Jump to content

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Recommended Posts

Guest Guusje
Posted

Hallo allemaal,

Even en nieuwe mei tropic.

Ik ga eind april/begin mei starten. Wie nog meer?

Groetjes Guusje

• Replies 558
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Guusje
Posted

Voortraject:

Guusje: start synarel ca. 28 april, start Gonal F 29 april

Echo:

Guusje: ca. 5mei

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Posted

Ik hoop voor je dat dit een gezellige topic wordt en tussentijd blijf je lekker bij ons meekletsen;-)

Posted

Hi Guusje,

Hier ben ik ook al. Zo te zien, zal jij een week voor mei in de running zijn met echo's en follikelmetingen. Hoe vlugger april voorbij, hoe liever he?

groetjes,

object

Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Echo:

Object: 12 mei

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Guest Guusje
Posted

Hey object,

Ook hier nog even een berichtje, hahaha

Ik kan inderdaad niet wachten dat deze maand om is. Ik voel me net een klein kind die op de kalender de dagen telt tot de verjaardag :laughing1:

Groetjes Guusje

Posted

Nou meiden, ook ik wil mij weer graag aansluiten bij deze topic. Ik zat er eigenlijk stiekem op te wachten....

Zelf start ik half april met ivf 2. Ik kijk er naar uit, alhoewel ik net als jullie allen waarschijnlijk, eerder had willen starten!

Groetjes,

Kaykay

Posted

Welkom kaykay,

Jammer genoeg heb je al ervaring met IVF, maar we duimen dit keer voor de goede keer he? Moet jij ook eerst de pil nemen? Of start je al met hormonen in april? Ik begrijp echt niet waarom ik 24 dagen de pil moet nemen.

groetjes

object

Posted

Hai Object!

Was het de bedoeling dat hier alleen mensen aansluiten met een eerste ervaring? Of bedoel je dat het spijtig is dat het de 1e keer niet is gelukt?

Ik weet niet of ik met pillen moet beginnen. Vorige keer wel... Ik moet alles nog ophalen bij de apotheek.

Het is wel weer spannend hoor, ik heb de 1e keer niet als onaangenaam ervaren... Alleen het resultaat was iets minder....

Hoe sta jij ervoor?

Groetjes

Posted

Kaykay, natuurlijk ben je welkom!! Ik bedoelde inderdaad jammer dat jouw eerste poging niet gelukt is. We weten allemaal wel dat we maar 28%kans hebben, maar toch hoopt iedereen stiekem dat eerste keer goede keer is, denk je ook niet?

Dit is mijn eerste IVF, ik heb ondoorlaatbare eileiders, ben wel al 36jr, mijn echtgenoot 49 jr. Bij ons gaan ze voor de helft IVf en de helft ICSI, kennelijk geen super sperma, anders zouden ze bij eerste poging dit zo niet doen. Sinds januari bezig met birth ziekenhuis, was blij dat ik eindelijk maandstonden heb gekregen dit weekend, maar toch ontgoocheld dat ik 24 dagen pil moet nemen, dacht dat dit korter ging zijn.

Had jij cryo's na eerste IVF?

Posted

Object,

Ik heb hetzelfde probleem als jij (lichamelijk gezien dan:)) ik heb ook moeilijk doorgangbare eileiders (practisch niet doorgankelijk) Ik ben 32 jaar. Heb in eerste instantie nooit gedacht dat ik iets zou kunnen hebben... eerste onderzoeken waren prima, totdat ik een HSG kreeg en vervolgens een laperoscopie. Adviezen waren verschillend (operatie?), maar uiteindelijk werd t ivf (zaad vriend is goed). Inderdaad heb ook een terugplaatsing gehad van een cryo (ingevroren) maar helaas was dit niet blijven plakken. Kwaliteit was wel goed, zo zie je maar dat dat niet uit hoeft te maken...

Ik wil je zeggen dat wanneer je dit voor de eerste keer doet, het best te doen is, alhoewel ik ook hier heb meegemaakt dat het veel hoop en teleurstelling met zich meebrengt. Ondanks dat is het bijzonder om dit mee te maken (en eigenlijk hoe ver de wetenschap is) bij de punctie kun je meekijken en zie je hoe jouw eitjes worden opgezogen).

Ik hoop voor jou en voor iedereen die zich hier aansluit dat jullie deze ervaringen zullen delen en dat het record wordt verbroken qua 28%!!!!

Heel veel sterkte!!!

Kaykay

Posted

o ja van de 10 eitjes waren er 5 bevrucht. 1 verse terug geplaatst, vervolgens bleven er 2 over. 1 daarvan leek op de dag van tp af te sterven (moest kiezen of ik die ook wilde terugplaatsen)waardoor er een blastocyste overbleef...

Guest Guusje
Posted

Hoi Kaykay,

Welkom! Ook voor jullie gaat er dus weer een spannende tijd aanbreken. Als je wilt, kan je het lijstje aanvullen met data´s hoor.

Groetjes Guusje

Posted

Goedemorgen Guusje,

Dank je, inderdaad weer eens spannende tijd. Heb vanmorgen weer alle medicatie opgehaald.

Object: met pillen bedoel jij primolut?

Guusje, ik ben een digibeet dus weet niet hoe ik t lijstje moet invullen.... Iedereen een fijne dag!!!

Kaykay

Guest Guusje
Posted

Hay Kaykay,

Het lijstje die je hier boven ziet kan je knippen en plakken, en jou gegevens invullen. Mocht het niet lukken, dan wil ik het wel doen voor je hoor. Dan heb ik alleen de datum van je nodig waneer je precies gaat starten, en evt waneer je 1e echo is.

Groetjes en ook een fjne dag vandaag

Posted

Hi kaykay,

Ik hoop inderdaad dat we dat slaagpercentage van 28% met de dames op dit forum fors naar boven kunnen trekken. Lijkt mij een leuke uitdaging.

Ja, een eerste keer, er komt nog dagelijks zoveel op me af. In januari akkoord gekregen in centrum voor IVF, dan alle onderzoeken laten doen, 13 maart ons dossier besproken op stafvergadering en pas begin april intake gesprek gehad. Ik had net mijn maanstonden gehad, vandaar dat ik nu terug een maandje moest wachten, en natuurlijk ontgoocheld dat ik nu nog eerst eens 24 dagen pil moet nemen, maar ja, als mijn geduld uiteindelijk beloond zou worden met een goede PU en bevruchting, dan zou ik al heel blij zijn. Want indien eerste TP mislukt, dan heb ik miss cryo'tje(s) over en kan de volgende poging vlugger gaan. Dus ik ga in eerste instantie heel blij zijn met goede PU. Ik durf nu nog niet te denken aan succesvolle TP, alles stap voor stap.

De pil die ik nu gedurende 24 dagen moet nemen is Cilest (De pil). Ik heb precies al 3 dagen last van hoofdpijn, vervelend, hopelijk geen 24 dagen hoofdpijn.

Wat is eigenlijk verschil tss Cryo en blastocyst?

Groetjes,

object

Posted

Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Miepie80: start decapeptyl 24 april, 1e echo en start Puregon rond 5 mei.

Echo:

Miepie80: ca 5 mei

Object: 12 mei

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Goeiemiddag, kom me hier ook maar even melden :icon_salut:. Eind vd maand start ik met decapeptyl (lang protocol), dus ergens half mei ofzo als alles goed gaat weer een punctie. Voor ons is het de 2e zoek-ICSI poging, uit de eerste poging 1 verse en 2 cryo-pogingen gehad.

Object, balen dat je langer dan je dacht aan de pil moet... Een cryo is een pre-embrooytje wat ingevroren is geweest (dus als er meerdere heel goede embryootjes uit een poging zijn gekomen). Een blastocyst is een pre-embryootje wat al aan het versmelten is. Cellen zijn dan dus niet meer te tellen.

Posted

hi Miepie80,

welkom bij opstart mei, hopelijk wordt jullie 2° ICSI wel eentje met een succesverhaal, ik duim alvast voor je. Jammer dat je al 2 keer het "zwanger gevoel" hebt meegemaakt, maar het werd je jammer genoeg afgenomen, hoe erg.

Wij zijn nu al met drie. We zullen voor elkaar kunnen duimen.

Bedankt voor uitleg blastocyst.

groetjes

object

Posted

Hoi meiden!

Mijn eerste ICSI behandeling staat gepland rond 19 mei. Begin 16 april met prikken... Ben al een aantal weekjes de pil aan het slikken (zit nu onder de puisten :sad:) Spannend! nog even wachten...w8

Liefs Sabine

Posted

Guusje dank je voor jouw uitleg, kan m alleen nog niet invullen omdat dat afhankelijk is van de menstruatie in mei (rond 18 mei).

Sabine idd welkom!

Posted

Hoi allemaal ik krijg in mei de terugplaatsing van 1 van onze cryo's. Datum weet ik niet precies. Wordt de 8e ongesteld en na hoeveel dagen dan de tp is weet ik niet. Maandag hebben we een gesprek over hoe en wat.

Posted

Hi Kimmie,

1° cryo terugplaatsing, ook spannend zeg. Laat ons hopen op een goed ontdooien en innestelen van jullie cryo'tje. Ik duim voor je.

groetjes

object

Posted

Hoop ik ook ja, nu even maandje rust wat ik opzich goed kan gebruiken. Heb toch wel aardig geleden onder alle stress.

In jan een BBZ, wordt je wakker beide eileiders weg. In maart meteen beginnen met IVF en dan nu helaas een negatief resultaat. Dus ik kan wel even wat rust gebruiken. En dan volgende maand met frisse moed er tegen aan!

Posted

Hi Kimmie,

amai jij hebt wel al moeilijke maanden achter de rug, eerst die BBZ, met alle gevolgen vandien. Ik hoop echt dat je een goed TP krijgt! Ik vraag me dikwijls af of ik ook zo sterk zal zijn bij eventuele tegenslagen, maar ik probeer daar nu nog niet veel aan te denken. Een eerste IVF is afwachten hé, ik ben nog een echt groentje.

Probeer toch wat rust te vinden deze maand want weldra zit je terug op de sneltrein.

Vele groetjes en we leven op hoop he?

object