Ga naar inhoud

Yes!! Ik mag weer starten! ICSI 2...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O ja, jij hebt het lange protocol, ik het korte dus lopen we toch aardig gelijk! Ik start rond 21 feb en had de vorige twee keren op dag 17 en dag 18 de punctie, dus dat is uhm... 9 of 10 maart? Als ik goed reken en het geen schrikkeljaar is? Is trouwens tussen mijn eigen en mijn dochters verjaardag in zie ik nu... moet toch goed gaan zou je zeggen en dan voor een december/Kerstkindje!!

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Caroline,

Wat balen! Voor je lichaam misschien beter, maar je wilt zo graag door!!!

Ik ga heel hard duimen dat het een goede behandeling wordt!!

:toppie:

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu spontaan zwanger

Geplaatst

De kerst net voorbij, en wij gaan gewoon weer voor een kerstkindje..ik waarschijnlijk een nieuwjaarskindje....2011...mmm dat is wel mijn lievelingsgetal...

Succes,

Kristel

Geplaatst

Hey Caroline,

Net jouw topic ontdekt (moet me nog steeds meer bekwamen op de site haha zie ik wel). Wat toevallig, ik ben ook vissen, dus ik hoop dat het uitkomt dat het ons jaar wordt dit jaar. In verschillende horoscopen heb ik nu al gelezen dat waarop ik hoop waarheid wordt, dus dat geldt voor jou dan ook....go for it girl. We duimen voor elkaar!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Wat leuk dat mijn topic weer eens naar boven is gehaald, bedankt Krisje en Manouk! Ik schrijf wel bij anderen mee, maar omdat de tweede ICSI is afgerond heb ik hier eigenlijk niks meer geschreven.

Ja, Krisje, een Kerstkindje... Ik hoop het. Het grappige is dat ik 'vroeger', toen ik nog niet wist dat de tweede zo lang op zich zou laten wachten, altijd dacht: de enige maand waarop het me niet leuk lijkt dat een kindje jarig is, is december. Door Sint en Kerst en dan ook nog zijn of haar verjaardag. Nu heb ik zoiets van: laat maar komen! Al is het op 5 of 25 december! Maakt ook niks uit natuurlijk...

Manouk, jij bent alweer begonnen, succes nogmaals!! Go Pisces!

Geplaatst

Hoi hoi,

MIj zou dat ook niets uitmaken...als wordt het kindje geboren op 29 februari! Haha!

Hoe gaat het verder met je?

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hoi Caroline,

Hoe gaat het nu meid? Is je 1e ongi alweer geweest of nog niet? Ik was toen ik zwanger was van mijn 1e poging uitgerekend op 25 december, vond ik ook een hele moeilijke dag dit jaar. En ik had al uitgerekend, als ik nu lang protocol had gehad was ik weer in die week uitgerekend geweest waarschijnlijk. Dus ben blij dat ik met het korte protocol in november uitgerekend ben als het lukt. Leek me zo dubbel om dan weer die week uitgerekend te zijn. Vind het nu ook wel weer spannend worden hoor. Morgen nog intake en dan als het goed is 1e menstruatie beginnen en dat is rond 4 februari.

Nog maar heel even wachten voor jou. Voor je het weet het is februari. Wat wordt er 4 februari nog besproken?

Geplaatst

Hoi Krisje en Hanneke,

Het gaat goed hoor, ben wel blij eigenlijk om even hormoonvrij te zijn. Ik heb de eerste 2 weken na het mislukken nog allerlei klachten gehad zoals misselijk, hoofdpijn, duizelig... Zelfs nog een testje gedaan maar tuurlijk negatief. Zit nu te wachten tot ik ongesteld word, eind van de week verwacht ik.

Op 4 februari wil ik bespreken dat ik er nu, de laatste keer, 2 wil laten terugplaatsen en vragen hoe het zit met Menopur, of ik eventueel over kan stappen van Gonal dat ik nu 2 x gebruikt heb. Lees hier wel eens over betere resultaten bij oudere vrouwen? En daartoe kan ik me helaas wel rekenen... En ik wil weten waarom ik eigenlijk gewoon kon starten, zonder echo vooraf. Ik bleek een cyste te hebben en ik wil nu zeker eerst een echo om te kijken of die weg is voordat ik weer begin met spuiten.

Tja en bespreken waarom het mislukt is heeft weinig zin, niet ingenesteld, net als de vorige keer. Kunnen we kort over zijn denk ik.

Jullie ook succes weer!!

Geplaatst

Hoi Krisje en Hanneke,

Het gaat goed hoor, ben wel blij eigenlijk om even hormoonvrij te zijn. Ik heb de eerste 2 weken na het mislukken nog allerlei klachten gehad zoals misselijk, hoofdpijn, duizelig... Zelfs nog een testje gedaan maar tuurlijk negatief. Zit nu te wachten tot ik ongesteld word, eind van de week verwacht ik.

Op 4 februari wil ik bespreken dat ik er nu, de laatste keer, 2 wil laten terugplaatsen en vragen hoe het zit met Menopur, of ik eventueel over kan stappen van Gonal dat ik nu 2 x gebruikt heb. Lees hier wel eens over betere resultaten bij oudere vrouwen? En daartoe kan ik me helaas wel rekenen... En ik wil weten waarom ik eigenlijk gewoon kon starten, zonder echo vooraf. Ik bleek een cyste te hebben en ik wil nu zeker eerst een echo om te kijken of die weg is voordat ik weer begin met spuiten.

Tja en bespreken waarom het mislukt is heeft weinig zin, niet ingenesteld, net als de vorige keer. Kunnen we kort over zijn denk ik.

Jullie ook succes weer!!

Gast estrhalita
Geplaatst

He Carloline,

Ik heb net een gesprek gehad in het EMC en Menopur willen ze niet doen (bij mij) omdat ik toch genoeg eitjes heb. Menopur is volgens het EMC niet bewezen dat het betere eitjes afleverd. Ook doen ze moeilijk over 2 eitjes terugplaatsen omdat een 2ling zwangerschap toch (te) zwaar zou zijn op oudere leeftijd. 11 februari heb ik weer een telefonische intake om verder te kijken wanneer ik de laatste poging mag doen en of mijn cyclus weer gewoon op gang is. Ik hoop voor je dat je een beter gesprek heb. Ze begonnen het gesprek al met gefeliciteerd met de zwangeschap terwijl ik had doorgegevedn dat ik een miskraam had gehad. Lekker he.

Es

Gast estrhalita
Geplaatst

He Carloline,

Ik heb net een gesprek gehad in het EMC en Menopur willen ze niet doen (bij mij) omdat ik toch genoeg eitjes heb. Menopur is volgens het EMC niet bewezen dat het betere eitjes afleverd. Ook doen ze moeilijk over 2 eitjes terugplaatsen omdat een 2ling zwangerschap toch (te) zwaar zou zijn op oudere leeftijd. 11 februari heb ik weer een telefonische intake om verder te kijken wanneer ik de laatste poging mag doen en of mijn cyclus weer gewoon op gang is. Ik hoop voor je dat je een beter gesprek heb. Ze begonnen het gesprek al met gefeliciteerd met de zwangeschap terwijl ik had doorgegevedn dat ik een miskraam had gehad. Lekker he.

Es

Geplaatst

Oh wat erg dat ze gefeliciteerd zeiden, getverdemme... Zit je ook niet op te wachten. Maar ik heb het gesprek in het Zuider(Maasstad), dus op zich niks te maken met het EMC behalve TP.

Toen ik voor het intakegesprek kwam, raadde ze inderdaad af om er 2 terug te plaatsen, voor het risico, maar ik mocht wel kiezen. Dus ik neem aan dat dat geen probleem is. En wat de Menopur betreft ben ik benieuwd wat ze zegt.

We zullen het zien, ben benieuwd wanneer jij weer gaat beginnen...

Geplaatst

Oh wat erg dat ze gefeliciteerd zeiden, getverdemme... Zit je ook niet op te wachten. Maar ik heb het gesprek in het Zuider(Maasstad), dus op zich niks te maken met het EMC behalve TP.

Toen ik voor het intakegesprek kwam, raadde ze inderdaad af om er 2 terug te plaatsen, voor het risico, maar ik mocht wel kiezen. Dus ik neem aan dat dat geen probleem is. En wat de Menopur betreft ben ik benieuwd wat ze zegt.

We zullen het zien, ben benieuwd wanneer jij weer gaat beginnen...

Geplaatst

Hey Es wat een domme fout zeg!! Dat een ziekenhuis niet goed kijkt in je status begrijpt je toch niet. En je moet toch zelf mogen beslissen of je er 1 of 2 terug plaats dat blijf ik ook iets aparts vinden. Tuurlijk weten we allemaal wel het risico.. we zijn immers expers op het gebied van behandelingen, maar zeker als je al wat verder bent in het traject ga je toch veel de meeste kans!!!

Over menopur.. ik had het ook gelezen en bij het gesprek voor de 3de icsi aangegeven dat ik dat wilde proberen ivm betere embryo kwaliteit. De arts ,maasstad ziekenhuis, stond er wel voor open en zeker zn laatste poging vond zij ook dat het het proberen waard is dus ik zou het als ik jullie was meenemen in je besluit. Alles voor het beste resultaat!!

Wens iedereen hier veel succes met de nieuwe poging. Ik leef met jullie mee!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder: spontaan zwanger vandaag 1ste echo alles is goed.

11feb intake verloskundige praktijk

Geplaatst

Hey Es wat een domme fout zeg!! Dat een ziekenhuis niet goed kijkt in je status begrijpt je toch niet. En je moet toch zelf mogen beslissen of je er 1 of 2 terug plaats dat blijf ik ook iets aparts vinden. Tuurlijk weten we allemaal wel het risico.. we zijn immers expers op het gebied van behandelingen, maar zeker als je al wat verder bent in het traject ga je toch veel de meeste kans!!!

Over menopur.. ik had het ook gelezen en bij het gesprek voor de 3de icsi aangegeven dat ik dat wilde proberen ivm betere embryo kwaliteit. De arts ,maasstad ziekenhuis, stond er wel voor open en zeker zn laatste poging vond zij ook dat het het proberen waard is dus ik zou het als ik jullie was meenemen in je besluit. Alles voor het beste resultaat!!

Wens iedereen hier veel succes met de nieuwe poging. Ik leef met jullie mee!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder: spontaan zwanger vandaag 1ste echo alles is goed.

11feb intake verloskundige praktijk

Gast estrhalita
Geplaatst

Peggy super dat je een goede echo hebt gehad. Qua menopur ik snap het in jullie geval wel, maar ik ben 2x zwanger geworden met deze medicatie, daarom doen ze moeilijk over het overstappen. En we hebben hier thuis al besloten dat ik er gewoon 2 terug laat plaatsen.

Hij zag wel een follikel zitten en mijn baarmoederslijmvlies was ook op goede dikte dus hij verwacht deze week een eisprong. Dus we gaan maar klussen en hopen op een resultaat zoals peggy. Morgen naar de Osteopaat die mij ook even na gaat kijken. Medisch kunnen ze niks vinden waarom ik niet zwanger kan worden. Dus misschein een osteopaat wel. Altijd het proberen waard toch.

Gast estrhalita
Geplaatst

Peggy super dat je een goede echo hebt gehad. Qua menopur ik snap het in jullie geval wel, maar ik ben 2x zwanger geworden met deze medicatie, daarom doen ze moeilijk over het overstappen. En we hebben hier thuis al besloten dat ik er gewoon 2 terug laat plaatsen.

Hij zag wel een follikel zitten en mijn baarmoederslijmvlies was ook op goede dikte dus hij verwacht deze week een eisprong. Dus we gaan maar klussen en hopen op een resultaat zoals peggy. Morgen naar de Osteopaat die mij ook even na gaat kijken. Medisch kunnen ze niks vinden waarom ik niet zwanger kan worden. Dus misschein een osteopaat wel. Altijd het proberen waard toch.

Geplaatst

Niet geschoten altijd mis Es..ik ga weer naar Reiki...maar wat een troela zeg!

Geplaatst

Niet geschoten altijd mis Es..ik ga weer naar Reiki...maar wat een troela zeg!

• 2 weken later...
Geplaatst

Wij hebben ook al de gekste uitspraken meegemaakt.Niet meer op een hand te tellen, bezopen gewoon. En wat een verschillen per ziekenhuis. De een krijgt er 4 teruggeplaatst en de ander 1. De leeftijden zijn boven de 40.....(Van die 4 terugplaatsingen weet ik niet helemaal zeker...)

Bij ons worden "ze" ook per 2 teruggeplaatst, omdat ze per 2 verpakt zijn. En kijk maar eens naar mijn leeftijd! Joy1

Geplaatst

Hey Caroline,

Ik zie in je handtekening dat je eind deze maand ook weer kan starten: 3 x is scheepsrecht!!!

@ Estralitha: vreselijk dat het misgegaan is zeg, ik had dat nog niet meegekregen. Heel veel sterkte.

@ Peggy: wat geweldig dat het bij jou uiteindelijk spontaan gebeurd is! Dat geeft ons allemaal weer moed, denk ik. En heel fijn dat je een goede echo had. Geniet van je zwangerschap en veel geluk!

Groetjes, Aafke

Gast estrhalita
Geplaatst

He Caroline spannend he donderdag je gesprek. En dan hoor je gelijk wanneer je mag beginnen. Ik blijf je volgen hoor.

Geplaatst

He Aafke, ik zie dat jij de 11e weer gaat beginnen met de deca? Mooi! Lopen we aardig gelijk op als het goed is!

Es, ik heb mijn lijstje met vragen al klaar liggen! Ben wel blij dat er weer wat gaat gebeuren. Zit alleen een beetje met die cyste die ik had, hoop wel dat ie weg is, anders mag ik niet starten neem ik aan. Ben ook benieuwd naar jouw gesprek de 11e.

To be continued! en dan maar in een nieuw topic: ICSI 3...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden