Ga naar inhoud

Het gaat nu bijna beginnen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag is het zover!

De eerste deca-spuit mag erin. raar idee, kan bijna niet wachten maar weet zeker dat ik straks toch wel onwenning met de spuit in de handen zal zitten. Het is al weer 2 jaar geleden dat ik moest spuiten voor de IUI pogingen.

het komt steeds dichterbij, nu hopen dat elk stapje lukken wil.

(stimulatie, punctie, bevruchting en terugplaatsing...)

gr. Annerie

Geplaatst

heel veel succes en sterkte annerie. ben benieuwd hoe het je gaat zal vergaan maar ik ga er vanuit dat dat helemaal goed gat komen

toi toi toi meid

Geplaatst

Hij zit erin!

Ik had verwacht dat ik eerst een tijdje met de spuit in de handen zou zitten, maar dit viel reuze mee.

Al ging het niet zo makkelijk als ik me herinnerde van de IUI.

Kan het zijn dat deze naald dikker is dan van een Gonal-F pen?

gr. Annerie

Geplaatst

Mooi! En ja bleh, de naald is zeker dikker.

Ik rol deze ronde een koelelement in een theedoek en stop die dan tussen mijn broek tegen de buik. Dan maak ik rustig de spuit (ontluchten) en buik (ontsmetten) klaar. Door de kou is het rond de navel intussen wat verdoofd en dan voel ik veeel minder.

Misschien ook wat voor jou?

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag weer een kleine stap vooruit.

Vanaf nu mag ik de puregon erbij gaan spuiten.

Ik spuit rond 18.00 uur (lekker praktisch, meestal ben je wel ergens waar je kunt spuiten omdat het dan etenstijd is.)

Vandaag ben ik bij vrienden voor een feestje. en heb de badkamer gereserveerd voor 18.00uur samen met een stukje groentela om de spuiten zolang in te legen.:toothy1:

Ben te eigenwijs om tussendoor naar huis te gaan, het is maar even en de meesten zullen me die 5 minuten niet eens missen.

Heb gisteravond al wel de pen alvast klaargemaakt.

omdat ik dat nu voor het eerst mocht doen, leek me dat wat gemakkelijk dan knutselen op andermans badkamer. nu hoef ik alleen maar de spuiten te zetten en klaar!

gr. Fredje

Geplaatst

Hey Hey,

Hoe voel jij je deze eerste IVF poging?

Ook ik ben bezig met de eertse ivf. Vrijdag de eerste gonal F gezet en vanaf komt de cetrotide erbij. Vrijdag de eerste fm echo. Ik heb behoorlijke buikpijn als ik de prik heb gezet 's avonds en de de hele nacht door. Overdag gaat het wel. Heb jij geen klachten?

Succes!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

1ste ivf

7-8 start gonal f

11-8 cetrotide erbij

14-08 1ste fm echo

• 2 weken later...
Geplaatst

pff, dat was een heftige week.

Na 3x een FM had ik gisteren de punctie.

heftig hoor, op zich goed te doen, ik had alleen twee eitjes die verderweg lagen en dus lastig aan te prikken. deze waren even vernijnig.

maar met een mooi resultaat. 9 blaasjes aangeprikt en 9 eitjes gekregen! ( Yes, er zijn echt eitjes! dat was met de IUI ook altijd maar afwachten)

morgen horen we of de bevruchting is gelukt. rete spannend vind ik dat. (net zoals elke stap eigenlijk : ) )

als alles goed gaat hebben we op de verjaardag van mijn wederhelft de terugplaatsing.

gr. Annerie

Geplaatst

Hai,

Wat een mooie score 9 eitjes. Spannend of de bevruchting idd gelukt is. Nou ik ga voor je duimen dat er een mooie topper wordt terug geplaatst en blijft zitten.

Sas

Geplaatst

Mooi score!! Nu maar duimen op een mooie goede bevruchting!

Liefs Peggy

6xiui mislukt

1ste IVF

18aug. punctie 17eitjes

21aug. TP er was maar 1 bevruchting en deze is teruggeplaats

5 sep. Testen

Geplaatst

wat een top score!!!!

nu ga ik heel hard duimen voor je dat er heel bevrucht zijn en dat je over een paar weken goed nieuws kan brengen :-)

hoe is het je allemaal vergaan??viel het mee of juist heel erg tegen??

liefs sasje

Geplaatst

Hei fredje,

Veel succes morgen met de terugplaatsing! Weet je al of er wat ingevroren wordt? Heel mooi resultaat, 9 eitjes en 4 bevrucht.

Succes!

Geplaatst

Gisteren de teurgplaatsing gehad.

Helaas geen a-tjes. van de vijf hadden we 2xB en 3xC.

de twee b-tjes zijn teruggeplaatst.

heel apart allemaal, theoretisch mag je nu even zwanger zijn.

nu maar hopen dat het in de praktijk netjes de negen maanden blijft zitten.

gr. Annerie

• 2 weken later...
Geplaatst

inmiddels zit er de eerste wachtweek op. deze was te doen.

maar de laatste dagen kan ik mezelf helemaal gek maken.

elk kriebeltje aan mijn borsten, elk rommeltje in mijn buik. alles denk ik te voelen.

Nu heb ik de laatste dagen ook last van mijn onderrug.

meestal heb ik hier alleen last van als ik ongesteld moet worden.

pfff vrijdag mogen we testen.

wat duurt dat nog lang!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden