Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth dankjewel! Heb jij dit zelf ook ooit gespoten? Is die spuit pijnlijk of ingewikkeld? (omdat ik lees dat je niet in een bloedvat mag zitten)

Geplaatst

Hallo meiden,

Ja Rain ook ik heb vandaag de eerste FM gehad!

Jij en meisje en ik lopen dus gelijk op...

10 follikels rechts, waarvan 6 grote en links 4.

Zaterdag 2e meting en waarschijnlijk dinsdag de punctie.

Ik heb geen ervaring met Orgalutran..., ik spuit 30 uur voor de punctie Pregnyl.

Geplaatst
De punctie is me erg tegen gevallen, jeetje zeg, wat heb ik een pijn gehad. Ik had vooraf morfine gekregen en een pilletje Temazepam, dus ik dacht, dat word een fluitje van een cent. De verdoving inwendig viel me ook mee, maar het aanprikken........ Ik wil niemand ontmoedigen, maar ik ging even door een hel. Maar het resultaat mag er wel zijn, 15 stuks. Het is inderdaad erg spannend hoeveel er bevrucht zijn. Na de punctie kreeg ik nog extra diclofanac zetpil, deze werkte gelukkig vrij snel. En nu valt het reuze mee. Een beetjje steekjes, maar dat mag geen naam hebben. Ik heb enorm moeten huilen, van de pijn, de spanning moest er uit en de hormonen misschien. En mijn man was ook super lief. Al met al ben ik erg blij!

Liefs Guusje

Guusje, fijn voor je dat de punctie achter de rug is. En wat een topscore!

Wauw.

Nu nog wat mooie bevruchtingen en terugplaatsen maar!

Nu eerst nog maar even herstellen, want het blijft nog wel een paar dagen beurs.

Liefs, Martha.

Geplaatst

Super he Mart? Ik ben erg tevrede. Alleen was mijn hormoonspiegel nog erg hoog, dus heb ik een verhoogd risico voor OHSS. Ik moet rust houden, heeeel veel drinken, en mijn gewicht goed in de gaten houden. Morgen weer een spannende dag of er bevruchting is. We gaan het weer zien :-0

Guusje

Geplaatst

Guusje, ik duim met je mee dat je morgen mooi bevruchte eitjes hebt! En het zou met jouw topscore toch wel helemaal geweldig zijn als je er een heel stel kunt laten invriezen! Goed op jezelf blijven letten meis en rustig aan doen. Je moet weer in tip-top shape zijn voor de tp!

Geplaatst

En iedereen heeeeeel erg bedankt voor jullie lieve zorgen. Het doet mij goed. En uiteraard leef ik ook erg met jullie mee hoor!

:positive energie:

Geplaatst

Hallo Rain

ik heb het zef niet gespoten, maar ik was benieuwd wat jij had gekregen, daarom even gegoogled....

Ik weet niet of je bekend bent met de site www.freya.nl maar anders zou je daar ook nog kunnen informeren.

Ik denk dat het met het spuiten wel meevalt, anders hadden ze dat in het ziekenhuis wel laten weten, maar je kan ze altijd nog even bellen evenueel.

heel veel succes!!

groetjes

Babeth

Gast Nan1980
Geplaatst

Guusje, gefeliciteerd met dit resultaat, laat jezelf nu even lekker verwennen en kom even bij van alles, ik ga mee duimen met de rest voor veel mooie embryo's!

Geplaatst

Hallo allemaal, vandaag (3dgn eerder) ongi geworden ik mag morgen beginnen met de hormoontjes.

Ik vind het nu wel allemaal heel spannend worden hoor,was er best wel nuchter onder maar nu het zo dicht bij me komt merk ik toch wel een spanning bij mezelf en zeer benieuwd hoe het gaat verlopen.

Guusje super meis dat je zoveel eitjes heb, vevelend voor je dat die punktie pijnlek was,maar nu rustig aan doen zal voor je duimen,op een paar goeie bevruchtingen.

Heb mezelf dus ook maar op het lijstje gezet.

Groetjes allemaal en succes verder.

Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Sabine: start Lucrin 16 april

Isa:start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Miepie80: start decapeptyl 21 april, start Puregon 12 mei?.

Guusje: start synarel 30 april, start Gonal F 1 mei

Francis: start lucrin 3 mei

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Meisje81: 4 mei decapeptyl, 5 mei gonal

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

MommySoonIHope: 5 mei decapeptyl, 19 mei puregon

Rain28: 8 mei start Gonal F

Zomer: 13 mei Decapeptyl, 27 mei Gonal F

CenA: 14 mei Lucrin

Kaartje: start decapeptyl eind mei?

Vonnie: 5 mei start Decapeptyl, 8 mei Menopur

Tadine: 13 mei Synarel 14mei Gonal F

Echo:

Isa: 29 april

Object: 12 mei

Tess: 12 mei

Miepie80: 12 mei (poging 2...)

Sabine: 14 mei

MSIH: 17 mei

Kimmie: 21 mei

Zomer: 26 mei

FM (Follikelmeting):

Guusje: 6 mei 1e FM, 7 mei 2e FM, 10 mei 3e FM

Object: 12 mei (maar 3 en dan nog kleine)

Meisje81: 12 mei

Rain28: 12 mei

Vonnie: 12 mei eerste

Miepie80: 18 mei 1e FM, 21 mei 2e FM, 23 mei 3e FM

Tess: 19 mei

MSIH: 25 mei

Zomer: 2 juni

CenA: 3 juni

Meisje81: 2e echo 15 mei

Punctie:

Cin: 1 mei

Turf: 7 mei

Guusje: 12 mei 12u15

Terugplaatsing:

Witje: 2 mei, 1 cryo tp, 10 cellig

Cin: 4 mei

Testen:

Witje: bloedtest 14 mei

Geplaatst

Hey Tadine, heel herkenbaar hoor. Er eerst nog redelijk ontspannen in staan, totdat je echt kunt beginnen he. Sterkte met de hormoontjes, en wie weet valt het allemaal mee. Neem jij de meds eigenlijk in de ochtend of avond?

Ik start dus vrijdag met de Lucrin, en die neem ik dan 's avonds. De gyn vond dat prima, maar ik vraag me af hoe jij/jullie dat doen.

Nan, ik zag jouw naam nog niet in de lijst staan. In jouw onderschrift staat dat je 10 mei bent gestart, maar waarmee ook alweer, ik bedoel welke hormonen? Dat heb je mss wel gezegd hoor, maar ben't vergeten...:bom:

Ik ken Witje nog niet ,maar ik zie wel dat zij in de laatste dagen van de ww zit... duimerdeduimerdeduim!

Geplaatst

@ Guusje: Zo, dat is goed nieuws. Je bent al een heel eind...

@ Object: Er kunnen ook nog meer bij komen toch? Of dat ze nog folikels zien die ze eerst niet konden zien?

@ meisje: het ziet er allemaal goed uit dus. Ben je erg zenuwachtig voor de punctie?

Ik ben vandaag begonnen met de Puregon.

Ik las (volgens mij van Guusje) dat de punctie zo was tegen gevallen, voor degenen die nog moeten... Mijn eerste punctie viel me heel erg mee. Ik had 2 x even heel veel pijn, maar dat duurde echt maar heel even. Dus zo zie je maar, elke punctie is weer anders.

Nou meiden, allemaal heel veel succes...

Tess

Geplaatst

WOW ...... 7 eitjes zijn er bevrucht !!! Zaterdag de terugplaatsing.

Is het allemaal niet voor niks geweest ;-)

Guusje

Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Tadine: 13 mei Synarel 14 mei Gonal F

Echo:

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Guusje: 12 mei

Terugplaatsing:

Guusje: 15 mei :hello2:

Testen:

Geplaatst

@ Guusje, wat een top resultaat dan is de pijn niet voor niks geweest. Hoe voel jij je nu? Op naar zaterdag echt heel erg goed.

@ Vonnie & Rain wat leuk dat we tegelijk lopen. Hoe voelen jullie je? Ik heb het idee dat ik die trossen echt voel zitten. Had net een strakke spijkerbroek aan maar dat voelde niet goed.

@ tess, ik ben wel zenuwachtig voor de punctie. De vorige is echt heel erg goed gegaan maar dat is geen garantie voor de 2e. Ben bang voor de pijn maar ja het is voor een goed doel.

Hier verder alles goed. HEb wel het idee dat ik de eitjes voel zitten. Heeft iemand dat ook?

Lfs Es

Geplaatst

Wat goed Guusje!! Meid, je gaat als een trein hoor, geweldig. Die zaterdag voor jou kan niet meer stuk, lijkt me. En dan de ww in.....

Hier gaat het goed, ik ben al druk bezig met de voorbereidingen op het spuitwerk. Daarmee bedoel ik het huis weer op orde krijgen (niet dat het een rommeltje was,maar toch..-ik kan zo slecht tegen rommel) en alvast dingen in het voren maken voor m'n werk. Mocht ik dan bijwerkingen krijgen van de Lucrin dan kan het komen, zonder dat alles in het honderd loopt, en kan ik me er meer aan overgeven. Vandaag heeeerlijk hardgelopen in het bos, dat doet me ook zo veel goed! Ik hoop dat ik zondag weer kan gaan hardlopen, maar ik zie het wel.

Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Hoi Meisje, ik ben het even vergeten, maar had je niet eergisteren een FM? Weet je hoeveel er voor nu zitten? Tja, strakke jeans lijkt me idd niet echt fijn dan, en op zo'n dag als vandaag gewoon lekker een huisbroekie aantrekken hoor! Oh, had je er niet 13, bedenk ik me nu. Hopelijk groeien ze nog mooi door en zal de punctie niet al te pijnlijk zijn. Jouw angst is heel begrijpelijk hoor. Zeer herkenbaar ook, ik zal dat ook wel merken als het echt dichterbij gaat komen.

Gast Nan1980
Geplaatst

@ Angela: ik stond wel op het lijstje hoor, maar volgens mij is er ergens weer een oude opgepakt, want nu ben ik ineens weer weg. Ik ben maandag begonnen met deca. Lekker wezen hardlopen zag ik. Goedzo! Ik ga zaterdagochtend weer ff lekker het bos in.

@Guusje: WOW wat een resultaat, wat je zegt het is zeker niet voor niks geweest!

@Tess, ik probeer zo min mogelijk te lezen over de puncties omdat ik me er nu al druk om kan maken, maar ben wel blij dat ik zag dat het jou is 'meegevallen' voor zover dat kan. Wat je zegt is voor iedereen anders.

Weet iemand hoe en wat de bijverschijnselen van deca zijn? Ik dacht namelijk dat je daar helemaal geen last van kon hebben, maar ik ben zo moe. Kan de hele nacht wel slapen en doordat ik zo moe ben ben ik ook niet in mn beste humeur haha.

Geplaatst

CenA ik heb inderdaad 13 grote en nog een aantal kleinere hopen dat deze ook goed doorgroeien. Inderdaad nu lekker een legging aan en jurkje ook leuk hahaha!!!

Hoe gaat het met jou? Komt het al dichterbij?

Gast Nan1980
Geplaatst

Voortraject:

Nan1980: 10 mei start decapeptyl

Tadine: 13 mei Synarel 14 mei Gonal F

Echo:

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Guusje: 12 mei

Terugplaatsing:

Guusje: 15 mei

Testen:

Gast Nan1980
Geplaatst

oeps ik zie nu dat alle mooie kopjes verdwenen zijn in het lijstje, sorry, snap er ook niks van!

Geplaatst

Guusje > Wat goed zeg 7 bevrucht echt super! Hopen dat die hormoontjes bij mij ook zo goed zijn werk gaan doen.

CenA > Ik doe de pufjes 2x daags en de hormonen spuit ga ik s'avonds doen, morgen de eerste.

Spannend allemaal hoor.

Geplaatst

ha meiden, ik was even druk met opruimen!

Meisje, ik had het dus goed onthouden, haha!! Ja, dat klinkt veeeel beter, lekkere legging met jurkie. Houden zo!

Nan, fijn dat je nu ook op de lijst staat! Je had nog geen afspraak staan voor fm/echo? Gaat het nu nog steeds beter met de deca of merk je wel wat bijwerkingen? Ik hoop maar dat het meevalt.

Tadine, bedankt voor de info! Het stelt me wel gerust en ga idd de hormoontjes in de avond doen. Ik zag vandaag nog eens in de papieren dat de gyn dat ook adviseert. Dus dat gaat helemaal goedkomen. Nu de rest nog.

Geplaatst

Nan, ik las net pas je berichtje helemaal onderaan de vorige pagina... je bent moe dus. Hmmm..., vervelend hoor! Het klinkt ook wel als een combi van de emoties die om de hoek komen kijken bij de behandeling samen met de hormonen van de deca.

Ik hoop dat je het er zaterdag een heel klein beetje uit kunt lopen. En anders rustig aan doen hoor. Zo'n strijd met jezelf tijdens het lopen is ook niks, het is allemaal al lastig genoeg. Ik heb het vanochtend al op sommige momenten ook rustiger aan gedaan dan normaal. Hey..., is dat tip 1? Wel een heel logische, maar toch!!

Geplaatst

@Nan: Wat betreft de Decapeptyl, ik word er ook moe van en ik heb opvliegers. Ik wist ook niet dat je bijwerkingen kon krijgen, maar daar kwam ik snel genoeg achter :angryfire:. Natuurlijk is het allemaal ook spannend, en ookal voelt het alsof ik er relaxed onder ben, onbewust kan die spanning ook zorgen voor moe zijn natuurlijk. En ach, het hoort erbij. Mn vriend en ik lachen er maar om...

Maar ook bij ons is het soms wat minder gezellig, mn emoties liggen ook erg aan de oppervlakte..

@Guusje: Oh, 7!!!! Wat goed... hoeveel worden er bij jou terug geplaatst?

Tess

Geplaatst

Hoi Tess, hoe gaat het met jou vandaag? Last van de puregon of valt het mee?

Ik ken middel het wel, ik heb voor de IUI's ook puregon gebruikt maar in veel mindere hoeveelheid natuurlijk, waardoor ik er toen geen last van had. Het prikken vond ik echt een makkie. Hoe ervaar jij dat?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden