Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@butterfly spannend hoor! komt vast goed je bent nog jong:) ik krijg hem zaterdag om half 2 terug mits hij is gaan doordelen

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij mij ging het anders. Na decapetyl moest het juist rustig zijn. Geen eiblaasje en geen groei in baarmoederwanddikte. En en starten met stimuleren. Gonal f had.

Ik had 150 eenhouden. Dit had na een week niks gedaan. De decapetyl deed te hard zijn werk alles still te leggen.

Toen opgehoogd naar 225 eenheden. Dit werkt, 2 weken later bjj de punctie 11 eitjes, 10 bebrucht, 1 tp en 6 in de vriezer.

Nu nig zwanger worden 😕

Geplaatst

Ja erg spannend . Ben zo bang voor heel slecht resultaat of geen eitjes. ... ik hoop ook dat er wat in de vriezer kan. . Maar ja we hebben niks te willen hè . Ik zal voor je duimen eslief. Erg spannend voor jullie....

Mijn baarmoederslijmvlies was 4.5 mm is dat goed voor nu?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
15 aan elke kant wauw.. hoeveel eitjes had jij in totaal dan sasVerstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ja in mijn natuurlijke cyclus zonder spuiten had ik al 15 eiblaasjes aan elke kant. Door de deca is alles plat gelegd en daarna begonnen met stimuleren 150 menopur. Ik had toen 10 follikels waar ook 10 rijpe eitjes in zaten. 7 bevrucht en 6 in de vriezer. Heel mooi resultaat. 4,5 mm nu is goed hoor je bms begint pas met groeien en dikker worden als je eitjes ongeveer 14 zijn en rijp beginnen te worden. Dan verlies je ook vaak vruchtbaar slijm.
Geplaatst

Hee pino wat apart... mijn baarmoederslijmvlies is 4.5 nu en 4 rechts en 3 links kwa eil blaasjes. Maar die ei blaasjes bij jou zijn dus gemaakt Door de menopur dan? Wel veel bevrucht hè en 6 in de vriezer is ook fijn.. maar wel heel jammer natuurlijk dat de eerste tp mislukt is . Wanneer mag jij weer dan

Geplaatst

Zeker mooi sas. Ja ik weet dat toen ik vorig jaar echo's kreeg ik meet ei blaasjes had als nu na en met die pil en deca.

Oké ja dat vruchtbare slijm ( ik vond het altijd op rauw eiwit lijken ) heb ik heel sporadisch gezien . Soms maar. Mijn eileiders zijn eruit dat is de reden waarom ik niet zwanger kan worden

Geplaatst
Hee pino wat apart... mijn baarmoederslijmvlies is 4.5 nu en 4 rechts en 3 links kwa eil blaasjes. Maar die ei blaasjes bij jou zijn dus gemaakt Door de menopur dan? Wel veel bevrucht hè en 6 in de vriezer is ook fijn.. maar wel heel jammer natuurlijk dat de eerste tp mislukt is . Wanneer mag jij weer dan

Ja bij mij werd juist alles stil gelegd en met gonal f gestimuleerd (ongeveer hetzelfde als menopur)

De bevruchting daar ligt het iig niet aan.

Maar verdse tp en 1e tp mislukt. Gelukkig nog 5 over, dus ol naar de volgende, dat wordt hem!

Geplaatst
Ja in mijn natuurlijke cyclus zonder spuiten had ik al 15 eiblaasjes aan elke kant. Door de deca is alles plat gelegd en daarna begonnen met stimuleren 150 menopur. Ik had toen 10 follikels waar ook 10 rijpe eitjes in zaten. 7 bevrucht en 6 in de vriezer. Heel mooi resultaat. 4,5 mm nu is goed hoor je bms begint pas met groeien en dikker worden als je eitjes ongeveer 14 zijn en rijp beginnen te worden. Dan verlies je ook vaak vruchtbaar slijm.

Huh sas dat moet je even uitleggen, 15 in een natuurlijke cyclus is toch veels te veel. Normaal heb je er maar 1 of 2. Of bedoel jij iets anders?

Geplaatst
Ja gaan we voor pino ☺ hoop met je mee. Ben je nu aan het spuiten al weer of heb je eerst een rust maand?

Nee geen spuiten voorlopig. Nig 5 in de diepvries.. bjj onnatuurlijke cyckus krjjg je een pilleyje die de eigroei stillegt en de baarboerwand groei stimileert en da vanaf tp ustrogan. Dan man jr het iets meer sturen.

En gelukkig geen rustmaand. Dat hoeft alleen na verse tp. Omdat je dan vrel hormonen hebt gespoten en de punctie hebt gehad. Nu wachtem op menstruatie, dat zal vanavond/ morgen zijn en door.

Vanochtend megatieve test en gestopt met ustrogan

Geplaatst
Ik heb nu ook zonder stimulatie 7 ei blaasjes pino

Ja dat vind ik vreemd, want bij natuurlijke cyclus is 1 notmaal soms 2. Bij iui mag je er maar max 3 hebbrn ivm meerlingzwangerschap.

En vind het ook raar dat je eiblaasjes hebt, want de decapetyl zou alles plat moeten leggen. Of gebrukk jij iets anders.

Geplaatst
Huh sas dat moet je even uitleggen, 15 in een natuurlijke cyclus is toch veels te veel. Normaal heb je er maar 1 of 2. Of bedoel jij iets anders?
Je kan in elke eierstok een stuk of 15 eiblaasjes hebben. Maar elke cyclus rijpt er maar 1tje tot 21 mm ongeveer. De rest sterft af zeg maar en die komen niet tot rijping. Dat had ik de eerste keren toen ze alleen mijn menstruatiecyclus gingen monitoren om te kijken of er niks mis met mij was. Bij ons ligt het puur alleen aan de kwaliteit van het zaad. Met het stimuleren werden er 10 eitjes rijp rond de 18-24 mm.
Geplaatst

Ik spuit decapeptyl inderdaad en eventjes de pil erbij . Nu vandaag begonnen met meno pur eerste injectie en dus eerst echo gehad om te kijken hoeveel menopur ik moest gaan spuiten . Ik had dus rechts 4 ei blaasjes en links 3 dat was niet bijster veel dus kregen 225 menopur

Geplaatst
Je kan in elke eierstok een stuk of 15 eiblaasjes hebben. Maar elke cyclus rijpt er maar 1tje tot 21 mm ongeveer. De rest sterft af zeg maar en die komen niet tot rijping. Dat had ik de eerste keren toen ze alleen mijn menstruatiecyclus gingen monitoren om te kijken of er niks mis met mij was. Bij ons ligt het puur alleen aan de kwaliteit van het zaad. Met het stimuleren werden er 10 eitjes rijp rond de 18-24 mm.

Ahh soo, ikke snap ;-)

Geplaatst
helaas maar 1 van de 4 is gaan delen.. getverdemme.. stom traject! baal der van..

Oh jammer meid.. ook dat nog

Ik duim echt dat net die ene het wondertje word

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Heeft iemand een idee hoelang je ongeveer de Menopur moet spuiten totaal, spuit nu dus die 225 en moet volgende week vrijdag voor een echo weer spuit dan de menopur 9 dagen en de decapeptyl 21 dagen...

Geplaatst

dat is per persoon verschillend maar de meeste mensen stilmuleren tussen de 10 en 14 dagen..de decapeptyl staat daar los van die kan je wel 100 dagen spuite

Geplaatst

Dank je eslief. Dan weet ik wat. Mijn punctie staat onder voorbehoud gepland in week 25.....

Hoe is het met jou, hoe voel je je? krijg je het morgenochtend te horen of jouw embryo teruggeplaatst gaat worden?

Geplaatst

@butterlfly de kweekstoffen is momenteel een studie..kan je zelf beslissen of je mee wil doen:) bij ons gebruiken ze al een nieuwe kweekstog geloof ik. hier gaat het goed heb mezelf weer herpakt:) als ik vandaag geen telefoontje krijg doe de embryo het nog prima en krijg ik hem morgen terug

Geplaatst

Oh spannend zeg , hopen dat je niet gebeld word, ik denk dat het goed komt eslief en dat je morgen mag voor de tp.

Heb jij meegedaan met dat onderzoek?

Ze had het over 2 verschillende kweekvloeistoffen, waarvan 1 bij hun gebruikt word en bij andere ziekenhuizen en die andere bij de overige ziekenhuizen, die 2 verdeelt dus die gebruikt 1 en de andere gebruikt 2.

Nu willen ze die dus gaan vergelijken met elke welke de beste is ofzo.. ik zit er aan te denken om mee te doen...

Geplaatst

@butterfly nee ik heb toen niet meegedaan omdat ik toen niet in behandeling zat..anders had ik zeker mee gedaan..ik heb wel meegedaan aan 2 andere studies en sta er altijd voor open.. ik denk altijd maar zo..zonder mensen die meedoen had icsi nooit bestaan en ik draag graag een steentje bij. ook is het zo dat ze de studie alleen doen als ze denken dat het een verbetering zal zijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden