Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

Bedankt voor de lieve reacties op de foto's van Kian. Altijd leuk om te lezen dat ze mijn kaboutertje leuk vinden :)

Maar nu even wat anders. Ik zit met een dringende vraag die ik maar niet los kan laten.

Ik moest gister beginnen met het geven van Vitamine D en K (dag 8) aan Kian.

Dit hebben we rond 18.30 gegeven voor zijn voeding.

Nu zijn wij er achter gekomen dat het voor ons toch handiger is om de druppels in de ochtend voor de voeding te geven.

Nu kan Kian ieder moment wakker worden en zich melden voor zijn volgende voeding. Mag ik de druppels dan vanaf nu iedere ochtend geven?? Deze vraag omdat ik hier gisteravond mee gestart ben..moet ik me hier nu aan vastpinnen en dit iedere avond blijven geven.

Is het niet erg dat hij gisteravond heeft gehad en ik het hem nu weer geef?

Hopelijk heeft iemand antwoord voordat Kian wakker word :)

Liefs Niek en Kian

Geplaatst

Het lijkt me niet dat het kwaad kan. In het begin hebben wij dat ook zo gedaan met Thomas omdat we 's ochtends ook makkelijker vonden, wij waren ook 's avonds begonnen, maar dat was niet handig. Het lijkt me dat het er om gaat dat je dagelijks de druppels geeft en niet dat er per se zoveel uur tussen moet zitten. En zeker als het maar een eenmalig iets is... ik zou dus zeggen: ga ervoor!

Geplaatst

Bedankt voor je antwoord Esk. We hebben hem inderdaad nu de druppels gegeven. Dus vanaf nu krijgt hij ze smogens.

Thanks.

Lfs Niek

Geplaatst

Ik had gister weer heel verhaal getypt en was niet meer ingelogd bij versturen ... we leren het ook nooit haha.

Colle en Moortje: wat een prachtfoto's van jullie mannetjes! zwijmel zwijmel zwijmel. Zo prachtig, ik kan niet wachten ...

Ik wil even weten of de bevallen dames dit herkennen. (alhoewel ik denk dat ik de enige ben die nog niet is bevallen)

Ik werd gisterochtend wakker met hevige buikpijn die anders aanvoelde, net of je ongesteld moest worden, licht trekkend naar rug. Heel erg veel harde buiken die af en toe pijnlijk waren. Vannacht naar bed gegaan in de hoop dat het iets zou doorzetten. Nee dus maar wel heel veel pijn in onderbuik, continue harde buiken en af en toe een contractie wat dan voor een wee kan doorgaan. Wat ik me afvraag en heel vreemd vind: indien babylief heftig beweegt heb ik echt helse helse pijn op hoogte van onderbuik/schaambeen. Vraag me af of dat normaal is.

Het is dus hier aan het rommelen maar het zet niet door :-(

Geplaatst

Hoi Ladies,

Hier weer even een berichtje van mij! Allereerst Moortje gefeliciteerd!! welkom bij de mama-zoon club!! Gaat alles goed met je?

@ Colle: ik ben ook reuze benieuwd naar je bevallingsverhaal hoor. Maar het resultaat mag er wezen. Kian is prachtig, gaat het allemaal goed met hem?

Met Stijn gaat het ook geweldig inmiddels. Hij krijgt nu 5 voedingen van 135cc. De eerste dagen had hij nog wat moeite met zijn fles, maar inmiddels gaat hij als een trein. Hij is/was wat gulzig, maar we verdikken zijn fles nu met johannesbroodpitmeel en nu gaat het perfect. Eigenlijk kreeg hij maar 100 cc per keer (6x per dag), maar voor mijn gevoel had hij daar niet genoeg aan. Afgelopen dinsdag dus maar even binnengelopen bij het consultatieburo. Onze kleine held weegt al bijna 4 kilo!! haha, hij was in 9 dagen ruim 300 gram aangekomen. Dus mag hij ook meer voeding hebben. Nu gaat het ook veel beter. Hij komt netjes om de 4,5 a 5 uur. Om 23.00 uur zijn laatste voeding en dan meldt hij zich zo rond een uur of 4. En dan pas rond 8-9 uur in de ochtend! Dat is ook wel beter voor zijn mama kan ik jullie vertellen. Met mij ging het niet geweldig. Voel me heel slap en zie veel sterretjes. Zit inmiddels aan een ijzerkuur en aan de extra vitaminen. Zit nu ook nog maar 2,5 kilo van mijn oude gewicht vandaan en kan gewoon mijn oude kleding al weer aan. Echt heel raar. Heb na de bevalling niet eens meer zwangerschapskleding hoeven dragen.

Zit nu lekker in de tuin in onze loungeset en Stijn ligt in de bugaboo naast mij te slapen. Voel me echt heel rijk nu. Voor de nieuwsgierige heb ik 2 foto's van Stijn bijgesloten. Die met het overhemdje heb ik net gemaakt en die in zijn bedje is van gisteren. Hij kijkt je echt al zo wijs aan (als zijn ogen open zijn ;-) ), gaat echt hard. Ik zie hem momenteel met de dag veranderen.

Liefs,

Amber

Stijn1.jpg

Stijn2.jpg

Geplaatst

@ Louke, JA HOOR...volgens mij gaat er echt wat gebeuren bij jou!!!! WHOEIIIIIII:smileinbox:

Ik herken het helemaal. Dit had ik de avond voor ik ging bevallen!!!! Beebje was daarbij heeeel bewegelijk en dat deed me toch een zeer! Echt anders als anders.

Ben heeeeel benieuwd meid.

@Amber, Ooooh wat is Stijn een heeeerlijk mannetje en wat heeft hij een leuk overhempje aan hihihi. Staat hem erg goed, net zoals het struikje wat bovenop zijn mooie koppie groeit.

Lfs Nicole

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Woensdagavond, 18-08-'10, zijn wij om 21.30 uur de trotse papa en mama geworden van ons zoontje L@rs. We genieten volop, zijn in de zevende hemel, kun nen maar niet van het mannetje's zijde wijken omdat we maar niet genoeg van hem kunnen krijgen want hij is toch zo mooi...zucht zucht...

Later terug met meer, ga gauw even kijken of het goed met hem gaat... niet te geloven dat hij echt van ons is...

Louke, ik denk aan je. You go girl!!

Colle, net even een beetje bij gelezen, toen jij dit op het forum zette, was ik aan het bevallen, mijn permissie heb je hoor, om het op het forum te zetten!

liefs,

en tot gauw

jeegeetje.

Geplaatst

Jeegeetje: HIJ IS ER! Proficiat met de geboorte van jullie zoon L@rs.

Fijn dat jullie zo genieten van jullie mooie mannetje. Benieuwd naar het hele verhaal.

Amber: wat een mooie foto's en wat een wijs mannetje al! Geweldig die donkere haren!

Hier sinds vanmiddag stilte in de buik; totaal geen voortekenen meer, wel een beweeglijke beeb die me pijn doet. Maar nu is het weekend met een vriend die nu niet meer 3 uur reistijd van me vandaag zit dus wie weet zegt ze wel ... papa is thuis, we kunnen!

Geplaatst

Jeegeetje, ook bevallen! Van zoon L@rs!! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een rijkdom hè!!

Stijn!! Wat ben jij een knapperd... Leia gaat het later nog zwaar krijgen, met Kian, Maikel... jou.. en in ons prive hebben we inmiddels ook al een harem aan mannen die graag uitgehuwelijkt willen worden aan Leia :-D

Louke baby, kom maar op! Ook jouw mama heeft lang genoeg gewacht.. Mooie afsluiter van geboortes in ons augustus topic! Kom maar door..

Hoop dat ze zich snel aandient Louke, ben benieuwd naar je moppie!!

En hier nog een Leia'tje.. Net als Kian is Leia ook tegen zinloos geweld :)

IMG00123-20100821-1058.jpg

Geplaatst

Lieve allemaal,

Eindelijk heb ik even 2 handen vrij om een aantal augustusmama's uitbundig te feliciteren. Ik heb een aantal dagen onze twee koters alleen verzorgd, dat was behoorlijk wennen en intensief!

Nanne wat goed om te lezen dat Noortje gezond en wel geboren is! Van harte meid.

Moortje van harte proficiat met je lieve schatje Maikel, geniet lekker van je kereltje.

Jeegeetje veel geluk met jullie lieve Larsje.

Blijft onze Louke over als hekkensluiter van augustus, Lou heel veel succes met de laatste loodjes.

Hier razend druk, de kleintjes zijn echt twee schatjes en ze groeien goed. Ze zijn beiden als ruim de 3 kilo gepasseerd. Het is zo geweldig om ze samen in de box te zien en ze te knuffelen.

Liefs Pien

Geplaatst

@Pien: Oh dubbel genieten voor jou met je 2 schatjes. Maar lijkt me inderdaad ook heftig dat je ze een aantal dagen alleen hebt moeten verzorgen. (maar nu ben jij al wat meer gewend dan ik ;) )

Ik ben blij dat mijn vriend nu nog ruim 2.5 week vrij is. Ik vind de tijd echt voorbij vliegen. Onze kabouter is al weer 10 dagen oud. Eigenlijk vind ik het wel veel te snel gaan al hoor!

Vandaag zijn we voor het eerst wezen wandelen met Kian, hij vond het heeeerlijk dat gehobbel en de frisse lucht. Ook ik heb genoten. Ben in die 10 dagen bijna niet buiten geweest. (alleen even een wasje opgehangen)

Merk wel dat het best pittig was hoor. Heb nu behoorlijk veel zeer aan mijn onderkantje en ben heel erg moe. Dit terwijl me maar een heel klein blokje om zijn geweest. Ik ga zo dus maar weer even bijtanken want vanmiddag komt er weer visite (met 2 drukke kinderen..whaaaa)

@Iza: Ohhhh plaatje is Leia hoor, had al wat fotos bekeken bij je man op zijn hyves. Mooie meid met mooie kleertjes.

@Jeegeetje: Van harte met je zoontje Lars...nu heerlijk gaan genieten van je kraamweek...en de weken, maanden, jaren erna natuurlijk.

Laat je goed verwennen hoor...je zult zien dat je dat hard nodig hebt.

Ben heel benieuwd naar een foto van Lars.

@Nanne: Ik weet niet meer of ik je nu gefeliciteerd heb. Ik heb echt een geheugen als een zeef sinds de bevalling. Maar dan alsnog van harte met de geboorte van Noor. (leuke naam)

Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. (of heb ik daar ook overheen gelezen?) En hoe je vriendinnen het vonden om er bij te zijn.

@Louke: De kwaaltjes die je beschreef kwamen mij wel bekend voor hoor. En het kan zomaar goed dat het nu doorzet nu je vriend dichterbij je in de buurt is. Dat had ik ook. Mijn vriend had net vakantie en Hatseflats dacht....JA NU KAN IK KOMEN!!!

Ik zal straks weer meer posten, zoals mijn bevallingsverslag die jullie nog tegoed hadden. Ook weer een stukje verwerking voor mij om het hier even neer te typen. Het verslag heb ik al een aantal keer doorgelezen...samen met het zien van de foto's krijgt het een plekje.

Ik ga nu even een tukje doen.

Lfs Niek

Geplaatst

Colle toch ben ik benieuwd naar je verslag, ondanks dat ik natuurlijk nog moet. Helaas alle tekenen zijn weg. Heb zelfs goed geslapen voor mijn doen. Mijn vriend heeft wel besloten volgende week van thuis uit te werken zodat ik me rustiger voel. Kunnen we dinsdagochtend samen naar de gynaecoloog want die hebben elkaar zelfs nog nooit gezien, erg he.

Ik blijf genieten van jullie foto's en baby-verhalen.

Geplaatst

Jeegeetje, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Lars!! super leuke naam ook!

Iza, haha, nou dan krijg je het nog druk met al die mannen....

Louke, oohhh moet steeds aan je denken.... de laatste in het rijtje, maar bij jou komt ook alles goed en heb je straks lekker je kindje in je armen!

Hier gaat ook alles goed....Gister last van stuwingen gehad, jeetje wat doet dat pijn zeg hihi... de hele dag met diepvriesmaandverband rond gelopen....maar nu gaat het alweer beter....al zijn ze groooooooot....

Vanmorgen voor het eerst onder de douche geweest met Maikel, zo geweldig was dat, hij genoot er ook echt van!

Amber, ik ben nog steeds zo rond de 15 kilo zwaarder, maar het vocht moet nog weg, dat heb ik ook nog zoveel, merk nu wel dat dat minder word, ik zweet het eruit....

Nou meiden geniet van jullie kindjes, voor je het weet sta je voor de discotheek....om ze op te halen haha

gr. Yvon

Geplaatst

Dank jullie wel meiden, voor de lieve felicitatie's!

Graag zou ik een fotootje met jullie willen delen, maar weten jullie hoe dat moet? Ik heb al vaker iets geprobeerd te plaatsen, maar het mag me niet zo lukken...

Louke, zoals Pieneke al zegt, je bent onze hekkensluiter geworden. Hoop dat het goed met je gaat meid!

Last but not least!!!!

Liefs

Jeegeetje

Geplaatst

Jeegeetje: gefeliciteerd met Lars! Alles goed gegaan en lekker aan het genieten?

Moortje: Dat vocht gaat echt snel weg hoor. Net na de bevalling ging ik op de weegschaal staan en toen was er nog niet zoveel af, maar de dagen daarop ging het behoorlijk. Nu was ik in totaal maar iets van 13,5 kilo aangekomen, maar toch. Je hebt een enorme inspanning geleverd en dat moet je lijf nog even verwerken. Dat vocht komt er echt wel uit, goed blijven drinken in ieder geval! Ik heb trouwens 6 (!!!) dagen last van stuwing gehad. Zo erg dat ik zelfs moest gaan afkolven terwijl ik niet eens borstvoeding geef. Ik kon niet eens meer normaal in bed liggen. Dus de maandverbandcompressen zijn mij niet vreemd. Het was echt een ramp. De kraamhulp had nog nooit zoiets gezien. Pamela Anderson was echt jaloers op mij geweest, haha. Inmiddels heb ik weer normale proporties aangenomen hoor.

Iza: wat is Leia een plaatje en wat een geweldig leuke kleertjes! Gaat alles ook al weer goed met jou?

Pien: Helemaal al alleen met je 2 kanjers, dat moet aanpoten zijn. Ik vind het met 1 al een behoorlijke taak. Hoe lief en zoet hij ook is. De dagen vliegen voorbij he?\

Nanne: Ik weet niet of ik je al gefeliciteerd hebt, maar bij deze! Mijn gehuegen is ook niet meer wat het geweest is. Hoe is het op je roze wolk met je dochter? Word je lekker verwend?

Colle: Hoe gaat het allemaal met Kian? Drinkt hij goed en slaapt hij ook al lekker? Wat een rijkdom he, alle andere zaken verdwijnen in het niets als je naar zo'n lief klein hummeltje kijkt. Ik kan wel uren naar Stijn gaan zitten kijken. Lukt het wandelen je al? Of heb je nog wat ongemakken van de bevalling? Ik heb nog steeds makkelijk dat mijn liezen en de regio daar omheen zeer beurs en blauw voelen als ik probeer te lopen.

Louke: Hou vol meid, jij bent de laatste! Je hoofdprijs is nabij. We wachten allemaal in spanning af wat voor moois jij op de wereld gaat zetten. Hopelijk wordt komende week, jouw week!

Geplaatst

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Bevallen

17 april 2010 C&D van zoon Tygo :bcbbboy2:

15 juli 2010 Pieneke van zoon en dochter

28 juli 2010 Iza van dochter Leia Jolie

30 juli 2010 Amber van zoon Stijn

06 augustus 2010 Heleen van dochter Thirza

10 augustus 2010 Nanne van dochter Noortje

12 augustus 2010 Colle van zoon Kian

16 augustus 2010 Moortje van zoon Maikel

18 augustus 2010 Jeegeetje van zoon L@rs

Geplaatst

Jeegeetje: gefeliciteerd met je zoon!!!!!

Even een vluggertje hier: Noor ligt in het ziekenhuis... Kreeg te weinig voeding binnen, werd soms apathisch en dat deed de alarmbellen rinkelen! Werd op strak drinkschema gezet van 7x70 cc, maar we kregen er met veel strijd en moeite maar 40cc in.. dan sliep ze zó vast of begon te krijsen. Wat een drama was dat!! Zo niet leuk om je kind als een gans te moeten volstoppen!!!!!!!! Nooit weer!

Nu wordt er een nieuw schema gemaakt, nieuwe (difrax) speen getest (ik gaf inmiddels bv via de fles) en gecheckt op van alles.. Heb zelf bedacht dat het spruw kan zijn, maar dat zien ze niet heel duidelijk. alle symptomen wijzen er wel op, mar ja..

Vanaf donderdag/vrijdag dreigde de opname al, maar ik wilde dat eigenlijk echt niet.. ze ging steeds beter, en haar gewicht was oke.. maar het ging echt niet meer thuis, ik was een lopend lijk, en bij elke tegenvallende voeding begon ik te janken... genieten? wat was dat ook al weer? Dus de opname gister was goed..

Ga er zo weer heen, lekker knuffelen! (ik zat maar met de hechting etc in mijn hoofd, en de start in de couveuse was al zo moeizaam, we waren al 3 dagen gescheiden etc... speelt ws nu ook wel mee met haar voeding, wie zal het zeggen?)

Tis zo'n enorm poppetje, ik zal eens proberen een foto te plaatsen.. Nu kolfen en naar het zkh!! Dag meiden!!!

Het bevallingsverhaal volgt nog steeds Colle!

Lfs Nanne

Geplaatst

Hi Nanne,

Wat frustrerend dat het maar niet wil lukken met Noor. Hopelijk gaat het gauw wat beter met haar.

Met Tygo gaat het thuis ook wel moeizaam, hij moet zo wennen aan de nieuwe situatie. Zodra hij wakker is huilt hij, en het houdt pas op als hij weer gaat slapen. We voelen ons zo machteloos! Uit wanhoop een paar keer met het ziekenhuis gebeld maar ja, zij kunnen ook niets doen. Hij heeft geen pijn, het lijkt pure onrust. 's-morgens en 's-middags slaapt hij goed, maar hij is elke avond van half zes tot de laatste voeding van half twaalf aan het huilen. We hebben al van alles geprobeerd, dragen, wandelen, buidelen, wipstoel, in de box op bed pfffff zo zielig en ook echt killing voor ons. Ik mag eigelijk niet klagen want we hebben zo uitgekeken naar zijn thuiskomt, maar toch valt het niet mee.

Nu las ik op een website dat de baby dragen in een draagdoek de kans op langdurig huilen met 50% minder wordt, dus morgen gaan we er toch een aanschaffen. Heeft iemand ervaring met draagdoeken? Kunnen jullie een bepaald merk aanraden????

-x-

Hoe gaat het verder met jullie?

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat vervelend voor jullie en voor Tygo!! Wij hebben een minimonkeydraagdoek. Stijn zit er niet veel in, want hij slaapt gewoon veel. De draakdoek hangt nu ook als een hangmatje in de box. Op de website www.minimonkey.nl kun je er van alles over terugvinden. Slopend he, als je kindje huilt en inderdaad dat machteloze gevoel. We hebben nog niet vaak gehad dat Stijn heel lang huilde, maar soms in de nacht is hij heel onrustig en hebben we ook 2 uur met hem op onze arm rondgelopen. We geven hem nu soms ook een speentje. Hij slaapt dan nog wel niet gelijk, maar hij heeft duidelijk veel zuigbehoefte en het speentje kalmeert hem wel.

Houd vol en veel liefs,

Amber

Geplaatst

Hoi Nanne,

Wat vervelend dat Noor in het ziekenhuis ligt. Hopelijk sterkt ze snel aan en kan je haar weer mee naar huis nemen.

x

Amber

Geplaatst

Hei Chantal,

Ik snap dat het niet leuk is dat tygo 's- avonds zo veel huilt. je wilt niets liever dan dat jouw kind gelukkig en tevreden is. In ons mei-junimoedersgroepje zijn meerdere baby's savonds huilerig.

Ik heb ervaring met een draagdoek, of beter gezegd wikkeldoek want ik heb zo'n lange doek die je moet omslaan en knopen. Je krijgt er wel een brochure bij hoe je het moet doen. Hij is van livingtree. Merel had de eerste maanden niets liever dan in de draagdoek liggen. Dan was ze meteen rustig en tevree. Alleen het erin doen vond ze niet leuk. Ze lag het liefste in de 'banaan-houding'. Ben inmiddels over op de babybjørn omdat die makkelijker is om te doen en haar nekje sterk genoeg is. Meer info over de soort draagdoek die ik heb is op draagdoek.nl (ik heb een ouder exemplaar van mijn schoonzusje geerfd).

Foto-MXOBNKI8.jpg

Hier was merel een paar weken oud.

Geplaatst

Hallo dames,

he bah Nanne, Noortje in het ziekenhuis. Je schrijft ook iets over 3 dagen couveuse ??? als je tijd hebt moet je toch eens je bevallingsverhaal opschrijven hier als je wilt. Hopelijk gaat het snel beter met Noortje en gaat ze als een trein als ze weer bij je thuis is.

Chantal; ja moeilijk dat tygo z'n draai niet helemaal kan vinden. Tis ook een hele verandering. Heb je de draagdoek al gehaald en geprobeerd? Ben benieuwd naar het resultaat.

Ik ben vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. Ze hebben een inwendig onderzoek gedaan en mijn baarmoedermond was wel wat verstreken en ik heb 1 cm ontsluiting. En ze hebben me een beetje gestript, waar ik niets van gemerkt heb, maar wel erna wat bloed verlies dus ze hebben toch echt iets gedaan.

Nu hopen dat het verder op gang kom. Er is wel een inleidingsdatum vastgezet dus sowieso dinsdag 31 augustus om 7.30 uur word ik in het ziekenhuis verwacht dus er is gelukkig een einddatum in zicht.

Deze nacht is het volle maan samen met de uitgerekende datum. Toch volgens de gynaecoloog echt een fabeltje ..... we zullen zien!

Geplaatst

Chantal,

Even een tip, de Baby Bjorn wordt echt afgeraden! Hierin zitten ze niet ergonomisch (knietjes moeten hoger dan de heupjes zitten, soort kikkerzit en dit is bij de BB vaak niet het geval en hiermee kun je serieuse schade aanrichten!) dus de tip: deze niet aanschaffen! Je kunt dan beter kijken naar een Manduca, boba, Mei Tai.. dat zijn ergonomische SCC's.. kant en klare dragers dus :) en nooit je kindje naar voren dragen! Altijd met gezichtje naar je toe...

Ik heb meerdere draagdoeken (beetje teveel zelfs) maar denk dat een rekbare voor jullie nu het fijnst is! Tygo is natuurlijk nog niet zo'n groot mannetje, en met een rekbare hoef je nog niet zo secuur te knopen als een geweven doek!

Je kunt kijken voor een binana of een rekbare hoppediz (hoppediz.de).. Mam Eco heeft ook fijne doeken (daar heb ik die van mij vandaan) maar die zijn ook weer vrij prijzig.. Deze moet je wel allemaal online bestellen, maar je zou ook als eerste een tricot slen kunnen aanschaffen (volgens mij te koop bij babydump en prenatal?)

Jij woont richting zuiden he? Je zou eventueel even contact kunnen zoeken met Kim van www.babybij.nl (staat ook veel info) zij woont in die regio en heeft bijv. ook heel veel filmpjes online staan over hoe een baby in de doek te doen!

Nog een tip: koop geen draagzak.. Baby's in kommahouding leggen wordt afgeraden.. Op die manier kan hun luchtpijp dicht komen te zitten en baby's hebben nog niet genoeg kracht om dit te corrigeren...

Hier vind je meer info over dragen:

http://www.doekentheek.be/

http://www.wrapyourbaby.com/

http://forum.fok.nl/topic/1500966

Als je nog wat meer wilt weten, pm me! Het kan voor Tygo echt het verschil maken inderdaad... En veel sterkte...

Ik heb een baby die 's nachts niet meer wil slapen! Ze komt rond 2 uur voor voeding en is dan klaarwakker... Echt zo van: Hoi! Wakker! Wat gaan we doen? :-D

Ik hoop maar dat ze het ritme wat om gaat gooien, want slopend is het wel ;-)

Nanne, wat een schrik! Wat is de verwachting nu dat Noortje er weer uit mag?

Louke, al 1 cm van jezelf! Die is in de pocket.. Ik hoop dat het strippen wat doet!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden