Ga naar inhoud

anticonceptie, maar welke??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

tssssssss en hij ging er niet eens op in???Wat zei je? Nou das ook de eerste en de laatste keer geweest dat ik spontaan was hahahahaha

Geplaatst

hahaha Sab.

Het gaat nu goed. Hij heeft er een paar dagen last van gehad. Gisteren is 1 wondje open gegaan, tja, mannen, meteen drama natuurlijk haha. Maar het valt allemaal wel mee.

Hij mag niet klagen.

Hij heeft dus 2 piepkleine wondjes, die ze niet hechten (ZO klein haha)

En dat scheuren ze open met een pincetje (zegt Hans..?)

En dat doet PIJN, haha. Ik zeg, wat denk je van ons, ik had een stuk of 12 hechtingen na de bevalling en dat doet ook pijn.............

Geplaatst

hahaha idd mannen, als die wat hebben,jeetje zooooooooooo zielig.

Amanda, ik had het er met Carlo over, of hij dat ook zou doen voor mij,als eht nodig zou zijn.

Hij zei ik weet het niet, ik was best boos....wat denk je van mij zei ik,al die hormonen en de bevalling en die hectingen echt pijn hebben gedaan.

Ik ga eens proberen zonder de pil, want die klote hoofdpijn blijft, als het daar aan ligt. maar een flink erover praten...hahaha

mannen zijn soms zo een watjes.haha

Maar eerst praten OF we nog een kindje willen, das wel belangrijk natuurlijk

en dan wat we gaan doen. Bij ons is de kans een lot uit de loterij spontaan,maar stel je voor het lukt wel en eerlijk is eerlijk,nu kunnen we dan financiel niet aan

groetjes

Geplaatst

Angela hier nog een man die het niet doet hoor...en ach ik vind het niet erg...tenslotte is hij jonger dan mij...ik weet gewoon zeker dat ik geen kindje meer wil....maar stel je voor dat er met mij wat gebeurd en hij een vrouw tegen komt die nog een kindje wilt....je weet maar nooit.

Maar ook ik ga stoppen met de pil!

Ik las nu weer dat je na ivf toch weer een grotere kans hebt op eierstok kanker.

Ik ben al die hormonen zat...ik denk dat ik me laat steriliseren als anne-meya 2 word of zo!...je bent toch een week uit de running.

Geplaatst

mijn hubbie weet het ook niet hoor...........

Zelf gebruik ik niets, bij ons is het ook bijna niet mogelijk...de loterij winnen is meer kans

maar zeg nooit nooit

we wachten nog een half jaartje en dan maken we en beslissing...hoe en wat

hier ook geen hormonen hoor joos...

cyn

ps hoe oud is Jheroen(jong bloempje?)

Geplaatst

hoi

ik ben 9 jaar jonger, dus als zoiets zou gebeuren,zou het meest voor de hand hubbie zijn,ook ivm denk ik het slecht zaad

misschien een stom vraagje,maar als een vrouw zich laat helpen,word je dan niet meer ongi?

groetjes

Geplaatst

ikke niet weten..........................

goeie vraag, ik denk t wel , volgens mij nieten ze de eileiders dicht..ofzo iets

cyn

Geplaatst

jawel je wordt wel nog ongi, helaas haha anders was ik wel gegaan!!

Ang, wij hadden een brief van het AZM, dat je elk jaar zelf een brief moet sturen anders wordt het zaad in de diepvries vernietigd, vreemd hé? Toen ik belde zei ze dat het er gewoon nog was..?

Nog maar eens terug bellen dus.

Ik zal wel tegen hans zeggen dat ie eens met Carlo praat haha.

Hans zei in het begin ook, nee dat doe ik niet. Maar ik heb zoveel problemen gehad met het spriraaltje en pil, dat ie uiteindelijk toch is gegaan.

Al die hormonen zijn echt niet goed voor je lijf, ik slikte al 15 jaar de pil..

Geplaatst

Hoi Amanda

ik heb ook een brief gekregen,maar een bevestiging van de brief die ik gestuurd had om het eskimootje te bewaren,word tot jan. 2009 bewaard

van dat zaad heb ik nog niet gevraagd,omdat ze volgens mij echt gezegd hadden dat eht vernietigd zou worden,toen ik zwanger was. omdat 2 x keer een poging hebben gehad met vers zaad

groetjes

Geplaatst

Hai meiden,

Ik had net al voor Angela gereageerd op t andere forum, maar zie dat er hier nog veel dieper op t onderwerp wordt ingegaan.

Ik vroeg me dat namelijk ook af. De verloskundige was er namelijk vanmorgen en die zei de eerste 3 maanden alleen condooms te gebruiken (haha, ik voorzie de eerste 3 maanden helemaal geen sex ivm onplofte onderkantje) en daarna op een voorbehoedsmiddel naar wens over te gaan (alleen oppassen met sommige soorten van de pil ivm Borstvoeding).

Ik dacht alleen dat ik 10 jaar lang geen pil geslikt heb en een MMM van 5 jaar heb meegemaakt...hoe groot is de kans (ben ook nog es van plan om minimaal een jaar BV te geven) dat ik spontaan zwanger word? Na Bart werd ik pas na 9 maanden tijdens de BV weer voor t eerst ongesteld. Volgens de verloskundige heb je ook als je geen menstruatie hebt wel een eisprong en kan je dus wel spontaan zwanger worden.

Coen heeft zijn veto uitgesproken over verdere gezinsuitbreiding. Een zwangerschap als we net beleefd hebben trekken we niet meer en ook mentaal zit ik nog absoluut niet goed in mijn vel. Dus misschien dan toch een sterilisatie vor hem. Ik denk echter niet dat hij in dat geval iets te kiezen heeft. Ik heb de afgelopen jaren al zoveel meegemaakt...dan is het toch echt zijn beurt. De pil zie ik echt niet meer zitten...ik ben wel klaar met de hormonen.

Groetjes, Natasja

Geplaatst

Cerazette mag je gebruiken als je b.v geeft...heb ik ook gebruikt!

En ja, je kan inderdaad zwanger worden ook al ben je nog niet ongi geweest......ik heb een vriendin die bleef roepen dat dat niet mogenlijk was...en was 3 maanden na de bevalling alweer zwanger...leuk als je dat wilt maar niet leuk als je geen kindje meer wilt!

Geplaatst

natasja,

ik kan me voorstellen dat je geen polonaise aan je lijf meer wilt met alle toestanden hoor..

hier nog eentje maar zeker ook geen hormonen voorlopig...

geniet maar eerst van je meisje..daarna is je onderkantje vast weer heel...hahah

cyn

• 11 maanden later...
Geplaatst

Ik vind dit wel een hele goeie vraag, welke anticonceptie....???

Het klinkt voor ons ( de vrouwen op dit forum ) heel vreemd natuurlijk, we zijn niet van zelf zwanger geworden maar toch over anticonceptie praten.

Ik ben over 6 weken uitgerekend en moet er inderdaad ook over na gaan denken welke anticonceptie, want je weet immers nooit........

De pil, daar kan ik niet tegen ik kan niet tegen dat hormoon, dus eigenlijk is elke anticonceptie met hormonen uitgesloten.

Heb het spiraaltje gehad, want die bevat het minste hormoon.

Daar heb ik 2,5 jaar infecties en baarmoeder en eileider ontstekingen van gehad, ook geen optie.

Sterilisatie van mijn man, is nog geen optie, op dit moment wil ik niet nadenken over een mogelijk 2e kindje, maar ook wil ik die deur nog niet dicht gooien.

( we hebben het er wel eens over gehad als we zeker weten geen kinderen meer willen )

Ik vroeg het pas aan mijn man, en die begon te lachen en zei daar hoeven wij ons toch niet druk om te maken.....

Tja ik weet het niet, wat is wijheid en verstandig????

Het beste op dit moment wat ik kan bedenken is voor het zingen de kerk uit, maar dat is ook niet echt "veilig"

Maar eerst maar eens bevallen en genezen van onder!!!!

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ga niet over op de anticonceptie. Ik ben 10 jaar geleden gestopt met de pil. In 2005 via de 1ste IUI zwanger geraakt van Robbie. Na de bevalling van Robbie ook niks genomen en gelijk weer voor het echie gegaan. Dat is niet gelukt (binnen 6 maanden) en toen weer 8x IUI en uiteindelijk de 2de IVF raak. Mocht ik natuurlijk zwanger worden dan is het een wonder en had het zo moeten wezen. Maar mijn leeftijd speelt natuurlijk ook mee. Ik word in feb. al 38 dus verwacht ook niet veel meer hoor.

Geplaatst

Bij ons is dat voor strakkies ook geen vraagstuk. Zoals we er nu over denken zouden we nog heel graag een 2e willen. En eh... m'n mannetje is al gesterrilliseerd. Dus dat is makkelijk voor mij. En in Nijmegen liggen nog heel wat rietjes. Dus we kunnen nog wat pogingen doen.

Elk jaar krijgen we de rekening met de kosten van de opslag. Er zit altijd een brief bij die we terug kunnen sturen op het moment dat we het zaad willen laten vernietigen. Maar... dat hoeft voorlopig nog niet.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Ook hier hebben we nagedacht over wat te doen qua anticonceptie na de bevalling.

Ik zelf heb PCO, dus zelden een eisprong, en mijn man heeft zeer slecht zaad, dus tja wat is de kans op natuurlijke bevruchting.....Volgens de artsen in het ziekenhuis was dat met hormonen voor de PCO slechts 5%, dus zonder die hormonen zal er zeker niet veel kans zijn.

We hebben dus besloten om het maar zo te laten. Mocht ik zwanger raken dan is het een heel welkom wonder.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Het blijft een lastig vraagstuk he.. Ik heb altijd graag 3 kinderen gewild, maar het leeftijdsverschil komt nu uit op 5.5 jaar dus ik vind het ook wel mooi geweest denk ik.. Ik was heel graag gewoon door gegaan net als de afgelopen jaren zonder anticonceptie en dan gewoon maar zien.. de kans is erg klein maar mocht het lukken is het gewoon een heel mooi cadeautje..

Helaas, de afgelopen jaren is mijn endometriose dusdanig erg geworden dat ik het niet trek om weer iedere maand die hel door te gaan.. De enige manier om dit te stoppen in mijn geval is mijn cyclus stilleggen (de pil) of een hormoonkuur.. Het zit te wijdverspreid en de plekjes zijn te klein om operatief te verwijderen..

Het blijft dus bij 2 (Ik weet het hoor, ik mag absoluut niet klagen.. ) en ik zal dus aan de pil moeten, met alle bijkomende ongemakken van dien... ach.. alles beter dan iedere maand weer eerst de teleurstelling van weer ongesteld worden te moeten verwerken en dan ook nog eens 7 dagen verschrikkelijke buikpijn op de koop toe... Ben wel benieuwd naar die hele lichte pil waar jullie het over hadden, ga me daa toch maar eens in verdiepen..

Eerst nog even bevallen hahaha

Liefs Pien

Geplaatst

Ik ben net gestopt met mn 2e strip van de pil en ik stop er weer mee.

Ik kan niet tegen de pil, ben er toen dr tijd daarom ook mee gestopt.

Heb met mn man over gehad dat we voor het zingen de kerk uitgaan of condoom of dergelijk.

We zien het wel.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hoi Amanda en renate

Ik was ff aan het mee lezen

Maar zou de prikpil niet kunnen helpen,ze hebben nu tegenwoordig zo een wat in de onderarm geplaatst word zo.n staafje wat minder bijwerkingen geeft dan de bekende prikpil die in de bibs/benen:bottom: word gedaan,waarbij de menstruatie plotseling opkomt,

Maar bij die nieuwe is dat niet meer,dat is een staafje wat ze in de arm inbrengen ten grootte van een rijsttekorel en ze hebben nu ook een speciale anticonceptiering wat ze vaginaal inbrengen alleen daar is in het begin de bijwerking dat je iets meer afscheiding hebt,

Misschien is dat een idee??je kan altyd info vragen aan de huisarts en internet staat ook veel over dit soort dingen

Maar ik begrijp jullie wel,want voor men 1e ivf heb ik microgynon dagelijks moeten slikken en ik had dagelijks last van hoofdpijn en een opgeblazen gevoel

Liefs Elvira:angel13:

Geplaatst

hoi Elvira, ik zie nu pas je berichtje.. dus een beetje een late reactie...

Mijn man is ondertussen gesteriliseerd, dus hier geen "gedoe" meer met anticonceptie..

Ik vind het heerlijk, niks meer te hoeven gebruiken en voel me stukken beter.

Wel "mis" ik, het regelen van je menstruatie.. hihihi. Was wel handig met de pil, makkelijk om het een weekje uit te stellen met bv vakantie ofzo..

maar ja, je kunt niet alles hebben..

Geplaatst

Hey Elvira, lees ook nu pas je berichtje.

Ik heb alle opties met mn huisarts besproken, dat staafje is geen optie, teveel hormoon en mn huisarts was er eerlijk gezegd niet over te spreken.

Die nuvaring was hij ook niet over te spreken, je moet elke 3 weken tot het uur nauwkeurig die ringinbrengen of verwijderen. daar heb ik ook geen zin in.

Het spiraaltje heeft de minste hormonen dat zou een optie zijn, maar die heb ik al gehad en daardoor 2,5 jaar ontstekingen en infecties gehad aan baarmoeder een eierstokken, geen zin meer in.

Ik stop weer met de pil en we gaan condoom gebruiken en verder zien we wel.

Toch bedankt voor meedenken.

liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden