Ga naar inhoud

uitgerekend maart 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

wat is het stil hier zeg. Alles goed met iedereen?

Bij de vk was alles prima. De kleine ligt gelukkig nog ingedaald en doet het super. Volgende week dinsdag weer controle. Dus nog 1 weekje en dan mag ik thuis bevallen.

Liefs, Linda

• Reacties 264
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Linda,

Sorry dat het zo lang duurde hoor, ik heb me heel de week niet lekker gevoeld. Heel erg moe en een menstruatie achtige pijn in mijn buik en rug en flink verkouden. Maar nu gaat het weer. Het zit allemaal wel te rommelen, maar het doet gelukkig nog niks, nog ruim een weekje en dan mag ook ik thuis gaan bevallen als het goed is. Volgende week dinsdag heb ik nog een echo om te kijken hoe de placenta nu ligt en dan horen we waar we moeten bevallen en volgende week woensdag weer naar de vk. Mijn bloeddruk was nu redelijk goed gelukkig.

Maar de laatste loodjes worden wel zwaar nu en ik wil eigenlijk nog zoveel in huis doen enzo, alles maar op een rustig tempo, dan komt het ook goed en mijn moeder en zussen komen helpen om lekker even te poetsen in huis.

Hoe is het met jou, gaat alles goed? Heb je nog steeds het voorgevoel dat het eerder komt en dat je in februari gaat bevallen? Zou wel lekker zijn hé als het iets eerder komt. Elena ondertussen al bevallen van haar mannetjes, leuk hoor en gelukkig gaat alles goed.

Nou meid, ik zal me vanaf nu wat vaker melden hoor.

Succes weer.

Liefs Mandy

Geplaatst

Hoi Mandy,

een klein clubje meiden die in maart zijn uitgerekend. En hoe zou het met Knoer zijn? Tijd niets van vernomen. Heb nog steeds het idee dat het in februari komt, maar we wachten maar af. Mag idd vanaf nu thuis bevallen, dus een lekker gevoel. Bij de vk vanmiddag was alle weer prima met ons. Mooie bloeddruk en het hartje was flink te horen. Alleen hou nu wat vocht in armen en benen vast. Vandaar 's nachts die tintellende hand en arm. Was vannacht weer vreselijk.

Ben momenteel veel aan het lezen, maar probeer elke dag wat in huis te doen. De grote klussen zijn in ieder geval gedaan. Mijn moeder doet ook altijd veel en wil graag extra komen om te helpen. Heel erg lief.

Gelukkig gaat het met jou weer aan de betere hand. En ook fijn dat je hulp hebt van familie. Spannend voor jullie volgende week. Duim voor je dat de placente goed ligt, want je wilt toch ook graag thuis bevallen?

Elena heeft twee mooie mannetjes erbij. Gaat gelukkig goed met ze.

Ik hoor je snel weer.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Vervelend zeg dat je vocht vast houd en zo last heb van je arm en hand, dat is toch zo'n vervelend gevoel. Maar vanaf nu mag het komen bij jou, hopen dat je gelijk heb en dat het wat eerder komt.

Fijn is dat hé die hulptroepen met schoonmaken.

Bij mij moeten alle grote dingen nog gedaan worden, zoals de keuken enzo, maar dat willen ze over 2 weken pas doen, vind ik zelf wel een beetje laat, ik heb nog niet echt rust als alles niet klaar is, nesteldrang??? haha.

Verder heb ik wel alles in huis en de babykleertjes zijn gewassen enzo, traktatie voor de jongens voor school heb ik al in huis en de roze slingers en ballonnen en en en we zijn eindelijk uit over de naam, dus het komt helemaal goed haha.

Wel heel lief dat je moeder zoveel komt helpen, bij mij komt me moeder 1 x in de week strijken en mijn nicht en zus komen 1 x in de week de badkamer en wc doen en stofzuigen en dweilen, daar ben ik echt geweldig blij mee.

Ik wil ook het liefste thuis bevallen, dat heb ik bij de jongens ook gedaan en dat vond ik heerlijk. Even afwachten maar.

Fijn dat bij jou alles weer goed was bij de vk.

We hebben inderdaad een klein groepje, het waren er meer toch, want je had Billy nog en Faye, die waren in het begin heel fanatiek, maar daar hoor je niks meer van en van Knoer ook niet. En er is ook geen "april clubje", de volgende is pas in mei.

Nou ja we zien het wel.

Nou meid, succes weer en ik hoop dat het nog te doen is met je arm en hand.

Tot gauw.

Liefs Mandy

Geplaatst

Hé Mandy,

nesteldrang.......komt me bekend voor geloof ik. En niet zo'n beetje ook. Mannen zijn toch wat makkelijker hoor. Komt wel goed en nog tijd zat. Jaja, maar zij maken niet schoon. Maar goed, het is klaar en daarbij heb ik meer rust.

Wij moeten volgende week woensdag ook weer voor controle. Dus het wordt nu ook spannend voor ons. We houden elkaar op de hoogte meid.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Mandy,

hoe is hetmet jullie? Hou je het nog een beetje uit?

Ik begin het aardig zat te worden. Hij of zij ligt aardig laag en ben behoorlijk nerveus de laatste week. Heel irritant. Maar tegen de bevalling zit ik weer niet op. Mijn dochter was 2 dagen te laat en mijn zoon 1 week te vroeg, dus hoop op het laatste. Maar we moeten maar gewoon afwachten. Het komt er vanzelf een keer uit, dat is zeker. We doen gewoon rustig aan dan komt het vast goed. Ik hoor je snel.

Liefs, Linda

Geplaatst

hoi linda en mandy,

daar ben ik weer na een hele tijd

ik wil op de eerste plaats zeggen dat hier alles goed is en nog rustig

vanaf maandag ben ik 37 weken en ik heb vele kwaaltjes gehad en nog steeds.

ik heb gelukkig niet de medische kwaaltjes zeg maar mijn suiker is top en mijn bloeddruk en ijzer enz ook helemaal perfect

ik ben niet zo lang geweest omdat ik het heel druk heb gehad met van alles en nog wat en er was het een en ander gebeurt prive en als ik eerlijk ben ben ik het op een gegeven moment ook een beetje vergeten:oops: ik ben ik weet niet of ik dit al vertelt had een goede vriendin verloren en we hebben ruzie met mijn schoonvader wat niet meer goed komt dus heb ook het een en ander te verwerken gehad.

heel vervelend allemaal maar ja verder niks aan te doen

ook ik ben dus bezig met de laatste loodjes en heb nog steeds last van zuurbranden en moet er helaas iedere nacht voor uit om te spugen

dat begint me nu wel op te breken

en ik begin het nu ook wel een beetje zat te worden van mij mag het komen haha

en in het huishouden doe ik wel het een en ander nog steeds zelf ook een beetje eigenwijs daarin denk ik.

maar mijn vriend die doet het stofzuigen en dweilen dat soort dingen en daar ben ik erg blij mee

ook was mijn moeder geweest om de dingen die je niet 123 doet in huis of in ieder geval niet iedere week aan kant te maken dus vond dat ook erg lief.

ook hier is verder alles gewassen en gestreken enz enz

maar ik kan toch ergens nog geen rust vinden in mijn hoofd.

kwa vocht vasthouden kan ik niet echt zeggen dat ik dat heb maar ben dan ook maar 5 kilo aangekomen totaal ook wel voordeel voor mij straks hoop ik dan maar haha

en ik heb last van jeuk in mijn benen heel irritant vooral in de avond heb i kdaar last van hebben jullie dat ook gehad of nog?

en linda voor jou schiet het al helemaal aardig op zie ik en bij mandy mag het nu ook iedere dag komen zie ik .

hoe gaat het verder met jullie?

ik kom snel weer ff terug want heb alweer behoorlijk wat vertelt haha kan nog wel ff doorgaan maar houd het toch maar ff gedoseerd anders blijven jullie lezen hahaha

gr faye

Geplaatst

Hoi Faye,

wat een verhaal zeg. Kan me voorstellen dat je geen zin had in dit forum. Vervelend allemaal voor jullie.

Gelukkig gaat het met jou en de zwangerschap goed en heb je niet te veel last van kwaaltjes. We hopen je vaker te zien op het forum.

Met mij en de kleine gaat ook alles super. Gisteren voor controle geweest en ze is dik tevreden. Dus we zijn er helemaal klaar voor.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hé Faye,

Wat vervelend al die narigheid in je zwangerschap, dat kan je er eigenlijk niet bij hebben. Ik hoop wel dat je er nog een beetje van kan genieten. Dat maagzuur dat komt me heel bekent voor, ook ik heb bijna geen slokdarm meer over en moet ook af en toe overgeven door het zuur, maar eind in zicht en daarna is het ook gelijk over.

En die kriebel benen heb ik aan 1 kant, dat schijnt te maken te hebben met je bloedsomloop, als je s'avonds even je benen rekt en strekt zodat de doorbloeding gestimuleerd wordt dan is het minder.

Nou meid, jij ook succes met de laatste loodjes en we hebben ook een meldkamertje voor de maartmeiden zodat we een beetje van elkaar op de hoogte blijven, zou leuk zijn als je daar ook af en toe wat schrijf als je tijd hebt. Kijk maar.

Liefs Mandy

Geplaatst

hey mandy en linda,

ja het is inderdaad allemaal vervelend maar gelukkig heb ik toch wel een manier gevonden om ermee om te gaan nu en dan bedoel ik eigenlijk ook meer kwa mijn schoonvader

tis zijn verlies denk ik dan maar en ja net als bij jullie hebben we nu ook andere leukere dingen om ons op te verheugen straks dus ik kan het gelukkig vaak (niet altijd) naast me neerleggen

ik ben me meer aan het concentreren en voorbereiden op de bevalling dat vind ik nu ook belangrijker en dat andere daar dealen we wel mee daarna en tot nu toe werkt dat redelijk

verder is het hier nog rustig ik had afgelopen zaterdag volgens de verloskundige wel al wat voorweeen gehad ik vertelde gisteren hoe het een beetje voelde enzo en toen zei ze dat ik dat waarschijnlijk had gehad

ja ik heb geen idee hoe het allemaal voelt natuurlijk ik had meer het gevoel dat ik ongesteld moest worden haha maar dat schijnt in het begin erop te lijken zei ze voordat het echt heftiger word

haha dat moet ik dan maar geloven

verder ben ik heel onrustig in mijn hoofd ik weet niet of dat erbij hoort

misschien toch een soort nesteldrang dan ofzo? geen idee

verder laat ik het maar allemaal op me af komen en zorg gewoon dat het altijd netjes is in huis haha ja je weet nooit he in deze tijden

verder begint het me nu wel zwaar te worden dat eruit moeten steeds om te plassen en te spugen pfff maar net wat je/ jullie zeggen het einde is in zicht en kan niet wachten tot dat zuurbranden voorbij is.

hoe gaat het verder met jullie mandy en linda? houden jullie het nog een beetje vol allemaal? hebben jullie voor weeen gehad of hebben

verder zal ik eens ff kijken op dat andere forum als ik het kan vinden

gr faye

Geplaatst

Hoi Faye,

de kleine zit er nog. Ben het nu wel aardig zat. Ben ook de eerstvolgende op het rijtje nu. Er zij weer een paar prachtige meisjes geboren afgelopen weken. Vorige maand alleen maar jongens.

De kleine is behoorlijk druk en zeker 's avonds behoorlijk aan het rouwdouwen, waardoor ik regelmatig steken voel. Ligt ook behoorlijk laag nu. Morgen weer naar de vk, dus laat wel weten hoe het ervoor staat.

Hou je rustig meid en niet te veel doen hé?! Het einde is in zicht voor ons.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

Meldt me weer eens eventjes, de boys liggen nog te slapen en ikzelf ben nog wakker.

hoe is het met jullie?!?!? De laatste loodjes in zicht.......

Ga enorm voor jullie duimen dat alles maar voorspoedig mag verlopen en jullie de kleine wondertjes snel kunnen vasthouden.

Hier alles superrrr, heis mezelf van de ene voeding naar de ander. Met de borst komen ze zo om de 2 uur en probeer ik dit de gehele dag tot 'savonds 22.00 uur vol te houden. Daarna schakelen we op de flesvoeding over tot de 1e voeding in de ochtend. Valt niet mee om 2 kiddies met de borst tevreden te houden, je merkt dat ze een tekort opbouwen in de loop van de avond. Maar gelukkig hebben we dan een flinke fles met flesvoeding klaarstaan vor ze en krijgen mijn borsten even rust, want die zijn dan echt leeggezogen!!

mAAR MEIDEN....... het is alles waard. Zo mooi om te zien hoe ze van fragiel en prematuur naar echte babies groeien en nu rond de 3 kilo zitten qua gewicht. Ze beginnen billen te krijgen..... hihi.

Nou, ik ga even bijslapen, voordat ze zo weer komen! Meiden, toi toi met de laatste loodjes.

Greetzzzz.

Elena

Geplaatst

Hoi Elena,

super dat ze het zo goed doen. En wat knap de je ze borstvoeding geeft. Petje af hoor.

De laatste loodjes voor ons idd. Ben alweer de eerstvolgende in de lijst. Spannend. Van mij mag hij of zij komen hoor.

Liefs, Linda

Geplaatst

hoi elena,

jeetje echt knap ja de ze 2 kids borstvoeding geeft ik doe het je niet na

ik ga zoiezo zelf geen borstvoeding geven tis niet echt iets voor mij :) en fijn dat de jongens het zo goed doen. ik kan ook niet wachten om hij of zij in mijn armen te hebben

en dank je wel dat je voor ons duimt ;) jij hebt het er al mooi opzitten de bevalling

ik ben wel een beetje jaloers op je hahaha

liefs faye

Geplaatst

Hoi Elena,

Fijn dat alles goed gaat met je jongens en heerlijk hé om te zien dat ze zo goed groeien op jouw melk. Knap hoor 2 kindjes voeden. Ik heb mijn oudste zoon 10 maanden bv gegeven en de jongste 6 maanden en nu zie ik wel hoelang ik het volhoud. Maar 2 kindjes te gelijk voeden is wel een aanslag voor je lijf denk ik, petje af. Geniet lekker van je mannetjes en ik hou je op de hoogte. We hebben nu ook een meldkamertje voor het maartclubje.

Liefs Mandy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden