Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiden,

Hier gaat alles goed. En ik sta er wel een beetje van te kijken.

Hardlopen vanochtend ging echt super lekker, dus ook dat zit nog wel goed... Ik heb wel een een hoofdpijngevoel in de verte, maar zolang die daar blijft is het heel goed te doen.

Jessica, sterkte meis. Ik kan me voorstellen dat de woorden van Vonnie6 heel fijn zijn om te lezen. Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden...

Guusje, hoe gaat het met jou vandaag? Of zit je nu in het wachttopic? Ik ga zo wel ff kijken!

Tess, hoe gaat het met jou? Krijg je al een vol buikie? Ik hoop dat het 'trosgevoel' nog even wegblijft, maar dat ze wel lekker aan het groeien zijn.

Rain, fijn dat het vandaag een klein beetje beter met je gaat. Rustig aan de dingen doen, ook al heb je een druk programma vandaag. Ik hoop dat de trossen niet teveel klotsen!

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben weer terug van ons dagje weg. Heb het 'trossengevoel' de hele dag gehad maar het was te doen. Het lopen begint nu pijn te doen, dat vind ik vreemd! Heeft iemand anders dat ook, dat je je eierstokken voelt bij elke stap??

In elk geval gaat het weer een stuk beter met me.

Vonnie lief dat je zo aan me denkt! Waarschijnlijk gaan we ook met de punctie gelijk oplopen, toch fijn zo een maatje ja!

En Jessica oh meid wat vind ik dat kl&%$§ voor je.....wat moet dat een teleurstelling zijn....heel veel sterkte!!

Geplaatst

Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

Sabine: start Lucrin 16 april

Isa: start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Miepie80: start decapeptyl 21 april, start Puregon 12 mei?.

Guusje: start synarel 30 april, start Gonal F 1 mei

Francis: start lucrin 3 mei

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Meisje81: 4 mei decapeptyl, 5 mei gonal

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

MommySoonIHope: 5 mei decapeptyl, 19 mei puregon

Vonnie: 5 mei start Decapeptyl, 8 mei Menopur

Rain28: 8 mei start Gonal F, vanaf 14 mei Orgalutran erbij

Nan1980: 10 mei start decapeptyl

Tadine: 13 mei Synarel 14 mei Gonal F

Zomer: 13 mei Decapeptyl, 27 mei Gonal F

CenA: 14 mei Lucrin

Kaartje: start decapeptyl eind mei?

Minoes:start 10 mei Gonal-f en cetrotide

Echo:

Isa: 29 april

Object: 12 mei

Tess: 12 mei

Miepie80: 12 mei (poging 2...)

Sabine: 14 mei

MSIH: 17 mei

Kimmie: 21 mei

Zomer: 26 mei

Minoes:10 mei

FM (Follikelmeting):

Guusje: 6 mei 1e FM, 7 mei 2e FM, 10 mei 3e FM

Object: 12 mei (maar 3 en dan nog kleine)

Meisje81: 12 mei

Rain28: 12 mei 1e fm, 15 mei 2e fm, 17 mei 3e fm

Vonnie: 12 mei eerste, 15 mei 2e FM, 17 mei 3e FM

Miepie80: 18 mei 1e FM, 21 mei 2e FM, 23 mei 3e FM

Tess: 19 mei

MSIH: 25 mei

Zomer: 2 juni

CenA: 3 juni

Meisje81: 2e echo 15 mei

Minoes: 12 mei tweede echo

Tadine: 21 Mei 1e Fm

Punctie:

Cin: 1 mei

Turf: 7 mei

Guusje: 12 mei

Minoes: 14 mei

Meisje81: 17 mei

Vonnie6: 19 of 20 mei

Terugplaatsing:

Witje: 2 mei, 1 cryo tp, 10 cellig

Cin: 4 mei

Guusje: 15 mei

meisje81: 20 mei

Testen:

Witje: bloedtest 14 mei

Guusje: bloedtest 27 mei

@ Meisje we liepen eerst gelijk maar jouw follikels groeien denk ik sneller en zie dat je al bijna je punctie hebt!! Heel veel succes!:good1:

Ik ga mn laatste Menopur klaar maken en de Deca uit de koelkast halen.

Alle Menopur is dan op, hoe is t mogelijk zeg als je de tas vol zag!!!

Morgen hoor ik hopelijk dat de Menopur niet meer hoeft en dat we naar de Pregnyl gaan al zie ik daar als een berg tegenop omdat ik er zo enorm ziek van wordt!:crybaby2::sick:

Maar gelukkig heb ik al zetpillen gehad van de arts, hoop maar dat het werkt!

Als je weet dat het ergens goed voor is, is het niet zo erg maar...., na 2 pogingen teleurstellingen is het erg zuur om zo ziek te worden voor Jan L*L... :whistling_girl:

Tis stilletjes op dit topic, iedereen lekker van het weer en het weekend genoten en dus afleiding gezocht?????

Groetjes!

Gast Nan1980
Geplaatst

@Rain: ben blij te lezen dat het alweer wat beter met je gaat, zet m op meid!

@Angela: wat lekker dat het lopen zo goed ging! Ik zou eigenlijk gister gaan, maar het ging gewoon niet. Ik ben zo verschrikkelijk moe van toch denk ik de deca. Ik heb er nu 7 prikken opzitten en ben echt super moe de hele dag. Mijn benen voelen 'smorgen gewoon aan als lood dus helaas wil het nog niet. Ik wil heel graag 11 juni meedoen met een 5 km loop hier in de buurt maar weet niet of dat gaat lukken.

@Jessica, ik denk aan je meid, sterkte!

@HN ik ben er vooral heel erg moe van en daardoor wat kribbig en hoofdpijn. Ik ben nog niet ongi weet dus niet of dat wat gaat uit maken. Verwen jezelf een beetje meid!!

Geplaatst

@Vonnie, Ja iedereen heeft hopelijk wat van het mooie weer kunnen genieten... Ik had de koelkast ook vol, en word steeds leger, goed gevoel is dat... Succes morgen!

@CenA: ik heb geen last van mn buik. Voel me eigenlijk heel goed. Ben wel veel moe, maar als ik lekker uitslaap en relax dan gaat het best! Ik was eerst wel wat kribbig, maar nu het dichterbij komt ben ik zo enthousiast dat ik alleen maar blij ben...

Hopelijk gaat die hoofdpijn in de verte nog verder weg. Het is allemaal spannend genoeg.

@Rain: goed te horen dat het beter gaat. Dat trossen gevoel ken ik niet. Maar ik ben ook nog maar 5 dagen met de Puregon aan het spuiten. Vorige keer voelde ik wel dat er wat gebeurde bij mn eierstokken, misschien dat jullie dat bedoelen met trossengevoel? Nou meid, ik hoop dat je het gode gvoel een beetje kunt houden...

Tess

Geplaatst

Nou dadelijk de puinctie, heb echt erg slecht geslapen zie er als een hele grote berg tegenop..... pff ben blij als het achter de rug is. Hopelijk valt het net zo mee als de vorige keer.

Ik laat het vanmiddag weten.

Gr Es

Geplaatst
Nou dadelijk de puinctie, heb echt erg slecht geslapen zie er als een hele grote berg tegenop..... pff ben blij als het achter de rug is. Hopelijk valt het net zo mee als de vorige keer.

Ik laat het vanmiddag weten.

Gr Es

Succes meisje81!!! En blijven ademen...

Tess

Geplaatst

Es,

Succes bij de punctie, en inderdaad op je ademhaling denken.

Guusje

Gast Nan1980
Geplaatst

Heel veel succes Es, we denken aan je!! x Nan

Geplaatst

Dames de punctie is voorbij het is goed gegaan. De pijn viel heel erg mee 2x ecen op de tanden bijten. Ze hebben er 13 aangeprikt waarvan er 10 goeie zijn. Donderdag is de terugplaatsing. Hoe is het met de rest? Lfs es

Geplaatst

Super Es, en wat een mooie oogst ;-)

En fijn dat het is meegevallen. Nu goed uitrusten!

Gast Nan1980
Geplaatst

Hoi Es, wat een super resultaat en fijn dat het goed ging. Lekker bijkomen en ik ga duimen voor een goede TP!

Geplaatst

Rain; ik herken dat wel dat volle gevoel, dat had ik de laatste 2 dagen voor de punctie... Hoop dat het vooral zo aanvoelt omdat er veel goede in zitten!?!?!?!?!?!?!?!?!

Es, wat een goede opbrengst zeg, TOPPIE!!!!!

Dan in het kader van de zomer en de reisplannen voor de IVF meiden:

Even over de medicijnen in de koelkast, aankomend weekend willen we gaan kamperen en ik wist echt niet hoe ik alles moest doen met de deca, omdat ik niet aldoor een koelkast bij mij zal hebben....

Even gevraagd bij de apotheek die de spullen thuisbrengt, en het zit als volgt:

je kan de deca buiten de koelkast houden, als het maar niet boven de 25 graden komt.

Advies was:

je kan het in de koelbox doen, maar niet meteen op een element leggen, want dat is te koud.

Als je na de reis op de bestemming bent, daar in de koelkast doen want dat is uiteindelijk toch het beste.

Leek mij wel handige info....

gr Zomer

Geplaatst

Voortraject:

Object: start cilest 05/04 tem 01/05; start decapeptyl 06/05, start menopur 08/05

CenA: 14 mei Lucrin

Echo:

Pieternel: 17 mei en weer op 25 mei

FM (Follikelmeting):

CenA: 3 juni

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Sniff, jullie waren mij vergeten dus ik heb mezeld er maar ff tussen gepropt.

Gister terug uit Turkije. Hoofdje weer helemaal (zo goed als) leeg gemaakt voor de 2de en laatste poging.

Echo vandaag liet nog niet geheel goed slijmvlies zien dus we spuiten nog deca door tot volgende week dinsdag. Ben dus bang dat ik zal doorschuiven naar bankje juni t.z.t.

Neemt niet weg dat ik meeleef met de meiden (en laten we vooral onze hubbies niet vergeten)

@witje, ik hoop dat je af en toe nog meegluurt en wil je een hart onder de riem steken. Ik zat met je op het vorige wachtbankje en heb je zelfs gevolgd in Turkije. Kan niet anders zeggen dat ik het klote voor jullie vindt dat het weer niet gelukt is. Wij gaan maar voor 2 pogingen, als het zou kunnen kreeg je mijn 3de poging! Ik ben wel heel benieuwd wat jullie beslissing zal zijn na het gesprek want een klein hummeltje wordt jullie zeker gegund na alle tegenslagen. XXX

Ik ga me nu ff verder inlezen want er is een hoop gebeurd sinds mijn vertrek.

Oh ja, voor wie met spuitjes in het vliegtuig wil........Dat is geen probleem. Het is nu voor de 2de x zonder vragen of wat dan ook simpel gegaan. Ik doe ze met een koelelement in een flessenkoeltas (Hema, kinderafdeling) en in het vliegtuig doen ze het in de koelkast.......vergeet echter niet (net als ik vorig jaar in Egypte) om bij het uitstappen je medicatie mee te nemen........hihi

Geplaatst

Es meisje, wat goed zeg! Echt een mooie score hoor. Ik hoop het tzt ook zo goed te doen en jou en Guusje in de voetsporen te volgen...

Nan, jammer dat je niet kunt lopen. Wat niet kan, tja.. kan niet he. Het leest alsof je je er maar bij neerlegt, en volgens mij is dat ook het beste dat je kunt doen. Anders wordt het helemaal zo'n strijd en het is allemaal al lastig genoeg. Het valt me wel op hoor, dat veel meiden 'last' hebben van de deca. Ik lees het veel.

Dat kribbig zijn, begin ik wel een beetje te herkennen, eerlijk gezegd. Nu neem ik normaalgesproken ook al geen blad voor de mond en kan ik erg direct zijn, maar nu merk ik dat ik wat 'blafferig' de dingen kan zeggen. Hmmm, kweenie hoor. Ben ik niet zo heel blij mee en de ontvanger ook niet. Ik ga pas vanaf 24 mei Gonal F spuiten, dus mijn stokjes mogen nog even wachten. Vanavond laatste keer DE pil en mag ik door met alleen de Lucrin voor de rest van de week.

Rain, sterkte nog meis. Ik zag dat je vanaf 14e Orgalutran erbij bent gaan spuiten. Hoe lang moet je nog? Ik vermoed nog wel deze week toch? Sterkte met je trosjes meis. En dat ze toch maar mooi mogen groeien...

Volgens mij loop ik een tikkeltje achter op jullie, maar iedereen weer sterkte!

Geplaatst

Voortraject:

CenA: 14 mei start Lucrin, vanaf 24 mei Gonal F

Echo:

Pieternel: 17 mei en weer op 25 mei

FM (Follikelmeting):

CenA: 3 juni 1e fm

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Zo, ik heb volledigere info erbij gezet. Pieternel, fijn dat je vakantie goed geweest is. Ik vermoed dat we dan samen op het bankje van juni zullen zitten!

Geplaatst

hoi iedreen

allemaal erg bedankt voor jullie berichtjes doet een mens goed:hussy:

Iedreen die nog naar het ziekenhuis moet sterkte en veel geluk

veel liefs jessica

Geplaatst

Hallo allemaal

@ Guusje bedankt voor je interesse!

Vandaag was een goede meting!

Wat ik al vermoedde want sinds vandaag heb ik veel last van mn rechter eierstok!

De follikels kunnen aangeprikt gaan worden en dus spuit ik vanavond Pregnyl en heb ik woensdag de punctie en hopelijk vrijdag een terugplaatsing!!

Begin nu wel nerveus te worden, kan geen teleurstelling meer hebben hoor, dit is de 3e keer, t MOET gewoon lukken!

@Rain; Hoe was het bij jou meid???

Blijven we gelijk lopen?

Heel veel succes allemaal en laten we de zomer vruchtbaar noemen!!

Zet em op allemaal en bijt door de bijwerkingen heen!

Liefs Vonnie6

Geplaatst

Hoihoi!

@Meisje81 wat een mooie score!! Hopelijk heb je weinig napijn en nu op naar de terugplaatsing!

@Pieternel jou ken ik nog niet maar heel veel succes!! Waarom is de 2e jullie laatste poging?

@Vonnie ja we blijven helemaal gelijk lopen!! Hoe laat heb jij de punctie? We zullen aan elkaar denken meis!!

Ik heb vandaag mijn 3e fm gehad. De arts heeft echt lang zitten turen op het beeldscherm....echoding naar links...naar rechts...weer naar links....en terug naar rechts....

De follikels zijn wel groot in aantal maar ze groeien erg ongelijkmatig. De 'groten' zijn nog wat aan de kleine kant en van de kleine zijn er dus teveel. Ze zei dat we niet meer langer kunnen wachten met de punctie. Dus die gaat woensdag plaatsvinden. ook is het nog onduidelijk of er een tp gaat plaatsvinden hoewel ze daar vandaag iets positiever over was.

Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. ben toch wel wat onzeker omdat de arts vandaag zo onduidelijk was of ze nu tevreden is of niet.

Woensdag dus om 8.30 punctie! Nu is het 9 uur en moet ik ovitrelle gaan spuiten....soort pregnyl denk ik?? In elk geval de laatste spuit, hoera!

Vandaag gign het trouwens weer een stuk beter dan tijdens het afgelopen weekend! Dat trossengevoel bleef vandaag achterwege gelukkig!

Geplaatst

Hey rain,...

Goede berichten meid!

Hoeveel mm zijn je folikels?

Ook ik moet om half 9 aanwezig zijn!

Hoe toevallig zeg...

Welk ziekenhuis ben jij??

We gaan keihard duimen op een goede afloop, de slogan blijft; ALLES KOMT GOED!

Geplaatst

Dankje wel voor al jullie reacties. Het gaat goed ben vandaag nog wel thuis aangezien ik wel een pijnlijke buik heb en ik wil dat alles mooi genezen is voor a.s. donderdag.

@vonnie en Rain, morgen de punctie spannend allemaal ik hoop dat jullie ook een hele mooie score mogen hebben.

@guusje hoe voel jij je? Heb je al ergens last van?

Gr Es

Geplaatst

Hey Es,

Fijn dat het goed met je gaat, en verstandig om vandaag nog even rustig aan te doen. Ik heb zelf nog steeds een beurs gevoel in mijn eierstokken, maar ik voel me gelukkig goed. Afgelopen zondag was ik enorm moe, heb die dag veel geslapen. Ik denk dat alle spanning van de afgelopen week me nog dwars zat. Nu ben ik weer lekker aan het werk, tijd vliegt om. Het enige wat ik nu voel zijn mijn BOOBIES!!!!! Jeetje mina zeg, wat zijn die gespannen zeg ;-) hahaha, mijn man vind het wel mooi!

Het is wel een raar idee hoor, dat er misschien iets moois in mijn buik aan het groeien is! Ik kan het me gewoon niet voorstellen. De innesteling zou nu ongeveer moeten zijn, zou je dat kunnen voelen? En ohja, normaal heb ik het altijd koud, maar dat is de laatste tijd wel anders.

Nog 10 dagen, dan mag ik testen :blob1:

Vonnie en Rain, spannend, morgen de punctie. Ik zal aan jullie denken, en hopen op een mooie opbrengst.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Hi allemaal,

Ik ben nu al 13 dagen aan het spuiten, 4 follikelmetingen ver en nog altijd geen duidelijk zicht op een eventuele punctie. Dagelijks op controle, maar nog niets concreets, nog altijd maar 4 follikels, en kennelijk groeien die niet goed mee de laatste dagen.

Ik hoop weldra definitieve uitslag te krijgen, want mijn geduld word nogal op de proef gesteld. Ik heb zowiezo al weinig kans op een embryo'tje met maar 4 follikels (waarvan eentje maar 13 mm is).

1° ICSI, 36 jr

decapeptyl en 225E Menopur sinds resp 5 en 7 mei

1° FM 12 mei

2° FM 15 mei

3° FM 17 mei

4° FM 18 mei , nog altijd verder Menopur spuiten

5° FM 19 mei

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden