Jump to content

IVF traject in het buitenland

Mokumsvlindertje

Recommended Posts

Goedemiddag dames,

Ik heb een paar vragen en sorry als deze vragen al heel vaak zijn gesteld, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn vriend en ik gaan binnenkort misschien een IVF traject in. Ik vind dat heel spannend en zie er stiekem ook een beetje tegenop. Maar we willen zo graag kinderen. We zijn elkaar ruim anderhalf jaar geleden tegengekomen en wisten dat we niet al te lang moesten wachten met proberen. Tot nu toe nog geen resultaat en in Nederland kom ik vanwege mijn leeftijd (ik ben 44) niet meer in aanmerking voor IVF in Nederland zoals jullie wel weten. Zeer binnenkort hebben wij al een afspraak staan voor een intake in het UZ in Leuven. Maar ik lees juist hele goede verhalen over het UZ in Jette (Brussel) en over Cuypers & Cuypers in Duitsland. Wat zijn jullie ervaringen? En wat zouden jullie ons adviseren? Jette, Leuven, Cuypers & Cuypers? Of toch ergens anders in België/het buitenland?

Verder vroeg ik me af of er nog dames zijn met succesverhalen (IVF/IUI/op de natuurlijke manier) van rond mijn leeftijd of misschien zelfs ouder. Om de één of andere reden put ik daar kracht uit, want meestal ben ik positief maar soms toch wel angstig. Hebben jullie nog tips? Ik eet gezond, rook niet, bijna geen koffie/alcohol, slik supplementen, sport veel, en ik voel me jong.

Sorry nogmaals als bepaalde vragen al meerdere malen gesteld zijn en voor de hoeveelheid vragen.

Liefs en alvast bedankt! :-))) 🤗

• 1 month later...

Hey, ik lees nu pas je verhaal hier. 

Ik ben zelf ook 44 en na een paar jaar 'pauze' toch opnieuw opgestart. 

Aangezien mijn partner ook een vrouw is (en NOG ouder -haha), zijn we dus op donatie aangewezen. Ik loop momenteel een traject in Valencia omdat de meeste wachtlijsten in België te lang zijn en we geen tijd meer te verliezen hebben. 

Ik vind het IVF-traject op zich best meevallen, maar de wachtweken na de terugplaatsing zijn de hel! 

Voor de rest kan ik je weinig adviseren...tot nu toe geen succesverhaal, ondanks 6x IUI, 8x IVF (ICSI) en nu een nieuwe poging ( ik moet nog een week geduldig wachten op het resultaat).

Hoe dan ook wens ik je héél veel succes!!! 

• 2 months later...