Ga naar inhoud

Yes!! Ik mag weer starten! ICSI 2...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed hoor Caroline, mooi aantal follikels...op naar zondag enneh R'dam toch? Zal ik wel ff zwaaien.... :icon_rabbit:

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jij maakt het wel heel mooi Aafke... werd net nog terechtgewezen door mijn vriend dat ik mezelf niet gek moet maken... hij moest eens weten wat hier op het wachtbankje gebeurt...

Stuur maar wat van die zwangere vibes hier naartoe!

Geplaatst

Nou dacht ik dat het niet zo moeilijk zou zijn, voor de tweede keer, pregnyl... Zit hier dus met een bloedende vinger en duim... Wat een k.u.t.systeem is het toch, wie heeft verzonnen om ons flesjes te laten breken en zelf een hormoon aan te maken? Was helemaal in de stress natuurlijk, helft van het eerste flesje ging over tafel, gelukkig ging het met het tweede wel goed en heb ik uiteindelijk om 23.05 uur de spuit kunnen zetten, pfieuw... Wat een geklooi!

Sorry, moest het er even uitgooien.

Geplaatst

He Caroline, ik vind al die spuiten prima, maar aan die pregnyl begin ik echt niet. Ik neem zondag de hele bende mee naar het VU, dan maken zij hem voor me. Kan geen kwaad, ook niet als ik m pas maandagavond moet zetten.

Maar goed, ondanks het slagveld zit-ie er wel weer in!! Weer een stappie verder.

Geplaatst

Mocht het ooit nodig zijn bij mij dan ga ik wel even naar de huisartsenpost of de eerste hulp ofzo... ik doe het ook niet meer. Ik las in de gebruiksaanwijzing dat je 'm vlak van tevoren moet maken maar dat hoeft dus niet?

Wat een drama, ze doen er bij gynaecologie zo luchtig over, de vorige keer had ik ook gevraagd of ik het kon laten doen maar dat werd weggewuifd en gezegd dat het heel simpel is, DUH!!

Geplaatst

Ik sluit me aan bij jullie, wat een gesukkel met die ampullen!

Ik heb het voor mijn punctie tegen een verpleegkundige gezegd, dat ik dat echt achterhaald vind, die methode, dat je wel iets anders aan je hoofd hebt dan.... oh shit, straks spuit ik glas in mn buik...

Kunnen ze die niet gewoon in een glaasje doen met een draaidopje of iets dergelijks?

Ze zou het melden, als er maar genoeg mensen klagen, misschien doen ze er dan wat aan.

Nou, Caroline, ik ga jou nu heeeeeel veel succes wensen met je punctie morgen! En ik hoop dat het net zo soepel en vlot gaat als bij mij.

Natuurlijk staat iedereen daar anders in, maar jij kunt het!

En ik heb gisteren een beetje soort menstruatie achtige krampen gehad en nu voel is zo goed als niks meer!

Ik had me die punctie dag veel anders voorgesteld.

Wat ik wel echt slopend vond, was het wachten... hoeveel eitjes, hoeveel zaadjes....

Nou, voor jou is het niet de eerste keer dus jij weet wat je kunt verwachten en je er tegen vermannen, of liever, vervrouwen!

succes!

Geplaatst

Hoi Sabke,

Ik had de vorige keer een prima punctie, maar iedere keer is anders... Laat het maar weer over me heen komen. Ik hoop wel dat ik mijn eigen fertiliteitsarts weer heb, maar het is zondag... de vorige keer was op zaterdag en was ze er maar ze kan niet altijd werken natuurlijk. En nu inderdaad benieuwd hoeveel eitjes en wel zenuwachtig of het zaad wel goed is, want dat is het probleem natuurlijk... Heb de vorige keer anderhalf uur gewacht tot mijn vriend terugkwam met het goeie nieuws maar ik was nog zo suf dat ik volgens mij half heb liggen pitten...

Gelukkig heb ik vervoer en dochteropvang geregeld nu (ze weet het nog niet) dus daar hoef ik me niet meer druk over te maken.

Jullie horen het morgen!

Geplaatst

Suc6 he morgen Caro...het Zuider ga ik niet redden, maar zal voor je duimen meis!

:good1:

Liefs,

San

Geplaatst

He Caroline...toch gestresst he, met die ampullen! Ik had ook mijn wijsvinger opengehaald aan de pregnyl, terwijl de menopur ook in ampullen zat en dat ging steeds goed.

MAIS OUI....morgen om deze tijd heb jij de punctie lekker achter de rug en heeft jullie materiaal (ff lekker klinisch) elkaar gevonden...

En lig jij :dizzy: van de medicijnen spacend bij te komen.

't Komt goed met jou, daar vertrouw ik op!

SUCCES!!!!

Liefs, Nine

Geplaatst

Alles wat gemengd moet worden laat ik door mijn vriend doen :-D Ik ben als ik moet prikken daar te gestressed voor en hij vindt het geen probleem. Bij die ampullen is het vooral de truc om het met een gaasje te doen (als het dan breekt blijven in ieder geval je vingers heel en het is ook sterieler) en op het streepje te letten welke kant je op moet breken. Maar dan nog hoor, om dat midden in de nacht te doen met tijdsdruk erbij, ik vond het niks. De laatste twee keren had ik Ovitrelle, dat zit in een kant en klare spuit. Is alleen duurder en wordt niet vergoed.

In ieder geval Caroline, het zit er weer in en daar gaat het om. De laatste prik is gezet, op naar de volgende stap. Heeeeeeel veel succes morgen, zal aan je denken!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Dank je wel Henne en Nine! Fijn als er mensen aan me denken.

Toen de eerste brak gaf ik de tweede ook aan mijn vriend maar die zat er een tijd mee te pielen en durfde toen niet... Hij heeft ook hele grote handen (is ruim 2 meter) dus zei: mijn handen zijn te groot! Inderdaad met een gaasje was beter geweest maar had ik niet aan gedacht. Ik lees meer over Ovitrelle, dus hopelijk komt er geen volgende keer maar zo ja...

Geplaatst

Hey Caroline,

Ik heb ook steeds ovitrelle gebruikt. Ik heb tijdens de iui 1x pregnyl gebruikt en blijk er allergisch voor te zijn. Ovitrelle is inderdaad erg makkelijk het is al kant en klaar. Ook geen bijwerkingen van gehad.

Ik wil je heel veel succes wensen morgen. Hoop dat het allemaal mee zal vallen en je een super resultaat mag hebben!!!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu even rust.. nieuwe jaar verder.

Geplaatst

Ik lees je berichtjes al een paar dagen en heb maar eens besloten om te reageren.

Ben heel erg benieuwd hoe het gegaan is, hopelijk zonder al te veel pijn en met een super uitslag. Ik blijf voor je duimen :thumbsup:

Heel veel succes meid.

Veel groetjes van Patricia.

Geplaatst

Hoi Caroline,

Ik ben ontzettend benieuwd hoe de punctie is gegaan en wat de score is!

Erg spannend hoor!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hai meiden,

Wat is het toch fijn om jullie te hebben, dat jullie zo meeleven! Dank je wel!

De punctie is weer goed gegaan, was even vergeten hoe pijnlijk het was, auw! Maar wel te doen. Ik ben nu veel minder moe dan de vorige keer en heb nauwelijks buikpijn, af en toe een steekje. Wat minder is, is dat ik 3 dagen antibiotica heb gekregen voor de zekerheid. Bij het lab was een beetje endometriosebloed (??) gevonden, terwijl ze de cyste niet had aangeraakt, dacht ze... Misschien toch wel dus. Ze dacht eerst dat alle follikels achter de cyste lagen maar dat viel dus mee.

Er zaten links ongeveer 5 en rechts ongeveer10 follikels en daaruit zijn 7 eitjes gekomen. Prima score dus. Wel minder dan de vorige keer maar wie weet daardoor van betere kwaliteit. Gelukkig was het zaad van mijn vriend ook goed genoeg.

Nu weer afwachten tot woensdagochtend, mag om 9.30 uur bellen en dan hopelijk 's middags terugplaatsing.

Het was meteen druk met bezoek, vriendinnetje van mijn dochter dus ga nu maar even liggen... Deze hobbel is weer genomen!

Caroline

Geplaatst

Hey caroline,

Fijn te horen dat het goed gegaan is en dat er wat mooie eitjes gvonden zijn! Sterkte met het wachten tot woensdag.

Komen ze weer..... :icon_colors::happy10::happy7::laughing9::icon_flower:

Geplaatst

Hee goed zeg!

Blij dat dat weer achter de rug is he.

Nou, rust ze, kunnen we volgende week samen op de wachtbank gaan zitten!

Groetjes Sabke

Geplaatst

Fijn dat dit weer achter de rug is. Doe het wel even rustig aan als dat kan meis. Zelfs met weinig (minder) pijn, het is toch best een ingreep vind ik zelf. Nu duimen voor goed nieuws op woensdag.

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden