Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou ondanks mijn zwaar verdunde urine, riep ze gelijk: wow hij slaat gelijk uit, nog voor de controlestreep!! :-o

En omdat ze hoorde dat dit test 17 en 18 waren... Gooide ze er nóg 2 op tafel!! Dus test 19 en 20 kan ik ook nog doen :-D

*glundert*

(dit was wel een grote stap... gevoelsmatig....)

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha meiden,

Nine wat een geweldig nieuws! Ik vind het zo geweldig dat jij als oud besje gewoon zwanger bent, echt een geweldige prestatie..en dan nog misschien wel twee. Maar die kans is klein als ik het goed begrijp toch?

Iza.. MvM heeft echt uitgepakt voor je!

IVFmama, lees ik het nu goed dat je nog een klein kansje ziet?

Meiden ik mag jullie eindelijk melden dat HET weg is na 12 dagen.. HEERLIJK! Het opstarten in de ochtend is een crime; als ik uit bed stap ben ik kotsmisselijk, een rustige start met een kop thee en een crackertje met kaas blijkt een goede remedie. Nog een paar daagjes en dan weten wij ook meer. Ik mag nog 2 daagjes werken, dan vrijdagochtend de echo en dan 's avonds rond een uurtje of 23.00 vertrekken wij richting Oostenrijk.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hahaha Iza wat een eetkicks heb jij! :D En super dat de test zo fijn uitsloeg, lekker veel hormoontjes! En nog 2 testen voor later :P

Jeee Pieneke kun je dan nog wel melden hier? :O Ben je al aan het inpakken eigenlijk? Die dementie niet onderschatten hoor, alhoewel alles wat je evt mist kun je daar vast ook wel kopen ;) en geen HET meer!! Yesss! Misschien wordt het nog wel een stressvrije relaxte vakantie de timing kon niet beter!

En wat kans betreft tja mijn gevoel is nog 'gewoon zwanger' net als bij mijn dochter en zoon indertijd. De kwaaltjes worden meer ipv minder zelfs zonder de medicatie. Iets wat me niet helemaal logisch lijkt. Aan de andere kant kan je placenta nog gewoon doorgroeien en meer kwaaltjes geven zonder dat er een emmie aan het groeien is. Ik houd mijn beentjes op de grond en de hoop is pas helemaal weg als ik ofwel daadwerkelijk de miskraam krijg uit mezelf ofwel een curettage heb gehad. Ben natuurlijk ook nog vrouw en tjokvol hormonen (of hormonsters zoals ik ze noem) dus echt nuchter zal ik mezelf nog niet noemen.

Ik zit iig wel met smart op je echo te wachten om eindelijk te weten of jij degene bent die 2 beebs aan het maken is! Voor mezelf vind ik het niet zo spannend meer gek genoeg maar voor jullie des te meer.

Geplaatst

IVFmamma, ik wil je even zeggen dat ik je een hele sterke vrouw vind en dat ik het knap vind hoe je (alweer) met dit verdriet moet omgaat.

Pien wat een geweldig nieuws zeg dat HET gestopt is wat zul jij lekker op vakantie gaan,maar natuurlijk nog eerst een mooie echo zodat je zeker weet dat alles goed is.

Ik wil je in iederegeval een hele fijne vakantie wensen nog even lekker genieten van de sneeuw.

Liefs Chantal

Geplaatst

Thanks Chantal! Ik las je berichtje op het decemberbankje.. het komt goed! Dat zul je morgenvroeg zien..

Nanne.. heel veel succes met je echo vandaag! Een hele belangrijke!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hoi allemaal,

We hebben op 13 januari een echo, en dan gaan ze bloed prikken en gaan ze kijken wat het geslacht is, als het een meisje is is het goed, mocht het een jongen zijn heeft het 50% kans dat ie de ziekte heeft, dus dan moeten we nog een vlokkentest doen, en mocht de jongen de ziekte hebben, dan laten we het weghalen, hoe moeilijk het ook is, maar het is een heftige ziekte..... dus het is heel spannend allemaal!!

Maar we zijn idd op de "normale" manier zwanger geworden, heb wel 3 testen gedaan, kon het gewoon niet geloven, ook omdat we weer aan een ivf poging moesten gaan beginnen.....en dan is het zo hup! haha

Maar voor iedereen is het hier spannend!! als die 12 weken maar eenmaal voorbij zijn, volgens mij kun je dan pas normaal adem halen haha!

Geplaatst

Heb voor 'n cliffhanger gezorgd voor jullie...

Vannacht weer een bloeding gehad. Geen hele heftige, maar wel bij afvegen enorm rood en dat ik paar druppels in wc zag druppen.. en weer een stolseltje. Geen leuk gezicht.

Vervolgens een half uurtje redelijke krampen gehad, voelde als begin van 't einde.

Maar nu is het weer bijna weg! Zelfde verloop als vrijdag dus.. maar ik weet niet hoe lang mijn lichaam dit soort attacks kan weerstaan? Ik zal over een uurtje misschien al wat meer weten, kijken of er nog wat zichtbaar is.......

Wordt vervolgd.. :-(

Geplaatst

Oh Nanne, meid, wat een spanning weer. Vervelend, hoor. Waarschijnlijk loopt het net zo af als afgelopen vrijdag en stopt het gewoon. Het zou best kunnen dat je een zwak plekje in de baarmoedermond hebt en dat met de embryo alles goed is.

Sterkte vandaag en ik duim met je mee dat het bloeden snel weer afgelopen is.

Liefs, Nine

Geplaatst

Nanne, He bah.. wat vervelend. Ik kan me voorstellen dat je je dood schrikt! Wel fijn dat inmiddels weer bijna gestopt is! Waneer ga je weer voor een echo naar het ziekenhuis? Ik hoop snel!

IVFmama..spannend dus. Maar ook ik zou denk ik proberen om vrijdag reeds een nieuwe echo te krijgen. Het is toch wel fijner denk ik om zo snel mogelijk duidelikheid te krijgen..

Pieneke!!! YEEEEEHAAAAAA! Ik ben zo blij voor je dat HET weg is! Weer een heel goed teken! Nu op na de echo........ en dan op een roze OF blauwe of roze EN blauwe of... WOLK de berg af.. HEERLIJK!

Moortje.. een extra spannende tijd dus voor jou! Maar wel helemaal fantastisch dat je zo plotseling verrast bent met een zwangerschap!

Iza. Haha.. leuk dat die vrouw van mvm zou met je meedacht.. nog even een paar extra testen achterlaten! Ennen nu nog 5 nachtjes voor de echo. Ik heb mijn klok ook alvast een schap gegeven!

@ Jeegeetje. Voor jou is het nu ook aftellen tot de echo. SPANNEND!

Met mij gaat alles goed. Ik moet er alleen 2x uit snachts om te plassen. Best Irritant.

Mijn borsten zijn erg gevoelig, af en toe een steekje in mijn lies en een wat zeurderig gevoel. Daar kan ik dan soms van in de war raken.. -het zal toch geen ongi buikpijn zijn- maar het is denk ik toch anders.

Ik ben niet misselijk. Dus dat is prima. Wel kan ik tussendoor onwijs honger krijgen.

Ook ik ga lekker op vakantie. We gaan lekker naar de zon! Ik ben straks -vanaf de kerst- 3 weken vrij! Wat een luxe dus! Wij hebben de zomervakantie overgeslagen ivm alle behandelingen dus ben er wel echt aan toe. Wel maak ik me soms zorgen over een reis naar Z-afrika en de daarbij behorende risico's. Gelukkig gaan we niet naar de malaria risicogebieden!

Veel liefs!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Nemen de kwaaltjes al toe bij jullie? Ik merk dat ik een vage misselijkheid met regelmaat voel opkomen. Een klein hapje eten zorgt er voor dat het niet erger wordt. Vandaag is mijn wekelijkse vrije dag en ik moet zeggen dat voelt heerlijk!!! Wat een ontspanning . Vanmorgen om 7.30 toch maar uit bed gegaan om mijn man naar zijn werk te brengen (moest vroeg aanwezig zijn) en daarna terug naar huis en lekker terug in bed gaan liggen. Heb vervolgens tot 11.30 in bed gelegen. Echt schandalig, maar voel me nu heerljk. Zit lekker op de bank met mijn laptop en dat bevalt me prima. Morgenochtend alleen nog werken en dan vakantie!

En volgende week donderdag de eerste echo!! Vind het echt heel spannend, hopelijk krijgen we nu een keer goed nieuws. Een positief punt is dat ik nu geen bloedverlies heb, wat de bij de vorige keren iedere keer wel het geval was in deze periode. Dus dat zie ik als een goed teken!

@pien spannend voor jou, deze week eindelijk je echo! Ik ga duimen voor je dat alles goed is of het er nu 1 of 2 is/zijn.

@moortje wat spannend ook allemaal voor jou! en dan nog spontaan zwanger geworden. Ik kan me je voorstellen dat jij pas na een vlokkentest enige rust krijgt.

@keesje je klachten zijn zeer herkenbaar. Allemaal voor een goed doel zullen we maar zeggen. En wat lekker dat je bijna op vakantie mag en dan ook nog naar de zon toe! De afgelopen jaren zijn wij in januari op vakantie geweest, ik vond dat heerlijk. Even uit de winterse kou en heerlijk in de zon deed wonderen voor mijn humeur ;-) Dat wil ik eigenlijk ieder jaar wel. Misschien volgend jaar met zijn 3en dan :D

Dat was het weer even.

Fijne dag allemaal en groetjes

Amber

Geplaatst

Dank je Chantal, al vermoed ik dat ik niet bijzonderder ben dan jullie allemaal hoor. De meeste mensen onderschatten zichzelf als het aankomt op wat je aankunt. Maar ik zie dat je een emmie terug hebt! Spannend hoor hopelijk mag je snel vet positief testen!

Nanne argh wat vreselijk verrot dat je weer zo'n ellendige dag achter de rug hebt. Vind het knap dat je de spanning uithoudt en ik duim me wezenloos dat de echo wel een mooi plaatje laat zien waar je weer hoop uit kunt halen!

Yvon spannend dus nog tot minstens in het nieuwe jaar! Duimen draaien dat het een prachtige gezonde meid mag worden! En zelfs als het een knul wordt dat hij dan maar gezond mag zijn want dat ie er graag wilde komen is al bewezen :D

Amber balen van je kwaaltjes al geeft het je misschien ook wel meer een gevoel van zekerheid. Hoop dat niemand hier echt last van misselijkheid krijgt. Kan er zelf nooit goed tegen dus wens het niemand toe brrrr.

Zo vandaag even de VK gebeld om op de hoogte te brengen maar geen echo extra afgesproken. Ik wacht maandag af, heb ook meer rust in mijn lijf en hoofd. Al kan dat morgen zomaar omslaan maar dan zijn ze wel weer te bellen (mits ik omsla voor 12 uur gni gni) en kan ik altijd nog vragen.

Nu ga ik eerst even de kleine man uit bed halen. Die heeft weer een druk dagje achter de rug met open huis hier :O De telefoon heeft ook bijna nonstop gerinkelt maar ja nog steeds niet gebeld door het ziekenhuis. Nu ja heeft ook niet echt haast natuurlijk want als ze het maandag weten is ook nog vroeg genoeg dan ben ik daar toch.

Geplaatst

Hey dames,

Het wordt al gezellig druk hier in augustus! Ik hoop ook dat er nog wat meiden op het wachtbankje ons mogen komen vergezellen.

@ Moortje: heftige keuze waar je evt. voor komt te staan, maar ik begrijp het wel. Ik maak me nu ook al best wel zorgen of een evt. vlokkentest nodig is en wat je doet als de uitslag niet goed is. Ik hoop in ieder geval dat de keuze je bespaard blijft en dat je straks gewoon van een mooi gezond knd gaat bevallen!

@ Nanne: aaargh, die spanning is killing! Vreselijk voor je, ik leef erg met je mee! Ik hoop dat het allemaal uiteindelijk niets te betekenen heeft, maar het zou fijn zijn als het gewoon ophield, NU!!!

@ Nine: fijn om te horen dat je een goede echo had, en dat 1 koffieboontje het inmiddels al goed doet! Ik vroeg me idd ook af of er nog kans is dat de andere het alsnog ook beter kan gaan doen?

@ Pieneke: kom maar op met die echo, ik ben nu echt al zoooo nieuwsgierig hoeveel je er in je buik draagt! En alvast een hele fijne vakantie natuurlijk.

@ Keesje: jij ook een lekkere vakantie gewenst: klinkt heerlijk, vooral die warmte (ik mis mijn hete ligbad heeeel erg, vooral nu met die kou)

@ Jeegeetje en Amber: succes met jullie echo!Ik kijk ook zo naar die van mij uit!

Jullie liggen allemaal volgens mij minimaal een week op me voor, dus misschien ga ik een aantal klachten nog krijgen. Met de misselijkheid valt het nog wel mee, nog niet heel erg gemerkt. Mijn borsten zijn wel gespannen maar het is nog niet zo dat ze echt zeer doen. Moet er 's nachts wel uit om te plassen (alleen moest ik dat altijd al, dus niets nieuws...). Ik moest wel lachten om dat onwijs honger krijgen tussendoor, want dat had ik vandaag wel op school. Ik schrok er bijna van: ik moest echt ONMIDDELIJK brood hebben, haha.

Verder merk ik vooral dat ik nog erg nerveus ben, vooral door al dat getest. Gister ook weer met die MvM dame. Iza jouw test sloeg onmiddelijk op tilt, bij mij was het streepje nog nauwelijks te zien. Ze zei wel dat ik me gen zorgen hoefde te maken en eigenlijk waren we3 dagen te vroeg, maar toch! Ik heb ook geen idee van mijn HCG-waardes (heb die thread ook even opgezocht) omdat ik geen bloedtest hoefde.

Zou een huisarts ook een bloedtest doen? Ik heb hem nog niet geinformeerd omdat ik de 28e die echo in het ziekenhuis heb, maar misschien is het toch wel handig...

Aafke

Geplaatst

Nanne, verdorrie!! Wat een onzekerheid zo. Ik duim keihard mee!!

Pieneke, bij jou HET eindelijk weg... Bijna je echo!! Heerlijk!!

Keesje ik ben jaloers!! Hahaha, maar ga er maar lekker van genieten hoor want het is je zwaar gegund..!

Dat is dan inderdaad even anders dan je had verwacht Aafke! Hier gaf ze (voor de test) aan dat sommige mensen HCG praktisch niet uitscheiden.. En het vermoeden (en gevoel) wordt hier steeds sterker dat het er toch 2 zijn.. vanaf 6 weken gaat je HCG ineens heel erg omhoog, dus bij 2 helemaal..

Als jij je er beter bij voelt zou ik zeker even bellen voor een bloedtest! En kun je niet eventueel je ziekenhuis bellen en uitleggen waarom je toch wel graag die bloedtest zou willen voor je gevoel? Bij mijn kliniek wordt het ook niet gedaan, maar weet wel; als ik zou bellen dan weet ik zeker dat ik voor een bloedtest kan komen.. En anders inderdaad toch je huisarts even vragen (alleen volgens mij duurt het dan langer?)

Als ik google (jaja ;-)) dan kom ik tegen dat veel meer vrouwen soms maar een vaag lijntje hebben bij de test van moeders voor moeders (die gewoon net zo gevoelig is als een andere test die je vanaf dag 1 na de menstruatie kunt doen kwam ik achter!!) maar wel 9 maanden later (oke, iets korter ;-)) een prachtig gezond kindje op de wereld zetten!

Jij ook al snel HONGER! Haha, grappig om te merken hè? Ik durf ook nog niet te juichen, maar tot nu toe ook nog niet echt misselijkheidklachten. Alleen als ik niet op tijd eet, dan word ik weeiig in mijn maag.. Maar dat is gelijk weg als ik dan eet!

Ohhh nog 5 nachtjes tot mijn echo!!! Ik heb een potje geduld nodig!!

Colle, hoe is het met jou, verse Tante?

Geplaatst

Zo, er is duidelijkheid!! Want ik heb 't hartje zien kloppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waanzinnig, en vooral ook totaal niet verwacht.. Ging na vannacht beetje tam naar het ziekenhuis, voor een bevestiging dat het nu écht klaar zou zijn ofzo..

Maar ze zag gelijk dat het vruchtzakje en vruchtje er prima uit ziet!!

Toen keek ze wat verder..... er zit een donkere rand langs een kant van het vruchtzakje. Dat wijst op bloed of een stolsel oid. Kan ook betekenen dat ie daar wat loslaat... verklaart in ieder geval waarom ik soms bloed! Daar was ze iets minder blij mee.

Nu moet ik me tot de 23e (echo) koest houden; niet werken, geen lichamelijke inspanning en veel rust nemen... Tjonge, ineens vakantie!?

Maar het blijft dus spannend: superschattig dat 't frummeltje zo goed gaat, maar dan moet 't zakje ook wel blijven zitten!!! Maar zoals de gyn zei: so far so good!

(morgen komt alleen al om 8u de schoonmaakhulp, niet echt míjn idee van vakantie... dacht ook meer aan 2 á 3 weken zon..)

Liefs Nanne

Geplaatst

Oh Nanne, wat een opluchting! Frummeltje moet nu idd maar goed blijven plakken, dus die gedwongen rust lijkt me wel belangrijk. Tsja en als je toch al vermoeider bent is dat idd nooit weg!

Aafke

Geplaatst

Gelukkig Nanne! Inderdaad so far so good. En het hartje klopt! Je hebt een survivor in je buik! Doe heeeel rustig aan....

Keesje, meid, wat een heerlijk vooruitzicht! Lekker met lief en koffieboontje naar een warm land! Jullie kerst van 2010 zal er wel heel anders uitzien... met luiers en lekkende borsten:wink:

Iza, kan me voorstellen, die 5 dagen tot de echo duren wel errrug lang... maar in ieder geval ben je dan wel al ver genoeg om het hartje te zien.

Dit geldt ook voor onze Pieneke! En hoe is met de misselijkheid?

IVF-mama, wat zit je eigenlijk in een vacuum... je houdt toch inderdaad hoop op deze manier? Geen bloed, wel verschijnselen....Ik hoop dat er echt wel een echo komt voordat er een curretageafspraak gemaakt wordt...

Hier beetje grieperig, katterig, vlagen van misselijkheid. prikkende tieten en en crush op verse tomatensoep.

Veel liefs allemaal!

Geplaatst

Nanne!! Een hartje! Wow wat fantastisch! En nu moet de mini-jij goed blijven plakken en doorgroeien! Inderdaad goed je rust nemen.. Jij en je mini-jij zijn het aller- allerbelangrijkste nu!!

Nine, je klinkt heerlijk zwanger :dizzy: Had de arts nog gezegd of de 2e emmy wel nog kon meekomen, of was het echt duidelijk dat die het niet gaat redden?

Mijn luikjes gaan alweer toe!! Ik geef er lekker aan toe (des te eerder is het maandag!! :candycane:

Geplaatst

He Iza, de arts denkt dat nr 2 het niet zal redden, want het verschil met nr 1 was eigenlijk al zo groot... Wel grappig om te zien was dat ze een heel eind uit elkaar ingenesteld zijn. Echt een links en een rechts.

Maar ik zag het ook, numero uno zag er gewoon goed uit, een lekker op z'n kop hangend garnaaltje. Nu hoop ik met grote hopen dat ik de 30e een hartje in deze nu al zeer geliefde garnaal zie kloppen!

Mijn luiken gaan ook al bijna toe... morgen weer een lange werkdag, met saaie vergaderingen en verplichte kerstborrels.

Welterusten!

Geplaatst

Nou, dan zal ik jullie voorbeeld van de luiken toe maar volgen!! Vanaf de middag steeds zo misselijk.. pff. Gelukkig net niet genoeg om te spugen, maar de hele tijd aanwezig, bah! Jaja, dat goede doel natuurlijk..........

Wij gaan rusten!! ;-)

Iedereen succes morgen, Keesje en Pieneke jullie zijn hier vast nog wel voor jullie vertrek, maar voor als ik het vergeet: een hele fijne vakantie alvast!!!!

Liefs Nanne

Geplaatst

Nanneeeeeee!!! Yesssss je garnaaltje made my day!! :D:D:D Superrrr!

Dames niet misselijk worden hoor! Garnaaltjes mogen best zonder misselijkheid groeien ;)

Hier schrok ik vanmiddag. Lag een brief op de deurmat met een afspraak voor een curettage.......dat was nog niet schrikken maar wel dat het a) onder plaatselijke verdoving zal gaan gebeuren :S en b) het pas Oudjaarsdag kan!

Mijn hoofd kan er nog niet helemaal bij en zoek me wezenloos naar ervaringsverhalen. Wisselt nogal tussen positief en negatief. Het meest positieve eraan vind ik wel dat ik al heeeeeel erg snel weer naar huis mag met man een zoonlief. De napijn zal ws niet verschillen of je nu wel of niet onder zeil bent geweest. Maar de timing vind ik ook niet al te tof. Nu ja 1 voordeel heeft het; geen plannen en afspraken hoeven maken op die dag. Ik laat het allemaal nog even bezinken en denk er nog driftig over na. Af en toe spookt me door het hoofd dat het geestelijk misschien te dichtbij lijkt te komen bij mijn eerste bevalling als in; pijn maar niets en niemand om mee naar huis te nemen en ik moet ook echt nog laten bezinken of ik dat wel aankan. Gelukkig kan ik wel een knop omzetten als ik een besluit heb genomen en alles heb afgewogen. En andersom als ik het ECHT niet wil ik mijn mondje op de juiste plek heb zitten om te proberen iets anders te regelen.

Geplaatst

YESSSS Nanne.. een hartje.. wat een super goed nieuws!

En lekker rustig aan doen jij! laat jezelf en frummeltje maar eens goed verwennen!

Eigenlijk vind ik het wel bijzonder dat je als advies krijgt om rustig aan te doen. Schijnbaar maakt rust een verschil. Waarom ik hier nu een beetje op focus is dat ik deze keer na de TP echt 3 dagen rustig op de bank heb gezeten. Dit ontstond doordat de arts ons vertelde dat in de komende 2 a 3 dagen het embryotje zich zou nestelen. Toen we in de auto zaten zei mijn man.. JIJ DOET EVEN HELEMAAL NIETS... (en dat terwijl wij bij poging 1 dus juist allemaal actieve dingen hadden gedaan zoals lange wandelingen, fietsen, verhuizen etc).. En deze keer was het dus raak. Ik ga nu dus echt geloven dat rust de innesteling cq het proces KAN bevorderen.. veel mensen hebben het extra steuntje van rust niet nodig maar het kan dus werken. grappig!

Natuurlijk ben ik heel kort door de bocht met mijn conclusies maar toch ;-)... nu doe ik het overigens niet meer heel rustig aan. Ik kijk alleen wel uit met wat ik doe.

IVF mama.. bah.. jij zit echt met lastige dilemma's. Dit zijn keuzes die je niet wil hoeven maken. Ik denk aan je!

Nine.. jij ook aan de kerstborrels. Ik ook.. Ik sta regelmatig uren met een vol glaasje champagne.. op het moment dat ik zonder alcohol in mijn handen sta dan gaan er zeker "alarmbellen" rinkelen bij collega's enzo.. ik wil tot na mijn vakantie wachten met vertellen. Hoe los jij dit op? Of was jij toch al niet zo'n drinker?

@ Iza.. wat spannend zeg dat jij nu het gevoel hebt dat het een 2-ling gaat worden. Ik kan me voorstellen dat jij echt aan het uitkijken bent naar de echo!

@ aafke.. jij moet gewoon doen waar je je goed bij voelt! Als jij wat rustiger door de feestdagen heen komt met een bloedtest dan zou ik daar gewoon om vragen. Echter bij mij leert de ervaring inmiddels dat zelfs na een bloedtest en een 1e echo de onzekerheid toch blijft.. Nu weer omdat ik graag het hartje zou willen zien kloppen. Hoeveel weken ben jij bij de eerste echo? Als je dan lekker ver genoeg bent om een hartje te kunnen zien kloppen dan zou dat helemaal top zijn.

Hier verder alles goed. Inmiddels ook een weeig gevoel in mijn huis. En vanochtend was ik mijn sleutels kwijt.. (en nu nog trouwens).. heel irritant! Dus heb besloten dat ik dit ook maar op de zwangerschap schuif... ;-)

Veel liefs Keesje

Geplaatst

Goedemorgen dames...

Wil Keesje een heerlijk (welverdiende) vacance toewensen. Geniet er lekker van meissie met je hubbie...volgend jaar rond deze tijd is het wel anders ;-)

Pien..kan ook niet wachten wat de echo laat zien. Ik weet dat je zo wie zo heerlijk van je ski vakantie gaat genieten! Plezier gewenst...

Nine, Iza.. lekker he al die zwangerschapskwaaltjes.. Hoop dat ook snel mee te maken.

IVFmama, ik vind je een bijzonder mens. Dat wilde ik even kwijt. Sterkte...

En Nanne, wat een geruststelling, een kloppend hartje! Wat zul jij opgelucht zijn! Ik wens je rust in deze hectische tijd..

Voor de andere dames die of wachten op hun echo of gewoon 'honger' :wink: hebben...geniet van jullie zwangerschap!

Liefs,

San

Geplaatst

Zo, heb me ruim 2 uur slapende gehouden terwijl er hier gepoetst werd.. aso maar ja..

Weet je, eigenlijk dringt er nog van alles niks door... het feit dat ik het hartje heb zien kloppen maakt het nog niet veel werkelijker. Heel raar, maar 't lijkt meestal nog over iemand anders te gaan. Waarschijnlijk heel herkenbaar voor sommigen hier?!

En nog stommer vind ik het mindfuckende van het zwanger zijn.. Die onzekerheid dat je eerst krampen hebt alsof je ongesteld wordt.. je maakt je zorgen. Dan hoor je dat iedereen ze heeft, en dat dan je baarmoeder rekt. Prima, goed teken die krampen! Dan blijft 't ineens 3 dagen rustig; geen bloed geen krampen: oeps, er groeit niets meer!! Haha, tis nooit goed!

Tot gister was ik blij met wat krampjes, als ze maar niet te gek werden. Nu ik weet dat het loslaten van het vruchtzakje krampen geeft vind ik ze doodeng! Maar het zijn dezelfde krampjes!!! Ik bedoel maar... het is maar net wat voor invulling je geeft aan dezelfde klachten..

Maar jullie (en de gyn) hebben gelijk; ik moet gaan genieten!!!! Beetje hangen en lezen, en proberen te herinneren waar ik ook al weer mee bezig was.. (geheugen is compleet weg!! Lees net heel verrast dat Keesje op vakantie gaat, terwijl ik haar gister nog fijne vakantie heb gewenst... sterk werk!

Maandagavond laat schoot me te binnen dat ik de was nog uit de machine moest halen en in de droger moest doen... roetsj uit bed, heb ik de wasmachine gewoon nog open staan en dus nooit aan gedaan.. Ben in tijden niet zo efficient geweest!!)

Sannie, ik hoop dat jij zsm ook op een soortgelijk topic kunt!!

Iza, denk jij er twee???? Wauw... Op basis van je HCG?

Pieneke, spannend je laatste dagen pré-echo!! Duim alvast voor je!

Ivfmama, wat een onmogelijke keuzes toch.. Je gevoel gaat je vast helpen!

Nine, lachen die tomatensoepcrush.. Ik heb 't met appelsap, zou handig zijn voor op je borrels!

Keesje, de fysieke rust is vlgs mij nu mn om het loslaten van zakje te beperken.. hoop dat ie weer vaster kan gaan zitten, maar geen idee of dat kan! Maar ik denk (weet vanuit m'n werk) idd dat als je als een plank door 't leven gaat je je lichaam geen goeie kans geeft..

En iedereen die ik natuurlijk vergeten ben, zet 'm op!!

Veel liefs Nanne

Geplaatst

Nou ondanks dat ik vanaf half 8 gisterenavond niks meer gedronken heb, kon ik er vannacht toch 3 keer uit.. Overdag doe ik niet mee met MvM alleen 'savonds en 's nachts, maar ik had praktisch een hele bus vol in dat tijdsbestek... hahaha als ik hele dagen thuis zou zijn zou ik aan de bus niet genoeg hebben denk ik...

En ja, ik heb ineens zo'n voorgevoel! De 2 emmy's die zijn teruggeplaatst waren beide perfecte kwaliteit, eigenlijk waren ze hetzelfde.. Heb al die tijd GEEN idee gehad of het er 1 of 2 waren.. Mijn man denkt vanaf moment 1 dat het er 2 zijn..

Nu hoeft heel erg vroeg positief testen geen teken te zijn van een tweeling, maar ergens heb ik toch dat gevoel.. Nou ja GEDULD, maandag weten we het zeker...

's nachts opstaan is boobsgewijs niet echt een succes overigens... AUW! Als je al even gelegen hebt en de zwaartekracht trekt ineens aan je cup G... :huh1:

Sannie, ik gun het jou van harte dat je dat ook HEEL erg snel allemaal gaat meemaken...!!

Geplaatst

Oh en ik heb dus praktisch GEEN krampjes.. Tis echt dat mijn boobs zeer doen en dat mijn ogen met stokjes opengehouden moeten worden.... Vreemd hè, hoe we allemaal zo verschillend zijn...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden