Ga naar inhoud

Yes!! Ik mag weer starten! ICSI 2...

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

He Carolien,

Ik heb ook die witte rijstkorrel heel duidelijk gezien. Dat gaf mij ook gelijk een heel goed gevoel.

Ik moet de bolletjes ook gebruiken tot en met de 25ste en 3x daags 2 per dag om de 8 uur. Dus als ik jou was zou ik gewoon de 28ste testen hoor. Want alles is hetzelfde bij ons dus ............. Wel zegt het EMC dat als ik de 28ste negatief test en 2 dagen later nog niet ongi ben ik weer opnieuw moet testen. Dit even ter extra info.

Was wel geinig he om mekaar in het echt te zien. Nu heb je een gezicht bij het naampje (en weet je mijn echte naam haha).

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Testen gekocht...

Ik heb vanmiddag voor de derde keer in mijn leven een zwangerschapstest gekocht, duopak Kruidvat... Ik zit pas op wachtdag 5 en ga zeker ook nog niet binnen een paar dagen testen maar ik was er toch en het is zometeen Kerst en ik denk dat ik wel tussen Kerst en Oud & Nieuw ga testen... als het nog nodig is. De vorige keer dus niet. Ik had toen nog geen test gekocht omdat ik bang was dat ik iets negatiefs over me af zou roepen als ik het te vroeg deed, maar aangezien ik toen niet eens aan testen toe ben gekomen dacht ik vanmiddag ik doe het gewoon. Het maakt echt niet uit of ik nou wel of niet die testen in de kast heb liggen, ik ben zwanger of niet volgende week, toch?

Net dus ook voor het eerst echt goed het Vroegtesterstopic gelezen omdat ik altijd dacht dat ik dat niet was, maar nu... brrrr word er al een beetje zenuwachtig van!

Geplaatst

Ooh, Caroline, spannend weer. De eerste twee icsi's had ik nog testen in huis van hoopvolle maanden enzo. Maar de laatste keer moest ik ook echt speciaal een test gaan kopen en dat voelt toch heel anders. Lastig ook als je aan de ene kant 'rustig' af wilt wachten, maar tegelijk ook zo nieuwsgierig bent en wilt weten waar je aan toe bent. Welke testdatum hou je aan? Die van het Erasmus of van je eigen ziekenhuis?

Geplaatst

Elinorac, succes met de komende wachtdagen! Ik duim voor positief nieuws!

Groetjes, Magda

Geplaatst

Dank je Magda!

Henne, ik neig erg naar die van het Erasmus, ik vind die van het Zuider (wat mijn IVF ziekenhuis is, Bergen op Zoom bemoeit zich er niet mee, doet alleen doorverwijzing en tussentijdse echo's) erg laat, pas op 31 december, terwijl er meerdere meiden na mij TP hebben gehad en eerder mogen testen. Het Erasmus heeft me trouwens geen testdatum gegeven, die weet ik van Esthralita, omdat die een kwartier voor mij was.

Heb de gebruiksaanwijzing net gelezen en zie dat je een pipetje moet gebuiken met precies 4 druppels urine? Wel gedoe, maar het scheelt aanzienlijk in prijs met veel andere. Ik lees hier steeds dat allerlei meiden deze gebruiken dus zal wel goed zijn toch? Ik ben nog van de predictor, voel me ouderwets nu, haha.

Geplaatst

Ik vindt het zelf altijd wel fijn dat je bij het Erasmus zo'n 'vroege' testdatum krijgt (in vergelijking met anderen). Natuurlijk zitten er dan nog risico's aan, maar bij die latere datum gaan veel meiden tóch eerder testen. En officieel ben je 15 dagen na de punctie ook gewoon overtijd. Alleen je menstruatie kan wat later komen door de progesteron. 't is dus maar net wat de voorkeur heeft: een negatieve test 15 dagen na de punctie of voor je testdatum ongesteld worden als die op 15 dagen na de tp ligt. Persoonlijk heb ik liever op een zelf gekozen moment een negatieve test dan onverwacht het nieuws als je naar de wc gaat. Maar dat is voor iedereen anders en soms heb je niks te kiezen en gebeurt het gewoon natuurlijk.

Ja, dit was echt zinnige info haha....meis ik wens je veel sterkte en gewoon heel snel een dikke vette positieve test :-)

Geplaatst

Hey Caroline en estrhalita,

Ik voel me toch een beetje 'verbonden'met jullie hihihi. Omdat we in het zelfde ziekenhuis lopen en ook nog eens gelijk met een behandeling bezig zijn geweest. Wens jullie heel veel succes in deze slopende wachtweken! En duim met jullie mee voor een positief resultaat. Ik hield ook de testdatum van het emc aan en niet van het zuider. De eerste keer ivf ben ik niet tot de testdatum gekomen en de laatste keer op de testdag van het zuider mislukt.

Helaas even rust hier.. Mn hoofd zeg toch door gaan.. maar ja die 'laatste' kans he... Nieuwe jaar maar weer verder!

Liefs Peggy

6xiui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nieuwe jaar verder

Geplaatst

Carolientje! Hoop dat je een beetje afleiding hebt met die kleine meid van je... die testen liggen dus nu te branden in de lade..hihihi..snap dat wel..had ik ook.

En met dat pipetje gaat heel erg makkelijk (vond ik). Vond alleen het mikken in een potje wat minder :wink:...

Hier nog alles rustig (kan ook niet anders), behalve dan nog steeds wat bloedverlies. Gisteravond wel ff weg, maar nu toch wel weer wat bij het afvegen. Niet veel, maar toch is het nog gevoelig schijnbaar daarbinnen.

Liefs,

San

Geplaatst

Mikken in een potje heb ik al vaker gedaan. Had bij mijn zwangerschap hoge bloeddruk en moest regelmatig piesen om te kijken of er geen eiwit in zat en dus geen zwangerschapsvergiftiging (was gelukkig nooit zo). En ook laatst nog voor mijn galblaasoperatie. Maar ik heb geen potje van het ziekenhuis nu, waar plaste jij dan in? Suffe vraag nu ik 'm opschrijf maar ik zit te bedenken wat ik moet gebruiken: lege jampot? Haha

Geplaatst

Niet lachen: ik gebruik voor mijn kruiden altijd die kleine glazen potjes waar groente in heeft gezeten en heb altijd wel wat op voorraad (ben nogal van de recycling)...dussss...

Uiteraard gooide ik deze daarna (na het te hebben schoongemaakt) in de glascontainer...

Geplaatst

Gewoon een pak plastic bekertjes kopen bij de HEMA of supermarkt. En Kruidvat heeft officiele plaspotjes met een dekseltje :-) Kun je evt. ochtendurine opvangen en toch later testen. Drie in een pakje, staan bij de zwangerschapstesten.

Geplaatst

Ik heb nog wel wat kartonnen Mega Mindy bekertjes, over van mijn dochters verjaardag, kan dat ook? Gaat leuk worden... Goh, ik hoop echt dat het nog nodig is, lijkt me zo spannend om weer eens te testen. De eerste keer wist ik zeker dat ik zwanger was want na vakantie 5 dagen overtijd en de tweede keer, jaar of 3 geleden, was ik 1 dag overtijd maar terwijl ik over de test heen plaste werd ik ongesteld. Wat een domper was dat, vandaar dat ik nooit meer getest heb, ben trouwens eigenlijk ook nooit overtijd...

Geplaatst

K.u.t. Sorry dat ik zo begin maar ik kreeg net al de brief van het EMC en weer zijn er geen embryo's ingevroren... Had het deze keer liever later geweten want nu ben ik nog zenuwachtiger op het wachtbankje... Ik begin toch te balen van dat EMC invriesbeleid, vriezen ze nou nooit in verdorie? (Druk me netjes uit, ik heb iets anders in mijn hoofd...)

Geplaatst

Hè bah Caroline, wat een vervelend bericht! Kan me voorstellen dat je daar vreselijk van baalt (in het kwadraat). Laat deze embryo maar gewoon doen wat 'ie moet doen dan!!! Sterkte gewenst in deze vreselijke wachtweken!

Geplaatst

He verdorie Caro, da's zeker een domper zo voor de feestdagen! Wordt het helemaal zo 'alles of niets'!

Toch een knuffel van mij...hoop dat het helpt!

Geplaatst

Hoi Caroline,

Ik volg je ook deze keer weer en vind het ontzettend k*t voor je dat er weer geen cryo's zijn. Ik ga nu nog harder duimen dat je die niet nodig hebt en dat dit een plakkertje is.

Heel veel liefs,

Dorine

Gast estrhalita
Geplaatst

He Caro,

Ik kreeg net dezelfde brief als jij. Ik dacht ook precies hetzelfde, maar bij mijn vorige IVF behandeling en tp zaten 2 vrouwen in de wachtkamer die een tp hadden van een cryo dus ze doen het wel, maar zijn gewoon super kritisch. Nu maar duimen?

Hoe voel jij je? Ik heb veel ongi krampjes. Maar ja je kan niet echt naar je lichaam luisteren. De vorige keer voelde ik me ook zo, maar bij de keer dat ik zwanger was ook. Dus ja het zegt niet veel. Alleen ben ik sinds 1,5 uur enorm misselijk????? Maar misschien te veel chocolade gegeten bij mijn vriendin waar ik de hele dag ben geweest haah. We shall see. Over 4 dagen mogen we testen. Dat redden we toch nog wel. Goede afleiding, morgen druk ivm kerstboodschap, 1ste kerstdag en 2de kerstdag zijn druk dus gaat wel snel toch?

Nou meid sterkte.

Geplaatst

Hey Caroline,

Dat is inderdaad geen leuk bericht om te krijgen, en kan me voorstellen dat je dan nog veel zenuwachtiger bent voor deze poging.

Maarrrrr, misschien was deze tp wel het gouden embryootje, je weet het uiteindelijk nooit! Ik hoop dat je de laatste wachtdagen goed doorkomt, durf je het aan om te gaan vroegtesten? Ik dacht dat ik dat vast zou gaan doen, maar durfde dat uiteindelijk niet echt, pas 's avonds op wd 13 (en dat was maar anderhalve dag te vroeg).

Helaas kan ik je geen zwangere vibes meer sturen, want ben bang dat het voor mij toch afgelopen is, al heb ik daar pas morgenochtend iets meer zekerheid over. In ieder geval weet ik nu wel dat ik zwanger kan worden en dat probeer ik maar als goed nieuws te zien. Nu de volgende keer ook 9 maanden zwanger blijven...

Dat ga jij ook doen, vast dit keer al, moed houden dus!

Aafke

Geplaatst

Dank jullie wel allen!

Aafke ik denk aan je en hoop dat je toch nog goed nieuws krijgt... Ik gun het je zo, met die ene overblijver!!

Es, ik heb af en toe een steekje en af en toe een krampje maar omdat ik dat nooit heb als ik ongesteld moet worden (heb ik altijd alleen hoofdpijn), zie ik dat maar als gunstige tekens... Maar ik moet zeggen dat de brief van vandaag me wel weer een enorme dip geeft. Moest ook aan jou denken, balen dat het bij jou ook zo is.

Ik vond de week heel langzaam gaan, gelukkig morgen naar mijn ouders, cadeautjes onder de boom en daar blijven slapen, dus weer 2 dagen onder de pannen... Ik ga zeker de 28ste testen heb ik besloten!

Geplaatst

Lieve Caroline,

Wat balen dat er geen cryo's zijn, dat is wel even een domper!

Ik wil je heel veel succes wensen met het verdere wachten en ik zal voor je duimen, ik denk zo veel aan jullie allemaal, heel veel toi toi toi!

Hele fijne en zenuwslopende feestdagen en hopelijk een spetterend begin van het nieuwe jaar!

x,

Kristel

Geplaatst

He Caroline en ook Esthralita, balen dat jullie geen cryo's hebben! Ik had bij deze laatste ICSI ook weer geen cryo's...het geeft zo'n "alles of niets-gevoel", he.

Maar ik heb goede hoop voor jullie! Houd moed!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hee wat snel dat jij nu al uitslag van je cryos krijgt. Ik kreeg te horen dat er normaal 2, nu minimaal 3 weken overheen gaan ivm kerst ed.

Wel balen inderdaad, maar kop op! Wij gaan een goede poging doen die lijst groen te maken!

Positief denken!

Heel veel succes nog die laatste wachtdagen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden