Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe is het met iedereen? Ik ben echt even vergeten wie wat aan het doen is bij de meeste. Zijn er nu mensen die ook net begonnen zijn met decap spuiten? Ik meende amf?en nog iemand...

Ik heb zelf vandaag spuit 7 gezet. Ik ben soms wat moe en slaap heerlijk echt ben zo weg . Eerst lag ik uren wakker soms... heerlijk haha

Verder nergens last van geloof ik ja wat rustiger...

Ik hoop dat het zo mag blijven, volgens mij is decapeptyl ook niet de boosdoener in dit traject maar meer de injecties waar mee je gaat stimuleren maar dat verschilt denk ik ook weer kwa persoon.

Ik slik nu al voor de 3e dag geen pil meer erbij. over 6 dagen de uitgangsecho.

Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik ongesteld moet worden, is dit wel noodzakelijk of ?

Ik ben het inmiddels al 2,5 maand niet door het doorslikken van de pil , maar hoeft het dan nu niet te komen, is dat een must of niet kwa uitslag uitgangsecho zeg maar...

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

meestal dag 3/4 dat het doorbreekt.. het hoeft niet altijd maar vaak zie je toch wel dat het gebeurd. soms met de uitgangsecho pas.

hier dag 8 van stimuleren heb erg last van mijn eierstokken..maar goed dat zegt geen drol over hoeveel er groeit..we zullen het maandag weten

Geplaatst
Hoe is het met iedereen? Ik ben echt even vergeten wie wat aan het doen is bij de meeste. Zijn er nu mensen die ook net begonnen zijn met decap spuiten? Ik meende amf?en nog iemand...

Ik heb zelf vandaag spuit 7 gezet. Ik ben soms wat moe en slaap heerlijk echt ben zo weg . Eerst lag ik uren wakker soms... heerlijk haha

Verder nergens last van geloof ik ja wat rustiger...

Ik hoop dat het zo mag blijven, volgens mij is decapeptyl ook niet de boosdoener in dit traject maar meer de injecties waar mee je gaat stimuleren maar dat verschilt denk ik ook weer kwa persoon.

Ik slik nu al voor de 3e dag geen pil meer erbij. over 6 dagen de uitgangsecho.

Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik ongesteld moet worden, is dit wel noodzakelijk of ?

Ik ben het inmiddels al 2,5 maand niet door het doorslikken van de pil , maar hoeft het dan nu niet te komen, is dat een must of niet kwa uitslag uitgangsecho zeg maar...

Morgen begin ik met spuiten en 6 juni stoppen met de pil

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
meestal dag 3/4 dat het doorbreekt.. het hoeft niet altijd maar vaak zie je toch wel dat het gebeurd. soms met de uitgangsecho pas.

hier dag 8 van stimuleren heb erg last van mijn eierstokken..maar goed dat zegt geen drol over hoeveel er groeit..we zullen het maandag weten

Ik hoop dat ik met de echo er van af ben

Geplaatst

Ah spannend maandag al, ben benieuwd.

Heb je naast gevoelige eierstokken meer klachten door het stimuleren, en spuit je dan menopur?

Ok ik zit vandaag op dag 3 zonder pil, ik hoop niet dat het met de uitgangsecho komt, vind ik niet zo fijn om dan ongesteld te zijn tijdens zon echo,.... en hebben ze dan wel goed beeld? Als er nu bloed komt of morgen dan ben ik het sowieso 8 juni nog, nou ja merk het wel :)

Geplaatst
Ga je dan ook beginnen met de decapeptyl amg. Klote dat je je zo voelt eslief sterkte

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ja klopt ga dan beginnen met decapeptyl

Geplaatst

Zo de eerste spuit is gezet.... pff wat een k** spuit decapetyl dikke rode vlek erna hopelijk blijft dat niet aanhouden elke dag dan is me buik rood

Geplaatst

Hee amf top de eerste zit erin. Officieel begonnen weer ☺ dat van die rode plek ken ik niet zie niks na de hand. Wel heb ik dat de prikken meer gaan branden ineens.

Ik stond vanmorgen op en had bruine afscheiding , het is dus gekomen 4 dagen na geen pil meer . Heb zojuist prik 8 gezet van de decapeptyl. Hopelijk is deze "bloeding" ( het is nu nog niet meer dan bruine afscheiding) 8 juni weg. En hopen dan die dag op goede uitgangsecho 😊

Geplaatst

Prikte trouwens laatst 1 dag wel verkeerd ofzo en dat ging bloeden joh en volgende dag een behoorlijke blauwe plek. Eenmalig geweest voor de rest nooit bloed of blauwe of rode plekken.

Geplaatst
Hee amf top de eerste zit erin. Officieel begonnen weer ☺ dat van die rode plek ken ik niet zie niks na de hand. Wel heb ik dat de prikken meer gaan branden ineens.

Ik stond vanmorgen op en had bruine afscheiding , het is dus gekomen 4 dagen na geen pil meer . Heb zojuist prik 8 gezet van de decapeptyl. Hopelijk is deze "bloeding" ( het is nu nog niet meer dan bruine afscheiding) 8 juni weg. En hopen dan die dag op goede uitgangsecho

Vorige twee keren ook geen rode plek gehad..

Ik zette hem eerst en begon ook te bloeden jlein puntje erin gezet snel eruit en weer opnieuw geprikt

Geplaatst
Succes amf duim voor je

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Thx

Geplaatst

Ik stond vanmorgen op en had bruine afscheiding , het is dus gekomen 4 dagen na geen pil meer . Heb zojuist prik 8 gezet van de decapeptyl. Hopelijk is deze "bloeding" ( het is nu nog niet meer dan bruine afscheiding) 8 juni weg. En hopen dan die dag op goede uitgangsecho

Ja vond hem ook branden pff weer ff wennen hoor dat prikken met deze O zo niet fijne spuit

Ja hopelijk is het 8 juni over is toch fijner met de echo als je niet meer ongesteld bent

Geplaatst

Ja dat bloeden betekend volgens mij dat je niet goed prikt ofzo. Iig alleen toen blauwe plek denk dat je dan een klein bloedvaatje raakt ofzo onderhuids . Ja ik hoop ook dat de bloeding dan weg is stuk prettiger ja ☺

Geplaatst

Spuit iedereen trouwens de zelfde hoeveelheid decapeptyl? En hoe lang moet je ongeveer stimuleren met menopur(bijv) na de uitgangsecho?

Hebben /hadden jullie trouwens veel bijwerkingen van de decapeptyl alleen? Ik merk nog niks eigenlijk... ja soms wat moeier, rustiger maar verder niks.

Hoelang is de menstruatie na stoppen met de pil tijdens de decapeptyl, de lengte van je normale menstruatie zeg maar?

Geplaatst
Spuit iedereen trouwens de zelfde hoeveelheid decapeptyl? En hoe lang moet je ongeveer stimuleren met menopur(bijv) na de uitgangsecho?

Hebben /hadden jullie trouwens veel bijwerkingen van de decapeptyl alleen? Ik merk nog niks eigenlijk... ja soms wat moeier, rustiger maar verder niks.

Hoelang is de menstruatie na stoppen met de pil tijdens de decapeptyl, de lengte van je normale menstruatie zeg maar?

Geloof dat ik 0,2 spuit

Pff is lang geleden weer maar zo wie zo een weekje denk ik.. man je vergeet het snel weer

Ik had ook geen bijwerkingen maar mannetje was er niet dus kon ook tegen niemand aanschoppen

Geplaatst

Ik keek net even ik spuit 0,5 decapeptyl.

Mijn eigen menstruatie is vaak 4 a 5 dagen dus hoop nu ook op zoiets dan is het straks weg iig ;)

Mijn vriend is wel gewoon thuis , en ik ben juist liever hahaha, word rustiger van deze prikken dan dat ik normaal ben, ben normaal temperamentvol dus dit is een verademing hahaha

Soms vraag ik me af of die spuiten wel wat doen , of ik het wel goed doe...

Geplaatst
Ik keek net even ik spuit 0,5 decapeptyl.

Mijn eigen menstruatie is vaak 4 a 5 dagen dus hoop nu ook op zoiets dan is het straks weg iig ;)

Mijn vriend is wel gewoon thuis , en ik ben juist liever hahaha, word rustiger van deze prikken dan dat ik normaal ben, ben normaal temperamentvol dus dit is een verademing hahaha

Soms vraag ik me af of die spuiten wel wat doen , of ik het wel goed doe...

Vast wel hoor ik voelde toen ook niks O net ff gekeken en ook 0,5

Man is nu wel gewoon thuis werkt weer in nl dus ben benieuwd of die het gaat merken

Geplaatst

Haha oke zelfde dus ik denk dat iedereen die krijgt die 0,5, .

Oke ja ik had echt verwacht meer te merken, ik ben blij van niet natuurlijk maar soms heb ik het idee doe ik het wel goed of zit er water in die dingen.

Ik denk dat decapeptyl ook de minst erge is... heb natuurlijk geen ervaring nog maar denk dat als je gaat stimuleren de klachten (kunnen) komen.

Geplaatst
Haha oke zelfde dus ik denk dat iedereen die krijgt die 0,5, .

Oke ja ik had echt verwacht meer te merken, ik ben blij van niet natuurlijk maar soms heb ik het idee doe ik het wel goed of zit er water in die dingen.

Ik denk dat decapeptyl ook de minst erge is... heb natuurlijk geen ervaring nog maar denk dat als je gaat stimuleren de klachten (kunnen) komen.

Met stimuleren ook weinig klachten gehad gelukkig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden