Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hermien ik ben heel hard voor je aan het duimen!

Emm gefeliciteerd! Op naar je echo 17 december (verjaardag van mijn meisje)

Chris, weer aan het sporten...wat is bodybalance eigenlijk? en hebben ze je nog gevraagd waar je was die 4 weken?

Ik heb gewoon doorgesport maar ben dan ook niet zo actief met sporten bezig als jou. Mijn sport bestaat uit 1 uurtje per week bodyfit.

Ik ben benieuwd wanneer wij de brief krijgen met afspraak voor evaluatiegesprek...

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een vraagje, weten jullie ook na hoeveel dagen je mag testen na een cryo terugplaatsing? ik krijg er eentje van 5 dagen oud teruggeplaatst. dan zou je toch alweer na een week moeten gaan menstrueren? Hopelijk weet iemand hier antwoord op?? alvast bedankt!

groetjes sharon

Geplaatst

Vanmorgen getest en zoals ik al had verwacht negatief.

Ik ben wel vroeg wd 9, maar zoals andere keren zou het nu

zichtbaar moeten zijn.

Ik hoop dat de menstruatie vandaag of morgen mag doorbreken

en dan kan ik het zh bellen.

Dan nog 1 laatste kans met onze enige cryo...moet deze wel goed

ontdooien natuurlijk.

Zo niet...dan stopt het voor ons!

Iedereen heel veel succes gewenst en op naar mooie positieve testen!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hermien, wat ontzettend rot!!! Ik hoop dat die cryo het super doet!!! (of dat je alsnog positief test natuurlijk....!)

xxx

Geplaatst

Hoi Sharon,

Geen idee! Hebben ze je dat in het ziekenhuis niet verteld? Zou trouwens ook een vraag kunnen zijn die ik vergeet te stellen.

Hermien,

Wie weet is het nog net te vroeg. Dat blijf ik maar hopen.

En anders.... De laatste de beste!

Groetjessssss

Geplaatst

@ hermien: hopelijk heb je te vroeg getest... Ik testte op de dag dat ik ongi had moeten worden, en voelde aan alles dat ik dat ook ging worden, negatief, maar bleek toch zwanger!!

Liefs Naomi

Geplaatst

Bedankt voor jullie reactie's.

Ik hoop dat ik gauw duidelijkheid heb, maar ik ga maar van het

ergste uit!

Mijn gevoel zegt hetzelfde als de test, maar het kan dus anders als

ik naar naomi kijk....

We zullen moeten afwachten

Liefs

Geplaatst

@Hermien; Ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen hoor, maar probeer positief te blijven meid! Je bent naar anderen toe zo positief en weet altijd de juiste woorden te vinden. Nu is het mijn beurt om jou een hart onder de riem te steken. Ik weet dat ik nu vanuit mijn stoel makkelijk praten heb, ik denk dat ik ook wel anders praat wanneer ik zover als jou in de ww zit. Het is al een paar keer voorbij gekomen: misschien heb je te vroeg getest en krijg je toch nog een mooie groene regel. Zet em op meid, ik duim voor je!

Hier gaat het een beetje op en neer, de zakdoeken binnen handbereik! Pff...ik dacht echt dat ik de ergste dip had gehad, maar heb het toch weer erg moeilijk met het verlies van onze mooie zoon! Vanmorgen ben ik weer wezen bodypumpen en heb mezelf weer even flink in het zweet gejaagd! Woensdag wil ik gaan fietsen en donderdagavond weer pumpen. Voor je het weet is het vrijdag en dan mag ik weer heen voor de echo en dat voelt zooooo dubbel! Aan de ene kant fijn dat we weer verder mogen, aan de andere kant voelt het bijna als verraad naar onze kanjer!

Liefs Esly!

Geplaatst

Oh Esly, ik heb zo met jullie te doen!! Dit " gun" je niemand.

Voel het niet als verraad naar jullie kanjer!! Hij zou vast en zeker ook hebben uitgekeken naar een broertje of zusje!

Sterkte meid!!

@ Hermien: hoe gaat het nu met jou meid?

Liefs Naomi

Geplaatst

@ Hermien, kom op he! Zolang er geen bloed is, is het goed. Ik zou het zo spijtig voor jou vinden als het niet goed zou gaan.

Probeer moed te houden, hoe lastig dat is. Dikke knuffel.

Vandaag heb ik voor het eerst acupunctuur gedaan, volgende week weer. Ik kan nog niet echt ontspannen, maar dat lag meer aan het feit dat ik wist dat ik met de sneeuw nog naar huis moest rijden daarna. Dat doe ik niet graag. Vlak voordat ik de auto instapte, ben ik ook nog door mijn enkel gegaan. Gelukkig wel veilig thuisgekomen.

Geplaatst

Esly,

Och meid toch,als ik ook maar een beetje van je verdriet kon wegnemen

dan nam ik graag wat van je over,maar helaas......

En zoals naomi ook zegt, ik denk ook niet dat jullie kanjer het als verraad zou

zien.

Jullie kanjer weet hoeveel liefde jullie kunnen geven aan een evt broertje/zusje en

hij weet dat jullie hem ondanks alles nooit zullen vergeten!

Chrish,

En wat vind je van de acupunctuur?

En ook nog door je enkel gegaan, gaat het goed?

Naomi,Chrish en Esly,

Bedankt voor jullie steun en hier is vanmorgen de menstruatie

doorgebroken.

Ik heb vanmorgen het zh gebeld en ik kan in januari een evt

een tp krijgen van onze cryo.

moet het wel goed gaan met het ontdooien....

In ieder geval kan ik een heerlijk biefstukje eten met de feestdagen,hahaha

Veel liefs, en ik blijf jullie volgen natuurlijk!!

Geplaatst

O Hermien, nee!!!! Wat ontzettend balen voor jullie, ik had het zo gehoopt! Helaas....Wel fijn dat je in januari gelijk doorkan!

Ik ben heel erg blij met jullie begrip en heb het momenteel echt nodig om stoom af te blazen. Ik merk dat mijn omgeving niet altijd begrijpt wat een traject op de fertiliteitsafdeling inhoudt en hoe zwaar het emotioneel is. In mijn geval komt het verlies van onze zoon daar nog bij. Het is zo vers en het doet nog zoveel pijn dat het soms niet goed voelt om alweer door te gaan. Ik weet dat jullie gelijk hebben, dat hij zou hebben uitgekeken naar een broertje/zusje. Wanneer alles goed was verlopen was ik nu topzwaar geweest en kon ik elk moment gaan bevallen. Het schijnt normaal te zijn dat "de man met de hamer" dan nog eens langskomt. We doen ons best om positief te blijven, het valt alleen niet altijd mee....

Liefs Esly!

Geplaatst

Esly, ik kan mij voorstellen dat je het nu even niet ziet zitten. Neem je tijd. En schrijf alles hier maar van je af. Dikke knuffel.

Hermien, wat ongelofelijk balen en zuur. Veel sterkte en nogmaals een dikke knuffel. Wie weet komen we elkaar tegen in januari tegen, want dan wil ik ook verder met mijn cryo.

Over de acupunctuur kan ik nog niet veel zeggen. Ik denk dat ik het een paar keer meegemaakt moet hebben. Ik was vanmiddag wel wat slomer (had ze me voor gewaarschuwd) en daarom zal ik me wel hebben verstapt. Gelukkig vond ik thuis nog een EHBO-doos met een rekverband. Dit gaat wel weer goed komen.

Geplaatst

@ Hermien; kon gisteravond laat de troostende woorden niet vinden, maar nu eigenlijk ook niet....

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen! en heel veel succes met jullie laatste cryo!!

Dikke knuffel ,

Naomi

Geplaatst

Hey Esly,

Tja, het is en blijft natuurlijk altijd moeilijk, emotioneel en dubbel! Jullie kleine kanjer hoeft er niet bang voor te zijn dat jullie hem zullen vergeten. En ik denk dat het inderdaad ook nog wel heftig wordt rond de tijd van de uitgerekende datum. En joh, geef je zelf tijd om het een plekje te geven. En af en toe zal het ook weer een nieuw plekje moeten krijgen denk ik... En als jullie weer toe zijn aan een nieuwe poging is het toch goed? Niemand kan dat beter bepalen als dat jullie dat zelf kunnen.

Hermien, wat verdrietig dat het toch weer mis is gelopen. Je voelde het dan al wel, maar toch, tot je vloeit, is er nog kans. Hopelijk hebben jullie met jullie laatste cryo meer geluk!

ChrisH, wat balen van je enkel... Lukt het nu nog wel om te sporten?

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Je bent een schat!!

Liefs

@ Hermien; kon gisteravond laat de troostende woorden niet vinden, maar nu eigenlijk ook niet....

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen! en heel veel succes met jullie laatste cryo!!

Dikke knuffel ,

Naomi

Geplaatst

Hermien....nee zeg wat balen (understatement) dat het weer niet gelukt is...hopen dat die laatste cryo het dan mag zijn!

Lieve Esly...ik denk dat de ergste dip nog gaat komen...namelijk de datum dat je uitgerekend zou zijn geweest...(maar zoals ik lees in jou bericht is die datum net geweest of heel dicht in de buurt???) een hele dikke knuffel voor jou ((((((Esly))))))

Chris, sterkte met je enkel.

Liefs Disi

Geplaatst

Hey dames,

Hier gaat het met ups en downs....ik probeer me ertoe te zetten om leuke dingen te doen en merk wel dat het iets afleidt! Gisteren (in de enorme kou!!) op pad geweest om sinterklaaskadootjes te kopen en gisteravond weer wezen sporten. Nu moet ik nog wat gedichten maken en dat leidt wel wat af! Morgenavond vieren we het en we zijn gelukkig met een klein clubje die elkaar heel goed kennen!

Morgenvroeg eerst naar het ziekenhuis voor de eerste echo! Ik merk dat ik gespannen ben en zal blij zijn als ik het weer heb gehad! Het voelt zo enorm dubbel...mijn verdriet om het verlies van ons mooie mannetje is zo groot, tegelijkertijd is de wens voor een kindje nog veel groter. Het gaat een beetje heen en weer zeg maar en hou mezelf voor dat onze zoon het goed vindt en graag over een brusje zal willen waken! Mijn man gaat niet mee naar het ziekenhuis, ik sta immers met 5 minuten weer buiten, ik hoop maar dat het niet te emotioneel wordt! Morgenmiddag ga ik mezelf verwennen met een ontspannende massage en dan dus morgenavond Sinterklaas vieren.

Nou dames, allemaal een fijne sinterklaas gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst

@esly: hoe was de echo vandaag? Mag je starten? Ik kan je dubbele gevoelens enigzins goed voorstellen, maar ze natuurlijk nooit zo voelen als jij.

Ik heb t forum, waar je toendertijd op schreef, en dus je verhaal terug gelezen en krijg steeds de rillingen door m'n lijf heen! Wat een verdriet meid.

Hopelijk mag deze poging gaan lukken en resulteren in een volledige uitgedragen zwangerschap en levend wonder. Een brusje voor jullie zoontje!

hier momenteel erg blij! Gister door de vk, een bekende van ons, een vroege echo gehad. We hebben het hartje mogen zien kloppen!!

Wat bijzonder weer!! Wat een wonder....

maandagmiddag 16uur krijgen we de officiële eerste echo in het ziekenhuis. Blijf het spannend vinden!

Meiden een goed (sinterklaas?)weekend gewenst.

Liefs naomi

Geplaatst

Hallo meiden, de blijdschap van de mooie echo was van korte duur.... Ben een half uur geleden enorm gaan bloeden en nu ook nog kramp erbij...

De vk gebeld en haar gevraagd wat te doen. Mag morgenochtend komen voor echo, maar is dan meer ter bevestiging dat t foute boel is,

Nu heel verdrietig

Liefs naomi

Geplaatst

Wow, da's heftig, Naomi. Wat kunnen verdriet en blijdschap dan toch dicht bij elkaar liggen! Heel veel sterkte!

En Esly, hoe is het gegaan vandaag? Dapper hoor, dat je alleen bent gegaan! En vervelend dat je zo heen en weer schommelt, maar ja, dat zal wrs. ook nog wel even zo zijn. Het is niet niks om zo'n kleine kanjer al zo vroeg te moeten laten gaan!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Vanmorgen toch nog met de vk overlegd.

Mocht komen om t " vruchtje" te latend zien en evt een echo.

Ze vond t nl zo ongeloofwaardig na zo' mooie echo de dag ervoor.

Toen ik t bakje liet zien, zei ze, maar dit is geen (volledige) miskraam. Laten we nog even kijken met de echo( uitwendig)

En to onze verbAzing: zagen we een vruchtje, dat was gegroeid t.o.v. Donderdag en zelfs een kloppend hartje!!!!!!!!!!

Wat kun je heen en weer geslingerd worden zeg!! Ik kan nou nog niet zeggen dat ik me super voel. Wat ben ik bang zeg!!

maandag "gewoon". Naar de afpsraak ik t ziekenhuis voor inwendige echo. En m' bakje mee. Misschien kunnen zij zien wat het is geweest.

Hopelijk blijft het ukkie zitten waar het zit en groeit ie lekker door. maar spanning blijft nog erger dan voorheen aanwezig!!

Liefs Naomi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden