Ga naar inhoud

Lucrin injecties

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik hoop dat er meiden zijn die ervaring willen delen over het gebruik van Lucrin. (Tijdelijk in de overgang brengen.)

Eerst gaan ze bij mij 3 maanden mijn cylcus platleggen, omdat ze hebben onderzocht dat er dan betere resultaten zijn bij vrouwen met endometriose en ivf.

Heeft iemand dit ook gehad? En vooral... hoe erg waren de bijwerkingen?!:tard:

Na die 3 maanden gaan we in het erasmus door met ivf.

spannenddddd allemaal, het begin is er!!

Geplaatst

Wij hebben tussen de 3 pogingen door ook lucrin moeten prikken.

De apotheekzorg kwam elke maand netjes langs om de "shot" thuis te zetten.

Bij de 1e shot had ik nergens last van, de 2e maand was het echt wel raak, opvliegers, niet normaal meer!

Overal en nergens, je voelt het vanuit je tenen al aankomen.

Niet echt fijn, maar het is vol te houden.

Verder heb ik geen bijwerkingen van de spuiten gehad.

Heel veel succes in ieder geval!!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Dank je wel voor je snelle reactie daan!

Heel raar gevoel lijkt me dat! maar ik weet waarvoor ik het doe! Hopelijk een goede uitkomst! :)

Groetjes!

Geplaatst

Ik heb een 3 maands depot gehad en meteen daarachter nog een keer 4 weken.

Na 5 weken begonnen bij mij de bijwerkingen. Vooral mega slecht slapen door de opvliegers 's nachts. Overdag had ik bijna nergens last van, maar het slechte slapen brak me echt op op een gegeven moment.

Ik ben bang dat ik er ook weer aan moet voor de 2e IVF en zie er best tegenop.

De injectie zelf stelt overigens niet veel voor (kwam ook Apotheekzorg doen bij mij). Gewoon in de buik en ik voelde er niks van.

Geplaatst

Hallo,

ben nu weer bezig met poging 2 icsi en spuit zelf ook lucrin,iets minder dan vorige week heb nu ook gonal-f erbij. Maar heb bij icsi2 meer last van de lucrin dan bij icsi1. vooral opvliegers,hoofdpijn,en moe.

Succes met spuiten,of ga je dat niet zelf doen?

Blijft eng maar tis voor een goed doel.:icon_biggrin:

Gr Ramona

Geplaatst

Ramona, wat jij bedoelt is waarschijnlijk dagelijks Lucrin tijdens de echte IVF? Dat werkt dan hetzelfde als Decapeptyl (wat de meeste krijgen) en kan je gewoon zelf doen.

Als echt langere tijd je cyclus plat moet (voorafgaand aan de IVF), krijg je een voorraadje Lucrin ingespoten (een depot) voor 1 of voor 3 maanden en dat kan je niet zelf doen.

Dacht ik ... haha.

Geplaatst

ohh hahah sorry!

Dacht ook iets te weten.:misc_expressions-wh Ach dat doen de hormonen:msn-wink:

Geplaatst

Dank je wel voor de reacties meiden! :)

Vandaag is mn menstruatie doorgebroken, dus vandaag de eerste! Hopelijk merk ik ook de eerste maand weinig...

Geen apotheekzorg die dit komt doen. Ik kan zelf injecteren door mn werk, maar ik laat deze toch door vriendje zetten.

Dan over 28 dagen de 2e, en weer 28 dagen later de 3e. Daarna aansluitend door met de stimulerende injecties. Geen idee welke in dan krijg, want het lijkt bij iedere vrouw anders te zijn. Tussendoor de uitslagen van mn vriend zn onderzoekje, en de bloeduitslagen terug. De voorlichtingsavond, en het intake gesprek.

Erg spannend allemaal, nu maar hopen dat ik een beetje lief voor hem blijf. ;) wanneer hij mn opvliegers opvangt. hihi

Geplaatst

Hoi Saab, ik heb 6 maanden lucrin gehad voor mijn ivf poging. Ik heb geen bijwerkingen gehad. Ik wou dat ik dat spul eerder had ondekt. Heerlijk 6 maanden geen menstruatie. De cystes waren bijna verdwenen en de verklevinfen waren minder geworden. Mijn buik was een stuk schoner toen we begonnen met ivf. Ik kan het alleen maar aanraadden. Het resulteerde in een zwangerschap. Helaas miskraam geworden. Nu ben ik bezig met de 2e poging. Succes

Geplaatst

hoi Herma! dank je voor je reactie!

Ik heb ook cystes langs mn eileiders. Dus ik hoop dat mn buikje ook een stuk schoner is na die 3 maanden.

Ging jij na die 6 maanden ook meteen door? en hoeveel weken heb je toen de andere hormonen moeten prikken?

Wat erg dat het op een miskraam uitliep bij jou! Veel succes met poging 2! hopelijk nu wel een mooie gezonde baby!!

Geplaatst

Hoi Saab,

ja ik mocht meteen door toen. Ik heb 2 weken opwekkers gespoten( puregon) om eitjes te laten rijpen. Ik had een kort traject toen. Nu spuit ik langer, 4 weken. Eerst 2 weken onderdrukken met decapeptyl en dan 2weken onderdrukken en tegelijkertijd stimuleren. Succes hopelijk heb je net zo veel aan de lucrin als ik destijds en zonder bijwerkingen.

Groetjes Herma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden