Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whahaha Iza dat trekt ook wel weer bij hoor :) Is hier ook echt niet gebleven gelukkig had ik allemaal nieuw ondergoed moeten aanschaffen in een niet toffe prijsklasse hahaha.

Pien ik zal je even berichtje sturen zoals beloofd.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen Lady's,

@Keesje: Wat super dat je een mooie 1e echo hebt gehad hey! Ben helemaal blij voor je. We hopen nog veel van dit soort goeie berichten te horen.

@Aafke: Welkom bij de club en natuurlijk ook Van Harte Gefeliciteerd natuurlijk met de zwangerschap!

@IVFmama: Wat een vreselijk verhaal, ik sluit me dan ook volledig bij de rest aan dat ik het ontzettend dapper vind dat je het hier zo kan vertellen en dat jullie de kracht hebben om door te gaan.

@Nanne: Wat erg dat je nou zo'n onzekere periode door moet. Het is allemaal al zo zenuwslopend....Weet dat we aan je denken en we duimen echt voor je dat het nog helemaal goed komt.

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik een beetje tot rust gekomen en sta weer met beide beentjes op de grond. Het bruin/roze verlies is helemaal weg gelukkig. Verder heb ik nergens last van behalve dan dat ik zo ontzettend moe ben. Donderdag heb ik eindelijk m'n eerste echo!

Liefs, Chantal

Geplaatst

Hoi Chantal,

Succes morgen! Ik kijk ook erg uit naar mijn echo aanstaande vrijdag. Vraagje: hoelang heeft het bruin/roze bij jou geduurd? Ik heb het nu al 11 dagen. Ik wil dat het NU stopt, het baart me inmiddels toch weer zorgen. Een paar dagen heb ik gedacht: ik ben er aan gewend, het valt wel mee. Maar nu ga ik toch weer twijfelen....

Pieneke

Geplaatst

Lang wachten is dat dan Chantal, hoop dat je de dagen doorkomt met die rust die je hebt gevonden!

Pieneke als je roze nu eens komt van het innestellen? Sommige emmies zijn nu eenmaal zo snugger om net dat ene kleine haarvaatje te raken als ze een plekje zoeken.....dan kan het zomaar nog even duren voor de placenta groot genoeg is om dat plekje te bedekken. Misschien dat daarom met jou meerdere dames wat langer ranja zien. Ook voor jou hoop ik dat de dagen snel gaan meis!!

Gaaaaap ik ben zooooo lui vandaag. Ik dacht eerst nog om een beginnetje te maken met de kerstversiering maar nu denk ik eerst vooral aan koffie en relaxen vandaag. Morgen is ook nog vroeg genoeg lijkt me. Zometeen eerst eens mijn mannen van boven halen want die liggen nog in bed tv te kijken gni gni. :D

Geplaatst

Pien toch!! Ik wilde net al gaan tikken nav je ticker: WOW 6 weken!! Hoe gaaf is dat!! Maar lees dat je je weer zorgen maakt... Wat zou ik willen dat ik die zorgen bij je weg kon nemen (net zoals bij de overige dames!) ik blijf gewoon even keihard voor je duimen dat je vrijdag een mooi hartje (2 hartjes) ziet!!!

Chantal donderdag de echo. Wat spannend allemaal!!

Hier begint de aktie deze week eindelijk een beetje.. Dinsdag komt de MvM dame en volgende week maandag (nog 8 nachtjes ik ben zoooo aan het afstrepen ;)) de echo.. Ik kan gewoon niet wachten, maar net als de rest vind ik het ook heel erg spannend..

Sinds afgelopen week een nieuw fenomeen: versterkte geur.. Echt heel erg, mijn man zit me af en toe als een schaap aan te kijken ;) als ik het heb over: bah wat stinkt het hier naar '...vul in...' Dan kijkt ie me echt aan van je bent niet goed ofzo, hihi!

Ik ga me maar eens vooruit slepen, de afgelopen weken niet zo veel (lees niets) in huis gedaan en ik begin me er nu toch echt aan de irriteren, dus ik ga maar eens wat doen... bluh!

fijne zondag allemaal dames!!

Geplaatst

Hahaha Iza over geur gesproken, echt ik lach gisteren in een deuk. Mijn vader maakt ieder weekend soep. Ditmaal was de tomatensoep aan de beurt. En echt ik zou zweeeeeren dat ie snert had gemaakt! :O Mijn neus doet dus ook rare dingen. Maar een mooi teken hoor dat je lichaam zo aan het veranderen is :D

Geplaatst

Hahaha ik beticht mijn man steeds van stinkvoeten!!! En theoretisch zou dat kunnen, ware het niet dat ik dat vooral ruik als ie net onder de douche vandaan komt???

Mijn smaak veranderd nog niet (ja ik ben ineens gek op lamsvlees, terwijl ik daar normaal niet zo dol op ben?) koffie vind ik nog steeds errug lekker!!

Maar grappig dat jij dat ook hebt!!

Het is inderdaad een goed teken hè? Dan hou ik me daar maar aan vast.. Want buiten het moe zijn (maar ik slaap ook niet echt diep dus daar wijt ik het dan ook weer aan) en steeds zeerder doende borsten heb ik nergens last van....

Geplaatst

Lieve Pien, je bent al verder gekomen dan de vorige keren, je HCG is waanzinnig... het heeft niets met jouw embryo'tje (s) te maken, die groeit (groeien) lekker door.

Maar een echo zal jou inderdaad helpen!!

Ik ben vegetarier en word nu helemaal onpasselijk van gebraden vleeslucht. Ik ruik volgens mij ook veel sterker.

En het gekke is, de ene dag gaat koffie drinken wel en de andere dag weer niet... vandaag gelukkig wel, net een lekkere latte op.

Fijne zondag allemaal!

Liefs, Nine

Geplaatst

Dag dames,

Fijn om jullie ervaringen tot nu toe te kunnen lezen, ik loop natuurlijk iets op jullie achter maar dan weet ik wel wat ik kan verwachten.

@IVF-mama: erg indrukwekkend wat je allemaal hebt meegemaakt, ik heb grote bewondering voor je. Het leert je wel waarderen waar het in het leven nu eigenlijk om gaat!

@ Pieneke: ik hoop dat je al minder last hebt van het bruin/roze. Ik zou ook hypernerveus worden dus laat die echo idd maar gewoon z.s.m. komen!

@ Keesje: super dat je echo zo goed ging!!! Ik kan nauwelijks wachten tot de 28e...

Ik heb nu net een beetje kunnen wennen aan het idee dat ik zwanger ben (maar geloof het eigenlijk nog steeds niet!). Ik heb me maar wel vast opgegeven voor Moeders voor Moeders, dus dat maakt het ook weer wat echter! Oh ja, als jurkjes-verslaafde ben ik ook al op zoek gegaan naar leuke zwangerschapsjurkjes, ben benieuwd wanneer m'n gewone kleding straks niet meer gaat passen.

Ik ben alleen heel bang dat er nog iets misgaat. Het is allemaal nog zo pril dat ik er spontaan erg bijgelovig van word... Durf dus ook nog niets te kopen voor de eerste 12 weken voorbij zijn!

Omdat ik in het onderwijs werk breekt voor mij over een week een kerstvakantie van 2 weken aan en daar heb ik nu al echt onwijs veel zin in. Lekker wegdromen...:) Ben benieuwd of de misselijkheid of vermoeidheid dan al beginnen toe te slaan!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Uitgerekend

01 augustus: IVFmama

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Nine

19 augustus: Aafke

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg) Een hele mooie echo!

11 december: keesje, 1ste echo ( 5wk, 5dg)

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

15 december: Nine, 1e echo, ( 5 weken, 5 dagen)

17 december: C&D (Chantal), 1ste echo (7 wk, 3dg)

18 december: Pieneke, 1ste echo (6 wk, 5dg)

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

23 december: Nanne, 1e echo (7 wk, 1 dg)

24 december: Colle, 2e echo (8 wk, 1 dg)

29 december: Heleen, 1e echo (7 wk, 6 dg)

28 december: Aafke, 1e echo (6 wk, 3 dg)

Zo ik heb hem het lijstje even weer goed bijgewerkt want Aafke had de verkeerde gekopieërd dus er miste wat dingen. (maakt niet uit hoor Aafke)

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer.

Eventjes de laptop aan de kant geschoven...zat iedere avond met de laptop op schoot en vond dat zo ongezellig voor mijn vriend.

Maar ik ben er weer!!!

Gister zijn we heerlijk een middagje naar Deventer geweest..lekker wezen shoppen en de markt over geweest.

Had gister een misselijke dag..veel over mijn nek gegaan, veel dingen vond ik stinken en ik had ineens geen trek in dingen die ik normaal heeeerlijk vind. We hadden allemaal lekkere tapas hapjes gekocht op de markt, maar na 2 dingetjes had ik er al geen trek meer in :(

Sochtens stond ik al op met een naar gevoel...ik moest gewoon uit bed om wat te gaan eten, maar het was nog te vroeg om het echt weg te krijgen.

Het is een soort hongerig gevoel waar ik misselijk van word. Maar of het echt honger is?? Mijn buik knort in iedergeval niet.

Vandaag heb ik een betere dag..alleen als ik druk doe..bijvoorbeeld trap op en af dan kan ik ineens heel misselijk worden en ga ik over mijn nek.

Mijn tepels beginnen nu ook wat meer te jeuken. Heb trouwens ook nog gewoon mijn eigen cupmaat aan (75 C) Ze zijn wel wat steviger en zwaarder. (daardoor lijken ze volgens mij ook wat groter.)

Ik had vanmorgen een heel klein spoortje lichtbruin in mijn onderbroek.

En later bij het afvegen een keer...heel lichtjes.

Ik maak me er gelukkig niet echt zorgen om.

@IVFmama: wat vreselijk wat jij hebt meegemaakt met de geboorte van je dochtertje. :( Lijkt me erg heftig als je op het punt staat te bevallen en dat het dan net voor de bevalling nog mis gaat...dat verwacht je toch niet!! Gelukkig heb je een daarna nog een gezonde zoon mogen krijgen.

Heeeeel veel plezier bij je echo morgen!!!!! Je zal vast een heel mooi beeld krijgen...daar gaan we voor!

Mijn beste vriendin is vorig jaar met 27/28 weken bevallen (HELLP-Syndroom) helaas is haar dochtertje na een week overleden, net na kerst.

Gelukkig is ze nu weer zwanger maar blijft de angst heel erg aanwezig en komt alles weer terug.

@ Aafke en Amber: Gezellig dat jullie nu ook bij de augustus mama's in spé horen!!

@ Iza: hahaha dat van die sterkere geur dat komt mij heeel bekend voor.

Gister toen we in de stad waren en er mensen voorbij liepen kon ik ze heel goed ruiken...echt zooooo goor soms. Sommige mensen stinken echt heeeel erg!

Mijn vriend rook dat niet.

Gatver en bij de pashokjes ging ik bijna over mijn nek van de vieze zweetvoeten geur die daar (volgens mij) hing.

En weet je wat ik ook zo vies vind!! Mensen die roken, gatver wat stinken die zeg! En dat terwijl ik zelf jaren heb gerookt en er sinds kort (voor de punctie) vanaf ben.

Heb je nu al wat in huis gedaan?? Of ben je nog niks aan het doen hahahaha. Heel herkenbaar hoor! Hier moest ik het ineens wel allemaal doen want we kregen afgelopen woensdag kijkers (ons huis staat te koop)

@ Chantal: Gelukkig is het bruin/roze weg. Nog een paar daagjes en dan heb je je echo.

@ Pieneke: Jij ook nog maar 5 daagjes wachten. Ik denk dat je een mooie echo krijgt en dat het roze verlies niks ergs is. Gelukkig is het roze/bruinig en niet rood. Ik denk dat het er bij hoort...anders was het volgens mij allang overgegaan in rood/stolseltjes en krampen. Ik heb hele goede hoop dat het niks ergs is.

Maar ik snap je wel, leuk is het niet! Oh ja en GENIET van je aankomende vakantie...heb je zeker verdient!!!!

Kom wel heel weer terug he..zonder breuken.

@ Aafke: Heel normaal dat je onzeker bent en bang bent dat het nog mis gaat. Heeft iedereen hier wel last van denk ik.

Nog een weekje werken en dan heb je lekker 2 weken vakantie...HEERLIJK.

Ik ga dan juist meer werken. Ik werk ook op school alleen doe ik daar de buitenschoolse opvang, dus ook in de vakanties :)

Geniet lekker van je vrije dagen.

@ Nienke & Patrick: Heeeel veel plezier bij jullie 2e echo aankomende maandag. Geniet er lekker van. Hopelijk krijgen jullie een SUPER echo.

Oh ja, ik ben nog steeds geen tante. Ik moet nog geduld hebben. Mijn zus was afgelopen vrijdag (11 dec) uitgerekend.

Zal niet lang meer duren denk ik.

Fijne zondag allemaal.

Hebben jullie de :tree: al staan??

Hier staat ie sinds gister.

Liefs Colle

Geplaatst

Hey Colle wat goed om weer wat van je te horen!! Vervelend die misselijkheid, maar wel een goed teken! :elf: Mensen die roken vind ik ook zó stinken! En dat terwijl ik toch echt een zwaar verslaafde was ;) Gisteren hadden we een verjaardag en mijn man had 2 biertjes op.. Hoefde echt niet meer bij me in de buurt te komen, GATVER wat een lucht.. haha!

Ik heb helemaal niks meer uitgespookt en moet straks eigenlijk nog mee naar mijn mans moeder, die ligt in het ziekenhuis, maar ik denk dat ik het niet doe.. Morgen weer werken en ben al zo snel op...

Wilden gisteren een boom gaan halen, maar het is er niet van gekomen.. nu maar eens kijken wanneer we dat kunnen gaan doen... Ben echt mega lui! Hahaha, moet me er echt even bij neerleggen.. normaal ben ik best wel stipt in het huishouden.. (is dat alvast wennen voor als de kleine er straks is? Hahaha)

Aafke, heel herkenbaar hoor, de onzekerheid.. Probeer toch stiekem een klein beetje te genieten hoor..

Geplaatst

Goedenavond dames,

In het kader van veranderde geur: Roggebrood is geen aanrader!!! Ik ging compleet over mijn nek. Was erwtensoep aan het maken met roggebrood en katenspek (hoe winters), nou dat kon ik gelijk opgeven, want ik keerde bijna binnenstebuiten.

Komende week voor een aantal dames gelukkig weer een echo! Hopen op goed nieuws voor jullie en dat er een beetje extra geruststelling gegeven kan worden.

Doen julie allemaal mee met MvM? Ik durf me nu nog niet op te geven. Ik wil eerst de echo afwachten en dan vind ik het mijn plicht om er aan mee te doen. Per slot van rekening heeft het mij ook geholpen. Ben allemaal bang dat ik het lot te veel tart als ik me nu al aanmeld. Stel dat het dan fout gaat... Maar ik probeer toch positief te denken!!! (klinkt misschien niet zo). Blijf nog steeds wel afentoe zeurende pijn links en rechts in mijn (onder)buik te hebben. Wat een klaagbaak ben ik he.

@Colle: de kerstboom hebben wij vorig weekend al gezet, omdat we toen nog in de wachtperiode zaten, hebben we dat toen gepland om de tijd door te komen. Haha, waar je al geen afleiding in kan vinden.

@Aafke: de onzekerheid is erg vervelend inderdaad. Maar goed we zijn al weer een stukje verder toch! Daar moeten we hoop uit putten. Voor sommige is deze poging (helaas) lang niet zo ver gekomen als voor ons. Dat moet een positief teken zijn.

Ook al werk ik niet in het onderwijs, begint vrijdag voor mij ook de periode van kerstvakantie. We hebben lekker verlof opgenomen om dit jaar toch nog even te relaxen. Het is allemaal erg heftig geweest en anders gelopen dan we ooit voor ogen hadden gehad, dus nu nog 3 dagen werken en dan lekker ontspannen. Morgenavond helaas overwerken voor een vergadering. Bleh, het idee alleen al. Kan momenteel echt niet veel hebben. Merk wel dat als ik rustig doe, ik me het lekkerste voel, hoe drukker ik het heb, hoe meer pijn/steken ik in mijn buik krijg. Dus ik probeer zoveel mogelijk de rust er in te houden.

Nog een fijn weekend voor jullie allemaal!

Groeten,

Amber

Geplaatst

Haaaii allemaal!

Wou bijna zeggen 'fijn dat ik er weer ben!', maar dat is niet aan mij.. ;-)

Maar ik bedoel dus 'lekker om jullie weer te kunnen updaten!'

Was een super weekend op Terschelling, ondanks samen-zijn met zwangere vriendin..

Maar was het een hel vanaf vrijdagochtend 04.00u... ongelooflijk. Ik heb echt zitten schreeuwen op de wc, zó schrok ik.. en zo verdrietig ook. (dan is 'het alleen doen' echt zwaar...) Hele dag is wazig aan me voorbij getrokken, iedereen steunde me zo goed en kwaad als kon. Zag gewoon m'n laatste poging zo eindigen. Dus dit was zwanger zijn voor mij.

Maar goed, toch heel gezellig gehad dus, temeer omdat het vloeien in de loop van de dag echt ophield. Het werd echt blank!! Dat heb ik vanaf dag 8 na de Tp niet gehad!!

Het lijkt dus wel alsof er een bloedbal is geknapt ofzo.. (zie een soort kerstbal voor me, maar dan zonder glitters..) Oké, dit is weer een zelfgemaakte theorie, waar ik er ws net als jullie, 100.000 van heb........

Buik werd in de loop van vrijdag ook wat rustiger. Dus kortom, ik ben nog nooit zo 'blank' geweest als nu, en in combi met m'n red. rustige buik zou ik er BIJNA weer vertrouwen in krijgen!! Ging er van uit dat ik dit weekend ongesteld zou worden, maar niks is minder waar. Alleen moet er dan nog 'n embryootje groeien, detail.

Dat vind ik nu ook het moeilijke aan alle kwaaltjes.. vandaag steeds wat misselijk, borsten doen zeer etc. Daar was ik tot vrijdag helemaal blij mee, maar nu kan dat ook komen terwijl ik een leeg vruchtzakje heb/hou... alles voor niets!!! Neemt m'n lijf me goed in de maling!!

Maar dat weet ik woensdag.... dit weekend ging mooi snel, dat scheelt.. 'T is zó!

Ik probeer toch maar weer wat moed te vatten, en dan is het woensdag er op of er onder..

Was niet m'n bedoeling om de traumavrijdag als klaagzang hier te herhalen, maar merk dat de paniek (en het kutgevoel, laten we eerlijk zijn..) grote indruk op me heeft gemaakt.. Ben ík het weer effe kwijt..

Valt me trouwens op dat er veel meiden uit omgeving Apeldoorn zijn?! Ik woon ook in Apeldoorn, loop wel in Arnhem ziekenhuis ivm KID.

Tot heel gauw weer!!!

Liefs Nanne

Geplaatst

@ Nanne: Ik heb ook KID behandelingen gehad, dit in Zevenaar in samenwerking met Arnhem. In Zevenaar doen ze geen IVF dus vandaar dat ik nu alleen in Arnhem onder behandeling ben en heb ik mijn eerste IVF-D gehad. Ik woon niet in Apeldoorn, maar werk er wel hahaha grappig he.

Wat fijn dat je een leuk weekend hebt gehad en dat het bloeden is gestopt. Hopelijk blijft het nu gewoon weg en is er niks aan de hand.

De kwaaltjes die je nu hebt zullen alleen maar een goed teken zijn.

Het zou juist je onzekerheid wat weg moeten nemen.

Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Op naar woensdag!!!

@ Amber: Ik doe sinds donderdag mee met MvM. Ik ben vandaag precies. 6 weken en 4 dagen.

Ik wou ook eerst wachten maar ineens had ik zoiets van "waarop wil ik wachten" Als ik echt de onzekere 12 weken wil afwachten dan heeft het bijna al geen zin meer om mee te doen en dat vind ik zonde.

Ze willen juist dat je er vroeg mee begint zodat je langer mee kan doen.

Als je je voor de 6e week opgeeft dan krijg je zelfs nog een extra presentje (een fotolijstje voor de echo) Ik ben blij dat ik nu mee doe. Ik voel me er zekerder door en vul vol trots iedere dag de bussen :)

De onzekerheid blijft de aankomende weken nog wel ergens in mijn achterhoofd maar ik probeer er zo min mogelijk aan te denken.

@ Iza: ben je nog mee geweest naar je schoonmoeder? Hopelijk is het niks ernstigs waarom ze in het ziekenhuis ligt.

Dames hele fijne zondag...morgen weer aan de bak, en daar heb ik bar weinig zijn in want mijn collega is de hele week vrij en ik moet dus met uitzendkrachten werken.

Lfs Colle

Geplaatst

Whooow wat is er veel getypt :O

Nanne weer terug en blanco! Yesss! Nu toeleven naar woensdag en hopelijk krijg je dan goed nieuws! Fijn dat je weekend toch snel is gegaan en gezellig is geweest. En helemaal alleen doe je het niet hoor, je kunt hier altijd komen typen. Al zal het wel anders voelen dan iemand die een arm om je schouder komt geven. Vergis je trouwens niet, ook mannen hebben reuze moeite met al dat prille gebeuren. Die snappen nix van al die lijfelijke veranderingen (nu ja degene die ze niet zien dan sommige zijn blij met de Pamela dingussen :O) en emoties is vaak ook niet helemaal hun ding. Ook daarin zijn uitzonderingen maar ja geef ze eens ongelijk, mijn man kan er nog niet helemaal mee omgaan ik sla ook dagelijks om als een blad aan de boom en meer van die ongein. Geloof dat ik niet altijd het beste gezelschap ben ;) dan tik ik soms liever hier wat.

Pieneke kun je nog voorpretten voor je vakantie?? Hoop het wel want wat er ook te zien is die vakantie ga je niet annuleren hoor! Toch denk ik heel stiekempjes van binnen dat jij degene bent die de tweeling gaat krijgen in ons clubje :D

Las nog meer over veranderende geurorganen en roggebrood :O Bah vind het normaal al niet lekker ruiken dus doe het nu ook niet. Gelukkig eet hier niemand het gni gni.

Oh jakkes, ik duik er vanavond vroeg in, nog snel even douchen dan hoef ik dat niet morgenvroeg en argh kleren uitzoeken om aan te trekken. Morgen spits in de ochtend. Ow en mijn man heeft ook last van dementie...maar 3 x gezegt dat ie me morgen meeneemt in de auto zodat ik alleen maar een enkeltje hoef te halen. Is ie weer eens vergeten....pffff. Hij leeft dus ook enorm mee.....maar niet heus. :S

Trusten allemaal en alvast een goeie morgen voor iedereen zonder potknuffelen!

Geplaatst

JAAAA ik ben tante geworden!!!!!

Mijn zus is bevallen van een dochtertje.

Ik ga nu proberen te slapen...als dat lukt hahaha.

Lfs Colle

Geplaatst

Goedemorgen lieve dames,

Wat is er veel geschreven dit weekend. Heftige, leuke, spannende dingen.

Allereerst IVFmama, je verhaal heeft ontzettende indruk op mij gemaakt. Ik vind het erg knap hoe je dit verlies een plaatsje in je leven hebt kunnen geven. Het mooie van delen vind ik dat je dochtertje nu bij ons weer verder leeft doordat wij nu in dit forum weer met haar bezig zijn en aan haar denken.

Veel succes vandaag bij de echo!!

@ Alle dames met wat weinig klachten.. Poeh wat ben ik blij dat te horen/lezen.. Ook ik heb eigenlijk nergens echt last van. Alleen het plassen snachts, pijnlijke borsten en af en toe een steekje in mijn lies.. Appart toch hoe we eigenlijk aan het wachten zijn om ons beroerd te gaan voelen... alles voor die extra zekerheid!

Enne... ik heb gisteren juist nog genoten van heerlijke erwtensoep en roggebrood en spek... hahaha.. ik zou me bijna zorgen gaan maken :-)

@ Aafke.. Welkom. Mooi om te lezen dat je moeder op deze manier alsnog over je kan waken en je kan steunen! Ook ik vond het appart om te ervaren dat ik vanuit de onzekere wachtweken weer in een nieuwe onzekerheid beland.. stapje voor stapje zal ons zelfvertrouwen groeien.. (hoop ik dan maar!)

@ Nienke.. heel veel succes vandaag! Echt weer zo'n hoogtepunt.. een nieuwe echo!

@ Nienke of Pienke.. ik weet niet meer wie het schreef en ben te lui om terug te lezen.. maar ik moest erg lachen om de opmerking "zoals mijn borsten waren toe in 20 was" .. haha .. erg herkenbaar! Ik heb ook volle borsten.. en erg pijnlijk in bed als ik ga draaien.

@ colle.. wat heerlijk! Gefeliciteerd met je nichtje! Weer een wondertje geboren!

@ Pieneke.. ik blijf gewoon doorduimen voor je. Kan helemaal kwaad! Meisie.. ik snap zo dat je in die achtbaan van emoities blijft zitten. Maar blijf je vasthouden aan die mooie hoge HCG waardes! Die komen er echt niet zomaar! Gelukkig heb je nu snel die echo! En die echo gaat je echt geruststellen..

En daarna lekker op vakantie.. even echt weg.. en dus lekker ontspannen in de buitenlucht.

@Amber.. ook ik heb gewacht op mijn eerste echo.. stom misschien.. maar ook ik durfde niet te vroeg te juichen. Nu ga ik ze vandaag even bellen.

@ Nanne.. wat fijn om te lezen dat HET nu weg is. Ik vind je theorie logisch klinken.

Nu gelukkig snel de echo.. ook voor jou dan meer duidelijkheid.

En hier je onzekerheid uiten is -wat mij betreft- nooit een klaagzang. Ik denk dat iedereen hier van zijn stuk zou worden gebracht in jou situatie! Daarom is het heel fijn om te lezen dat je helemaal blanco bent!

@ Chantal. Donderdag je eerste echo spannend! fijn dat HET nu gestopt is.

@ Nine.. jij nog 1 nachtje slapen! Spannend!

@ Ik ben het kwijt.. maar voor iedereen die ik nu nog vergeten ben.. een dikke kerstknuffel!

Ik heb dit weekend lekker thuis gerommeld. Mijn ouders zijn langs geweest, heb een kersboom gezet, etc. Heerlijk. Even druk geweest met rommelen zeg maar!

Ik heb de tip van Nienke en Pieneke opgevolgd en het dagboekje gekocht. Heel leuk om in te schrijven. En wel goed dat je per dag ook weer niet te veel kwijt kan want ik heb de neiging om teveel in detail te treden.. :-)

Veel groetjes

Keesje..

Oh ja het lijstje aangepast:

Uitgerekend

01 augustus: IVFmama

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Nine

19 augustus: Aafke

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg) Een hele mooie echo!

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

15 december: Nine, 1e echo, ( 5 weken, 5 dagen)

17 december: C&D (Chantal), 1ste echo (7 wk, 3dg)

18 december: Pieneke, 1ste echo (6 wk, 5dg)

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

23 december: Nanne, 1e echo (7 wk, 1 dg)

24 december: Colle, 2e echo (8 wk, 1 dg)

29 december: keesje, 2e echo ( 8wk, 1dg)

29 december: Heleen, 1e echo (7 wk, 6 dg)

28 december: Aafke, 1e echo (6 wk, 3 dg)

Geplaatst

Hai dames,

ik ga jullie dan toch verlaten. De echo gaf een heel erg rommelig en fout plaatje. Te klein en vocht in mijn baarmoeder of misschien zelfs al wel bloed wat er nog niet uit kan. Overduidelijk in elk geval geen kloppend hartje en ik heb genoeg echo's gezien om te weten dat dit niets goeds kan betekenen. De fertiarts was het met me eens en had zo gehoopt op beter nieuws. Ze gaat nu haar uiterste best doen om voor de kerst nog een plekje te vinden voor een curettage want tja dit was het enige zo ongeveer op het 'menu' wat we nog niet hadden gehad. Onder het mes bah bah bah. Als het dan toch mis moet zijn dan maar helemaal uit zichzelf. We hebben in elk geval afgesproken volgende week maandag nog een echo ter controle en stoppen met de medicatie. Wie weet door het stoppen gaat het alsnog vanzelf en hoef ik niet op de OK tafel te landen. Morgen maar even de VK bellen om door te geven dat degene die de echo gemaakt heeft het toch goed heeft gezien en dat het niet nog te klein was voor de termijn etc.

En zo gaan we weer proberen de moed te vinden om volgend jaar een volledige IVF te gaan doen. Eerst maar eens zien hoe dit gaat lopen en of we weer verplicht een pauze moeten houden om alles tot rust te krijgen.

Ik hoop ontzettend dat ik de enige 'afvaller' zal blijven hier en dat jullie allemaal in juli of augustus een kerngezonde baby (of babies :D) op de wereld mogen zetten!

Geniet allemaal zoveel het kan zonder de kerstwijn en de nieuwjaarschampagne ik doe jullie portie er wel bij ;) En zal stiekem en stilletjes zo af en toe eens gluren hoe het met jullie allemaal gaat.

Geplaatst

IVFmama, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik weet even niet wat ik verder moet zeggen. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken hiervan en ik hoop voor je dat je niet ook nog onder het mes moet.

Hele dikke knuffel, Dorine

Geplaatst

Dank je Dorine, als het moet dan moet het hoor, want ik heb al aangegeven dat ik liever niet met het risico rondloop dat ik gigantisch begin met bloeden tijdens de kerstdagen. Vandaar dat ze zo hard hun best gaan doen om dat voor elkaar te krijgen. En als het ze niet lukt hier in de buurt dan ben ik nog geneigd te bellen naar het ziekenhuis bij mijn ouders of het daar kan en mag. Kunnen ze tegelijk op de kleine man passen. Ik zie wel hoe het loopt. Vertelde ik de arts ook al, als we dit 'risico' niet willen hebben dan moeten we stoppen en dat is ook iets wat ik niet gelijk zie zitten. Dus welbewuste keuze dan om wel de kans te hebben op een miskraam want anders is er ook geen kans op een zwangerschap nietwaar?

En ja natuurlijk baal ik als een stekker en vind ik het reuze verdrietig maar hoppa 2 dagen mijn ogen uit mijn kop huilen om maar geen hoofdpijn te kweken en daarna weer verder kijken! Dat is tenminste een keuze die ik ZELF kan en mag maken.

Geplaatst

Oh lieve IVF-mama....ik zit hier met rillingen op mijn rug en tranen in mijn ogen. Wat oneerlijk. Ben je al zover en dan loopt het toch nog mis.

Is er niet een ietsiepietsie hoop dat er over een week toch verbetering te zien is?

Sterkte met het verwerken van deze dreun en laat ons alsjeblieft wel weten hoe het met je gaat.

Liefs, Nine

Geplaatst

Het kunnen en willen maken van een eigen keuze herken ik heel goed. Ik heb vorig jaar tijdens de termijnecho te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte (was al een aantal weken gestopt met kloppen) en ook ik wilde zelf een aantal keuzes maken.

Ik heb toen alles op alles gezet om zo snel mogelijk een curretage te krijgen en heb ook de ziekenhuizen bij mij in de buurt gebeld. Er was één ziekenhuis waar ik de volgende dag al terechtkon en dat heb ik meteen in werking gezet. De curretage op zich is me echt meegevallen maar daarna heb ik toch nog wel een tijdje nodig gehad om het te verwerken. Ik zie dat jullie helaas ook al de nodige tegenslagen hebben gehad dus helaas weet jij uit eigen ervaring hoe het is om weer te proberen de moed op te pakken. Voor nu wens ik je in elk geval veel sterkte!

Geplaatst

IVFmama wat vreselijk voor jullie, zo oneerlijk, heel veel sterkte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden