Ga naar inhoud

uitgerekend maart 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Billy,

Ook ik heb een combitest ondergaan en we hadden géén verhoogd risico!! Ondanks dat de test niet 100% garantie geeft, geeft het mij in iedergeval een hoop rust.

Bij mij kwam de test uit op 1 op 310, terwijl het normaliter 1 op 200 is ongeveer (we zijn hier natuurlijk wel uitgegaan van de leeftijd van onze donor). Dus een super score en de gyn zei dat het nu tijd werd om te ontspannen en te genieten....... dat ga ik ook zeker proberen.

Echter de volgende mijlpaal zit er alweer aan te komen, de 20 weken echo. Ook weer spannend, want het is perslot géén pretecho. En als we deze goed doorstaan hebben dan kan ik niet wachten tot we de 28 weken hebben gehaald, want dan zijn de kindjes levensvatbaar.

Waarschijnlijk kan ik dáárna pas écht gaan genieten................. we blijven maar rare wezens hoor! Zijn we eindelijk zwanger, dan zijn we nog bezorgd... :cool:

Hoe dan ook, hier gaat het prima verder. Als ik lig dan zie je een bobbeltje tot aan mijn navel en soms voel ik al leven. Verder ben ik nog steeds niets aangekomen, jeuken mijn borsten verschrikkelijk en pas ik ook nog in mijn gewone kleding. Ondanks dat groeien de babies lekker en liggen ze qua grootte en vruchtwater mooi op schema. Over 2 weken weer terug naar de gyn.

Hoe is het met de rest?!?!

Greetzzzz,

Elena

• Reacties 264
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

hier gaat alles hartstikke goed. Mijn buik groeit al aardig, dus hoop dat ik de kleine binnenkort zal voelen. Woensdag weer controle bij vk en dan al weer op naar de 20 weken echo.

Vorige week alle grote spullen gekocht. Heb er helemaal zin in.

Fijn dat het er voor iedereen positief uitziet. Meiden genieter ervan!!!!

Liefs, Linda

Geplaatst

Leuk hè, om alle spulletjes al aan te schaffen en uit te zoeken. Wij zijn ook al bezig en heb, omdat ik niet de eerste ben in de familie/vriendenkring, ook al het eea gekregen.

Fijn ook dat de buiken nu echt beginnen te groeien! Bij sommigen begon dat meteen al, bij mij begint dat nu pas echt door te zetten. Heb ook al het gevoel dat ik de kleine al gevoeld heb. Weet je natuurlijk nog niet zeker in dit stadium, maar af en toe voel ik beweging in mn onderbuik die anders voelt dan mn darmen. Heel leuk! :)

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Het is idd rustig op het forum hier zeg!!

FF update, gisteren weer naar de gyn geweest en alles zag er goed uit. De kindjes voel ik nu elke dag wel een paar keer en ondertussen is er bij mij het 'popcorn-effect' opgetreden. Ineens heb ik een buikje (mag misschien ook wel met 17 weken ;-).

Manlief is een weekje weggeweest en wist niet wat hij zag / voelde. Ben helemaal blij, want ondanks dat ik mijn gewone kleren nog aan kan, vind ik het maar wat tof dat ik nu ook mijn zwangerschapsbroek aan kan trekken.

Hoe gaat het met jullie? En de kilo's?

Ik ben nu 2 kilo aangekomen in totaal en zit op 71 kg nu. Maakte me wel wat zorgen omdat ik toch een 2-ling draag. Echter de gyn vind mijn gewicht helemaal niet belangrijk omdat dit niets zegt over mijn zwangerschap en de babies. De echo zegt hem meer en is doorslaggevend...... en gisteren hebben we weer kunnen genieten want de waren lekker levendig.

Ben een poosje overigens niet op het forum geweest door het overlijden van mijn schoonzus en de daarop volgende griep. Zal me nu8 weer wat vaker melden......

Iedereeen fijne zwangerschap gewenst en ben benieuwd hoe het met jullie is verder.

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hallo allemaal

Heeft iemand nog iets van Mandy gehoord?

Ben toch wel benieuwd hoe het met haar gaat.

Elena tijdens de zwangerschap van mijn dochter ben ik in 9 maanden net aan 5 kilo aangekomen. Dus maak je idd niet te druk daarover. Als alles er verder goed uit ziet gaat het ook allemaal goed!

Groetjes

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst Elena, gecondoleerd met je schoonzus.

Maak je inderdaad maar niet druk over je gewicht hoor! Ik ben al 3 kilo aangekomen nu met 16 weken, en ik was al 2 kilo zwaarder dan ik normaal woog sinds de ivf behandeling dus eigenlijk is er al 5 kilo bij. Maar ik maak me er geen zorgen om. Ik eet iets meer dan normaal en ook vaker maar ik eet wel gewoon gezonde dingen. Heb gelukkig geen last van gekke vreetbuien, tot op heden althans.

Ik weeg nu 63 kilo.

Donderdag mag ik op controle bij de verloskundige dan ben ik 16 weken. En ik verwacht binnenkort een afspraak te mogen maken voor de 20 weken echo.

De uitslag van de combinatietest was ook goed 1/1593 terwijl voor mijn leeftijd 1/75 staat. Dus we gaan maar uit van het positieve!

Ik voel me verder ook een heel stuk beter, minder moe, het enige waar ik last van heb is als ik warm gegeten heb, dat ik dan heel veel last heb van oprispingen (boertjes laten). Geen zuur gelukkig maar toch niet fijn. Maar ja, als dat alles is heb ik geen klagen toch?

Van de week nog leuke positiekleding gekocht. Ik kreeg via de mail een kortingsbon van prenatal voor de positiekleding van 20%. Dus ik heb lekker een paar broeken en shirts gehaald. Ik had nog maar 1 spijkerbroek en wat shirts via Marktplaats gekocht dus had nog niet zoveel. En nu lekker een paar nieuwe dingen die nog hip zijn ook! Als iemand de bon wilt hebben, wil ik hem wel doormailen, hij is geldig tot 1 november.

groetjes Billy

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is echt heel lang geleden dat ik wat geschreven heb, dus effe een up-date.

Na dat de sonde voeding gestopt is ging het even iets beter, maar de misselijkheid en het braken kwamen weer snel terug, dit keer was het wel te doen en kon ik een tweede ziekenhuisopname vermijden gelukkig. Met heel veel rust en hele kleine beetjes eten en drinken over de hele dag is het goed gekomen. Met 16 weken was het opeens weg en nu af en toe als ik heel moe bent dan komt de misselijkheid nog wel omhoog, ik heb wel heel veel last van zuurbranden, maar met wat gaviscon is het redelijk te doen.

Maar het is niet te geloven, de ene klacht is nog niet weg of de volgende staat al weer voor de deur, mijn bloeddruk is al iets te hoog en ik heb erg last van bekken pijn en start volgende week met fysiotherapie. Advies van de verloskundige: doe het lekker rustig aan, alles op een rustig tempo, haha, ik was net blij dat ik weer een beetje actief kon worden. Maar het komt allemaal wel goed, ik heb het graag over voor ons kleine wondertje en als alle klachten na de bevalling maar weer weg gaan dan zing ik die 22 weken nog wel uit.

Met de baby gaat het super, die groeit lekker en ik voel het iedere dag wel een paar keer bewegen, idd het popcorn effect, echt geweldig.

We hebben ook een combinatie test gehad en die was goed, kans van 1 op 7000 en 19 oktober hebben we de 20 weken echo. Hier kijk ik vreselijk naar uit.

En verder zijn ook wij lekker aan het babyshoppen en hebben de meubeltjes voor het kamertje en de box gekocht en als we de echo hebben gehad en we weten wat het is, dan gaan we de rest uitzoeken. Ik vind het erg leuk om de kleur aan het geslacht aan te passen. 7 november gaan we nog voor een 3 en 4D pretecho.

Nou dat was het wel weer zo'n beetje.

Ik probeer vanaf nu weer wat vaker te schrijven, ik voel me nu lichamelijk niet ziek meer dus dat moet lukken.

Fijn om te lezen dat het met jullie ook allemaal voorspoedig verloopt.

Willen jullie ook weten wat het geslacht is of laten jullie je verrassen?

Hé Chantal, lief dat je naar me vraagt, hoe is het met jou meid, ik zie dat je zwanger bent, wat geweldig, gefeliciteerd. Gelukkig heb je de moed niet opgegeven, het is toch niet voor niets geweest.

Groetjes Mandy

Geplaatst

Hoi Chantal,

fijn dat het weer een stuk beter met jou gaat. En super dat de kleine het zo goed doet. En het blijft fantastisch als je de baby voelt bewegen.

Met ons gaat ook alles goed. Voel de kleine sinds vorige week pas echt goed en mijn man voelde het donderdag voor het eerst. Hij vind het helemaal geweldig.

Woensdag de 20 weken echo alweer. Wat vliegt de tijd, vinden jullie niet?

Bij ons thuis wordt nu aardig wat geklust. Dochter gaat naar zolder en de baby neemt haar kamer in beslag. Spulletjes zijn ook al allemaal uitgezocht. Alleen nog allemaal kleine dingen,maar daar hebben we nog eventjes de tijd voor.

Met alle andere meiden en hun kleine ook alles goed?

Liefs, Linda

• 3 weken later...
Geplaatst

Wat is het stil hier.................Alles goed met iedereen?

Het is misschien leuk om alle afspraken onder elkaar te zetten. Kunnen we een beetje met elkaar meeleven en blijven we van elkaar op de hoogte.

Liefs, Linda

Afspraken november:

18-11: linda31 vk (25 wkn)

Geplaatst

Hoi Linda,

Het is erg stil hé in het maartclubje. Ik kijk iedere dag wel even, maar er wordt weinig gemeld.

Hier alles goed, van de week voor het eerst fysio gehad. De kleine komt nu iets meer omhoog, zodat mijn bekken wat ontlast wordt, dus dat is wel fijn.

Verder druk aan de klus, idd hier is het ook een hele verbouwing, de jongens willen samen op de zolder gaan slapen, dus daar zijn we nu mee bezig en daarna aan de babykamer beginnen. Maar wel erg leuk allemaal.

Hoe is het verder met jou?

Ik vind het wel een goed idee hoor om een lijstje met afspraken bij te houden, kunnen we idd een beetje met elkaar mee leven.

Nou tot snel dan maar weer hoop ik haha.

Liefs Mandy

Afspraken november:

07-11: mandy 3D/4D pretecho

17-11: mandy vk (23/5 wkn)

18-11: linda31 vk (25 wkn)

Geplaatst

Hoi Mandy,

fijn dat alles goed gaat met de zwangerschap. En jullie weten al dat het een dochter is. Wij houden het spannend tot aan de bevalling, hoewel Jan denkt dat het een meidje wordt. We zullen zien. Al een beetje uit de naam/namen samen? Wij voor een meisje wel, maar voor een jongen wordt het nog even brainstormen.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik meld me ook weer, leuk dat er weer wat leven in de brouwerij is.

Hier alles goed, mijn buik is ondertussen uitgegroeid tot een flink formaat (gevoelsmatig issie nu net zo groot dan toen bij mijn 1e zwangerschap met 7 maanden) en er kan niet meer omheen gekeken worden.

Iedereen vind dat ik nog een bescheiden buik heb voor een tweeling, maar persoonlijk zittie bij al flink in de weg! Alle kwaaltjes zijn ein-de-lijk weg en kan ik weer gewoon eten...... althans als de boys niet te hoog zitten, want mijn maag heeft al minder ruimte! En een branderige slokdarm heb ik ook, zal a.s. woensdag dit eens met de gyn opnemen.

De beebs bewegen volop en ik word aan alle kanten geteisterd. Vaak erg gezellig maar als ik wil slapen dan is het wel lastig. Ga ik op de linkerzijde liggen dan is beeb A niet blij en laat dit duidelijk merken en ga ik op de rechterzijde liggen dan protesteert beeb B. Op de rug is voor mij weer geen optie omdat ik dan last krijg van benauwdheid en daarnaast gaan de beebs dan heerlijk tekeer, waardoor het voor mij nog moeilijker wordt om de slaap te vatten. Maar............... we zijn dolgelukkig!!!

Hoe is het verder met jullie?!?

Afspraken november:

04-11: Elena - gyn (22/1 wkn)

07-11: mandy - 3D/4D pretecho

12-11: Elena - groeiecho (23/2 wkn)

17-11: mandy - vk (23/5 wkn)

18-11: linda31 - vk (25 wkn)

Geplaatst

Hoi Linda,

Nee we zijn er nog niet uit hoor, we hebben niet helemaal dezelfde smaak, dus we moeten even zoeken naar een naam die we allebei mooi vinden.

Heb jij nou 2 dochters of een zoon en een dochter en hoe oud zijn ze en hoe vinden hun het?

Hoi Elena,

Fijn te horen dat het met jou ook goed gaat meid en leuk zeg 2 jongens, dat wordt lekker stoeien dalijk haha, mijn jongens schelen 20 maanden en die stoeien ook de hele dag door, maar zo te horen doen ze dat in je buik al haha.

Ik wist niet dat jullie al een kindje hebben, dat heb ik even gemist.

Hoe was het gisteren bij de gyn, alles goed?

Hier gaat het zijn gangentje, ik heb gisteren een bekkenband gekregen om zo wat meer ondersteuning te bieden als ik een poosje moet staan of lopen. Het is wel fijn als ik hem om heb, maar als die dan weer af moet is de pijn dubbel op terug. Maar alles rustig aan, dan komt het wel goed.

Zaterdag de pretecho, weer helemaal spannend, zo leuk om af en toe even naar binnen te kunnen gluren.

Nou meiden, succes weer en tot gauw.

Veel liefs xxx

Geplaatst

Heee meiden,

Gisteren idd bij de gyn geweest en alles zag er goed uit. De bloeddruk van een 'jonge meid' (hihihi) 100/60 en de beebs goed bewegelijk en 2x een krachtige hartslag gehoord.

Het grappige is wel dat de tempo's verschillen tussen de 2 en de eerste keer dacht ik dus dat het een jongen en een meid zou worden. Nu maar eens gevraagd aan de gyn, maar die zegt dat dat bakerpraatjes zijn. Zo, dat is dan ook weer de wereld uit................

Leuk Mandy om te lezen dat jij nu een meisje krijgt, dat zal voor jou een verandering zijn. Wij hebben een dochter van bijna 6 en deze 2 jongens zullen ook voor ons een hele verandering zijn. We zijn nu helemaal gewend aan het roze / paars syndroom en nu mogen we gaan omschakelen naar stoere kleding. Dat ligt mij wel denk ik!

Ik heb weer de afsprakenlijst bijgewerkt, mag nu om de 2 weken komen en elke 3 weken een groei echo. Wat een luxe!!

Afspraken november:

13-11: Elena - groeiecho (23/2 wkn)

18-11: Elena - gyn (25/2 wkn)

Geplaatst

Hahaha inderdaad Elena, ik zit nog helemaal in de stoere jongens kleding en speelgoed enzo en krijg nu ineens roze en paarse meisje kleertjes en heb toevallig ook roze en paars behang uitgezocht voor haar kamertje, echt even omschakelen, moet ik dalijk s'ochtends staartjes gaan maken enzo ipv van met de pot gel aan de slag haha. Wel heel erg leuk hoor om het gewoon allebei mee te mogen maken.

Fijn dat het weer helemaal goed was bij de gyn en leuk iedere 3 weken even naar binnen gluren. En hoe vind je dochter het? Mijn jongens vinden het allemaal wel erg leuk en zijn ook wel bezorgd om mij en willen voelen als ik haar voelt schoppen, maar verder zijn het toch jongens, dus een bezoek aan de vk of een echo in het ziekenhuis proberen ze dan ook te voorkomen en vragen ze zelf aan oma of ze daar dan niet mogen blijven, want dit hebben ze na 1 keer wel gezien haha, echt jongens hé.

Nou meid, rustig aan hé.

Liefs xxx

Geplaatst

Hoi Mandy,

Ja, ik voel met je mee want het is gevoelsmatig de wereld op z'n kop. Maar ik begrijp nu dat ik gel in huis moet halen............. dat zal wel gaan lukken hihihi.

Ben erg benieuwd hoe jij een meid gaat ervaren, na 2 jongens..... ik denk voor jouw man (maar ook voor jou natuurlijk) een verademing omdat je nu ineens een prinsesje cq dramaqueen in het midden krijgt.

Ik hoop dat mijn dochter wat stoerder gaat worden als de boys er zijn, want ik heb een echte meiden meid, als je begrijpt wat ik bedoel. Godzijdank zijn we nu naar een volgende fase, niet meer roze maar paars begint haar voorkeur te hebben. Verder nog steeds wel een jurken-freak terwijl ik meer van het praktische ben, nl. gewoon een leuke spijkerbroek of zo. Je voelt 'm al, elke ochtend wederom een discussie waarom IK een broek voor haar wil en ZIJ een jurk c.q. rok. Met andere woorden...... maak de borst(en) maar nat!!:blob6:

Maar...... we kunnen wel heel gezellig kletsen, winkelen en ergens wat lunchen. Dat getut vindt mijn dochter weer ontzettend leuk (en ik ook). Als ik naar de gyn moet gaat ze graag mee, want ook zij is bezorgd om mij en haar broertjes. Op school 'beklaagd' ze zich daar dan ook over en nodigd ze iedereen in de klas uit om samen met haar dadelijk voor de babies te zorgen, zodat ik kan uitrusten. Da's wel weer lief......

Na de 24 weken mag ik alweer om de 2 weken, dus de frequentie wordt opgeschroefd. Heb al geroepen dat ik er beter een bed kan neerzetten want ik moet het echt opschrijven, anders vergeet ik het.

Ik wil vanavond even wat foto's proberen te maken van mijn buik en ze hier op het forum zetten. Is dat een leuk idee?!? Ben zoooo benieuwd hoe jou buik eruit ziet en die van de anderen. Kan ik een beetje vergelijken of mijn buik nu echt zo bescheiden is, want dat roept men. Ikzelf vind 'm al enorm.............

Nou meid, jij ook lekker weer verder genieten en tot gauw!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hallo meiden,

leuk dat er weer een beetje geschreven wordt!

Afgelopen woensdag hebben we de 20 weken echo gehad, alles was helemaal perfect en we krijgen een zoon! Mijn vriend heeft al 2 meiden dus dat is nog eens een extraatje!

Ik vind het wel wennen hoor, ben zelf ook in een meidengezin opgegroeid en heb ook nog eens heel veel nichtjes, maar ik vind het wel supergaaf!

A.s. donderdag weer een normale afspraak bij de verloskundige.

Verder alles goed, mijn buik begint nu ook serieuze vormen aan te nemen en bv bij het opstaan merk ik het echt, ik ga zijwaarts omhoog haha.

De naam zijn we al uit, alleen willen we ook een tweede naam geven en dat is iets moeilijker, het moet natuurlijk wel bij de eerste naam en bij de achternaam passen! Maar we hebben nog tijd....

Vriend is nu bezig met de babykamer, kleurtjes zijn al bepaald, behangetje gekocht, dat ging ook allemaal heel soepel. Dit hadden we al bedacht voordat we wisten of het een jongen werd dus het is groen geworden met rood/wit, klinkt misschien raar maar ik weet zeker dat het superleuk gaat worden!

Groetjes, Billy

Afspraken november:

12-11: Julia - vk (21 wkn)

13-11: Elena - groeiecho (23/2 wkn)

07-11: mandy - 3D/4D

18-11: Elena - gyn (25/2 wkn)

Geplaatst

Hoi Julia,

Fijn om te horen dat het bij jullie ook goed gaat........ en je bent nu ook al op de helft!! Wat gaat het hard he?!?

Jij ook een jongen, dat gaat lekker zeg! Volgens mij hebben we nu 3 jongens en 1 meid voor maart. Geen idee wat Linda gaat krijgen, maar wellicht dat ze ons dat nog gaat mededelen.

Ik heb gisteren wat buikfoto's gemaakt en ga proberen ze morgen op het forum te plaatsen. Hoop dat het lukt....................

Maar nu..... mijn mandje in, ben kapot!!

Greetzzzzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden,

super dat het allemaal zo goed met jullie gaat. En de meeste van jullie weten ook al wat het wordt. Maar helaas kan ik jullie niet veel vertellen over of het een meisje of een jongen wordt. Voor ons is het ook nog een geheimpje namelijk.

Om op je vraag terug te komen Mandy, ik heb een meid Lisanne (vandaag 11 geworden) en een zoon Tobias (28-10 8 geworden). Lisanne vindt het helemaal geweldig een kleintje erbij. Ze heeft ook al een paar dingetjes voor de baby cadeau gegeven aan ons. Zo lief van haar.

Verder gaat hier alles z'n gangetje. Heb af en toe wel last van zuur en ben erg snel moe. Met mijn rug moet ik ook een beetje rustig aan doen merk ik. Volgende week weer naar de vk en dan om de 3 weken controle. De buik groeit nu met de week.

Ik ga als verrassing voor mijn man een belly-paint op mijn buik laten schilderen op 3 december. Hoop een mooie foto in te kunnen lijsten. Ben benieuwd wat hij er van vind.

Meiden.........geniet van de zwangerschap en tot snel weer.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Had jouw berichtje even gemist......, fijn om te lezen dat het goed met je gaat! En ook vast fijn dat je al zo'n grote meid thuis hebt die jou dadelijk lekker kan helpen met de kleine.

Mijn dochter is bijna 6 en staat ook te popelen om te mogen helpen met de babies dadelijk. Al haar vriendinnetjes heeft ze al uitgenodigd om samen met haar met de babies te tutten. Dus de hulptroepen zijn al gemobiliseerd (geen idee of ik daar nu zo blij mee bent, maar 't is een lief gebaar).

Nu even een fotootje van mijn buik (genomen toen ik 22 weken was). Ben benieuwd naar jullie buiken....... :ohmy:

MiniFoto-LENANZAN.jpg MiniFoto-VQNNNBMG.jpg

Hoera het is gelukt......

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een verslag, voordat ik zo op sollicitatiegesprek moet. Vanochtend de groei-echo gehad en alles zag er weer prima uit. Ze liggen met de gezichtjes naar elkaar toe en met de koppies naar boven!! 2x stuit dus!!

Knokken elkaar lekker de tent uit, heb een echofotootje waar de voet van de ene in het gezicht van de ander wordt gepland. Auw...... dat belooft nog wat voor later!

Qua gewicht liggen ze iets voor op het schema de lichtste is nu 550 gram en de zwaarste 638 gram. Ze zijn aan elkaar gewaagd!

Nou meiden, dit was het weer voor even!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Elana, jeetje jij bent alweer over de helft en je weet zelfs al dat het twee jochies zijn... wat fijn om te lezen dat het goed met jou/jullie gaat en wat een mooi buikje heb je :-)

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden,

nou hier gaat alles super. Vorige week bij de vk geweest en alles loopt volgens het boekje. Dus heb niets te klagen. 9 december de volgende controle weer. Nu al om de 3 weken.

Donderdag hebben we een pretecho gehad. Echt super!!! Ongelooflijk wat je dan ziet. We willen niet weten wat het wordt, maar nu denken we kwa gezichtje dat het een jongen is. Het heeft op de echo een lekkere bolle toet. Maar wie weet worden we nog heel erg verrast. Maar het is allebei zeer welkom uiteraard. Gezondheid voorop.

Hoe is het verder met jullie? Gaat nu best we lopschieten, vinden jullie niet?

Liefs, Linda

Geplaatst

Heee Linda,

Leuk weer wat van je te horen en dat alles goed gaat! Fijn!! Het blijft toch altijd spannend hoe je zwangerschap verloopt met alle ongemakken van dien.

Ja ja, we zijn alweer over de helft dus het schiet lekker op! Heb je een mooie buik? En voel je goed leven?!?

Hier ook alles goed, volop leven in de brouwerij.... Slaapt de een, dan is de ander wakker en wekt vervolgens zijn broer voor een potje boksen. Is wel eens vermoeiend hoor, want een rustig moment in de buik is zeldzaam eigenlijk. Ook de groei-echo's verlopen daardoor moeizaam, omdat ze alle kanten opschieten! Beloofd nog wat dus...

Mijn buik is met 25 weken bijna net zo groot, dan toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Ondertussen bijna 10 kg aangekomen en het zwaarste moet nog komen...... bij mijn dochter was ik na 43 weken en 2 dagen 12 kilo aangekomen. Ik ben zooo bang dat ik dadelijk uit mijn velletje ga knappen!

Hoeveel kilo's zijn jullie ondertussen aangekomen? Vindt het wel belangrijk om wat te vergelijken, want mijn gyn. vindt het helemaal geen belangrijk item. Hij kijkt alleen of de babies goed groeien... en dat doen ze want ze zijn al zwaarder (zo'n 100 gram met 22 weken) dan ze behoren te zijn.

En hebben jullie ook zo'n last van harde buiken?

Hoor graag weer van jullie!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn te horen dat alles goed gaat bij jullie. Hier ook alles goed, op de bekkenklachten na dan, maar daar mag ik ook niet over mopperen hoor, het is nog goed te doen.

Je hebt een prachtig buikje hoor Elena, ik denk dat die van mij bijna even groot is. Ik ben tot nu toe 4,5 kg aangekomen, dus dat is de helf van jou en dat klopt dan ongeveer wel toch. En harde buiken heb ik ook af en toe wel, vooral met een stuk lopen of trappen lopen.

Verder is de kleine hier de ene dag heel druk en de volgende dag weer heel rustig, waardoor ik weer ongerust ben of het wel goed gaat daarbinnen. Maar ze heeft nu al een eigen willetje haha.

Het gaat best hard hé Linda, wij moeten nog beginnen aan de babykamer, manlief is nog met de kamer van de jongens bezig en heeft niet zo'n haast, maar ik krijg toch wel een beetje de kriebels. Officieel moet het 11 januari klaar zijn, maar dat gaan we niet redden hoor. Dus wel een beetje zwangerschapsstress hier.

15 weken zijn zo om en stel je voor dat ze 2 weken eerder komt, dan is het nog maar 13 weken. Wel spannend hoor.

Leuk hé die 3D pretecho, ik vond het ook helemaal geweldig, ze lag alleen wel erg verstopt, wilde nog niet al te veel prijs geven haha.

Ik moet nu ook om de 3 weken naar de vk, vond het ook al snel, had verwacht nog een keer om de 4 weken te moeten. Gaat sneller dan we verwachten.

Nou meiden succes weer en tot gauw.

Groetjes Mandy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden