Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

voor hun is het waarschijnlijk een nieuwe studie:) kan ook wel dat de andere studie net ff anders was..maar weet dat isala ook met kweekstoffen en een nieuwe manier van invriezen bezig was 2 jaar terug..inmiddels is dit voor hun bewezen en word dit nu gebruikt

Geplaatst
voor hun is het waarschijnlijk een nieuwe studie:) kan ook wel dat de andere studie net ff anders was..maar weet dat isala ook met kweekstoffen en een nieuwe manier van invriezen bezig was 2 jaar terug..inmiddels is dit voor hun bewezen en word dit nu gebruikt

Hai eslief nu je het over isala hebt. Wat vind je van de tp die ze doen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@eatpraylove wij zijn heel tevreden over isala..kwa tp scheelt het wel welke gyn je hebt merk ik maar over het algemeen genomen geen slechte ervaring mee

Geplaatst

Dinsdagavond de laatste pil geslikt en nog geen menstruatie... dinsdag echo hopelijk dan niet ongesteld..

kan het door de deca komen?? Vorige twee rondes werd ik wel ongesteld alleen weet dus niet wanneer meer weet wel dat ik bij de echo's toen dat het weer over was

Geplaatst
Dinsdagavond de laatste pil geslikt en nog geen menstruatie... dinsdag echo hopelijk dan niet ongesteld.. kan het door de deca komen?? Vorige twee rondes werd ik wel ongesteld alleen weet dus niet wanneer meer weet wel dat ik bij de echo's toen dat het weer over wasVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
5 dagen na de laatste pil werd ik ongesteld. Dus dat zou zondag zijn voor jou dan.. hopelijk komt het gauw!
Geplaatst
5 dagen na de laatste pil werd ik ongesteld. Dus dat zou zondag zijn voor jou dan.. hopelijk komt het gauw!

Pfff hoop morgen en dat het dinsdag dan weer klaar is...

Geplaatst

@butterfly bij jullie word er wel vroeg een echo gedaan he voor je begint met stimuleren.

Maar dat is wel netjes al 7 ei blaasjes.

Ik moet de volgende ronde 20dagen aan de decapeptyl en 8 dagen met gonal-f stimuleren.

Dus langer dan de eerste keer

@Pino wel fijn dat je nog wat cryo's hebt en gelijk door kan dan

@eslief meestal is het ook het zaad dat problemen geeft dat het niet lukt als er wel een bevruchting is en later er mee stopt.

Dus ik neem aan dat jullie ook icsi doen toch?

Geplaatst

Zojuist een bericht gekregen dat een zogenaamde vriendin is bevallen van haar zoontje..

Toen ze er achter kwam dat ik in de medische molen zat, en ik het er moeilijk mee had, besloot ze ook voor nog een kindje te gaan..en werd al snel zwanger.

Ik had niet gedacht dat ik me nu zo kut zou voelen dat het mij nog steeds niet is gelukt en de ander later is begonnen en inmiddels al is bevallen

Geplaatst

Amf ik werd op de 4e dag na het stoppen met de pil ongesteld. Gisteren bij de echo alleen nog wat spotting.. dus was nog niet helemaal over maar ze zijn wel wat gewend natuurlijk. Ik hoop dat de ongesteldheid zich snel aandient bij jou

Yamila, ja vroege echo he, al voor stimuleren dit deden ze om te kijken of alles rustig was en geen cystes of iets anders waardoor ik niet zo mogen stimuleren.

Ik had dus 7 eiblaasjes , hoop dat dat er meer worden door de menopur die ik sinds gisteren spuit, ik spuit 225.

Ik heb nu ongesteldheidskrampen steeds ,....

Ik snap jouw gevoelens heel goed, en ik denk iedereen hier wel.. een ander is zo zwanger en jij moet zo veel moeite doen..

Is een kut gevoel. Bij mij komt een aankondiging van een geboorte of zwangerschap ook hard aan.

Mijn kring is niet zo groot maar toch het raakt...

Je voelt je soms zo... ja.. hoe zeg je dat .... Ik voel me dan een loser, een mislukking die der vent niet eens een kind kan geven...ik weet dat ik niet zo moet en mag denken maar toch soms..... Ik hoop voor ons alle dat dit binnenkort allemaal niet meer nodig is en we allemaal gezegend worden met een kindje

Geplaatst

Yamilia en butterfly, heel kerkenbaar.

Sinds ik gestopt ben met de pil hebben vrienden om mij heen al 2 kinderen, zijn er mensen zeanger die toen nog niet eens bij elkaar waren. De laatste maanden is de aankondingen ineens er, in die tijd ervoor niet.

Door al die aankondigingen besef ook des te meer hoelang wij al bezig zijn, voel mij idd ook de loser en mislukking in de vriendengroep. Ineens heb ik ook last van mijn leeftijd (35).

Maar dat zijn emoties. Prober steeds tegen mijzelf te zeggen en dus ook tegen jullie. Je bent geen loser en iedereen zijn eigen ellende. Sommige mensen zijn heel ziek, moeten mensen missen in hun omgeving etc. Ik ben gezond, heb een leuke man, heb alle dierbaren nog om mij heen, kunnen alles doen wat we willen. Heb een leuk huis, leuke baan, lieve vrienden en familie, lieve katten, leuke neefjes en nichtjes. En mijn nichtje lijkt zoveel op mij.:-)

Probeer de positieve dingen te zien.

Ook voor ons komt dat geluk! Ben ik van overtuigd.

En tuurlijk is dit verdrietig en huil ik heel wat af. Dat mag ook. Maar ik ben geen loser en jullie ook niet!!!

(Leuk he verstand en emotie ;-)) en nu hebben de emoties de bovenhand. Dus bovenstaande peptalk schrijf ik meteen aan mijzelf

Geplaatst
Amf krijg jij dan ook een echo voor dat je begint te stimuleren ? Ben benieuwd hoeveel eiblaasjes jij dan hebt voor je begint te stimuleren.

Ja om te kijken hoe het er uit ziet en als dat goed is dan de gonal f erbij

Maar dan heb je toch niet zoveel al? De deca legt de boel plat toch en de pil zorgt voor minder cystes

Geplaatst
Ja om te kijken hoe het er uit ziet en als dat goed is dan de gonal f erbij

Maar dan heb je toch niet zoveel al? De deca legt de boel plat toch en de pil zorgt voor minder cystes

Ja maar HOE kan het dan he, dat ik nu 7 eiblaasjes heb na 2,5 maand pil en meer dan 10 dagen deca... gisteren met de echo had ik 7 eiblaasjes en heb niks gestimuleerd nog, ja daarna de eerste menopur gezet... is dat wel normaal dan dat ik er 7 heb!?

Geplaatst
Ja maar HOE kan het dan he, dat ik nu 7 eiblaasjes heb na 2,5 maand pil en meer dan 10 dagen deca... gisteren met de echo had ik 7 eiblaasjes en heb niks gestimuleerd nog, ja daarna de eerste menopur gezet... is dat wel normaal dan dat ik er 7 heb!?

Uh ja geen idee @eslief weet jij dat misschien?

Geplaatst

Oh ik weet het weer een beetje, ze zei die eiblaasjes komen sowieso en wachten op het seintje om het eitje te gaan maken ofzo die in het eiblaasje hoort te komen, met deca alleen komt tie er nooit, nu dus wel door de menopur.

Geplaatst

Misschien normaal hoor dat er al wat zit ik weet het niet meer van de vorige keren

Geplaatst

Pino, bedankt voor jouw woorden, zoals jij het zegt zo is het ook.. maar soms dan bekruipt je dat gevoel gewoon ik ben ook al weer 36 haha

En idd ieder huisje heeft zijn kruisje, en de 1 heeft dit en de ander dat.

Maar hoe dan ook, ik gun jullie allemaal en mijzelf gewoon een kindje. Ik merk ook als ik hier lees dat iemand in verwachting is ik me echt blij voel en positief gelijk... heel ander gevoel dan dat ik het hoor van iemand die het gewoon zo gekregen heeft zonder echte inzet, ja sex dan ok hahaha

Geplaatst

Ja amf er zitten geen eitjes maar die blaasjes en die wachten.... maar met alleen deca kunnen ze wachten tot ze een ons wegen, nu met het stimuleren krijg ik eitjes (hoop ik ;) )

Geplaatst

@butterfly zo klopf het idd:) je hebt altijd eiblaasjes klaar liggen maar niet elk eiblaasje word een eicel..door de medicijnen vormen er extra eicellen. en ja ik heb ook krampen door de menopur

Geplaatst

@yamila dit klopt wij doen icsi.

geen telefootje gehad dus onze emmy doet het nog prima. wel even contact gehad met de verzekering of we gelijk door mogen voor poging 4..wilde toch wel weten hoe dat ging voor het geval dat.

Geplaatst
@butterfly zo klopf het idd:) je hebt altijd eiblaasjes klaar liggen maar niet elk eiblaasje word een eicel..door de medicijnen vormen er extra eicellen. en ja ik heb ook krampen door de menopur[

Thanks voor de bevestiging Eslief. Maar je kan dus nooit meer eiblaasjes krijgen dan die klaar liggen.

Ja vervelend ongesteldheidsgevoel vind ik het.

Je bent niet gebeld he vandaag vroeg het net ook al in het wachtbankje topic ;) hoe laat mag je morgen ook alweer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden