Ga naar inhoud

1ste poging ICSI Petra, mijn verhaal

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lila,

mijn stimulatie verschilde maar meestal(ligt ook aan welk protocol je zit) wel meer dan 15 dagen..trage eicel ontwikkeling..

roos, PCOS is een stoornis...zeg ik dat goed, kenmerken zijn suikerziekte , overgewicht, overbeharing(dit hoeft allemaal niet) en een wisselende tot geen eisprong/cyclus..

cyn

• Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik weet de prceieze inhoud ook niet maar ze dachten ooit dat ik het had(niet dus) en heb toen metformine gelikt een tijd om je hormoonhuishouding ed rustig te krijgen

Geplaatst

gelikt ............hahaha

ja pcos is een stoornis in de hormoonhuishouding ( en inderdaad overbeharing en overgewicht gaan hier meestal hand in hand mee :-( nou valt overgewicht bij mij op het zicht wel mee............maar ben toch te zwaar....( maar ja heb altijd al pcos gehad en was vroeger tante sidonia deze 20 kilo is echt van de laatste 6 jaar................)( heb zo een 10 jaar geleden ook in ziekenhuis gelopen en daar werd me toen dit verteld!!)

geen eisprong wel follikels die ontwikkelen maar meestal dus lege blaasjes.

altijd onregelmatig ongesteld. soms twee maanden niet dan weer een half jaar niet.

was voordat we het ziekenhuis in gingen ook al ruim een jaar niet ongesteld.

kan natuurlijk handig zijn ;-)

maar geen eisprong is geen kans op zwangerschap.

nou is er bij pcos en middelen zoals Gonal-F dus kans op overstimulatie omdat je lichaam zeg maar eigenlijk qua eitjes in de slaapstand staat en dan ineens heel erg wakker kan schrikken en dan twee keer zo hard aan het werk gaat.

kan handig zijn denk je dan

meer eitjes dus meer kans

maar als het er teveel worden dan word het gevaarlijk voor gezondheid en dan word de poging afgebroken en moet je wachten voor je weer mag :-(

dus ..tja

ze zeggen dat de dosis Gonal-F, waar ik morgen mee moet beginnen dus de laagste is. Ja kan nog lager maar dan is de kans dat er helemaal niks gebeurd dus ook weer aanwezig.

Morgen beginnen met 150 Gonal-F

en volgende week vrijdag voor controle

is dit nou een snellere controle dan bij jullie zonder pcos???

( pcos staat trouwens voor Poly Cystic Ovarian Syndrome....poly =meerdere , cystic = cystes (blaasjes) Overian = eierstokken)

Kenmerkend is dan ook meerdere blaasjes die als een soort kralenkrans zichtbaar zijn op de echo.........maar dit was bij mijn helemaal niet zo sterkt te zien.

groetjes

Geplaatst

hey lila!!

wat een verhaal zeg..

word er stil van!!

volgens mij heb ik ook gonal-F 150 gehad...

dus volgens mij gaat het even snel hoor!!

Geplaatst

GESLIKT hahahaha ik typ te snel..roos, weer bijdehand

Ik had dus wel die kralenkrans rond de eierstok, ach ja ik had vanalles en heb dus uiteindelijk niets..maar dat doet er niet toe

Ik moest ook al na 7 dagen melden voor de 1ste fm hoor en startte met 200 eenheden puregon(raar , maar reageerde niet op gonal)

cynthia

Geplaatst

maar ehm

Petra

hoe was het vrijdag met de FM en al zicht op punctie??

zo spannend want ik zit dus net achter je qua poging.

aanstaande vrijdag mag ik voor eerste FM

groetjes

Geplaatst

Hey Lila,

Jij heel veel succes, spannend allemaal he!? Ik duim voor je. Afgelopen vrijdag zag alles er weer prima uit, alleen waren mijn eiblaasjes nog steeds niet groot genoeg. Dus ik had weer een afspraak voor vandaag. Alles zag er weer prima uit maar..... mijn eiblaasjes nemen er de tijd voor..... 15 follies tussen de 12 en 23 mm, nog 1 dagje doorgaan met deca en puregon. Dus morgenochtend weer bloedprikken en echo..... Ze vertelden wel vandaag dat waarschijnlijk woensdag wel de punctie zou zijn..... morgen weten we het eindelijk zeker ! En dan maar hopen op een paar goede zwmmertjes :sign17:

Liefs Petra

Geplaatst

yes yes morgen is het zover, we moeten om 8:30 in Nijmegen zijn en om 9:00 uur is de punctie. We hopen zo dat het goed gaat allemaal...... ik ben echt al zenuwachtig.....

Geplaatst

ja, ik ben er ook nog. Sorry dat ik zolang niets van me heb laten horen. Petra heel veel succes morgen. En natuurlijk in de ww.

Mijn eerste poging is niet gelukt, het bloedverlies werd steeds erger en was zaterdag 3 november toch echt ongi.

Maar de arts in Duitsland houdt niet van half werk en ik heb gisteren al een twee cryo's terug gesplaatst gekregen. Dus vanaf gisteren alweer in de wacht weken.

Geplaatst

Heerlijk Peet!

Heel veel succes morgen, k duim voor heel veel eitjes en zwemmertjes, en dat daar dan heeeeeeeeeeeeele mooie emmies uitkomen:good1: Na de punctie lekker rustig aan doen hoor! Dan heb je er voorlopig het zwaarste werk erop zitten!!

En Ikke, wat gaaf dat je al weer een tp hebt gehad, en nog wel van 2 cryo's!! Heel veel succes in de ww.....hopelijk heb je dit keer 2 plakkertjes!!

Liefs, San

Geplaatst

Hey lieve meiden !

Het is allemaal goed gegaan, wel pijn gehad maar dat is nu alweer zo goed als over ! En ik had 12 eitjes! Er waren ook genoeg zwemmertjes dus........ we zijn nu heel hard aan het duimen voor 2 mooie emmies !! Morgen tussen 11 een 14 uur wordt ik gebeld...... echt spannend......en dan zaterdag de terugplaatsing.....

Ikke heel veel succes en ik hoop dat het deze keer goed gaat !!! Ik duim voor jou !!

Liefs Petra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden