ik kom net kijken. En ik heb voor nu ook geen reden tot klagen... ik ga morgen voor het eerst hardlopen, ben benieuwd hoe het gaat. Als ik me morgen voel zoals vandaag, dan gaat het wel goedkomen! Maar ik wacht nog wel even af hoor. Je weet maar nooit hoe een volgende dag er weer uitziet...

Fijne avond nog meiden, Rain vraag je mannetje maar een knuffeltje....sterkte!

Geplaatst

bedankt voor de opbeurende woorden meiden....het gaat na een nachtje slapen alweer wat beter. Vandaag moeten we de hele dag weg weg dus ik hoop dat het vervelende gevoel in mijn buik wegblijft. Mijn mannetje heeft inderdaad lekker voor me gezorgd gisteravond!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

IK had een vraagje aan jullie,hebben jullie tijdens de deca ook zo een verschrikkelijke hoofdpijn?

Ik heb afgelopen donderdag mijn menstruatie gekregen(erg heftig trouwens) en nu al sinds vrijdagavond knallende hoofdpijn.

Ben nu sinds 5 Mei de deca aan het spuiten en eerst was ik alleen heel erg moe ,maar nu die knallende hoofdpijn....

Morgen om 13 uur mijn uitgangsecho ,ben een beetje zenuwachtig ..

Prettige zondag allemaal

Groetjes HN

Geplaatst

@Minoes: wat k#t zeg! Sterkte, kun je nu meteen de volgende cyclus weer verder? Sterkte!

@MommySoonIHope: ik heb geen last van hoofdpijn van de Decapeptyl. Wel had ik een migraine aanval toen ik ongesteld werd, heb dit normaal niet. Er komt natuurlijk bewust of onbewust nogal wat spanning bij kijken... Hoop dat het snel over gaat.

@Witje: als je nog mee leest... sterkte meid!!!

Tess

Geplaatst

@ Mommy dat is een hele bekende bijwerking van de deca! Hoort er dus (helaas bij meid) maar hou in gedachten waar je het voor doet!!

@ Minous ik weet hoe je je voelt meid, de 1e poging hadden wij ook geen bevruchting..., de grond schuift onder je voeten weg! En niemand kan je even opbeuren...

Laat het verdriet gewoon even toe!

Wij gisteren de 2e meting gehad...

Baarmoederslijmvlies is lekker dik, ze noemden het een pluim, hihi...

Follikels kunnen nog wel even door groeien.

Vandaag dus ook nog spuiten en morgen eind van de middag weer op controle, wat betekent dat de punctie waarschijnlijk pas dinsdag of woensdag wordt!

@ Rain, ik denk aan je meid en ik hoop dat alles op zn pootjes terecht komt, je bent onbewust toch een beetje "maatje" omdat we gelijk oplopen dus denk veel aan je!

Liefs Vonnie6

Geplaatst

Hey vonnie6

Thanks ik voel me echt zo k*t en dan denk ik ben ik ego er zijn mensen al veel langer bezig dan mij maar het doet zo pijn

kreeg vamorgen half 10 de tel slecht nieuws ik was er kapot van had vanacht al slecht geslapen ben tegen half 11 weer in bed gegaan en kwam er tegen half 2 weer uit maar niks helpt.

Ps de rest succes

Veel liefs jessica

Geplaatst

Ja Jessica dat is ook zo, maar een ieder voelt zijn eigen leed het meest!!!!!!!!!!!!

Dit is zo ongelofelijk belangrijk voor jullie!

Het geen je al jaren bezig houdt en je denkt gewoon als je start dat nu je wens uitkomt!

Wees gewoon verdrietig, door dat te uiten en toe te laten komt er weer kracht omdat je verwerkt.

Neem een maand rust en herstel en dan weet ik zeker dat je er weer 100% voor gaat en je sterk voelt, al geloof je dat nu even niet natuurlijk....

Maar bij dit traject hoort nou eenmaal een vechterslust en die heb jij vast ook!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden