Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi dames, ik kom weer eens gezellig inbreken...

Nanne, hopelijk blijft het bloed nu weg en heb je woensdag een goeie echo. Ik ga voor je duimen.

Keesje, wat zal jouw tijd nu verschrikkelijk langzaam gaan. Dat je maar als beloning een heel mooi plaatje mag krijgen.

Wat betreft die uitgerekende datum, dat blijft ook iets aparts. Ik ben zwanger van een cryo die 4 dagen oud was. In eerste instantie was ik uitgerekend op 20-6. Tijdens mijn echo's bleek het kindje telkens aan de grote kant te zijn en afgelopen week ben ik toch een weekje vooruit geschoven. Tijdens de echo van de nekplooimeting was het kindje al 6,7 cm groot en dat verschil was nu te groot. Ik ben nu uitgerekend op 14-6. lekker hoor om er zomaar een weekje cadeau bij te krijgen. Het kan dus nog alle kanten op met jullie datums.

Iedereen veel succes met alles.

Liefs, Dorine

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Nanne, wat een onzekerheid ineens weer. Heel veel sterkte gewenst met het afwachten van de echo woensdag. Hopelijk kun je ondanks alles het weekend nog wel lekker gaan genieten. Lijkt mij idd ook erg moeilijk om, vooral in deze situatie, een weekend met een zwangere vriendin samen te zijn.

@Keesje, hopelijk verkeer je het hele weekend in een grote roze wolk!

Fijn weekend allemaal!

Gr. Heleen

Geplaatst

Nanne!!! Meis, wat een schrik!! Wat fijn dat je al direct terecht kon..

Oh ik ga zo voor je duimen! Dit MOET gewoon goed gaan hoor!! Denk aan je!!

Ik liep al een paar dagen te miepen dat ik me er moeilijk bij neer kon leggen dat ik nu een jaar geen motor meer kan rijden.. Aangezien ik vandaag vrij ben en het super lekker weer is, net toch nog maar een afscheidsritje gedaan. Gewoon hier in de regio, niet te ver, heel rustig aan gedaan. En ik ben toch wel blij dat ik het heb gedaan. Dit weekend gaat ze de schuur in, dan kan ze me bij dit soort weer ook niet meer roepen...

Echt roken, drinken en weet ik het, mis het allemaal NIET! Verre van.. Maar motorrijden (raar hè?). Maar nu is het goed. En ja sowieso zolang ik geen echte buik heb zou het kunnen en ik zou wel echt echt echt een heel bizar iets moeten meemaken wil er iets misgaan, maar na al die jaren... Loop ik het risico liever niet..

Weer een hoofdstuk 'tijdelijk' afgesloten... Hmmmzzz...

Geplaatst

Hi Dames, nou het was helemaal goed. Ik heb een prachtige foto van een wonder wat lijkt op een koffieboon.. (echt zijn kant van de familie :-)!)De arts was erg tevreden. Het was allemaal precies zoals ze het wilde zien in deze fase.. dus heerlijk! Nog geen hartje maar zoals ik het begrijp is dat ook nog te vroeg.. dus ook prima.

Volgende echo op 29 december.

Iza wat heerlijk dat je nog even hebt kunnen rijden. En hoewel we dit soort offers meer dan graag maken kan het nog best even raar voelen. Dat is niet meer dan normaal. En eigenlijk ook wel heel leuk.. een beetje bewust 'afscheid' nemen.

Ik ben toch maar weer even gaan werken.. kan ik jullie tenminste alsnog informeren

;-)!

Een zeer vrolijke groet van Keesje!

Geplaatst

Keesje *dansje doet* WAT HEERLIJK meid!! Ben mega blij voor je :D Wat zal jij lekker het weekend in gaan!!

En ja, dat is het ook... Doe de offers graag.. Geen probleem, maar het voelt inderdaad wel even 'raar'. Komt ook wel goed, is niet het einde van de wereld... Het wordt alleen allemaal anders en dat besef begint wel een beetje binnen te dringen :)

Geplaatst

He Keesje, geweldig! Wat zul jij een heerlijk weekend hebben! Samen met je koffieboontje, haha. Had je gewoon 1 van onze IVF-artsen, of word je meteen al overplaatst naar een ander "departement'?

En een foto, wauw, dat is helemaal te gek!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hi Nine,

Het was gewoon weer een van de IVF artsen maar wel 1tje die ik al lang niet meer had gezien. Mevr. L (de blonde).

Zij is altijd heel aardig. Ze liep wel wat te rommelen met het echo apparaat want het was niet in het vaste kamertje maar het laatste kamertje van de gang waar ook de verpleegsters (links van de verpleegsters) zitten. Dit echo apparaat werkt altijd wat minder.. maar goed.. het werkte goed genoeg gelukkig!

Voor jou is het maandag De spannende dag!

Oh ja.. er zat er dus 1tje! Helemaal prima! Ik benieuwd hoeveel ze er bij jou zullen zien!?

Liefs!

Geplaatst

Nee, Keesje, ik moet nog een dagje langer wachten...maandag was vol, dus ik kan pas dinsdag terecht.

Aardig van je om te gaan werken, zodat je ons kunt vertellen over je echo, haha! En ze hebben er 1tje gezien! Ik denk dat het bij mij ook zo is, hoor.

Hoe zit het met de klachtjes? Ik heb soms nog wel een steek in mijn eierstokken, en ook nog immer verstopt en af en toe vlagen van misselijkheid.

Liefs, Nine

Geplaatst

Zozozozo Keesje.. wat een fantastisch nieuws! Wat zul jij lekker je weekend ingaan. Geniet er maar met volle teugen van. Op het juli-mama's topic, houden ze trouwens keurig het lijstje op orde.. wat mij betreft zet je je datum van je tweede echo er maar snel op.

@Nanne.. ik heb het met je te doen, zoveel wijzer ben je eigenlijk niet geworden. Wellicht dat je toch wat afleiding uit je weekendje weg kunt halen? Dat HET nu maar definitief wegblijft! Het wachten tot woensdag is nog lang... bah bah.

@Iza, lekker toch nog een heerlijk tochtje te hebben gereden. Je hebt groot gelijk! Wij gaan trouwens 19 december lekker een weekje skien, volgens het ZH kan het geen kwaad en is het bovendien gezond om een hele week buiten door te brengen.

@Nine.. begint het besef er inmiddels te komen? Hier wel hoor! Ik kreeg met sinterklaas van mijn mannetje "zwangerzapnotities" van Marielle Croon (op advies van Nienke79). Zo af en toe schrijf en plak ik er al wat in en dat maakt het toch wat echter. Wat natuurlijk helemaal super is, is dat ik een foto van de TP, vooraan heb geplakt.

@IVFmama.. wat kun jij toch heerlijke lappen tekst produceren, ik lees ze altijd met veel plezier. Uit je onderschrift begrijp ik dat je een dochter verloren bent, wil je hier misschien iets meer over kwijt?

@Colle, Chantal en Heleen? Hoe is het bij jullie?

@Amber van harte en natuurlijk een warm welkom hier

Liefs Pieneke

Geplaatst

Goedenavond ladies,

Wat zullen wij allemaal opgelucht zijn als we een (of twee!) hartje(s) hebben zien kloppen! Vandaag over 2 weken heb ik mijn eerste echo. Dus het wordt of een leuke kerst, of een verdrietige.. Hopelijk valt er eind januari bij ons allemaal een last van de schouders als we de 12 weken zijn gepasseerd. Kijk erg uit naar het moment dat we 'onbezorgd' kunnen gaan genieten. We houden de moed er met zijn allen in. Het is al heel bijzonder dat we 'zo ver' gekomen zijn.

Toen we begonnen aan de IVF-poging hadden we misschien 20% kans en nu zitten we al op 85% dat het goed gaat (ongeveer ofzo). Dat moet toch een goed teken zijn. Het is ons deze ronde gewoon allemaal gegund! Ik wilde jullie deze peptalk even geven om je een hart onder de riem te steken in deze onzekere tijd.

Groetjes

Amber

Geplaatst

Hallo allemaal,

ook ik kom mij voorzichtig melden als augustus-mama na mijn positieve test van vanmorgen!

Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt voor de 28e en ben nu al nerveus! Bizar, eerst op het wachtbankje zenuwen voor een positieve test, en als je die dan hebt gaat al het gestress dus gewoon verder!!! Het is nog zo pril....Ik draag het kettinkje van mijn overleden moeder al sinds de tp op mijn hart om over mini-me te waken, dus ik blijf dat voorlopig maar even dragen ook!

Qua kwaaltjes valt het nog wel mee, idd wat steken richting lies (banden baarmoeder die oprekken geloof ik) en borsten worden nu gevoeliger. Misselijk nog niet echt, hoewel... de yoghurtdrank laat ik voortaan maar staan 's ochtends. Dat was vanmorgen vroeg geen succes en ging wel bijna mis, kon nog net op tijd een paar hapjes banaan erachteraan proppen!

Ik heb het schema trouwens maar weer even gekopieerd om mezelf toe te voegen maar weet eerlijk gezegd niet of ik het goed heb ingevuld. Dat gereken is niets voor mij, ik was ook altijd een drama met wiskunde... De 1e dag van mijn laatste menstruatie was 13 november, 2 weken later (26e) de tp van cryo dat een dagje eerder werd ontdooid. Rekenen jullie het aantal weken zwanger vanaf de tp of vanaf 1e cyclusdag? Ik heb het laatste maar gedaan.

Ik hoop trouwens wel dat ze bij die 1e echo al hartactiviteit kunnen zien!

Uitgerekend

01 augustus: IVFmama

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Nine

19 augustus: Aafke

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)

11 december: keesje, 1ste echo ( 5wk, 5dg)

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

15 december: Nine, 1e echo, ( 5 weken, 5 dagen)

17 december: C&D (Chantal), 1ste echo (7 wk, 3dg)

18 december: Pieneke, 1ste echo (6 wk, 5dg)

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

23 december: Nanne, 1e echo (7 wk, 1 dg)

29 december: Heleen, 1e echo (7 wk, 6 dg)

28 december: Aafke, 1e echo (6 wk, 3 dg)

@Nanne, ik hoop dat het allemaal een goede afloop heeft en wens je heel veel sterkte met het wacjhten op de echo woensdag. Lijkt me vreselijk om zo in de zenuwen te zitten.

@ IVF mamma: ben jij ook in Apeldoorn in behandeling in het Gelre? Toevallig, ik ook! Ik heb de meeste ervaring met Dr van de Kamp en vind haar erg aardig. Tip: de pc's met gratis internet staan misschien niet op de gang, maar wel beneden bij het restaurant...:active:

Groetjes, Aafke

Geplaatst

@Pieneke, helemaal top dat je zo'n goede HCG score hebt! Op naar de echo!

@Aafke, je moet 38 weken optellen bij de dag van je eisprong. (36 uur na pregnyl bv).

Meiden, vind het erg leuk om bij jullie mee te lezen. Jullie zitten zo vlak achter mij/ons. Heel veel succes!

lfs, Nienke

Geplaatst

Avond dames!

Keesje super dat je speciaal voor ons nog bent wezen werken ;) :D en nog fijner dat alles er helemaal goed uitzag!! Zo genieten we ook een beetje mee met zijn allen.

Aafke welkom! Zo spannend he die extra verlengde wachtweken brrr. Maar heel fijn dat je zwanger bent de eerste stap richting die 12e week. Bedankt voor de tip overigens want ik heb nogal wat reistijd met echo's aangezien ik incl kind op stap ben. Wist niet eens dat er daar ook pc's waren anders had ik vd Kamp wel even gevraagt of ze kon inloggen hihi ze is er gek genoeg :D Vind haar fantastisch en ze behandeld ons eigenlijk al vanaf dag 1. Zelfs als we geen afspraak specifiek bij haar hebben regelt ze dat wel eens zelf als ze het ziet in de agenda.

Pieneke houd je het wachten allemaal nog vol? Soms is genieten nog zo moeilijk en helemaal niet raar als het pas vanaf de eerste echo met kloppend hartje lukt. Dat is hier altijd zo helaas. Alles daarvoor is een beetje in limbo hangen.

En tja wat valt er te vertellen over onze dochter....fantastische zwangerschap geweest zonder kwaaltjes en veel genieten. Ze heeft alleen letterlijk te lang in mijn buik gezeten. Met 41,2 geboren en een half uurtje voor het einde van de bevalling is ze overleden. Nooit een goed teken als je je verloskundige wit/grijs/grauw ziet wegtrekken omdat ze het hartje niet kan vinden. Gyn opgeroepen en die bevestigde dat ze al was overleden. En toen moest ik nog beginnen met persen. Totaal naief vraag je nog om een keizersnede omdat je niet zelf wilt bevallen maar dat zit er natuurlijk niet in. En achteraf ben ik enorm blij dat ik het alsnog zelf heb gedaan. Dat was een 'echte' afsluiting van de zwangerschap (niet dat een KS dat niet is, maar dit was het laatste wat ik voor haar kon doen en uiteindelijk ook voor mezelf) en de hormonen die daarbij vrijkomen hebben me ook denk ik een beetje gered van een totale waanzin. Uiteindelijk is er nog obductie gedaan om van alles uit te sluiten, ook nog chromosomenonderzoek en nergens is iets uitgekomen. Vandaar dat we nu altijd rond de 38 weken ingeleid gaan worden. Stress is niet goed voor de baby en niet voor mij en we weten natuurlijk ook nooit of het met 40 weken wel goed zou zijn gegaan of dat het 39 weken had moeten zijn. Dus geen risico nemen en bij een goed groeiende baby op schema dus 38 weken. Maar ik kan je wel vertellen dat het hele (horror) scenario weer haarscherp op mijn netvlies stond bij de bevalling van onze zoon. Goddank wilde mijn VK dolgraag ook bij die bevalling bij zijn een stuk afsluiting voor haar en voor ons op een veel betere en mooiere manier. Vandaar ook dat de band met haar zo speciaal is. Idem geldt voor de kraamzorg die beide keren voor ons gezorgt heeft thuis en ook het hele team in Apeldoorn en zelfs in Nijmegen kennen ze onze hele geschiedenis en vele daar kennen onze naam zelfs als wij die van de artsen daar niet kennen omdat we er zo weinig komen. :O

Een heel verhaal kan er een boek over schrijven vermoed ik, maar heel kort door de bocht is het het ergste wat we ooit hebben meegemaakt maar we zijn er ook heel sterk uitgekomen samen. Mede door alle steun om ons heen, het lijken soms simpele dingetjes maar zo weet ik nog dat mijn beste vriendin het nieuws hoorde terwijl ze nog op haar werk was en die heeft alles uit handen laten vallen en is gelijk naar het ziekenhuis gekomen. Kleine dingetjes kunnen heel veel betekenen maar dat weten we hier denk ik allemaal wel, zeker als je dat kleine koffieboontje of garnaaltje ziet op zo'n echo :D !!

Nienke alles ok? :D

Oh ik heb zo'n schrik voor maandag, merk amper nog kwaaltjes vermoeidheid lijkt wel minder (of zal het de halve dag slapen zijn van afgelopen week?) het enige wat me nog hoop gaf was dat vanmorgen mijn koffie ineens weer naar popcorn smaakte. Iets wat ik me nog goed kan herinneren van de vorige keren. Mijn borsten lijken niet (meer) te groeien. Bah bah wat is zo'n weekend dan lang. Al is het waarschijnlijk nog niets vergeleken met Nanne want ik heb niet de extra stress van bloedverlies.

Nu ja morgen maar een kerstmarkt bezoeken en zondag de kerstman en kerstvrouw hier ergens in de omgeving. Hopen dat de dagen dan snel gaan.

Geplaatst

Jemig IVFmama, wat een heftig verhaal!! Misschien kun je uiteindelijk bij deze bevalling wat meer "genieten" na de bevalling van je zoon. Maar wat een horrorverhaal, knap dat je het wilde vertellen.

Hier gaat alles goed, bedankt voor de interesse. Maandag as een tweede echo en ondanks dat ik achterin mijn koppie erg goed weet dat het goed zit, vind ik het toch weer een beetje spannend.

Ik ben een van de weinigen met erg weinig kwaaltjes. Alleen moeoeoeoe en last van darmen en ontlasting. Nou zit ik natuurlijk niet te springen om boven de pot te hangen, maar af en toe een kwaaltje geeft ook wel geruststelling, haha. En daar kun jij over mee praten lees ik :icon_sunny:. Mijn (.)(.) zijn wat voller, maar passen nog gewoon in mijn B/C cuppies. Mijn man probeert ze groter te kijken :tongueP:. Haha, tot nu toe geen succes!

lfs, Nienke

Geplaatst

IVFmama.. wat hebben jullie een beroerde tijd gehad. Elke keer als ik je onderschrift zag, viel mijn oog op het verlies van je meisje (hoe is haar naam eigenlijk?). Ondanks dat ik je niet ken, vond ik het vreemd om er niet naar te vragen. Ik vind het prettig en dapper dat je je verhaal wil delen, het plaatst een aantal dingen die je eerder schreef in de juiste context.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Oh dat klinkt bemoedigend Nienke! Ik weet bv ook in mijn hoofd wel dat geen twee zwangerschappen gelijk zijn maar toch he dat knagende gevoel soms. Jij gelukkig nog iets minder dan 4 weekjes tot de 12!!

Het verhaal is ook best eng, en bizar en ik hoop iig altijd dames gerust te stellen dat wij zo'n bizar geval zijn die eens in de tig keren voorkomen. De meeste bevalling doen wel pijn maar verlopen verder meestal best goed :)

En ikzelf ach bevallen vind ik reuze meevallen gek genoeg. Ja het doet even zeer maar ooooh wat ben je dat weer snel vergeten! Toen we dat kleine mannetje eindelijk zagen stonden we bijna allemaal te springen van geluk en de hechtingen heb ik weinig van gevoeld gni gni. Hij lag toen al lekker aan de borst te drinken en dat was misschien wel het gelukkigste moment van mijn leven! Kan het iedereen aanraden dat bevallen ;) vooral proberen zo rustig mogelijk te blijven. Ik vond het de tweede keer wat lastig en heb zelf maar een pauze ingelast tussen 2 persweeën :O arme kindje daar waarschijnlijk wel een blauw oogje mee gegeven maar ook dat is hij vast alweer vergeten.

Ow over groeiende borsten. Ik zit in een redelijke C-cup maar ben toch echt de vorige keer geeindigt in een F-cup kort voor de bevalling :O Mijn man vind C ook prima maar de F vond hij geloof ik ook wel lachwekkend, gelukkig viel het niet zo op ivm de dikke buik :P

Geplaatst

Jee, IVF-mama, ik ben diep onder de indruk van je verhaal. Je zou je kunnen verbazen dat dit soort dingen nog gebeuren in deze tijd... toch heb ik al meer verhalen gehoord over overtijd zijnde zwangerschappen.

Ik vind het knap dat je er zo nuchter en realistisch over kunt schrijven.

Maak je verder niet teveel zorgen over wisselende klachten, dat is ook normaal. Ik had vandaag een behoorlijk "misselijke dag" en soms ook wel een dag niet.

Pien, ik ben jaloers, want:

a. Jij hebt een foto van de TP

b. Je gaat 19 december op vakantie.

Maar het is je ook van harte gegund!!:santahat:

Aafke, welkom bij de augustusploeg! En Amber, spannend he, die echo...

ik hoop dat we allemaal een blije kerst zullen hebben...

Liefs, Nine

Geplaatst
IVFmama.. wat hebben jullie een beroerde tijd gehad. Elke keer als ik je onderschrift zag, viel mijn oog op het verlies van je meisje (hoe is haar naam eigenlijk?). Ondanks dat ik je niet ken, vond ik het vreemd om er niet naar te vragen. Ik vind het prettig en dapper dat je je verhaal wil delen, het plaatst een aantal dingen die je eerder schreef in de juiste context.

Liefs Pieneke

Die beroerde tijd was het toen wel inderdaad maar gelukkig is het tij ondertussen behoorlijk gekeerd. Misschien dat dat wel meespeelt in mijn onzekere gevoelens. Dat we al zoveel geluk hebben gehad en al 2 kinderen hebben mogen krijgen via IVF waarom zou ons een derde gegunt zijn? Ach er spookt van alles door je hoofd nietwaar of het nu je eerste of 3e is ;)

Haar naam kan ik je wel even per priveberichtje sturen want ik geloof dat als je op haar googled dat je dan al erg veel te weten komt ;)

Nu ben ik natuurlijk wel weer nieuwsgierig naar de dingen die ik getikt heb die je zo zijn opgevallen? :O

Geplaatst

IVFmama, 3 cupmaten... HELP! Dat overleef ik niet HAHAHA, dan kom ik op Cup I uit... :dizzy:

Wat een heftig verhaal van je dochtertje zeg. Bedankt voor het delen!!

Knuf, Iza

Geplaatst

We zaten tegelijk te posten ivfmama!

Nienke en IVFmama... mijn grote B/klein C BEHAATJES kan ik nog aan hoor! Ze zijn alleen wat steviger (zoals mijn borsten in mijn twintiger jaren waren)

Geplaatst

Enne, ergens vind ik het wel jammer.. Bij de voorgaande terugplaatsingen in het VU had ik ook foto's van de emmy's die zijn teruggeplaatst.. Mijn huidige kliniek doet er niet aan.. zul je altijd zien, net de keer dat het raak is ;)

Geplaatst

@ nine joh echt je verbaasd je soms inderdaad. Maar ja elke zwangerschap heeft risico's voor moeder en kind. Ik sta daar tegenwoordig redelijk nuchter in want zonder risico's kun je niet leven lijkt me. Mijn VK verbaasd zich er ook wel eens over hoor, misschien had ze verwacht dat ik meer woede richting haar zou voelen maar zij kon er ook niets aan doen. Het 'moest' blijkbaar zo lopen en daar kon niemand wat aan doen. Iets met natuur of iets dergelijks wreeds. Kan wel mensen de schuld willen geven maar uiteindelijk schiet je er niets mee op want niemand heeft iets verkeerd gedaan. Er gaan duizenden bevallingen zelfs over de 42 weken nog goed. En stom genoeg gaan er ook nog bevallingen niet goed die met 37 weken beginnen. De natuur is niet te vangen in exacte wetenschap anders waren we allemaal gegarandeerd binnen no time zwanger en kregen we een gezond kind na precies 40 weken :O

Maar bij jou wisselen de kwaaltjes dus ook, is mijn lijf toch niet zo raar ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden